Ga naar inhoud

Een nieuwe ivf-moeder.


nienke

Aanbevolen Berichten

Hoi hoi,

 

 

 

Ik heb me net aangemeld en wilde me voorstellen. Ik ben Nienke, 33 jaar.

 

Op dit moment zijn we bezig met de eerste poging IVF voor een 2e kindje. Ben nu bezig met het spuiten van puregon en decapeptyl. Aankomende maandag heb ik de eerste echo.

 

Naar 5 IUI's en 1 IVF poging hebben wij in 2007 een zoontje Bram. Nu 1,5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Wat een heerlijk welkom. Voor de meiden die zwanger zijn GEFELICITEERD.

 

Zag dat iemand net 5 weekjes is...zwijmel...

 

Dani ik kom ook uit Twente, en heb de punctie in Enschede en de terugplaatsing in Zwolle.

 

Liefs Nienke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nienke...

 

Welkom hier! Veel succes met deze behandeling. Spannend toch wel weer, of niet? Je bent wel een supervoorbeeld voor ons. Al een kindje via ivf en nu voor de 2e!

 

Hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nienke

 

Welkom bij onze gezellige forum waarin blijdschap en verdriet dicht bij elkaar staan, maar we gaan natuurlijk voor blijdschap

 

maar ik heb mijn punctie ook in Enschede gehad en de tp in Zwolle moet zeggen dat het me wel goed bevallen is.

 

ik ben vandaag voor de echo geweest in het nieuwe vkc ziet er goed uit kun je lekker laten verwennen.

 

succes de komende tijd en we lezen van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

 

 

 

EDR, pff..een voorbeeld voor de anderen. Klinkt heftig hoor !!

 

Maar klopt, Bram is ook een IVF-kindje.

 

Toen had ik matige eicellen (2 teruggeplaatst), en zwak niet zwemmend zaad. Dus alles is mogelijk !!

 

Het was toen wel een hele opluchting naar al dat "geklepper" naar het ziekenhuis met die IUI's.

 

Nu we weer bezig zijn merk ik wel dat de gevoelens van het bezig zijn weer terug komen. Inderdaad verwachtingsvol, hoopvol maar ook spannende tijden. Je leeft weer toe naar de volgende stap/echo, etc..

 

Toch ben ik nu veel relaxer, waarschijnlijk omdat je al weet waar je voor komt te staan. En gek genoeg zag ik wel even weer tegen het spuiten op maar ik heb nog geen enkele blauwe plek !!

 

Vorige keer was het een en al blauw/groen en geel.

 

(Oefening baart schone kunst, :glasses9:)

 

 

 

Lonki/Dani.

 

Jullie zijn al bijna richting zwangerschapsverlof...hoe voelen jullie je ??

 

En net zo belangrijk gaat alles goed met de kindjes ??

 

Ja het nieuwe vkc zit er erg mooi uit, ben er nog maar één keer geweest voor de uitgangsecho.

 

Lekker laten verwennen ? Waarmee dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nienke,

 

 

 

Het is mij ook erg goed bevallen in het ziekenhuis in Enschede, van de TP in Zwolle kan ik weinig zeggen want uiteindelijk ben je daar maar een paar minuten, hoewel er wel een heel aardige arts de tp deed. Maar goed aangezien jij het ritueel al kent hoef ik je daar niets over te vertellen :D

 

 

 

Het nieuwe gedeelte is erg mooi geworden, ik heb de verlosafdeling nog niet gezien, komt wel over een paar weekjes, maar de behandelkamers zijn er zeker op voor uit gegaan.

 

 

 

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat het weer zo snel raak mag zijn, uiteraard ga ik jou (als mede-tukker) volgen de aankomende periode, ik heb vanaf aankomende week toch verlof dus kan alles bij houden hier hihi.

 

 

 

Groetjes Dani.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey nienke, heel veel succes met de behandeling,ik heb zelf de punctie in almelo gehad en de tp in zwolle.we zitten zelf nog 1 dag op het wacht bankje,hoop voor jullie dat er gauw een brusje bij mag komen. groetjes rosie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nienke,

 

 

 

Welkom en heel veel succes!! Ben benieuwd of je deze ronde anders ervaart dan toen je zwanger werd van je 1e kindje. Of dat het toch net zo spannend is iedere keer.

 

 

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

3x een berichtje gestuurd, 3x niet gepakt. Hier zit een :signs-shit: aan.(Grr)

 

 

 

Dani, ja de behandelkamers zijn er echt op vooruit gegaan. Ben benieuwd naar de afdelingen en de verloskamers. De kleurtjes maken het ook veel vrolijker dan dat steriele wit.

 

 

 

Evie, we zijn nu 3 dagen verder dan je berichtje...weet je al iets meer ?

 

 

 

Neel, zeker het blijft nu net zo spannend. Met de follikelmeting klopte mijn hart 1 1/2 keer zo snel als toen.

 

Wel ben ik dit keer relaxer, omdat je de procedures al kent. Het is niet helemaal "nieuw" meer.

 

Toch heb ik een heel ander spuitschema en langer spuitschema, met andere middelen...da's dan wel weer nieuw.

 

 

 

Bij de follikelmeting waren er 6 grote follikels te zien. De grootste was 33:sick:mm. De anderen gemiddeld 24 mm. Aankomende donderdag is de punctie al.

 

 

 

 

 

Groetjes uit het regenachtige:toothy2: Twente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

De punctie zit erop !

 

Het is allemaal goed gegaan en we hebben 7 bruikbare eitjes.

 

Aankomende zaterdag horen we hoe de bevuchting is verlopen en waarschijnlijk hebben we dan komende maandag de terugplaatsing.

 

 

 

Groetjes Nienke.:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nieke!

 

Heel veel succes en hoop dat het in 1 keer raak is!

 

Zelf heb ik deze maand mijn intake in Enschede..ben benieuwd

 

 

 

Groetjes Carol :sunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Naar een paar spannende dagen hebben we vandaag de terugplaatsing gehad van 1 embryo.

 

In totaal hadden we er 4, waarvan 1 'verloren' is gegaan met het delen.

 

De andere 2 zijn ingevroren.

 

En nu..zit ik officieel op het wachtbankje !!:misc_expressions-wh

 

 

 

Groetjes Nienke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden