Ga naar inhoud

start ICSI-2


Lila2002

Aanbevolen Berichten

ja het is zover

 

we gaan ervoor

 

vandaag z-huis geweest en echo gehad.

 

morgen moet ik beginnen met Microgynon

 

heel typisch protocol moet ik zeggen...........( ik ben namelijk zondag avond ongesteld geworden dus???)

 

die pil moet ik 3 weken slikken

 

dan 23ste beginnen met Decapeptyl.

 

na de laatste pil (29ste juli geloof ik!!) wachten op ongie en dan ziekenhuis bellen om te horen wanneer ik moet beginnen met Gonal-F (225eenheden)

 

en dan als alles goed gaat is de punctie zo half augustus.

 

 

 

zie wel wat op tegen de punctie aangezien hij vorige keer best pijnlijk was, vooral tegen het eind voelde ik me helemaal flauw worden van pijn en moest bijna overgeven.

 

daarna thuis savonds heel erg overgegeven (ik bleef maar water drinken zodat ik tenminste wat te kotsen had..........)

 

 

 

dus ben er nu best een beetje zenuwachtig voor. :nerves::nerves::nerves:

 

ik probeer het nuchter te bekijken. zo van 'wat is nou die paar uurtjes rot voelen op je hele leven?' niks toch!!

 

maar toch

 

ga maar hopen dat het deze keer stukken meevalt.

 

en dat er maar een heleboel eitjes ( niet te veel natuurlijk ;-) uit mogen komen.

 

en natuurlijk ook veel cryo's voor de zekerheid!! :-)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo lila2002

 

 

 

ik wens je heel veel succes bij de 2e ICSI, zet hem op meid !!

 

 

 

en hopen dat de punctie meevalt, ik ben zelf nog niet begonnen met ICSI dus heb helaas geen tips voor je om er goed door te rollen.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lila2002 en veel succes met je behandeling!

 

het is toch allemaal heel erg heftig, dat hele mmm gebeuren!

 

misschien een idee om het onder narcose te doen zoals mijnbaby dit heeft nagevraagd bij haar ziekenhuis?

 

sterkte ermee en laat er iets moois uitkomen he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lila!

 

 

 

Heel veel sterkte en succes met je behandeling... En gewoon je zorgen wat betreft de punctie bespreken hoor... Wie weet wat ze voor je kunnen doen... Al is het maar een pilletje tegen de misselijkheid of een iets sterker kalmeermiddel ofzo.... Dan komt het vast goed... Eerst nog even geduld hebben.... Hou ons op de hoogte!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lila,

 

 

 

Heel veel succes met je 2e poging!

 

 

 

En ben het met Pien eens, gewoon je zorgen bespreken met het zh (VU ook, toch?). Ze zullen misschien je iets meer pijnstillers kunnen geven deze keer. Zoveel stress en pijn is ook niet goed... én wat misschien ook helpt, mocht je veel stress voelen: Valdispert extra strong. Een paar dagen van tevoren beginnen met innemen en op de dag zelf een dubbele dosering. Is plantaardig en puur natuur, dus kan absoluut geen kwaad. En helpt wel heel goed met het verminderen van stress in je lichaam.

 

 

 

liefs,

 

Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

jaaaa, na het gevoel te krijgen dat de dagen zich heeeeeeeeeeeel erg tergend langzaam voortslepen is toch eindelijk dan de dag aangebroken dat ik mezelf weer mag gaan pijnigen :happy7:

 

de decapeptyl mag weer gezet gaan worden

 

nog een week de pil slikken en dan wachten op ongie en dan kan ik beginnen met de gonal-f

 

ben heel benieuwd hoe de stimulatie zal gaan deze keer

 

ik hoop rustig en niet te veel eitjes

 

en dan op naar de punctie

 

pfff

 

 

 

groetjes iedereen

 

en suc6 allen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lila!!

 

 

 

Ik ben een tijdje afwezig geweest, moest even afstand nemen van het hele gebeuren, kom nu terug en lees net dat je jammer genoeg, net zoals mij aan de 2e poging begonnen bent..

 

 

 

Raar om te zeggen, maar ik kijk er nu heel anders tegen aan.

 

De eerste poging was nieuw, spannend en je wist niet wat er allemaal zou gaan gebeuren, maar nu ben ik er een stuk rustiger onder.

 

Ik denk wel dat ik, net zoals iedereen, weer opkijk tegen de punctie....

 

 

 

Vandaag de recepten weg brengen voor de puregon, deca, bolletjes en antibiotica en dan 1 september starten...

 

 

 

Iedereen veel sterkte!!

 

 

 

Groetjes van Maatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat anders ervaren dat heb ik ook.

 

aan de ene kant veel rustiger maar merk nu dat ik met het prikken dus meer moeite heb.

 

bij de eerste ronde plopte ik ze er na verloop zo in, maar nu zit ik steeds te miepen.....een, twee en dan toch weer niet..........en ik weet het is onzin want het doet geen pijn.

 

en dan zondag eind van de dag ongie geworden dus maandag ochtend bellen en kreeg toen smiddags te horen dat ik woensdag kon beginnen met Gonal-F en de 14de moet ik dan komen voor eerste echo.

 

maak woensdag de doos open van de Gonal...........zit er iets in wat ik helemaal niet ken............geen voorgevulde pen maar dus poeder met oplosvloeistof en losse naaldjes waar je mee moet opzuigen...........waah was ff in paniek, maar had gelukkig ook nog voorgevulde pen liggen dus die heb ik maar eerst open gemaakt en heb gisteren nog even met het ziekenhuis gebeld en even doorgenomen hoe het precies moet.

 

stelt niks voor is allemaal ook eigenlijk heel simpel maar ik raakte een beetje in de stress toen het geen voorgevulde pen was.

 

'hoe zit dat met luchtbellen en als ik die er uit spuit komt er ook meds uit dus moet ik er dan weer wat bijzuigen of ...........waaaaaaaaaaaah '

 

nou na het bellen stuk rustiger en ze zeiden nog als het echt nog eng is kan ik het ook vragen en dan doen ze het voor in ziekenhuis ( kan ik het gewoon meenemen)

 

en alhoewel ik rustig ben heb ik sinds vandaag dus maagpijn.

 

onbewust zit het toch in je hoofd.

 

en dan werd ik 3 weken geleden wakker met een verschrikkelijk pijnlijke rechterpols ( en ja ik ben rechts, dus prikken was ook niet echt je van het!)

 

dus kon niks doen, niet op de computer en ook niet mijn favo hobby, scrapbooken. :-(

 

 

 

hoop dat het goed gaat met iedereen. heb nog niet echt bijgelezen.

 

suc6 iedereen en sterkte met alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh man er was weer even paniek in de tent ( of liever gezegd -mijn tent-)

 

ik spuit de deca in mijn been

 

en ja ader geraakt

 

als ik de naald eruit trek hele druppels bloed

 

en ik dus in paniek want

 

waren alle luchtbellen eruit

 

is het nou niet erg dat er nog luchtbelletjes in zitten?

 

en je mag niet in je ader prikken

 

maar ja hoe kan je dat nou zien

 

ik prik niet meer in mijn linkerbeen dat weet ik wel

 

is een rot plek

 

doet altijd zeer, waar dan ook op dat been

 

en naald gaat er niet lekker in

 

 

 

zat tegen een paniekaanval aan

 

moest echt even mezelf toespreken

 

dacht zo vlieg ik nog een hyperventilatie aanval in

 

( heb ik vorige ronde dus wel gehad he.........pfffffffff maar goed ik ben er bekend mee want dit heb ik ook voor de hele ICSI wel gehad.......)

 

oh man bahbahbah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, Lila,

 

Dat klinkt niet echt als een relaxte start! Goed dat je advies hebt gevraagd in het ziekenhuis, en fijn dat ze het voor je willen voordoen.

 

En wat dat raken van een ader betreft... volgens mij is dat helemaal geen ramp. En de grap is, dat luchtbelletjes, die in de spuit zitten, vaak ook in de spuit blijven zitten, omdat die naar boven gaan. Maar... ook dat kan je navragen in het ziekenhuis. Misschien stelt je dat dan gerust.

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou lila wat een gedoe zeg. In je ader spuiten in niet zo erg en waarschijnlijk heb je niet eens IN je ader gespoten maar heb je je ader wel geraakt met het naaldje. Je kunt dit controleren door als je de naald erin hebt gezet even te doen alsof je vloeistof optrekt en als er dan geen bloed in de spuit komt (wat je meteen ziet) dan zit je niet met het puntje van de naald in een ader en kun je gerust spuiten.

 

 

 

Luchtbelletjes in de spuit zul je altijd wel een beetje hebben en dit kan geen kwaad tenzij je IN de ader spuit omdat er dan lucht in de ader komt maar als dit maar een ietsiepietsie is dan kan ook dit geen kwaad. Nou hopelijk heb je wat aan deze info en maak je je nu minder ongerust.

 

 

 

Liefs Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff mijn man vroeg vanochtend 'en hoe gaat het nu??'

 

ik 'nou ik ben niet dood'

 

haha

 

maar iets opzuigen en dan kijken of er bloed in de naald komt is een goeie

 

maar als er nou bloed inzit

 

wat dan?

 

eruit halen en opnieuw spuiten ( met nieuwe spuit neem ik aan??)

 

 

 

tis afentoe toch lastiger

 

zal blij zijn als het er weer allemaal op zit

 

pff

 

 

 

bedankt hoor iedereen

 

tis altijd fijn om je stress hier kwijt te kunnen wetend dat je niet alleen bent.

 

 

 

groetjes en suc6 allen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het prikken gaat nu wel weer goed

 

doe de deca aldoor in mijn (rechter) been en de gonal in mijn buik.

 

 

 

vraagje merken jullie dat je als rechtshandige lekkerder prikt aan de rechterkant?? en voor de linkshandigen prikken jullie beter aan de linkerkant

 

(bedoel dus linker of rechterkant van buik of been!)

 

 

 

vandaaag eerste Echo gehad

 

ziet er goed uit

 

hoorde iets van 15 moet zaterdag weer komen

 

denk dat het misschien wel maandag word dat ik de punctie ga krijgen

 

 

 

heb verteld dat ik zo misselijk was dus ze gaan kijken voor andere pijnstillers

 

ben benieuwd

 

ben best een beetje meer zenuwachtig aan het worden nu

 

moet nog even die valdispert gaan halen maar

 

dat kan toch gewoon samen ander meds???

 

morgen maar even voor kijken

 

en dan gelijk maar even een flinke dosis nemen

 

zucht

 

maar ik denk maar zo bevallen is ook geen pretje en daar doe je het notabene voor

 

hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lila, fijn dat het nu beter gaat, heb niet echt gemerkt dat het beter gaat aan 1 kant.

 

 

 

Waar kun je trouwens die Valdispert krijgen? Dat is toch om rustig te blijven op homeopatische basis he? Ik geloof dat Mariek dat ook heeft gebruikt.

 

 

 

Tja en bevallen doet helaas meer pijn ja, wat doen we onszelf toch aan, haha.

 

 

 

Groetjessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh jee gaat niet lekker?

 

 

 

valdispert ehm......ik hoop gewoon bij de drogist ;-)

 

daar ga ik zo even heen, kom er toch langs als ik mijn meidje van school haal dus ga het maar gelijk even halen. ( vergat het aldoor .....lekker duf)

 

 

 

sterkte met alles ( voor iederen die dit leest :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden