Ga naar inhoud

Flevoland ziekenhuis


mamalou

Aanbevolen Berichten

Hi mammaloe,

 

 

 

Ik loop nu sinds augustus 2007 bij het Flevoziekenhuis. Ik heb endometriose en ben geopereerd geweest aan een cyste. Nu loop ik voor een ivf behandeling. Ik ben tevreden over de afdeling en de gang van zaken. Als je wat wil weten, hoor ik het wel.

 

 

 

Groetjes,

 

Luna 27

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Luna,

 

Leuk om te lezen dat er nog meer mensen bij het Flevo lopen. Ik ben er sinds vorig jaar, ook rond augustus en was eerst bij dokter Lely, maar ben nu bij dokter Kimmel omdat gebleken is dat mijn eileider die nog over was, niet goed is en IVF de beste manier was om zwanger te raken. Heel aardige mensen, al moest ik wel een beetje wennen aan dokter Kimmel :) maar ze is wel duidelijk en nuchter. ik vind het raar dat er geen wachtlijst is, in vergelijking met andere ziekenhuizen of verhalen. Ben je al lang bezig met IVF?

 

groetjes mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi mamalou,

 

Ik loop nu ook bij dr Kimmel, en inderdaad ik moest ook even aan haar wennen!Ik ben heb morgen een punctie van mijn 1ste IVF behandeling. Het is erg spannend....Ik ben ook erg blij dat er geen wachtlijst is!!! Ik was echt bang dat ik een half jaar tot jaar moest wachten. Hoe ziet jou behandelplan eruit? Ga je ook beginnen met IVF? IkMijn rechtereileider is ook verwijderd, mijn eierstok ook. Ik had 10 jaar geleden een dermoid cyste. Sinds augustus 2007 en ik achtergekomen dat ik endometriose heb. Er zitten verklevingen in mijn eileider en ik heb (weer) een cyste zitten in mn eierstok. Vandaar dat er werd aangeraden om met IVF te beginnen. Dokter Lely is trouwens ook erg aardig!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Luna,

 

Wat ontzettend spannend!!!!! Heb jij van tevoren instructies gekregen met hormonen spuiten? Ik nog helemaal niet. Maar dat komt ook omdat we eerst nog op vakantie wilden voordat we verder zouden gaan. En we hadden eerst dokter Lely maar toen nam Kimmel het over. Omdat zij er vaker is. Hoe beviel het spuiten? was het niet vreselijk eng?

 

Ik denk er sterk over om in augustus te beginnen. Het voelt zo luxe dat we gewoon zelf mogen beslissen wanneer we willen! En omdat ik tegen alles opzie, schuif ik het steeds vooruit. Eerst na onze vakantie, nu na de zomervakantie...

 

Ik heb gisteren besloten met mezelf dat ik gewoon 1x moet proberen en als het meevalt doorgaan als dat nodig is. Ik denk nu ook over adoptie na. Mijn vriend is daar nog absoluut niet klaar voor. Mij lijkt het wel mooi om een kindje uit China een leven te bieden hier. maar heb me er nog niet in verdiept hoor.

 

nou, hoor graag hoe het is gegaan morgen!

 

mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi mamalou,'

 

 

 

hier een berichtje van mij! Ik kreeg instructies van het prikken, maar dat was meer hoe ik de menopur moest klaarmaken, en hoe ik de lucrin uit het potje kon krijgen. Het prikken zelf hadden we niet geoefend. De eerste keer was ook erg moeilijk!! Ik besefte me toen pas waar ik aan zou beginnen. De volgende dag had mn zus mij geprikt (werkt ik het ZH) Maar daarna dacht ik, tja ik kan moeilijk steeds heen en weer rijden naar haar, ik heb me er over heen gezet en sindsdien deed ik het zelf. Met de tijd gata het beter en wordt het makkelijker. Mijn partner is panisch voor naalden, aan hem had ik niets hahah.

 

Het is allemaal echt de moeite waard, je moet het per stap nemen. Het is een zware tijd, vol met onzekerheden, maar als dat de manier is om een kind te krijgen, tja dan is mijn keus snel gemaakt! Ik heb ook een topic geopend onder endometriose en ivf, daar kan je lezen hoe de punctie is verlopen enzo. Ik heb morgen een TP, ben daar zoooo blij mee! Weer een stapje dichterbij!

 

 

 

Een kindje adopteren is heel bijzonder! Wat je zelf al zegt, probeer het gewoon uit en je zal zien, dat elke keer dat je het doet, je een stap dichterbij komt, wees sterk! Stel dat het zo tegenvalt, dat je het niet aankan, dan zou adoptie natuurlijk een mooi alternatief zijn!

 

 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

he Luna,

 

Hoe was de punctie gegaan? Geen pijn? En heb je op zaterdag een terugplaatsing? In het VU? Ooooh, spannend!!! Ik hoop echt voor je dat het goed blijft gaan!!

 

ik geloof ook niet dat ik veel moet verwachten van mijn vriend :) maar als ik hem echt nodig heb, kan hij zich misschien vermannen. wie weet :)

 

succes morgen!! vanaf morgen ben je zwanger eigenlijk ....

 

mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Luna,

 

klopt. dat is mamalou en wachtwoord mamalou! (uitroepteken).

 

ik had het aangepast om zo een klein beetje te kunnen zien wie het leest. ik had het eerst namelijk aan alle vrienden toegestuurd, maar dat voelde toch niet meer zo goed.

 

groetjes mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi mamalou, de punctie was erg pijnlijk. Maar ja, het is voor een goed doel! De TP is goed verlopen, deed gelukkig ook geen zeer en het was erg bijzonder om op de echo mee te kunnen kijken!! Ik dacht echt, daar doe ik het allemaal voor! Ik heb jammer genoeg geen cryo's, maar ja, nu maar hopen dat deze poging gaat lukken!!

 

Weet je al of je echt gaat beginnen?

 

 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi luna,

 

vanmorgen heb ik het net met mijn vriend over een eigen cyclus ivf gehad. we waren eigenlijk gelijk enthousiast. ik heb gelezen dat het in groningen wordt gedaan, maar ga morgen even naar flevo ziekenhuis bellen of zij het ook doen. ik heb het er kort met dokter kimmel over gehad maar dat was toen gelijk van tafel. het heeft al vanaf het begin in mijn hoofd gespeeld. dus ben benieuwd!

 

jij moet nu 2 weken wachten toch? voordat je een test kunt doen. echt vreselijk spannend voor je.

 

ik voel me alsof ik op de hoge duikplank sta en nog niet durf te springen. jij wel, en ik heb echt bewondering voor iedereen die al gesprongen is en het ivf of icsi traject in is gegaan.

 

liefs mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mamalou,

 

Het was voor mij ook een behoorlijke klap toen ik hoorde dat ze het verstandig vonden dat ik met IVF zou starten. De kans dat de endometriose cyste die ik het zitten zou groeien was erg groot wannneer ik zou proberen op de spontane manier zwanger te worden. En na een aantal pogingen was gebleken dat dat niet werkte. Ik had de keus, of doorgaan en de kans op een operatie vergroten (weer een hap van mn eierstok), of de grote stap nemen. Na een paar nachtjes slapen besloot ik dat dit meer kansen bied. Ik heb het maar met de dag genomen. Als je er eenmaal aanbegint zit je er zo middenin, het gaat dan zo snel! Waarom had de arts deze behandeling gelijk opzij gescoven? En wat houdt het in? Stimuleer je zo wel meedere folikkels?

 

Liefs, Luna

Link naar reactie
Delen op andere sites

he luna,

 

eigen cyclus ivf houdt in dat je geen hormonen neemt om meerdere eicellen aan te maken. Er rijpt zoals gewoonlijk 1 eicel en die pakken ze, net als bij jou, via de eicelpunctie. en vanaf daar is het volgens mij hetzelfde. helemaal hormoonloos is het niet, want je neemt nog wel wat om de eisprong niet te vroeg te laten komen. nouja, morgen weet ik meer. ik ga flevoziekenhuis bellen en groningen. ik zet het wel gelijk op dit forum.

 

tot later!

 

liefs mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden