Ga naar inhoud

meerdere eitjes terugplaatsen


mijnbaby

Aanbevolen Berichten

Lieve dames,

 

 

 

Ik ben Nina en ben 25 jaar, jullie hebben al veel topic gelezen van mij.. hihiih

 

 

 

November gaan ik en mijn mannetje beginnen aan ons eerste IVF poging ( hoop dat het meteen raak is) gezien ons leeftijd mogen we maar 1 eitje terugplaatsen, liefst wilde ik er meer terug laten plaatsen ( als ik meer goeie heb dan natuurlijk is ook maar afzien) ik zelf ga mijn IVF behandeling doorlopen in UMC utrecht. welke ziekenhuizen mag je wel meerdere goeie embryo s terugplaatsen?

 

 

 

Ik hoop dat het allemaal lukt en met 1 baby ben ik ook al ONWIJS blij,

 

en ja misschien dat het bij de volgende wel mag gezien ik dan ook ouder ben.

 

 

 

 

 

Grt

 

 

 

Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nina,

 

 

 

Waarom wil je er 2 laten terugplaatsen ? Om je kansen te verhogen of wil je serieus 2 kinderen tegelijk ?

 

Ik denk dat je een 2ling niet moet onderschatten hoor maar da's mijn mening.

 

 

 

Wij hebben een zoon via IVF. Bij alle pogingen hebben we er 2 terug laten plaatsen. Ik was eerlijk gezegd wel blij dat ik zwanger was van 1tje, 2 waren er zeker welkom hoor anders hadden we het 'risico' niet gelopen.

 

 

 

Nu laten we het afhangen van de kwaliteit van de embryo's. Zit er een topper bij dan plaatsen we er 1 terug, anders 2.

 

 

 

Gezien mijn leeftijd (ben net 37) hebben wij de keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in maastricht is protocol dat als je een topper hebt, je er 1 terug geplaatst krijgt, en als ze minder van kwaliteit zijn 2.

 

 

 

Ik wilde er ook liever 1 dan2. Maar dat is persoonlijk, ik heb de nodige "kwaaltjes" en ik was bang dat ik een tweeling zwangerschap lichamelijk niet aan kon. Het vergt erg veel van je lijf, maar ook kans op vroeggeboorte is veel groter.

 

Medisch gezien vonden ze in het AZm het risico voor 2 tp's groot en doen ze liever 1 tp.

 

 

 

Natuurlijk is een tweeling geweldig, en gaat het meestal ook allemaal wel goed, maar onderschat het niet hoor.

 

 

 

Ik vind het argument van je bent nog jong, dom, belachelijk... ik snap niet dat doktoren dit gebruiken. Je bent toch onvruchtbaar.... wat heeft leeftijd daar mee te maken..?

 

Ja je kunt langer door gaan met behandelen, maar of dat goed is voor je lijf..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in maastricht is protocol dat als je een topper hebt, je er 1 terug geplaatst krijgt, en als ze minder van kwaliteit zijn 2.

 

 

 

Ik wilde er ook liever 1 dan2. Maar dat is persoonlijk, ik heb de nodige "kwaaltjes" en ik was bang dat ik een tweeling zwangerschap lichamelijk niet aan kon. Het vergt erg veel van je lijf, maar ook kans op vroeggeboorte is veel groter.

 

Medisch gezien vonden ze in het AZm het risico voor 2 tp's groot en doen ze liever 1 tp.

 

 

 

Natuurlijk is een tweeling geweldig, en gaat het meestal ook allemaal wel goed, maar onderschat het niet hoor.

 

 

 

Ik vind het argument van je bent nog jong, dom, belachelijk... ik snap niet dat doktoren dit gebruiken. Je bent toch onvruchtbaar.... wat heeft leeftijd daar mee te maken..?

 

Ja je kunt langer door gaan met behandelen, maar of dat goed is voor je lijf..?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja dat is nederland ze geven aan dat de kans op slagen hoe jonger hoe groter is. dat zeiden ze althans in Utrecht, en nee ik onderschat 2 kids niet maar dan ben je wel meteen klaar......

 

 

 

Maar ja heb het niet voor het zeggen helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, bij ons in het ziekenhuis was het beleid ook dat ze liever 1 dan 2 terug plaatsen. Ik ben 36, dus ik had ook de keuze. Wij zijn ook meegegaan met het beleid: bij een goede embryo 1, bij mindere kwaliteit 2.

 

En er zat een goede bij.

 

Misschien ben ik er wel heel truttig in hoor en heel naief, maar ik heb zo iets van, zou liever 2 x zwanger zijn en 2x de babytijd meemaken, dan alles in 1 keer.

 

Met dat ik dit schrijf realiseer ik ook, dat , al zouden het er 2 zijn/worden (kan natuurlijk nog....),dat ik er dan ook heel gelukkig mee zou zijn!

 

 

 

Groetjessssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, bij ons in het ziekenhuis was het beleid ook dat ze liever 1 dan 2 terug plaatsen. Ik ben 36, dus ik had ook de keuze. Wij zijn ook meegegaan met het beleid: bij een goede embryo 1, bij mindere kwaliteit 2.

 

En er zat een goede bij.

 

Misschien ben ik er wel heel truttig in hoor en heel naief, maar ik heb zo iets van, zou liever 2 x zwanger zijn en 2x de babytijd meemaken, dan alles in 1 keer.

 

Met dat ik dit schrijf realiseer ik ook, dat , al zouden het er 2 zijn/worden (kan natuurlijk nog....),dat ik er dan ook heel gelukkig mee zou zijn!

 

 

 

Groetjessssssssssss

 

 

 

Ondanks dat je 1 goeie embryo plaats kan het als nog een 2ling worden??

 

 

 

Hoe kan dat dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben er 2 terug laten plaatsen.

 

Ziekenhuis Tergooi in Blaricum werkt samen met het lab van het VUMC.

 

Daar doen ze standaard 2 terug, mits deze er zijn.

 

 

 

Baby, ik ben uiteraard reuze blij met mijn tweeling. De opmerking "ben je meteen klaar" is bij ons wel van toepassing, maar bij lang niet iedereen hoor.

 

Je kan net als ieder ander een 1-eiïge tweeling krijgen bij terugplaatsing van 1 embryo.

 

 

 

Enne, truttige Hilde (haha), ik ben blij dat ik maar 1x hoefde te bevallen.....

 

 

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben er 2 terug laten plaatsen.

 

Ziekenhuis Tergooi in Blaricum werkt samen met het lab van het VUMC.

 

Daar doen ze standaard 2 terug, mits deze er zijn.

 

 

 

Baby, ik ben uiteraard reuze blij met mijn tweeling. De opmerking "ben je meteen klaar" is bij ons wel van toepassing, maar bij lang niet iedereen hoor.

 

Je kan net als ieder ander een 1-eiïge tweeling krijgen bij terugplaatsing van 1 embryo.

 

 

 

Enne, truttige Hilde (haha), ik ben blij dat ik maar 1x hoefde te bevallen.....

 

 

 

 

 

Groetjes Laura

 

 

 

Bedankt Laura, dus er zijn ook dames onder ons die met 1 emmy een 2ling hebben gekregen? Ik hoop het zo wil zo graag een 2ling, mijn pijn grens is zoooooo laag dan ben ik er meteen van af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben er 2 terug laten plaatsen.

 

Ziekenhuis Tergooi in Blaricum werkt samen met het lab van het VUMC.

 

Daar doen ze standaard 2 terug, mits deze er zijn.

 

 

 

Baby, ik ben uiteraard reuze blij met mijn tweeling. De opmerking "ben je meteen klaar" is bij ons wel van toepassing, maar bij lang niet iedereen hoor.

 

Je kan net als ieder ander een 1-eiïge tweeling krijgen bij terugplaatsing van 1 embryo.

 

 

 

Enne, truttige Hilde (haha), ik ben blij dat ik maar 1x hoefde te bevallen.....

 

 

 

 

 

Groetjes Laura

 

 

 

 

 

Ook als je 25 bent??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar misschien moet je eerst je gesprekken met je gyn afwachten en daar al je vragen vuren.

 

Ik heb een beetje het gevoel dat je je nu helemaal gek maakt over het traject dat gaat komen.

 

Schrijf al je vragen op en stel die op jullie gesprek. Je ging in november toch voor de ivf?

 

 

 

Ivf is een emotioneel gebeuren, die iedereen anders beleeft. Ook reageert ieder lichaam anders op hormonen etc.

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar misschien moet je eerst je gesprekken met je gyn afwachten en daar al je vragen vuren.

 

Ik heb een beetje het gevoel dat je je nu helemaal gek maakt over het traject dat gaat komen.

 

Schrijf al je vragen op en stel die op jullie gesprek. Je ging in november toch voor de ivf?

 

 

 

Ivf is een emotioneel gebeuren, die iedereen anders beleeft. Ook reageert ieder lichaam anders op hormonen etc.

 

 

 

Groetjes Laura

 

 

 

ja dat is waar dat iedereen alles anders beleefd en daar ben ik me ook erg bewust van, maar de ervaringen van de dames heb je al wel een beeld!:icon_blackeye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meiden,

 

 

 

dit wordt ons eerste IVf en ik word over 2 maanden 37 en wij mogen wel 2 emmy's terugplaatsen, maar ik denk dat we eerst voor 1 tp gaan, we zijn er nog niet uit.

 

 

 

groetjes

 

 

 

Spannend!!!!! :icon_sunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mijnbaby, ik ben 22 en in het ziekenhuis zeiden ze dat ik me het beste aan hun protocol kan houden, als er slechte bij ijn, plaatsen ze er 2 terug en anders maar 1.

 

 

 

Liefs Cindy

 

 

 

oke dan, dan ben je ook al vroeg bezig, dacht dat ik had gelezen dat je al 3 jaar bezig bent....

 

 

 

Suc6:icon_sunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoi,

 

 

 

Ik ben vandaag 38 geworden en aan de 2e ivf poging bezig. We zijn dit jaar begonnen. De eerste x is er één embryo teruggeplaatst. Aangezien ik maar weinig follikels heb omdat er maar één eierstok lijkt te werken, hebben wij in samenspraak met het WFG te Hoorn besloten om er dit keer 2 terug te plaatsen. Bij de eerste poging zouden ze er 1 terugplaatsen en 2 als die van mindere kwaliteit waren. Nu hebben we de keuze. Ook zei de fert.arts dat ik "het wel kan hebben". Ik ben lang en niet zo heel iel. En "gezien mijn leeftijd". Ik en mijn man hopen dat er in ieder geval ééntje blijft zitten, maar twee zou nog mooier zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Natas,

 

 

 

Hoe gaat het nu met spuiten en de meds?

 

Hebben ze nog wat aangepast t.o.v. de vorige keer?

 

 

 

hey spanned he 2 emmy's..dubbel kans! Tuurlijk geweldig als er 2 blijven 'plakken'maar ik zelf heb ook altijd ( je wordt vanzelf deemoedig door als wat wij hebben meegemaakt) "al is het er maar eentje".....ook goed!

 

 

 

Zoiets van uit een soort van misplaatse bescheidenheid niet eens op meer durven hopen zowat ...moeilijk uit te leggen presies hoe ik het bedoel.

 

 

 

ben benieuwd naar je 2e fm!

 

 

 

Ik begin waarschijnlijk de laatste week van augustus als ik zo eea vooruit kan tellen qua cyclus. ben ook zeer benieuwd, want alles was 'goed'gegaan dus ja ...pure pech ga je dan denken. Ik krijg nu wel progestan spuitjes ipv bolletjes terwijl op t recept stonden de bolletjes vrolijk aangekruisd dus daar ga ik nog ff over bellen. Komt goed !

 

 

 

ok,. ik ga zo eens naar huis fietsen ( ff gezond en niet met de auto ) .

 

liefs lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lentezon,

 

 

 

Ik heb niet zoveel last met spuiten. Het gekke is dat ik als ik aan de linkerkant spuit er meer van voel dan aan de rechterkant. Dus zet ik ze maar rechts (probeer natuurlijk wel af en toe links). De Gonal is verhoogd van 150 naar 225, maar het ziet er dus naar uit dat die verhoging geen betere resultaten geeft. Enfin, laten we in ieder geval maar genoeg oogsten om er 2 terug te kunnen plaatsen. En ik begrijp die "misplaatste bescheidenheid" heel erg goed! Donderdag om 9.30 uur de 2e fm en voor vrijdag staat de eventuele 3e. We wachten het maar weer af hè!

 

 

 

Hoe gaat het inmiddels met jou?

 

 

 

Iedereen bedankt voor de felicitaties.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi!

 

 

 

Nou de tp is heel goed verlopen, tis echt zo mooi om te zien dat er 2 kleine stipjes worden ''losgelaten' mijn baarmoeder.

 

het zijn er 2 geworden :) een 4 cellige en een 7 cellige.. maar dat zegt natuurlijk niks.

 

 

 

hopen dat ze er (al is het er maar 1) blijven/blijft zitten!

 

 

 

veel suc6 morgen bij je 2de fm!

 

 

 

liefs

 

Desiree:waiting:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dees - hoop voor je dat je embryootjes het erg naar hun zin hebben en lekker nog 9 maanden blijven zitten!! Succes de komende tijd met wachten op de uitslag :waiting:

 

 

 

Natasja - succes morgen met de meting! Hoop dat er in ieder geval 2 mooie grote follies bij zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden