Ga naar inhoud

Nieuwe ronde, nieuwe kansen


fientje

Aanbevolen Berichten

Hoi, allemaal,

 

 

 

Meld mij ook even op het cryo-front.

 

 

 

21 mei start ik met de progynova. Dan heb ik 2 juni de meting van het bms. Als dat goed is, zeer waarschijnlijk enkele dagen later de tp.

 

 

 

Zie er langs de ene kant naar uit, maar ook wel weer op tegen de wachtweken.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ook ik zal me voorzichtig melden voor onze laatste cryo!

 

Heb deze bij me gekregen op 14 mei....en nu dus wachten?? bleh...

 

 

 

Ik duim voor jullie allemaal mee dat het mag lukken!! duimerdeduim!!

 

 

 

groetjes AM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer even,

 

 

 

Hildever en Anne: heel veel succes in de wachtweken en hopen op een positief resultaat.

 

 

 

Mariek, gaan we samen lekker duimen en hopen dat we allebei blij kunnen zijn na de wachtweken.

 

 

 

Cindy, dank voor je reactie. Jij natuurlijk ook veel succes, mocht je nog bezig zijn met behandelingen etc.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate

@AnnevD de wachtweken zijn idd het moeilijkst. ik zie er ook tegenop. ik zie ook op tegen het ontdooiproces. wat als er geen embryo's goed ontdooien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben er ook weer even!

 

 

 

Nog een weekje en dan de meting van de bms en als die goed is dan 5 of 6 juni de tp. Als de ontdooing natuurlijk goed verloopt... Ik hoop het wel, anders blijft er nog 1 kans over, want ze zitten per 2 ingevroren. We zullen dan zelf op zoek moeten naar een eiceldonor om gekende donatie te doen ofwel anonieme wisseldonatie.

 

 

 

Begin het weer spannnend te vinden en nu al weer wat zenuwachtiger te worden. Als ik nu ergens rondloop, waar veel mensen zijn, valt het me op dat er veel baby's en andere kleinere kinderen zijn. Dat zal wel komen daardat je er weer extra op let, omdat je er zelf ook mee bezig bent.

 

 

 

Het moeilijkste nu vind ik, dat je eigenlijk een logische verklaring wilt, voor de mislukking en daar wat aan kunnen doen de volgende keer. Maar alles was in principe positief (Emmie hoge score, bms goed) vorige keer, dus een oorzaak is niet aan te wijzen. Dat maakt me ook weer onzeker voor deze poging. Als toen eigenlijk alles positief was, waarom was het dan niet gelukt?? Waarom zou het dan deze keer wel lukken?? Kortom twijfels, twijfels en onzekerheid..

 

 

 

Maar goed, we slaan ons er wel door heen en we zullen het toch weer moeten afwachten. Probeer toch optimistisch te blijven, maar ja ben van mezelf redelijk pessimistisch ingesteld!!

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Fientje, spannend allemaal inderdaad! Ik kan daar ook af en toe de zenuwen van krijgen... de vraag of de cryootjes wel goed ontdooien straks... stel je voor als dat niet gebeurt, dan hebben wij ook nog maar 1 reserve rietje over. En bij ons was vorige keer ook alles prima, geen aanwijsbare reden waarom het niet is gelukt. Het enige wat ik kan bedenken is dat na de zware punctie, de gevoeligheid en de lichte overstimulatie erna het embryootje eens rondkeek en dacht 'dit is nu even niet de optimale omgeving om in te nestelen'.

 

Deze keer komen er geen hormonen bij kijken, geen punctie. Nu is alles veel rustiger. Dus ik hoop dat het embryootje straks rondkijkt en denkt 'heerlijk warm en knus! hier ga ik me maar eens lekker innestelen!'.

 

 

 

Tot gauw weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi fientje!

 

Hopelijk gaat het allemaal goed bij het ontdooien van de cryootjes.

 

Dat is zeker een spannend moment.. En ja de reden waarom het niet wil lukken, dat vraag ik me ook regelmatig af. Goede embryoos, veel cryos, maar waarom wil ie nou niet innestelen? Ik wou dat ik het wist... zucht

 

 

 

Wij hebben tot nu toe nog niet veel geluk gehad met onze cryo's, maar hopelijk gaat het bij jou wel beter. Wij zitten nu inmiddels in onze 3e cryopoging...

 

Wil je veel succes toewensen..

 

 

 

kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank weer voor jullie lieve reacties.

 

 

 

Mariek, voor jou is hopelijk het feit van geen punctie en geen hormonen een positief feit. Ik zou me daar ook aan vasthouden, als ik jou was.

 

 

 

Bij mij maakt het dus niets uit. Precies dezelfde medicatie, want helaas kan het bij mij dus niet zonder hormonen.

 

 

 

Vraag me ook af wat te doen als deze poging mislukt of de cryo's niet goed ontdooien en ook het volgende rietje geen succelvolle poging oplevert. Of de droom van zelf een kindje dragen opgeven of toch op zoek naar eiceldonor.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hildever,

 

 

 

Inderdaad met een eiceldonor draag ik nog wel zelf het kindje. Alleen het probleem is dat als de cryo's op zijn wij geen poging meer krijgen voor anonieme eiceldonatie. De enige mogelijkheid is dan nog zelf een donor zoeken, waarna we voor gekende donatie of anonieme wisseldonatie in aanmerking komen. (bij anonieme wisseldonatie breng je wel zelf een donor aan, maar krijg je de eicellen van een onbekende ander donor) Op dit moment hebben wij niemand in familie of kennissenkring die we zouden willen of kunnen vragen hiervoor, dus dat wordt moeilijk.

 

 

 

Dus ik bedoelde dat we als de cryo's niet succesvol zijn we of de droom een kindje zelf te dragen op moeten geven of heel hard op zoek moeten naar een eiceldonor.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, allemaal

 

 

 

Vandaag de bms-meting gehad en weer OK, 9 mm, dus donderdag de tp, als de ontdooing goed gaat. We worden donderdag rond 08.00 uur gebeld en als het door kan gaan, mogen we om 11.00 uur komen.

 

 

 

Mariek, jij veel succes morgen. Wordt je morgenochtend nog gebeld of alles goed is en de terugplaatsing door kan gaan, of weet je al dat het goed is??

 

 

 

We gaan weer duimendraaien alvast.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Normaal hadden we nu in Gent gezeten voor de terugplaatsing, maar helaas ontdooing is niet goed gegaan.

 

 

 

Vind het moeilijker als de mislukte 1e poging, maar we moeten verder. Nu nog maar een kans.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate

He bah! Wat naar voor je. :mad: Ik kan me voorstellen dat je ernaartoe leefde, en nu dit vervelende nieuws. Binnenkort volgende poging? Ik neem aan ICSI?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Illuminate,

 

 

 

We hebben eerst nog een rietje van 2 cryo's. Daarna weten we niet hoe we verder kunnen. We hebben momenteel geen eiceldonor en aangezien anoniem niet meer kan, zullen we moeten zoeken, dus een volgende echte poging zal waarschijnlijk nog wel even duren.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, weer allemaal!!

 

 

 

Vandaag gaat het wat beter. Alhoewel ik nu wel zeer weinig vertrouwen heb in de volgende cryo-poging. Voor deze cryo-poging was ik behoorlijk optimistisch. Normaal ben ik van mezelf nogal pessimistisch, maar goed dat ter zijde. Het viel dus echt tegen dat ze belden dat dat de terugplaatsing niet door zou gaan. We zijn ons nu wel aan het orienteren hoe we verder kunnen, misschien wel in een ander ziekenhuis??

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden