Ga naar inhoud

Maasstad ziekenhuis


baia1975

Aanbevolen Berichten

Hallo,

zijn er vrouwen die in behandeling in dit zh zijn? Ivf of icsi. Ik wil graag andere meningen horen over de gynaecologen die hier werken. Ik ben in behandeling bij doc Van Oppenraaij en ondanks mijn eerste vertrouwen in deze arts begin ik nu wel mijn hoop, geduld en vertrouwen te verliezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi miranda, ik loop daar al sinds september vorig jaar. Achter de rug twee mislukte iui, een iui afgelast ivm te veel follikels, twee mislukte icsi, de laatste vorige week (dit allemaal bij het maasstad zh). Zoals gezegd ik ben in behandeling bij doc van oppenraaij en in het begin was ikwel redelijk positief over hem maar nu niet zo veel meer. Hij denkt alleen maar volgens protocol en blijft beweren dat mijn problemen alleen door mijn leeftijd komen, ik ben 42. Dit is een samenvatting van mijn situatie. Hoe zit het met jouw situatie? Met wie ben je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Baia

Ik ben niet in behandeling in het Maastad maar in Gent. Ik ben laatst een poging in Gent begonnen en wilde de follikelmetingen in het Maasstad ziekenhuis doen gezien ik uit de buurt van Rotterdam kom. Ik moest eerst op intake in het maasstad bij dr. van Oppenraaij. Ik vind hem een zeer ongeinteresseerde man en het kwam op mij over alsof ik hem maar tot last was. Hij wilde dan wel meewerken aan de echos maar als Gent bloed wilde hebben vond hij maar onzin, en ook een bloedtest 2wk na teruplaatsing om te kijken of het gelukt was vond hij maar onzin want je kan toch zelf een zwangerschapstestje doen was zijn antwoord. Ik zei dat ik dr waarde van hcg dan wel graag zou willen weten als het zover zou zijn. Nou hij deed net of ik iets heel doms zei. Goed ik daar weggegaan ik dacht uiteindelijk hoeven ze alleen maar de follikelmetingen te doen dus de groeten! Toen was het zover dat ik gestart was en van gent een datum voor de 1e fm meekreeg. Ik een afspraak maken een week van tevoren. Wat een heks ik toen aan de lijn kreeg niet normaal. Ik belde wel heel erg kort van tevoren (serieus? Je werkt op een ivf poli en verwacht dat ik een paar weken van tevoren kan aangeven waarneer ik een fm nodig heb ofzo???) zoiezo in ivf land vind ik een week van tevoren heel erg op tijd. Ten 2e vroeg ik om een afspraak voor 1300 uur ivm de te faxen resultaten naar Gent. Maar ook dat kon niet volgens haar. Ik gaf nog aan dat ik op intake ben geweest en dat ik dat toen besproken heb en het geen probleem was. Maar volgens haar kon het niet ze hadden ook nog eigen patienten en ik moest eigenlijk maar blij zijn dat ik zoiezo een afspraak kon maken. Wat een mega onvriendelijke mensen heb ik in het Maasstad getroffen mij zien ze er niet meer ik doe mijn fmen nu ergens anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi shorty,

Ja precies dat gevoel heb ik van doc van oppenraaij...geen interesse...alleen wat hij zegt heeft nut maar als jjj een ander idee hebt wordt het zo weggefuifd. Hij heeft ook geen humor voor niks..dinsdag heb ik een afspraak en ikvrees al dat ik een verwijzing eis voor een andere zh want hier zit ik mijn kostbare tijd te verspillen. Over mij denkt hij dat alleen mijn leeftijd het probleem is, maar andere oorzaken heeft hij ook niet onderzocht..maar door zijn kortzichtigheid hebben we waarschijnljjk twee goede embryo s verloren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Baia, ja ik begrijp je helemaal. Geen greintje humor in heel die man inderdaad. Maar de pogingen zijn inderdaad te kostbaar om te verspillen en ik heb in NL wel vaker het idee dat artsen als er pogingen mislukken het onder je leeftijd of pech gooien. Als je de mogelijkheid hebt kun je naar Gent gana. Het maasstad ziekenhuis werkt samen met hun. De follikelmetingen en punctie zijn dan in maasstad maar de bevruchting ( dus lab proces) en terugplaatsing zijn dan in Gent. Welke medicijnen heb je gebruikt tijdens je vorige pogingen? groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shorty, deze laatste ivf heb ik menopur, triptofen en pregnyl gehad. Daarvoor fostimon, triptofen en pregnyl. En utrogestaan na de tp. Ik gebruik ook aspirine 80 mg ivm met mijn antifosfolipiden syndroom. Dat is ook wat! Hij blijft beweren dat aspitintje moet het doen terwijl ik vroeg of het misschien niet zinvol was om ook heparine te spuiten maar niet na positive test maar juist na tp. Nop.nada. niet bewezen dat het zinvol is dus doen we het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi baia1975 en shorty01, ik loop zelf in het Sint Franciscus voor mijn ivf behandelingen, enkel heb ik 2 weken geleden een spoedoperatie gehad in het Maasstad omdat ik een bbz had. Mijn navelwond was daarna ontstoken en ik lekte bijna 2 weken lang vloeistof uit mijn navel, dit was normaal zei de zuster. Na een week heb ik het Maasstad gebeld en zei dat mijn wond ook ontstoken was. Ik had diezelfde dag om 15.00 uur een afspraak. Werd uiteindelijk 16.15 uur geholpen. Werd geholpen door een zuster die haast bleek te hebben. Ik heb antibiotica gehad en ik mocht zelf even provisorisch een verband op mijn navel plakken, want daar had zij geen tijd voor. Ik ben vol verbazing opgestaan. Ik heb het Sint Franciscus gebeld en gevraagd of ik de controle daar mocht krijgen. Dit was geen probleem. Ik ga niet meer terug naar Maasstad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Ash wat heftig en wat belachelijk weer van het Maasstad. Zeer onvriendelijk ziekenhuis? Ik ben er ook klaar mee.

 

Baia, dat is waarom ik naar gent ben gegaan, het vasthouden aan het protocol in Nederland komt mijn neus uit. Inderdaad het is niet bewezen dus doen we het niet, terwijl in Belgie ze zeggen het is misschien niet bewezen dat het helpt maar ook niet dat het niet helpt dus proberen we het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi miranda, ik loop daar al sinds september vorig jaar. Achter de rug twee mislukte iui, een iui afgelast ivm te veel follikels, twee mislukte icsi, de laatste vorige week (dit allemaal bij het maasstad zh). Zoals gezegd ik ben in behandeling bij doc van oppenraaij en in het begin was ikwel redelijk positief over hem maar nu niet zo veel meer. Hij denkt alleen maar volgens protocol en blijft beweren dat mijn problemen alleen door mijn leeftijd komen, ik ben 42. Dit is een samenvatting van mijn situatie. Hoe zit het met jouw situatie? Met wie ben je?

 

Hoi Baia , ik loop in het maastad ziekenhuis voor mijn behandelingen Ik zit gelukkig niet bij dokter van Oppenraaij(gelukkig maar) Mijn situatie is als volgt : ik heb na een spontane mk en 2 bbz Zijn beide eileiders verwijderd waardoor ik dus niet op de spontane manier zwanger kan raken Dit is me in 2012 overkomen ik was toen 28 jaar. September 2012 had ik mijn operatie om mijn laatste eileider te verwijderen en ben in oktober begonnen met mijn eerste ivf bij dokter Dreisschor en die verse tp is meteen gelukt en ben in 2013 bevallen van me dochtertje die nu inmiddels bijna 4 wordt. Ik ben ook onder behandeling van een andere arts dokter Ritfeld .. het zijn beide vrouwen en ik moet zeggen dat ze wel heel lief en aardig zijn en meedenken in opties Etcc... ik heb helaas nog geen succes gehad met de cryoos uit mijn 1e Ivf en onlangs in april 2017 een 2e ivf behandeling gestart waarvan de verse tp mislukt is en de eerste cryo van die behandeling ook niet is gelukt en nu deden ze in het EMC geen tp meer in verband met verbouwing dus moet 14 juli pas weer een echo voor de folikelmeting en ergens begin augustus weer een cryo tp mits alles goed loopt en ontdooid. Maar ik moet zeggen dat ik 11 juli wel een gesprek heb staan met dr dreishor om even te evalueren en ik wil gaan vragen in het een keer in een gestimuleerde cyclus te doen want tot nu toe elke keer de cryo to gedaan in natuurlijke cyclus zonder succes hoewel ik een zeer regelmatige cyclus heb .... soms denk ik wel we zijn elke keer te laat met de tp Maar ik zet wel elke keer de Ovitrelle optijd dus denk niet dat Mn ei vroegtijdig springt maaar je weet t maar nooit ...dus nu een keer anders proberen.

 

Kan je geen andere arts vragen ofzo?? Of idd ander ziekenhuis en mee ronderzoeken vragen Ik heb gehoord dat Düsseldorf goed schijnt te zijn dat er vele wel zwanger zij geraakt Doordat ze toch gevorderd zijn in tp met Pipelle behandeling of broedstoof met 5 daagde embryo's enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miranda,

Ik ken de twee vrouweljke artsen, ze hebben mijn eerste en tweede punctie gedaan. Idd aardige vrouwen. Maar weet je wat het is? Het blijven nederlandse artsen met al die protocollen en achterhaalde ideeen. Ik ben er klaar mee. Ik ben in mei 42 geworden ik heb niet zo veel tijd meer. We zijn al drie jaar bezig en ik denk dat het sneller had kunnen gaan als de artsen mee hadden gewerkt. Ik zit nu te twijfelen tussen Gent en Antwerpen. Velen gaan naar Jette-brussel maar dat is voor mij echt zo ver aangezien dat ik met de trein zou moeten gaan...en zeker misschien een paar keer. Dinsdag 4 juli heb ik een afspraak met van Oppenraaij maar het zou echt verbazen als hij met een oplossing komt die mjj gerust zal stellen. Voor de laatste ivf had ik aan hem gevraagd wat hij vond van prednisolon in gevallen van vrouwen met zeer actief immuunsysteem maar daar stond hij totaal niet achter. In belgie doen ze dat wel en ik zou het toch wilde proberen aangezien dat ik een autoimmunziekte heb, mijn bloed is dikker dan normaal en maak antistoffen tegen fosfolipiden. Als doctor zou je toch op een moment mee gaan denken als de vrouw die tegenover jou zit al 3 mks achter de rug hebt?? We hebben nu 4 cryo s en ik wil ze niet verspillen door ze gewoon zo terug te laten plaatsen, want ik wil eigenlijk dat ze me gaan onderzoeken om af te sluiten of ik het probleem ben :(.

Ik hoop dat jouw volgende tp zal lukken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja van de afdeling triage. Ik ga daar ieder geval niet meer heen.

Ash,wat een verhaal!! De onvriendelijke zuster, was ze van vruchtbaarheidsklienik of...? Wat een onprofessionele manier van werken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook slechte ervaring met het Maasstad, die samenwerkt met Erasmus mc. Wat een stelletje amateurs daar zeg, we zijn gewoon ook weggestuurd omdat mijn eileiders dicht zijn. En ik mocht terugkomen als ik ze weg heb laten doen.

Belachelijk.. dus ben ik in behandeling in Leeuwarden en Groningen en daar dragen ze je echt op handen., wereld van verschil.

Volgende week begin ik met de volgende poging, hopelijk met succes.

 

@baia ik zou daar ook echt weg gaan, is tijdverspilling. Beter Gent of DD. Daar doen ze embryoscoop.

Heb je wel eens 2 embryo's teruggeplaatst gekregen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi Baia.

In 2014 ben ik zwanger geraakt van mijn eerste ICSI poging in Gent. Ik liep toen bij Dr. De Roo. Nu ben ik in de wachtweken van mijn eerste poging voor een 2e kindje en mijn arts is nu Dr. Vandekerckhove. Zaterdag een top blastocyst terug geplaatst gekregen dus ben heel benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi Baia.

In 2014 ben ik zwanger geraakt van mijn eerste ICSI poging in Gent. Ik liep toen bij Dr. De Roo. Nu ben ik in de wachtweken van mijn eerste poging voor een 2e kindje en mijn arts is nu Dr. Vandekerckhove. Zaterdag een top blastocyst terug geplaatst gekregen dus ben heel benieuwd.

 

Shorty,

Waren er problemen bij jou gevonden of was er geen verklaring voor je niet-zwanger worden? Mag ik vragen hoe oud je bent? ;)

Die twee artsen die je noemt, allebei fijn? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Baia

Er waren in 3 jaar tijd in Nederland geen problemen gevonden volgens het nederlandse ziekenhuis.

Ik heb 6 IUIs gehad en talloze OI met clomid en follikelmetingen heel de mikmak. Nooit zwanger geweest en nooit 1 probleem gevonden in nederland. Eerste afspraam in Gent werden mijn vriend en ik binnenstebuiten gekeerd en toen is na 3 jaar de oorzaak gevonden. Mijn vriend heeft gewoon geen goed zaad (morfologie 0%) en ik een lichte vorm PCOS. In Nederland is zijn zaad 3x onderzocht plus 6x voor IUI en daar nooit wat gevonden. Ik kon geen eens IVF doen maar gelijk ICSI omdat het zaad nooit in staat zal zijn op eigen een eicel te bevruchten. Dus alles in NL is voor niets geweest. Ik ben bijna 30 dus ik realiseer mij dat ik voor IVF/ICSI begrippen in een gunstige leeftijd zit. Ik vond beide artsen heel erg fijn. Omdat ik slecht te stimuleren ben ondanks mijn hoge AMH waarde ben ik deze keer al buiten het protocol om gestart met een hogere dosis Menopur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag: aan wat voor bedragen moet ik denken mocht het zo zijn dat mijn zorgverzekering niet alles vergoedt? Want die hebben geencontract met Brussel Jette maar wel met Gent. Stel dat ik naar Brussel wil: mijn zorgverzekering zou alleen 75% vergoeden van de nederlandse tarief maar ze moeten wel toestemming geven. In ons geval denk ik dat de situatie anders is, dan een compleet ivf traject omdat wij de embryio s al hebben. Dus denk ik voornamelijk aan consult, bloedonderzoek, eventueel kijkje in de baarmoeder en medicijnen...enig idee?

 

Shorty, jouw verhaal is heel duidelijk en maakt me ook ongerust want wij zijn ook 3 jaar bezig maar bijzondere dingen kunnen ze niet vinden...nou ja ik vind mijn aps syndroom best bijzonder, in de slechte zin natuurlijk, maar zo te zien geen gyne is nooit ongerust daarover geweest. En dus ook geen passende medicatie toegepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi baia

Ik heb geen idee wat het allemaal zou kosten in brussel.

Ik was bij mijn vorige traject bij OHRA verzekerd zij hadden een contract met Gent het heeft mij niets gekost alleen het voorachieten van medicijnen. Nu ik bij Menzis zit moet ik alles voorschieten

125 euro voor bloedprikken

3800 euro punctie en labokosten

en 1800 euro medicijnen.

Ik moet alles pas op het einde opsturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

...het zal zeker geen probleem zijn als ik voor een tweede mening naar gent ga maar dan laat ik de tp in rotterdam doen, bij het Emc?

 

Ja dat zou ik wel doen, en ik zou dan ook zeker de poging wagen door 2 embryo's terug te laten plaatsten, want de kans op een zwangerschap is zo ook groter.

Ik ben 37 en in febr word ik 38 en mag pas 2 terugplaatsen. Dat ga ik dan ook zeker doen als ik nog niet zwanger ben.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden