Ga naar inhoud

Dagboekje van Maatje


Maatje1980

Aanbevolen Berichten

Na de vele dagboeken hier gelezen te hebben, dacht ik, laat ik er ook eens 1 plaatsen.

 

 

 

2004 februari:

 

4 1/2 jaar geleden spontane zwangerschap na het stoppen met de pil ( met ex )

 

Na 7 weken hevige bloeding en naar het ziekenhuis gegaan.

 

Daar bleek dat er een miskraam had plaatsgevonden en dat er cystes bij mijn eierstokken zaten.

 

De relatie met mijn toenmalige vriend was vlak erna voorbij.

 

 

 

2004 juni

 

Eerste kijkoperatie gehad voor het verwijderen van de cystes. Delen weggehaald en weer naar huis. Positief nieuws, huidige man leren kennen via vriendin. Hij heeft me na de operatie heel lief geholpen en me netjes omgerold in bed toen ik dat zelf niet kon.

 

 

 

 

 

2004 november:

 

Mannetje hersteloperatie uit laten voeren van eerdere sterilisatie. Het klus seizoen is geopend!

 

 

 

2005 november:

 

Hevige buikpijn en met spoed naar het ziekenhuis. 2 uur later op de OK en met een gehele operatie cystes weg laten halen. Nadeel van de complete operatie, 5 dagen in het ziekenhuis blijven en een mega litteken.

 

 

 

Heel 2006:

 

Ziekenhuizen in, ziekenhuizen uit...testen hier, testen daar.

 

2 ziekenhuizen zeggen dat we nooit kinderen kunt krijgen.

 

Uitkomst, met mijn cystes en de hersteloperatie van mannetje waarschijnlijk geen normale natuurlijke zwangerschap mogelijk.

 

 

 

2007 april

 

3e operatie (kijk) voor cyste verwijdering.

 

 

 

2007 mei

 

Uiteindelijk terecht gekomen in het Erasmus MC voor verdere onderzoeken. En wat blijkt: een zwangerschap is eventueel wel mogelijk.

 

 

 

2007 juli

 

Eerste gesprekken over het hoe en wat. Voorlopig moet mannetje een aantal keren zaad in komen leveren en moet ik mijn temp bij gaan houden.

 

 

 

2007 september

 

Mannetje een aantal keren naar het ziekenhuis gereden om zijn zaad in te leveren. Uitkomsten verschillend. Ene keer goed, andere keer niets.

 

 

 

2007 oktober

 

Gyn bezoek en echo. Er wordt Mesa/Tesa voorgesteld. Dit zien wij niet zo zitten.

 

 

 

Tijdens een later bezoek aan de gyn is de uitkomst dat het zaad nu wel goed is en dat er IVF/ICSI mogelijkheden zijn. Nadeel, eerst cyste verwijdering en daarna cyclus helemaal plat leggen met 3 maanden lucrin om ze de cystes tegen te houden.

 

 

 

2007 november

 

Kijkoperatie 4 voor verwijdering van cystes in het Erasmus. Ik moet helaas een nachtje blijven en de volgende dag krijg ik mijn eerste lucrin prik.

 

 

 

2007 december

 

Afspraak bij gyn om een echo te laten maken en te kijken naar mijn cystes. Gelukkig niets te ontdekken en ik krijg een tweede lucrin shot. Nadeel van de lucrins: Mega opvliegers!

 

 

 

2008 januari

 

8e IVF informatie avond

 

17e lucrin 3

 

 

 

2008 februari

 

7e start puregon

 

13e FM 1

 

14e start deca

 

18e FM 2

 

21e FM 3 en 23.00 uur pregnyl spuiten

 

22e avond inname pillen voor punctie

 

23e inname zetpillen en pillen en 10.30 punctie, ICSI is mogelijk!

 

26e terugplaatsing 1 ei, 2 in vriezer

 

 

 

2008 maart

 

8e 1 dag voor testdag getest negatief en ongi

 

12e ovu testen halen in het ziekenhuis

 

23e nog steeds geen LH piek op test en tussendoor naar het ziekenhuis voor echo, stoppen met ovu. Melding of we bekend zijn met cystes, oh jee, ze zijn er weer!

 

27e echo ziekenhuis, ei al geweest en wachten op ongi

 

 

 

2008 april

 

10e 34 dagen verder en nog steeds geen ongi. Ziekenhuis gebeld om te vragen hoe en wat er nu gaat gebeuren. Zolang ik geen zwangerschapstest doe en daar de uitslag niet van weet kan ik niet langs komen.. raar allemaal. Ik vroeg nog aan de assistent van wie ik dan zwanger zou moeten zijn en wat ik dan al die jaren in het ziekenhuis deed, maar daar kwam geen antwoord op.

 

Dus nu is het probleem, wat gaan we doen..

 

Gaan we afwachten???

 

Gaan we testen???

 

11e Eindelijk ongesteld geworden.. Gelijk het ziekenhuis gebeld en over 9 dagen kunnen we dan eindelijk beginnen met de echo's voor de cryo's!

 

20e Eerste FM komt uit op 13...

 

22e Tweede FM komt uit op 16,4. De arts verwacht dat we per dag 1,5 vooruit gaan en verwacht dat we de 23e op de 18 zullen zitten.

 

23e Derde FM, 21!!! De arts schrok er zelf ook van... Gelijk naar de prikkamer gestuurd om dat de pregnyl te laten zetten. Dan hebben we dat in ieder geval gehad. Als het goed is zal er zondag een tp plaats vinden van 1 of 2 eskimootjes...

 

27eVandaag zullen we gebeld gaan worden over een eventuele TP.. Mannetje is er eindelijk uit. Als er 2 goed uit de bus komen dan zullen we ze beide terug laten plaatsen.

 

Helaas gaat om 10 uur de telefoon en krijgen we te horen dat beide eitjes niet goed zijn voor een TP. Weg TP, weg leuke verjaardag..

 

 

 

2008 Mei

 

 

 

8e Ongi doorgekomen in grote getalen.. Bloeding is heel erg heftig ( het zit echt overal ) en de krampen zijn onvoorstelbaar. Mannetje heeft een diclofinac voor me gehaald, deze had ik nog over na mijn cyste operatie, en hier heb ik 3 uur op geslapen. Mannetje heeft ondertussen baasje gebeld dat ik niet kom werken en heeft het ziekenhuis gebeld over hoe en wat. In het Erasmus geven ze aan dat het waarschijnlijk door de pregnyl spuit komt die ik heb gehad voor mijn TP, die uiteindelijk niet door is gegaan.

 

Fijn allemaal, hadden ze ook wel eens van te voren door kunnen geven.

 

 

 

9e Ziekenhuis gebeld over hoe en wat nu verder en de assistent vertelde dat er weer 3 maanden lucrin geprikt zal gaan worden. Ik heb gelijk aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben en of ik een telefonische afspraak kan maken met de arts. Gelukkig kon dit wel en ik zal morgen rond 15.45 gebeld gaan worden zodat ik een uitleg kan krijgen over de Lucrin..

 

 

 

Lucrin 1

 

 

 

2008 Juni

 

Lucrin 2

 

 

 

2008 Juli

 

Lucrin 3

 

 

 

2008 Augustus

 

4e Echo in ziekenhuis is oke.. de cystes zijn niet gegroeid en de volgende poging kan door gaan. Recepten meegekregen en op 1 september mogen we beginnen met puregon en 8 september met de deca..

 

12e Lucrin 4

 

 

 

2008 September

 

1e Uitgangsecho en Start puregon

 

7e Echo 1

 

8e Start deca erbij

 

12e Echo 2

 

15e Echo 3

 

16e Echo 4

 

18e Punctie. 6 eitjes gevonden waarvan 3 grote en 3 kleintjes.

 

21e TP 2 emmy's. Helaas geen cryo's. De 3 kleintjes waren niet rijp genoeg en de andere grote is niet gedeeld.

 

 

 

2008 Oktober

 

2e In de ochtend krijg ik een bloeding, gelukkig geen krampen erbij. Ik bel naar het erasmus en de assistent verteld me dat bij geen krampen alles ng mogelijk is en dat we maar een test moeten doen. Ik ga gewoon naar de zaak maar ben niet op mijn gemak. In de avond kom ik thuis en doe een clear blue test. Na het plassen geef ik de test aan m'n mannetje en ga me lekker omkleden. Na het omkleden kom ik terug en zeg tegen het mannetje: zie je nou wel, niet zwanger...

 

Daar denkt het mannetje heel anders over en zegt me dat ik zwanger ben! Het kan dus wel na 4 jaar!!! Geheel emotioneel is het een opluchting, maar de angst van het bloed blijft.

 

3e Ik doe nog een keer een test en nog steeds positief.. Op het werk bel ik de assistent nog een keer en maak een afspraak voor de 24e. Onze 1e echo...

 

In de nacht wordt ik wakker met een kramp en ga naar de wc.. tijdens het plassen een "plons" en ik kijk er nog naar. Terug in bed zeg ik gelijk tegen het mannetje dat het niet goed is, maar hij zegt wacht nou maar af.

 

5e Het zit me toch niet lekker en ik doe weer een test en ja hoor, nog positief!

 

8e Het "rare" gevoel in mijn buik is helemaal weg, voel niets meer en doe weer een test, helaas negatief.

 

9e Ik bel weer de assistent en die verteld me dat ik me nog steeds niet druk hoef te maken. Ik vraag of ik langs mag komen, maar nee hoor, we moeten wachten tot de 24e. Boos en verdrietig ga ik maar naar huis, werken lukt niet meer. Thuis aangekomen is ook het mannetje thuis, werken gaat bij hem ook niet meer.

 

24e Eindelijk naar het ziekenhuis... de arts roept ons naar binnen en vraagt hoe het gaat en hoe ik me voel. Onvoorstelbaar!!! We leggen uit wat er is gebeurd, maar de assistent heeft dus blijbaar niets doorgegeven aan de arts en ook niets in de computer gemeld. We krijgen de echo en daaruit blijkt dus dat er niets meer zit. Weg kindje, welkom miskraam. Waar we al bang voor waren komt weer, 3 maanden Lucrin.. ppffff

 

 

 

2009 Januari

 

20e Uitgangsecho en verdere bespreking over 3e en laatste poging. Gelukkig mogen we 225 puregon spuiten i.p.v 150 om te kijken of we nu wel meerdere eitjes kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, toch maar wel ongi geworden op donderdag 10 april... werd eindelijk eens tijd.

 

Ik heb gelijk het ziekenhuis gebeld en we moeten zondag 20 april om 8.45

 

( goedemorgen!!) een eerste echo komen laten maken....

 

Spannend allemaal...

 

Gelijk even navragen hoe de cryo zijn ingevroren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, weer even mijn dagboekje bijwerken..

 

 

 

Vanmorgen moesten we op de onmenselijke tijd van 8.45 in het ziekenhuis zijn voor de eerste echo voor de mogelijke TP.

 

Mijn Follikel is nu 13, dus er zit iets aan te komen.

 

Dinsdag de 22e moeten we weer terug, om 8.00 uur, en dan de pregnyl gelijk meenemen.

 

Ik hoop dat we dan uitsluitsel krijgen wanneer de eventuele tp zal zijn.

 

 

 

Wel even gevraagd naar de rietjes, maar de beide eitjes zijn in hetzelfde rietje gestopt, gezellig met z'n tweeen.

 

 

 

Ze zullen beide ontdooid gaan worden en met de beste gaan ze een tp doen.

 

Wel krijgen we de kans om nu heel hard na te gaan denken over een mogelijke 2 eitjes tp.

 

Want je weet maar nooit, straks zijn ze beide goed en dan??

 

Wat gaan we dan doen..???

 

Hubbie weet het nog niet... heeft al 2 kinderen... maar ik, ik heb nog helemaal niets.

 

 

 

pppff, moeilijk hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend!!! Duim voor je dat ze beide goed ontdooien!!!

 

 

 

Lastige vraag, he.....1 of 2 terug laten plaatsen... wij zitten ook in dat schuitje... wij hebben besloten toch voor 2 te gaan. Komt ook wel een beetje doordat ik een stel ken waar ze ook 2 hebben teruggeplaatst maar er is maar 1 geweldig kereltje uit voort gekomen...

 

 

 

Benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen! Succes de komende dagen!!!!

 

 

 

:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mariek... We zijn er nog steeds niet uit, nou ja, mannetje nog niet... Hij heeft nog 4 daagjes om te verzinnen hahahah

 

Voor hem idd wel moeilijk, hij heeft er al 2 rondlopen van 16 en 12..

 

En 2 terugplaatsen is idd geen garantie voor een tweeling of uberhaupt een zwangerschap.

 

Voor jou ook spannend, nog een weekje en dan heb jij als het goed is ook weer twee kleine eskimootjes!

 

Sterkte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihih, nou, moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet spannend vind... Het is gewoon de volgende stap in het proces. We zien allemaal wel wat, wanneer en hoe het gaat worden.

 

Het allerspannendste deel moet nog komen!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...

zo he he....

 

Na een aantal maanden van afwezigheid ben ik eindelijk weer terug..

 

Veel nieuws is er jammer genoeg niet, maar we mogen per 1 september eindelijk beginnen met de 2e poging.

 

Volgende week maandag de 4e en laatste lucrin, dan lekker op vakantie en dan de molen weer in.

 

Ik zal per 1 september weer alles gaan bij houden hier..

 

dikke xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

 

 

wat een verhaal, ik had het nog niet eerder gelezen omdat ik pas in april hier ben gekomen.

 

Ik heb in mei mijn eerste icsi gehad helaas niet gelukt.

 

 

 

Ik mag in september ook weer beginnen.

 

maar lees ik dat nou goed, moet jij eerst puregon gaan spuiten en daarna deca? want ik moet net andersom.!

 

 

 

naja zou wel in elk ziekenhuis anders zijn.

 

 

 

hopen dat het deze x wel gaat lukken en dat de cystes weg blijven!

 

 

 

Liefs Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maatje,

 

Welkom weer terug. Wat heb jij een voorgeschiedenis! September, je hebt weer wat om naar uit te kijken.

 

En idd mijn vraag aan jou eerst deca dan pas puregon??

 

(Deca onderdrukt je eigen cyclus en puregon zorgt voor de groei van follikels).

 

Succes in ieder geval!

 

Groetjes, Marianne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dees.. Balen dat je poging is mislukt, had je nog cryo's??

 

en nog even en dan in het september en mag je weer voor een nieuwe poging.. Ik hoop dat we snel samen op de wachtbank komen te zitten!

 

 

 

Marianne.. Nog een paar dagen en dan mag je testen!! Spannend!

 

 

 

Marianne en Dees.. Ik denk dat de volgorde van de medicijnen zo zijn omdat ik eerst 4 maanden lucrin heb gehad.

 

Dit zorgt ervoor dat ik in de overgang kom en dus geen eitjes aan maak.

 

Voordeel: Je wordt niet ongesteld.

 

Nadeel: Opvliegers en onvruchtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zo, tijdje geleden dat ik hier iets heb achtergelaten.

 

ff mijn hoofd leeg maken....

 

 

 

Vandaag zitten we op dag 9,5 na de TP van de 2 emmies...

 

Na de TP 1 dag last van mijn onderbuik gehad en 2 dagen later last van mijn rug...

 

Gelijk tegen hubbie gezegd en die wist het al, als ik last van mijn rug krijg is het voorbij.

 

Gelukkig is de pijn in m'n rug na 2 dagen weggegaan en tot gisteren had ik nergens last van, en ja hoor, weer die pijn in m'n rug...

 

Voel me al niet helemaal happy, rommelige darmen, super koud, draaierig, dus ik denk dat er een goede griep aan zit te komen...

 

 

 

Nu maar verder duimen dat alles lekker warm blijft zitten en dat ik vrijdag morgen posi kan testen....

 

Vanavond in ieder geval de laatste 2 bolletjes nemen...

 

 

 

ppff, 1 week nergens aan gedacht en de tijd vloog voorbij, nu gaan de dagen echt langzaam.

 

 

 

1 dag voor de test dag of OP de testdag ongi worden is niet fijn.... dan liever wat eerder, anders denk je zelf dat je al een heel eind bent gekomen...

 

Was er maar een andere oplossing en konden ze maar eerder zien of de kleine ( of kleintjes ) ingenesteld zijn....

 

Helaas, nog even wachten.....

 

 

 

Morgen hopelijk meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annemie: Vandaag gaat het weer een beetje beter dan gisteren. De pijn in m'n rug is bijna verdwenen.

 

Alleen rot geslapen vannacht, maar dat zal wel de spanning zijn denk ik... Iedere keer wakker en ik moest 3 keer naar de WC ( ga normaal gesproken nooit s'nachts )

 

Vanmorgen wat last van mijn darmen, en ik kan hier op de zaak net zo goed met een laptop op de wc gaan zitten hahahaha, collega's kijken raar als ik weer de wc in loop...

 

Ach, nog ff wachten en dan eerst ook ergens een test vandaan toveren...

 

 

 

Groetjes van Maatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden