Ga naar inhoud

Beginnen met Clomid, daarna IUI.


Linda27

Aanbevolen Berichten

Hallo,

 

 

 

Dit is de eerste keer dat ik hier ben en zou graag met mensen in contact willen komen die in ongeveer hetzelfde schuitje zitten als mijn man en ik.

 

 

 

Sinds een tijdje weten we dat ik het PCO syndroom heb, ik wordt dus niet " spontaan " ongi. Tevens is het zaadkwaliteit van mijn man wat verminderd. A.s. maandag krijg ik een onderzoek met contrast om te kijken of mijn eileiders wel open zijn (moet pijlijk zijn). Andere onderzoeken hebben we al gehad. Als mijn eileiders open zijn, moet ik clomid gaan slikken. Als clomid aanslaat gaan we beginnen met IUI.

 

 

 

Ik weet niet wat Clomid precies met je doet en wat je moet verwachten als je gaat beginnen met de eerste IUI behandeling (moet ik dan alsnog hormonen spuiten, hoevaak met je een echo laten amekn enz). Hebben mensen ervaring met Clomid en IUI?

 

 

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Welkom op de site. Zelf gebruik ik geen Clomid maar spuit ik Menopur. De behandeling voor de eileiders wordt door iedereen anders ervaren. Bij mij ging het onder volledig narcose dus ik heb er niets van gemerkt. Hier op de site weet ik dat verschillende mensen dezelfde behandeling hebben gehad en dat sommige het wel pijnlijk hebben ervaren en anderen niet.

 

Voor wat betreft de verdere behandeling. Als je hormonen spuit moet je dag 3 vanaf het begin (als je dus ongi wordt) beginnen met spuiten dan krijg je op dag 10 of eerder een inwendige echo om te bepalen hoeveel follikels je hebt en hoe groot ze zijn. Dan berekenen ze wanneer je man zijn goedje af moet komen leveren. Het zaad wordt dan bewerkt in het lab (de allerbeste worden eruit gehaald) en die worden bij jou teruggeplaatst. Het is allemaal heel klinisch en binnen 30 sec gebeurd. Dan is het 2 lange weken wachten of je zwanger bent of niet. In elk zkh gaat het weer anders dus het kan afwijken van mijn verhaal. Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

HOi Linda, welkom hier.

 

 

 

Ik heb ervaring met Clomid en IUI en ook het doorspuiten van mijn eileiders. Ik heb dat totaal niet pijnlijk ervaren. Maar weet dat sommige dat wel pijnlijk vonden. Ik heb gewoon 2 paracetamolletjes van te voren ingenomen. Clomid begin je met slikken op dag 3 van je cyclus voor 5 dagen lang. Op dag 9 kreeg ik een inwendige echo en dan meestal 2 dagen later weer 1. 2 avonden voor de IUI behandeling werd er door het ziekenhuis Pregnyl gespoten (36 uur) om je eisprong op te wekken. Van de clomid had ik totaal geen last. De Pregnyl is een spuit die je wel voelt maar ook maar even. De IUI behandeling stelt echt niks voor. De 1ste keer was ik meteen zwanger. Voor een 2de zwangerschap heb ik 8 IUI behandelingen gehad en uiteindelijk 2 IVF behandelingen en ben nu net zwanger (nog heel pril).

 

 

 

Ik wens jou en je man veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Ook ik heb ervaring met IUI en clomid ( helaas !).

 

Ik heb vorige week het onderzoek met contrast gehad en gelukkig viel het bij mij allemaal reuze mee.

 

Het was niet fijn maar wel goed te doen, maar dat is voor iedereen weer anders.

 

Ik moet clomid gebruiken op dag 3 t/m 7.

 

Volgens mij gebruik je, of clomid of je moet andere hormonen spuiten dus niet allebij.

 

Ik heb gelukkig helemaal geen bijwerkingen van de clomid, maar dat verschilt natuurlijk ook weer per persoon.

 

Ik krijg een uitgangsecho rond dag 3, daarna rond dag 10 de tweede echo en afhankelijk daarvan nog een echo 1 of twee dagen later. Dan moet ik zelf de pregnyl spuiten voor de eisprong en ongeveer 40 uur later is dan de IUI.

 

Dat is zo gepiept....en je voelt er vrijwel niets van( als je je goed ontspand voor de eendenbek)

 

Het is erg spannend allemaal, vooral in het begin, dus ik wil je veel succes wensen en ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda, welkom op het forum.

 

Ik heb geen ervaring met Clomid, ik moest puregon spuiten, ik heb ook geen idee of dat een beetje hetzelfde is.

 

Ik heb ook de hsg gehad( contrasvloeistof ) tijdnes viel erg mee maar heb daarna erg last gehad.

 

Maar zoals je al leest, het is heel verschillend.

 

 

 

Ik heb ook IUI gehad, en ik ben nu 6.5 week zwanger bij de 1e poging.

 

 

 

Ik wens je heel veel succes.

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

 

 

ook ik heb ervaringen met clomid en iui. Ik moest beginnen met clomid op dag 5 van m'n cyclus tot dag tien, dan werd dmv een echo gekeken of ik een follikel had dat groot genoeg was en moest ik op dag 10 's avonds een pregnyl prik (venijnige prikken) om de eisprong uit te lokken en kreeg ik op dag 13 m'n IUI.

 

 

 

Wij hebben 2 IUI pogingen ondernomen en toen radde de arts zelf aan om over te stappen naar IVf (die icsi werd) omdat de zaadkwaliteit van mijn man te laag was.

 

 

 

Persoonlijk had ik van de clomid weinig lichamelijke hinder ondervonden, de hormonen werkten wel heel fel op mijn gemoed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om hier verschillende ervaringen te lezen en te delen. Iedereen om je heen wordt "zomaar" zwanger voor je gevoel. Bij ons hebben we het alleen onze ouders, een beste vriendin en op mijn werk mijn baasvertelt dat we in de medische molen zitten. Het is toch anders om er met iemand over te praten die niet in hetzelfde schuitje zit. Tegen wie hebben jullie het vertelt?

 

Estrhalita en Renate van Harte Gefeliciteed met jullie zwangerschap :hello2:. Dat de rest van de dames hier (incl. moi) ook snel zwanger mogen zijn.

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik had het niet tegen mijn baas verteld, maar wel moeder, beste vriendin en nu met IVF tegen meerdere mensen omdat meerdere daar ervaring mee hadden helaas dus dan kan je informatie uitwisselen.

 

 

 

Groetjes en bedankt voor de felicitaties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden