Ga naar inhoud

zelftest, hoeveel dagen na TP?


Gast illuminate

Aanbevolen Berichten

Gast illuminate

Weet iemand hoeveel dagen na een TP je een zelftest kan uitvoeren? Kan de uitslag van die zelftest door bepaalde hormonen worden beinvloed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dagen na de bloedtest in het zh zou je een thuistest kunnen uitvoeren. Ik mocht 14 dagen na de tp (16 dagen na de punctie) een bloedtest laten doen, en 16 dagen na de tp een urinetest (thuistest).

 

 

 

Pregnyl kan inderdaad een urinetest beinvloeden.

 

 

 

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate

ja, we hebben op dezelfde dagen hard liggen zwoegen :yeswink-1:

 

 

 

ik wachtte op dat tijdstip op mijn vriend die op weg was naar huis. mijn zoontje is geboren om 22.26.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen lag ik net bij te komen van alle visite en de belevenissen van die dag, met een prachtige dochter in mijn armen, ik was nog wat wazig door het vele bloedverlies. En op het tijdstip dat jouw zoon is geboren, lag ik net aan de bloedtransfusie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik moch 12 dagen na de tp testen. Heb na de punctie geen pregnyl meer gespoten en tot en met 9 dagen de progestan bolletjes gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate

bianca had je zoveel bloedverlies? dat klinkt heftig.

 

 

 

estrhalita 12 dgn na mijn tp (21e) heb ik de bloedtest. dan doe ik maar geen zelftest, en wacht de bloedtest af. spannend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht 16 dagen na tp een bloedtest doen. Normaal 14 dg, maar zat een weekend tussen.

 

Ik heb thuis een test gedaan op dag 13. Hield het niet meer.....

 

Was vreselijk positief (binnen de minuut), maar dat kwam natuurlijk door het hoge Hcg van een tweelingzwangerschap.

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad enorm veel bloedverlies, heb het zelf amper meegekregen, maar volgens mijn vriend en de verpleegkundigen leek de verloskamer meer op een slachthuis... En dan moet je nagaan dat ik het meeste bloed ben verloren op de operatiekamer toen de placenta werd verwijderd, toen kwam er nog zo'n liter bloed achter de placenta aan.

 

Na de placentaverwijdering heb ik nog even op de intensive care gelegen en bleek ik een Hb van 2.9 te hebben, veel te laag. Ik heb op de avond na de bevalling nog twee zakken bloed gekregen en de dag erna nog eens twee. Twee dagen na de bevalling mocht ik naar huis, maar achteraf gezien is dat veel te vroeg geweest...

 

 

 

Is jouw bevalling wel goed verlopen? Geen complicaties?

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate

klinkt heftig hoor. ik stuur je even een pb-tje.

 

 

 

Ik had inderdaad enorm veel bloedverlies, heb het zelf amper meegekregen, maar volgens mijn vriend en de verpleegkundigen leek de verloskamer meer op een slachthuis... En dan moet je nagaan dat ik het meeste bloed ben verloren op de operatiekamer toen de placenta werd verwijderd, toen kwam er nog zo'n liter bloed achter de placenta aan.

 

Na de placentaverwijdering heb ik nog even op de intensive care gelegen en bleek ik een Hb van 2.9 te hebben, veel te laag. Ik heb op de avond na de bevalling nog twee zakken bloed gekregen en de dag erna nog eens twee. Twee dagen na de bevalling mocht ik naar huis, maar achteraf gezien is dat veel te vroeg geweest...

 

 

 

Is jouw bevalling wel goed verlopen? Geen complicaties?

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate
Ik mag 10 dagen na de cryo-tp een bloedtest komen doen in het ziekenhuis.

 

Nog 1 dag.... ZUCHT.....

 

 

 

Ik 12 dgn na TP. Zal er een verschil zijn tussen cryo of embryo; dat je met cryo eerder kan testen?

 

 

 

Ik heb thuis een test gedaan op dag 13. Hield het niet meer.....

 

Was vreselijk positief (binnen de minuut), maar dat kwam natuurlijk door het hoge Hcg van een tweelingzwangerschap.

 

 

 

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik houd het ook niet meer! Ik moet morgen bloed laten afnemen. 's Middags krijg ik het te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi,Bedankt voor je reactie op mijn blog

 

 

 

Ik las dat jij al 2 puncties achter de rug hebt, Poeh heftig zeg!

 

Wel apart dat de eerste punctie pijnlijker was dan de tweede.

 

Ik vind het wel naar dat bij jou de behandeling niet gelukt is.

 

Dus je hebt al 2ivf behandelingen achter de rug

 

Ik las ook bij jouw profiel dat de eerste behandeling wel in een keer geslaagt is

 

Ik hoop dat het bij mij ook de eerste keer raak is.

 

En het lange wachten vind ik zelf ook vervelend hoor

 

want ik zit nu te wachten op mijn menstruatie zodat ik kan starten met de pil dat moet iik een maand slikken en dan krijg ik een uitgangs echo en dan kan ik pas starten met het spuiten van decapeptyl dus ik moet nog even wachten

 

Maar dan ik me nu een beetje voorbereiden op de behandeling

 

Hoe vaak moet je eigenlijk naar het ziekenhuis tydens zon ivf behandeling?

 

Dat vraag ik me af

 

tijdens de Ki was het bij mij ongeveer om de 4 a 5 dg

 

Groetjes Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, een vers embryo wordt 3 dagen na de punctie (eisprong) teruggeplaatst en een cryo later. Nou ik ga zo prikken, Illuminate, jij ook veel succes vandaag!

 

 

 

:2strangle: Ik begrijp hier helemaal niets van. Ik heb altijd begrepen dat een cryo een bevruchte eicel was die zich aan het delen was, terwijl een embryo al in een volgend stadium zit (dus al een vormpje aanneemt). En dat er dus altijd cryo's (ook wel cryo-embryo's genoemd) worden teruggeplaatst.

 

 

 

Of heet een ingevroren bevruchte eicel soms een cryo? Ik ben erg benieuwd!

 

 

 

Groetjes, Priya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden