Ga naar inhoud

Het dagboek van Suus


Suus

Aanbevolen Berichten

Hoi Allemaal,

 

 

 

Het lijkt me toch fijn om alles een keer van me af te schrijven. Dus begin ik ook maar een dagboek.

 

ruim 3 jaar geleden werd ik spontaan (meteen eerste maand) zwanger van een mooie zoon. Omdat we nog op een roze wolk zaten dachten we het is wel leuk als kindje 1 en kindje 2 lekker dicht op elkaar zitten dan hebben ze veel aan elkaar.

 

Na bijna 2 jaar later ben ik nog steeds niet zwanger. Na veel wikken en wegen toch maar naar de gynocoloog. Dat was eind dec 2007. Eerste gesprek gehad, echo en bloed laten prikken niets aan te zien. Omdat de gynocoloog het ook een vreemd verhaal vond konden we kiezen voor een kijkoperatie om te zien of er verklevingen zaten. Begin februari kijkoperatie gehad. Ook niets te zien. Aan de ene kant fijn aan de andere kant wil je ook duidelijkheid.

 

De gynocoloog stelde voor nog een half jaar te wachten maar dat zag ik echt niet zitten. Keer op keer die teleurstelling.

 

Dan konden we beginnen met IUI. Meteen een afspraak gemaakt en begin Maart was het dan zover. Eerst op prikles, vond ik doodeng maar viel me reuze mee. Wachten op de volgende menstruatie en toen beginnen.

 

Ik hoefde maar 3 dagen te spuiten en toen had ik al 2 follikels van 17mm. Omdat Pasen in de weg zat en 't zkh dan gesloten was moesten we eerder de iui doen dan optimaal is. Voor de zekerheid zelf op de dag van de eisprong ook maar even 'zin gemaakt'.

 

Had de eerste dagen na de iui continue menstruatie klachten. Die zijn na een dag of 4 verdwenen. En nu 7 dgn na de iui voel ik al dat ik ong moet worden.

 

Het gaat aan de ene kant allemaal zo snel nu, aan de andere kant is het zolang wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Suus,

 

 

 

Ik kan me goed voorstellen dat je je niet liet afschepen met "probeer nog maar eens 6 maanden".

 

Dat je nu menstruatiegevoel hebt, hoeft niet te betekenen dat de iui is mislukt hoor!

 

Ik had in mijn wachtweken ook steeds dat zeurderige gevoel. Na mijn positieve test had ik opeens meer zwangerschaps symptomen, maar die waren opeens met 7 weken zwangerschap weer verdwenen. Toch goede tweelingzwangerschap gehad.

 

 

 

Kortom, je lichaam zit je nu ontzettend in de maling te nemen en je gaat er, natuurlijk, in mee. Kan je anders? Nee dus.

 

 

 

Maar, probeer enigszins positief te blijven. Zolang er geen reden is voor pessimisme, probeer dan optimistisch te blijven. Wij weten hier allemaal hoe moeilijk dat is.

 

 

 

Sterkte en heel veel succes met de laatste wachtdagen.

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dagboek,

 

 

 

Nou wat dat gister nu weer was. Menstruatie is niet doorgezet heb nu ook weer nergens last van. :wav:

 

Dus heb weer hoop. Jeetje, ik vlieg echt van de ene emotie in de andere.

 

Heb deze week ook een week vrij omdat ik aan een nieuwe baan begin. Hoop nooit meer een week vrij te hebben in de wachtweek want dat geeft me veel te veel ruimte om na te denken.

 

De laatste wachtweek kom ik dan ook wrs wat makkelijker door. Ben nu in ieder geval alweer hoopvoller gestemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit nu echt in de laatste wachtweek. :happy3:. Dit weekend drukke plannen, maandag nog vrij en di beginnen met mijn nieuwe baan. Ik heb het idee dat ik de week dan wel goed door ga komen.

 

Voel nu al een paar dagen heel weinig, maar onder het mom van 'geen nieuws is goed nieuws' lukt het me alles aardig te relativeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een super weekend gehad. Weinig bezig geweest met 'zou het nu wel of zou 't nu niet?!'.

 

Heb gisteren per ongeluk zelfs een wijntje gedronken bij het eten, was gewoon echt vergeten die te laten staan.

 

Heb nu sinds vandaag wel pijnlijke borsten maar heb dat ook altijd als ik ong moet worden dus dat zegt nog even niks.

 

Als ik zo de week door mag komen als dit weekend dan is het goed te doen.

 

Voor de andere op het wachtbankje; succes tip: plan je agenda vol, en 't liefst met leuke dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder het mom van gezellige afleiding zoeken ben ik vandaag met man en kind naar de dierentuin gegaan. Was een geslaagde dag totdat ik in dierentuin naar het toilet moest en zag dat de ongesteldheid nu toch echt op gang komt. Balen, balen, balen. Ik wilde mijn dag echt niet verknallen en heb opzich ook nog wel een leuke dag gehad. Nu is alles alleen erg verwarrend. Blij dat ik nog mee kan doen aan de volgende ronde (zkh sluit 8-3 voor iui/ivf ivm vakanties) andere kant had ik ook zo graag bij al die zwangere gehoord. Het zijn er zoveel deze maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dagboekje

 

 

 

Voel me vandaag ontzettend beroerd zowel geestelijk als lichamelijk. Ongesteldheid zit er nu echt aan te komen maar zet elke keer maar niet door. Heb last van mijn darmen en mijn stemmingen vliegen als raketten door mijn lijf. Ben echt op, ga zo naar bed, morgen maar weer fris op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, eerste poging mislukt.

 

Ik wist het eigenlijk al een aantal dagen voelde aan heel mijn lichaam dat het niet goed zat. Dus de schok is niet zo heel groot. Ga gewoon vol goede moed aan de volgende poging beginnen.

 

Hopelijk zet de ongi snel goed door dan kan ik gaan spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een paar dagen niets geschreven dus moet m'n dagboekje even bijpraten.

 

Vorige ronde ging het heel snel nu gaat het een stuk minder snel. De mysterie van het vrouwenlichaam aldus de gynocoloog.

 

Ben nu ook echt allergisch voor de menopur, heb een dikke opgezette buik met rode vlekken. Dus als er nog een volgende ronde moet komen stop ik met de menopur en stap ik over op iets anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo daar ben ik weer. Vandaag echo gehad. 1 follikel van 17 mm en 1 van 13 mm. IUI wordt een dag uitgesteld naar donderdag. Ben benieuwd of ze nog wat groeien.

 

 

 

Naast het medische traject ben ik vanaf januari ook gestart met chinese kruiden, irisscopie en accupunctuur. Moet zeggen dat ik me in tijden niet zo goed heb gevoelt. Barst van de energie en zit een stuk lekkerder in mijn vel als anders. Helaas was deze behandelaar iets minder pos over mijn toekomstige zwangerschap. Of althans ze zei dat mijn lichaam waarschijnlijk nu nog geen zwangerschap kan dragen dat mijn lichaam nog iets meer in balans moet komen. Eigenlijk geloof ik haar wel want tot nu toe zegt ze eingelijk alleen maar dingen die wel kloppen. Merk wel dat ik het hele IUI traject wat meer los kan laten door haar woorden. Klinkt misschien gek en verwarrend maar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 wkn zit er bijna op. Ik heb nergens last van, behalve dan van menstruatie krampen. Waarvan ik ook echt denk dat het niet raak is. Maar heb natuurlijk nog wel een klein sprankje hoop. Donderdag kan ik testen mocht ik dan nog niet ongesteld geworden zijn. Helaas kan ik volgende maand niet meedoen in de ronde omdat het zkh dicht gaat met al die feestdagen. Nou, ja we wachten nog even een paar dagen af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenmorgen, wat last gekregen van wat bruine afscheiding, slechts 1 keer, heb wel het gevoel dat ik ongesteld moet worden maar heeft tot nu toe niet door gezet :dontknow:. Ik word echt gek.

 

Als het nu vandaag nog steeds niet doorzet kan ik morgen toch nog een testje doen. Eigenlijk is het belachelijk dat ik mezelf zo gek maak want ik weet/voel dat het niet raak is. Maar het verhaal van Valesca zit nog zo in mijn hoofd, die had precies hetzelfde. Afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden