Ga naar inhoud

Diana is zwanger


diana79

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Oh je bent er al!!! Van harte gefeliciteerd. Ik had net bij al die andere topics al geschreven of je ook hierheen kwam... Maar je bent er dus al. Gezellig, want dan kunnen we elkaar lekker op de hoogte houden! Hoe gaat het? Hoe voel je je?

 

 

 

groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Renata wat leuk dat we op dezelfde datum de echo hebben! Ben jij ook al zo nieuwsgierig? Ik kijk er zo naar uit. Ik denk ook dat ik pas na het zien van de echo het echt ga geloven. Hoe laat heb jij de echo? Ik heb het gelukkig 's ochtends om 11.15, dus hoef ik overdag niet zo gek lang te wachten.

 

 

 

Niki, wij hebben bijna dezelfde dag de tp gehad he?! erg leuk want dan lopen we een beetje gelijk op.

 

Het gaat bij mij allemaal goed, ik heb geen pijn meer alleen een gespannen gevoel in mijn buik. Mijn borsten en tepels zijn wel heel erg pijnlijk en opgezet, maar dat is al vanaf de tp aan de gang, dus het begint te wennen.

 

 

 

Hey meiden ik heb eigenlijk een vraagje....

 

Hoe reken je je uitgerekende datum uit na een ICSI behandeling? Ik had de punctie maandag de 10e en de tp de 12e. De uitreken manieren die ik op het internet kan vinden praten over de eerste dag van de laatste menstruatie datum, maar dat gaat nu natuurlijk niet echt op in dit geval.

 

Hebben jullie enig idee?

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diana, van herte gefeliciteerd en wat geweldig dat het de eerste keer meteen gelukt is!

 

 

 

Volgens mij moet je de datum van punctie nemen, omdat daarna de eicel bevrucht wordt en na 2 dagen wordt terug geplaats. Dus als je de datum van de punctie neemt, daar 14 dagen bij naar voren telt dat zou dan een 'eerste dag van laatste menstruatie' moeten zijn, gok ik..

 

 

 

Als er mensen zijn die het zeker weten... Hoor ik het ook graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee seetje,

 

 

 

Het heeft te maken met het feit dat mijn schoonzus ook zwanger is (net gehoord) en gezien die slechts 1 keer in 2 maanden sex heeft gehad en nu dus natuurlijk zwanger is geraakt, en ze altijd alle aandacht naar zich toe trekt, dat ik nu alles kan vergeten volgens mijn ouders, en er al helemaal niet over mag zeuren en beledigd over zijn.

 

Dus dat gaan eenzame 8 maanden worden, en daar ben ik heel erg verdrietig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh cips...dat kan ik me goed voorstellen...jammer is dat...jullie zouden het zo leuk kunnen hebben samen.

 

Maar je ouders staan je wel bij toch meis....en wij zijn er ook hoor.

 

Weet je wat je moet doen...trek die aandacht maar eens naar jou toe...gewoon eens proberen...kijk maar eens of het je gaat lukken...vast wel...gewoon doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben vanmiddag gezegd dat de aandacht naar haar toe gaat en niet naar mij.

 

En zelf de aandacht opeisen, dat ligt niet in mijn karakter, ik vind dat zo moeilijk.

 

De hele behandeling heeft ze niks laten horen, en nu moet ik ineens blij zijn voor haar, ik kan dat niet opbrengen.

 

het is zelfs zo erg dat we de behandeling 5 maanden hebben vertraagd omdat toen wij het vertelde, zij een week later met het nieuws kwam dat ze ook op voor een tweede gingen. Toen wij in januari hoorde dat ze er tot na de zomer mee gingen wachten, zijn we snel de behandeling gaan doen.

 

Zo erg speelt dit dus al tijden.

 

Dit zou een leuke fijne tijd horen te zijn, maar ik voel mij diep en diep triest...

 

 

 

Maar wellicht heb je gelijk, en moet ik gewoon de aandacht ook eens pakken, en niet over mij heen laten lopen. Maar dat vind ik moeilijk en eng hoor!

 

 

 

Iemand advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Diana,

 

 

 

Gewoon elke keer heel enthousiast vertellen als je naar de verloskundige gaat of een echo laat maken? Gewoon gelijk je moeder bellen?

 

Ook enthousiast nieuwe aankopen laten zien... al je klachten noemen???? Steeds vertellen hoe je de kinderkamer in wilt gaan richten...

 

Als zij iets over haar zwangerschap vertelt, jij vertellen hoe het bij jou werkt?

 

 

 

 

 

Ik noem maar wat...

 

Moet eerlijk zeggen dat ik ook altijd zo iets heb van: als een ander die aandacht zo nodig heeft... toe maar dan.

 

Ik kan me je verdriet wel voorstellen.

 

Vooral omdat zij schoondochter is en jij hun echte dochter!

 

 

 

Maar er wel van genieten hoor!! Jij bent zwanger!!!! En dat is fantastisch!

 

En als zij niet mee willen genieten... zelf dubbel genieten!!!

 

 

 

Sterkte, en groetjessssssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej Diana, ik heb s'middags de echo pas om 15.15 uur, leuk aan het einde van de dag,niet dus.

 

Maar ben allang blij dat we niet hoeven te wachten tot 12 weken.

 

Ik heb iui gehad en weet dus niets over terugplaatsingen, bij is het gewoon de eerste ongi dag van mn laatste menstruatie, ik ben nu dus 5.5 week zwanger

 

 

 

Jeetje ik lees nu hier je slechte nieuws, dat is inderdaad heel vervelend.

 

maar meis,voor jullie ( jou en je man ) het belangrijkst dat jij zwanger bent en ga daar met volle teugen van genieten.

 

Je vrienden en vriendinnen en je schoonfamillie die staan toch zeker wel aan jullie kant.

 

Trek dan meer hun kant op en laat je door hun lekker in de watten leggen.

 

 

 

Maar laat zeker niet jullie babygelukt overschaduwen, dit is jullie wondertje.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

He Diana,

 

 

 

Wat balen dat zelfs je ouders naar je schoonzus trekken. Maar geniet er lekker met je mannetje van en lekker pronken straks met je buik.

 

 

 

Ik heb begrepen dat je je uitgerekende datum kan berekend door de dag van de punctie te nemen en dan twee weken terug. Ik ben dus nu 4 weken en 3 dagen zwanger en op 7 december uitgerekend. Ben jij ook zo zenuwachtig tot de 1ste echo.

 

Bij mijn 1ste zwangerschap had ik zo'n pijn inmijn borsten en voelde ik al gelijk dat er wat in mijn buik zat. Nu ben ik af en toe misselijk, mijn borsten ook maar af en toe en ik ben moe, maar of ik moeier ben dan anders??? Bij mijn 1ste zwangerschap maakte ik me geen zorgen, maar nu ben ik toch wel bang voor een miskraam, waarschijnlijk om dat het risico groter is. Bah nog 20 dagen wACHTEN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden,

 

 

 

Dank jullie wel voor de opbeurende woorden.

 

Het is inderdaad echt een rotsituatie zo, maar wat kan ik er aan doen?

 

Helaas heb ik geen schoonfamilie, dus het kringetje is nu heel klein voor ons.

 

Maar goed, we moeten er mee leren leven dat mijn schoonzus met een natuurlijke zwangerschap meer aandacht "verdient" dan ons.

 

Maar het blijft heel erg zuur! We hebben zo hard ons best gedaan, dat is toch ook bijzonder?

 

Misschien is het wel beter om voorlopig alle contact te weren, maar dat is ook niet niks....

 

 

 

Maar goed, qua klachten, scoor ik wel een top 10 plaats denk ik:toothy4:

 

Ik ben verschrikkelijk misselijk en moet veel overgeven, ik heb enorme pijnlijke borsten, ze zijn hard en opgezet, en mijn tepels staan voor mijn gevoel op hoogspanning, als mijn man er maar naar wijst doet het bij wijze van spreken al zeer. Ook heb ik veel krampen in mijn buik, en flinke gasvorming om het maar netjes te zeggen.

 

Wat ik ook merk is dat mijn smaak veranderd, hebben jullie dat ook?

 

 

 

Verders is het wachten op de 14e, en ik tel de dagen af hoor! Het lijkt mij heerlijk om dan te weten of alles goed is genesteld en of er een hartje klopt. Het lijkt mij heel erg rustgevend nieuws!

 

 

 

Volgens de berekeningen om vanaf de punctie 2 weken terug te rekenen, kom ik uit op de uitgerekende datum van 1 december!!! Spannend!:bf_new:

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis, wat een vervelende situatie... Eerlijk gezegd: Een zeer trieste situatie op de manier hoe ze met je/jullie omgaan. Je hoort toch blij voor elkaar en met elkaar te zijn als er gezinsuitbreiding komt, maakt niet uit op wat voor manier de zwangerschap is ontstaan (met of zonder behandelingen), maar mijn mening is dat er zeker respect moet zijn op de manier waarop jullie een kindje kunnen krijgen van jullie samen. Waarom verdient de 1 meer aandacht dan de ander? Belachelijk... Heb er geen andere woorden voor!

 

Jullie zijn allebei zwanger, en verdienen allebei de aandacht!

 

 

 

Ik zou vanuit mezelf gewoon niets meer vertellen, hoe moeilijk dat ook is. Heel geinteresseerd zijn naar de ander, en misschien voelt je schoonzus/familie het op die manier wel. Ze zullen zich op een gegeven moment toch moeten gaan afvragen waarom jij niets over je zwangerschap verteld uit je zelf...

 

 

 

Meid, ik wens je veel sterkte en weet dat we er hier voor je zullen zijn!

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden