Ga naar inhoud

IVF na verwijdering van beide eileiders...


mama27

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik ben een mama (bijna 28) van een gezonde zoon van bijna 8. Sinds 1,5 jaar zijn mijn huidige vriend en ik bezig om zwanger te worden. In januari van dit jaar heb ik al een kijkoperatie gehad omdat er vocht in mijn eileider bleek te zitten. 1 Van mijn eileiders moest sowieso verwijderd worden omdat deze erg slecht was maar een 2e kijkoperatie was nodig om te kijken hoe de andere eruit zag. Afgelopen donderdag heb ik die operatie gehad, beide eileiders zijn verwijderd. Ze waren beide erg verkleefd (eentje zat tegen mijn darm aan).

 

Nu ben ik aan het herstellen van de operatie, gaat redelijk vlot moet ik zeggen.

 

De arts vertelde me vorige week dat ik al over ongeveer 2 maandjes kan gaan beginnen met ivf. Er is blijkbaar geen wachtlijst. Ik heb er al best wat over gelezen maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen van jullie. Goed of slecht maakt niet uit....wil graag alles weten!

 

Iedereen in mijn omgeving weet er ook al van, vind ikzelf wel fijn. Nu kun je het er tenminste met iemand over hebben.

 

Ik zou zeggen...reageer maar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Mamma27,

 

Welkom hier !

 

Hier ben je zeker aan t juiste adres angaande ervaringen.

 

Ik heb hetzelfde als jij...ik ben ik aug. j.l. geopereerd. Moet zeggen dat het geestelijk toch best een klap was. Scheelt misschien dat jij al een kind hebt via de normale weg.

 

Door drukte op t werk ook had ik gezegd in januari 2008 met IVF te willen beginnen.

 

De begeleiding etc ben ik erg over te spreken ,ik heb alleen nog geen reslutaat..

 

De wachtweken en alle overige wachten is wel t zwaarst ..alle onzekerheden. Is de ene onzekerheid opgelost dient de andere zich wel aan. IVF is 1 grote ' waiting game' ,maar ik zou zeggen..laat het maar over je heen komen!

 

 

 

gr lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je ook welkom heten hier op het forum. Mijn eileiders zijn verkleefd, dus geen doorgang. Ik ga a.s. zondag beginnen met de behandeling want dan gaat de eerste spuit Deca er in. Ik moet dus nog ervaren hoe het gaat.

 

 

 

Ik wil je alvast veel succes wensen.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, welkom hier op dit superleuke forum!

 

 

 

Ik heb beide eileiders nog, maar wel 1 miskraam en 2x bbz gehad.

 

Eerste ivf was meteen raak, dus ik prijs me gelukkig met een prachttweeling.

 

 

 

Geen last gehad van hormonen etc. Wachtweken zijn niet leuk en dat is zacht uitgedrukt.

 

De eerste week ging wel, aangezien je dan meestal nog niets merkt.

 

2e week werd al grimmiger.

 

 

 

Ik wens je veel succes en alle vragen kan je hier stellen.

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura,

 

 

 

Je had het over de wachtweken...wat merk je dan allemaal eigenlijk?

 

Ik ben zelf nog niet begonnen met ivf, moet eerst 17 april nog op controle voor deze operatie. Weet niet of de arts dan gelijk iets wil gaan afspreken of dat ik later nog een keer terug moet komen. Het is maar afwachten...

 

Maar mooi dat je geen last hebt gehad van hormonen en dat het gelijk in 1x gelukt was. Zeker wel bang geweest dat deze zwangerschap ook niet goed ging of niet? Ik heb zelf zoiets nog nooit meegemaakt. Ik heb een zoon maar wist toen niet eens dat ik zwanger was tot een paar uur voor de geboorte en het was toen gelijk raak. Dus bij mij is het nu van het ene uiterste tot het andere. Zo zie je maar dat er in 8 jaar tijd veel in je lichaam kan veranderen....

 

 

 

Groetjes Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marjon,

 

 

 

De tweede week is zwaarder, omdat je dan ook bijwerkingen van de progestanbolletjes kan krijgen.

 

Lijkt op komende menstruatie (lichte of azelfs zware buikkrampen), opgezwollen darmen (winderig en krampen) en de piesziekte (lees; vaak naar de WC omdat je bij elk spoortje afscheiding denkt dat het over is).

 

 

 

Maar het schrijven in een forum met andere meiden in hetzelfde schuitje doet veel goeds hoor. Je kan je eraan optrekken, spuien over je onzekere momenten en blij zijn als het gelukt is (en verdriet delen als het niet gelukt is).

 

 

 

Hopelijk kan je snel beginnen.

 

 

 

O ja, een paar uur voor de bevalling ontdekte je pas dat je zwanger was????????

 

Dat lijkt me echt een heel raar gevoel (geestelijk en lichamelijk zeg maar).

 

 

 

Succes bij je afspraak over 3 weekjes!

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Vandaag kreeg ik een telefoontje van mijn "schoonzus" met de vraag hoe het nu allemaal ging met me na de operatie. Ze vroeg ook of ik extra hormonen kreeg nu mijn eileiders eruit zijn. Die krijg ik niet, wist ook niet dat dat nodig was. Ze kwam ook met het verhaal dat ik nu wel kans heb om in de overgang te komen. :dontknow: De arts heeft daar tegen mij niks over verteld. Wie heeft dit ook gehad (of niet...) en kan mij hier antwoord op geven?

 

 

 

Groetjes mama27

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mama27, welkom op dit forum. Het is hier hartstikke gezellig en iedereen helpt elkaar met informatie en aanmoediging, dus de 1e goede stap heb je al gemaakt! :yeswink-1:

 

 

 

Een van de dingen die je gaat merken ws en al merkt, is dat de meeste andere mensen niet veel verstand hebben van IVF en fertiliteitsproblemen. Dus sommigen daarvan gaan van dat soort opmerkingen maken. Volgens mij geldt dat wat je 'schoonzus' zegt, alleen als je eierstokken zijn weggehaald. En grote pech, dan lukt IVF ook niet meer!!! :laughbounce::lachu:

 

Tenminste tenzij dan weer met donoreitjes misschien, maar daar heb ik weer te weinig verstand van. :hmz: Dus volgens mij hoef jij geen extra hormonen hoor. Anderen zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn.... :laughbounce: Etc. Grootste tip is nog, zorg heel goed voor jezelf, probeer de humor te bewaren :lachu: en probeer altijd te kijken naar wat er wèl is... Al kan dat soms heel moeilijk zijn.

 

 

 

Maar wat een verhaal. Ik ben zo benieuwd. Ik voelde 2 dagen na de tp al dat ik zwanger was (of dat waar was wist ik nog niet, maar het bleek ècht zo te zijn..). En jij een paar uur voor de bevalling pas. Kun je vertellen hoe dat kan? Ik geloof je meteen, maar kan me er ook zo moeilijk iets bij voorstellen, vandaar.

 

 

 

Veel succes! groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mama27,

 

 

 

je hoeft idd geen extra hromonen!!

 

dat is alleen als je eierstokken of een baarmoeder verwijder hebt!!

 

bij eierstokken heb je kans dat je in de overgang raakt

 

en bij een verwijdering van je baarmoeder weet je zeker dat je in de overgang raakt!!

 

 

 

ik ben ook allebei mn eileiders kwijt

 

en ik heb mn menstruatie nog steeds

 

dus maak je niet te druk meis!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte me daar ook al niet druk om hoor. Ik had vantevoren al verschillende dingen daarover gelezen maar kon nergens vinden dat het ook zo zou zijn als alleen de eileiders weggehaald waren. Ik dacht dus al dat zij die 2 door elkaar haalde.

 

Over de humor erin houden...dat lukt nu nog wel hoor. Tja, het is toch zo kan er niks meer aan veranderen. Dus dan inderdaad het beste er maar van maken, toch?

 

Ik had toen ik zwanger was van mijn zoontje helemaal niks in de gaten. Ik werd gewoon ongesteld, nou ja gewoon :icon_scratch: ...wat voor mij gewoon was tenminste. Ik werd toen heel onregelmatig ongesteld dus ik had niks in de gaten. Werd ook eigenlijk niet veel zwaarder, ben in totaal maar een paar kilo aangekomen. Heb verder gewoon gewerkt (in de horeca!) en gesport (aerobics!!) tot een week vantevoren. Kreeg 's nachts rond een uur of 5 verschrikkelijke rugpijn, zo erg dat ik naar de huisarts ben gegaan. Deze heeft mij onderzocht en toen braken de vliezen. Dus met een gang met de ambulance naar het ziekenhuis en om 8 uur diezelfde morgen was hij al geboren. Ik ben dus voor mijn gevoel maar 3 uur bezig geweest hahaha.

 

De ideale zwangerschap en bevalling dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi allemaal,

 

 

 

Vandaag heb ik de controle-afspraak gehad van mijn operatie. Het zag er allemaal prima uit volgens de arts, zeker omdat het ook nog maar amper een maand geleden is. Hij vroeg of ik al verder had nagedacht over IVF maar eigenlijk wist hij het antwoord al. Natuurlijk wil ik het gaan proberen....

 

Ik krijg binnen nu en 2 weken een telefoontje met de mededeling of ik nog voor de zomervakantie kan gaan starten. Tijdens de zomervakantie ligt alles stil namelijk. Nu dus maar hopen of dat echt zo snel kan. En tja, anders beginnen we gewoon na de zomervakantie...

 

 

 

Groetjes Marjon (mama27 --> is ondertussen mama28 ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik ben een mama (bijna 28) van een gezonde zoon van bijna 8. Sinds 1,5 jaar zijn mijn huidige vriend en ik bezig om zwanger te worden. In januari van dit jaar heb ik al een kijkoperatie gehad omdat er vocht in mijn eileider bleek te zitten. 1 Van mijn eileiders moest sowieso verwijderd worden omdat deze erg slecht was maar een 2e kijkoperatie was nodig om te kijken hoe de andere eruit zag. Afgelopen donderdag heb ik die operatie gehad, beide eileiders zijn verwijderd. Ze waren beide erg verkleefd (eentje zat tegen mijn darm aan).

 

Nu ben ik aan het herstellen van de operatie, gaat redelijk vlot moet ik zeggen.

 

De arts vertelde me vorige week dat ik al over ongeveer 2 maandjes kan gaan beginnen met ivf. Er is blijkbaar geen wachtlijst. Ik heb er al best wat over gelezen maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen van jullie. Goed of slecht maakt niet uit....wil graag alles weten!

 

Iedereen in mijn omgeving weet er ook al van, vind ikzelf wel fijn. Nu kun je het er tenminste met iemand over hebben.

 

Ik zou zeggen...reageer maar!!

 

 

 

ik heb helaas ook geen eilanders meer, en zal daarom ook IVF moeten ondergaan. veel suc6:fish:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi...

 

 

 

Jij ook heel veel succes gewenst met alles!

 

Ben je al begonnen trouwens?

 

 

 

Groetjes Marjon

 

 

 

Nee nog niet, wil eerst zoveel mogelijk informatie inwinnen..

 

en wil een leuke zomer zonder stress te gemoed gaan heb daarom gekozen

 

om te binnen naar de zomer, maar ga wel voor de zomer naar mijn eerste 1take.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerst nog het telefoontje afwachten of ik voor de zomervakantie kan gaan beginnen of niet. Dat is nog niet zeker namelijk. Maar anders ga ik dus ook pas na de zomer ermee starten. Hoop nog ervoor...wil zo snel mogelijk beginnen. Ik ben nu ook bezig met informatie erover aan het zoeken. Kom van alles tegen, heel veel verschillende verhalen ook. Ik denk dat afwachten toch gewoon het beste is. Niet iedereen is hetzelfde dus zal de behandeling ook niet bij iedereen hetzelfde zijn toch? Maar toch wel een raar idee hoor, ik heb al een zoon van bijna 8. Die is bij mij heel onverwachts geboren. Ik wist toen namelijk niet dat ik zwanger was. En nu dit....van het ene uiterste naar het andere :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eindelijk een berichtje van het ziekenhuis gehad....

 

Ik mag donderdag 29 mei komen voor een intake gesprek.

 

Hoe lang duurt het dan meestal gemiddeld voor je echt kan beginnen met de behandeling? Ik denk dat ik dan toch pas na de zomervakantie kan gaan starten, of zou het toch nog ervoor lukken?

 

 

 

Groetjes Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marjon,

 

Wij hadden 14 februari het eerste intakegesprek en 22 maart mocht ik starten met de pil.

 

Maar... het is ook heel afhankelijk van het ziekenhuis natuurlijk, hoe snel het gaat. Daar maar even navragen denk ik.

 

Maar wel lekker dat het er nu aan zit te komen. Als het gesprek is geweest, zit je in ieder geval weer een stapje verder in de molen!!!

 

 

 

Succes!!!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou vandaag was het dan zover....we mochten naar het ziekenhuis voor ons eerste intake-gesprek. Ging eigenlijk wel lekker, heb een proeftp gehad. Dat was om te kijken hoe de doorgang was zodat het, als het zover is, allemaal "soepel" verloopt. Verder hebben mijn vriend en ik beiden bloed moeten laten prikken. Ik kan helemaal geen pillen slikken dus heb dat gelijk aangegeven. Nu krijg ik dus de korte behandeling, alleen maar 2 maanden spuiten. Ik moest geloof ik iets eerder beginnen met de 2e spuit aangezien ik meer kans heb op overstimulatie. Dat komt omdat ik nog jong ben (net 28), maar goed we wachten het maar af. Doen alles maar stapje voor stapje. De arts zei wel dat ik erg veel kans op slagen heb aangezien ik nog onder de 30 ben en al een keer zwanger ben geweest. Nu is het alleen nog wachten op het telefoontje voor het volgende gesprek, dat moet nog voor de zomervakantie plaats vinden, zodat we na de zomerstop (11 juli tot 14 augustus geloof ik) kunnen gaan beginnen. Recept voor de medicatie heb ik al meegekregen. Nu komt het toch wel dichtbij maar ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig ofzo. Ik wacht maar gewoon af, zie wel hoe het allemaal gaat lopen. Dus binnenkort mag ik ook in het lijstje komen te staan :-)

 

 

 

Groetjes Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanmorgen al het verwachtte telefoontje gehad.... We mogen vrijdag 27 juni naar het ziekenhuis komen voor het 2e gesprek. Moet dan het recept even meenemen om te controleren of er voldoende is voorgeschreven en dan krijg ik de instructies mee. Misschien dat ik het net niet red om in augustus te starten, aangezien mijn eerste menstruatiedag nog net in de zomerstop kan vallen. Dan word het dus september voordat we kunnen gaan starten, hoop ik eigenlijk van niet :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo allemaal,

 

 

 

Vandaag was het zover...we mochten naar het ziekenhuis voor het 2e gesprek, dit was met 1 van de verpleegkundigen. We hebben echt een hele goede uitleg gehad. Verder heb ik alvast kunnen oefenen met spuiten zetten. Heb het 1x geprobeerd en voelde er helemaal niks van moet ik zeggen, wel zag ik mijn vriend steeds sneller met zijn voeten heen en weer bewegen toen ik wilde gaan prikken hahaha. Geloof dat hij het harder voelde dan ik ;-).

 

Nu is het wachten tot augustus....en dan mag de eerste spuit puregon erin!

 

Ik zit nu eerst nog steeds op mijn menstruatie van deze maand te wachten, normaal ben ik rond de 16e ongesteld...nu nog steeds niks, snap er niks van :-( . Maar dat zal ook allemaal wel weer goed komen alleen betekent dit wel dat ik in augustus ook pas later ongesteld word en dus ook later kan gaan beginnen met spuiten helaas.

 

 

 

Groetjes Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet op de 3e dag van mijn menstruatie beginnen met spuiten (Puregon). Wanneer die echo precies is hangt er natuurlijk van af of ik in het weekend ongesteld word of niet. In ieder geval in 1 van de eerste dagen van mijn cyclus dan...geloof ergens tussen de 3e en 5e dag ongeveer. Vanaf dag 6 moet ik ook al Getrotide gaan spuiten, moest bij mij wat sneller geloof ik aangezien ik nog jonger ben....(hoe dat precies zit weet ik allemaal niet maar ik neem maar aan dat het klopt wat ze zeggen ;-) ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden