Ga naar inhoud

Dagboek van Wannebemom


wannebemom

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal

 

Het leek me leuk om ook hier een dagboekje bij te houden

 

van het verloop van onze kinderwens.

 

 

 

Hier onder een kort overzicht van hoe het tot nu toe verlopen is

 

 

 

 

 

jan'03 dochter gekregen spontaan.

 

mei'04 gestopt met de pil

 

okt'05 1e bezoek gyn

 

dec'05 clomid

 

jan'06 clomid

 

feb'06 clomid

 

mrt'06 clomid

 

apr'06 clomid

 

juni'06 laparoscopie, hsg, leo

 

aug'06 uitslag alleen ivf.

 

dec'06 start 1e ivf behandeling

 

feb'07 start 1e cryo zwanger

 

apr'07 mk 1 van een 2ling

 

aug'07 zoon geboren 2u erna overleden.

 

nov'07 2e cryo behandeling

 

jan'08 3e cryo behandeling

 

 

 

nu is het wachten op ongi en dan weer met de pil starten en dan zal rond 4 april de 1e spuit weer gezet worden voor onze 2e ivf behandeling.

 

 

 

hier zal ik bijhouden hoe het met ons gaat enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zo het is alweer even geleden dat ik hier gepost heb

 

 

 

ben aan het aftellen.. nog een paar dagen en dan mag ik beginnen met spuiten

 

dan ongi worden en dan gonalf erbij

 

ben benieuwd hoe het deze keer gaat

 

met de follikel groei enzo

 

 

 

woendag 2 april spuit 1

 

heb er zin in aan de ene kant. maar aan de andere kant ook weer niet

 

maar goed we gaan er weer voor:bullrider:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

hoi meiden

 

tis weer even geleden

 

 

 

even een update van mijn 2e ivf

 

 

 

23 april is de ivf poging afgebroken vanwege een ernstige overstimulatie

 

ik had meer dan 40 eiblaasjes en boven de 30 mag het zh geen punctie meer doen..

 

 

 

tot nu toe heb ik nog steeds last van de overstimulatie

 

vanmiddag moet ik weer naar het zh voor eierstok controle en plan bespreking 3e ivf.

 

 

 

pff af en toe ga ik toch eens denken, waarom kan het bij ons niet eens een keer normaal gaan

 

 

 

maar we hebben nog hoop op dat we dit jaar nog zwanger zullen afsluiten:icon_cheese:

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks! dag 4 na de tp... en voel nog helemaal niks. nada. is misschien ook nog ietsjes vroeg.. :icon_rabbit:

 

 

 

Hoe was de eierstok controle gegaan gisteren? Zag het er allemaal een beetje rustig uit?

 

 

 

Wat vervelend dat je zoveel eiblaasjes had en dat daardoor de poging is afgebroken! Opnieuw bewijs dat het bij elk ziekenhuis weer anders is... bij mij ging de punctie wel gewoon door. Maar wel nadat ze mijn bloedwaardes hadden bekeken en hadden bepaald dat alles nog binnen de norm was. En de punctie moest veel sneller dan gepland plaatsvinden... Uiteindelijk zijn er 50 eiblaasjes aangeprikt :cry2:

 

Had ook last van lichte overstimulatie. Liters, liters water gedronken en het heel rustig aan gedaan. Maar na een weekje trok het vocht gelukkig weer weg. Hoop dat het bij jou ook snel weer ok is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de controle van gisteren was goed

 

de eierstokken waren rustiger..

 

alleen nog steeds geen ongi

 

sinds 23 april gestopt met de poging en nu nog niks

 

dus ben gewoon met de pil begonnen

 

en dan gelijk na onze vakantie starten met ivf 3 :icon_queen:

 

 

 

31 juli nog een keer langs de arts nog wat dingen bespreken en dan op vakantie:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

hoi meiden

 

tis alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest

 

ondertussen is er weer een behandeling geweest maar die is helaas ook mislukt.

 

 

 

eind oktober moeten we naar de gyn voor een evaluatiegesprek en dan kijken hoe we verder moeten..

 

 

 

het is en blijft moeilijk als het weer mislukt is...

 

we wachten nu al zo lang... hopelijk komt onze tijd nog wel:tweety:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hildever: mijn verzekering rekent de afgebroken poging helaas ook

 

terwijl mijn gyn zegt dat ze hem pas vanaf de punctie mogen tellen...

 

 

 

ik baal er gruwelijk van, tis toch weer een poging voor niks he

 

 

 

wat we nu gaan doen weten we nog niet, eind okt is het evaluatiegesprek en dan kijken wat de arts ervan zegt en hoe we verder kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

ondertussen hebben we onze 4e behandeling gehad

 

is niet soepel verlopen en helaas ook weer mislukt...

 

nu hebben we 15jan ons eindgesprek.....

 

we zijn kwa ivf uitbehandeld en durven ook geen betaalde poging aan

 

we zijn nu veel te bang om hoop te hebben dat het ooit nog een keer zal gaan lukken...

 

 

 

en zijn we uit aan het kijken naar een andere mogelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wannebemom,

 

 

 

Jij bent aangekomen op een punt waar ik ook zo bang voor ben. Wat ga je nu doen? Ik weet eigenlijk niet hoe oud/jong je bent. Is ook belangrijk in wat je nu zou moeten gaan doen.....

 

Ik blijf je graag volgen in wat en hoe als jullie besluiten om te gaan adopteren. Misschien iets voor een nieuw topic?

 

Uitbehandeld en wat nu bijv.?

 

 

 

Veel liefs en sterkte bij het nemen van jullie besluit,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

hildever: dat gaan we ook zeker doen

 

ik krijg het er nu al moeilijk mee, met de gedachten dat we straks afscheid moeten gaan nemen, we hebben er tenslotte 2,5 doorgebracht...

 

 

 

vanessa: we zitten idd te denken aan adoptie.. maar dat is best een zwaar en lang proces... en moeten eens goed om te tafel

 

heb al wel aanvraag formulieren gevraagd.

 

er is misschien 1 optie nog maar dat ligt eraan wat de arts

 

wil en dat is een ivf behandeling in onderzoeksfase.. is dan toch weer een kans en voor niks

 

maar dat gaan we de 15e vragen

 

en dan hebben we evt adoptie achter de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Wannebemom,

 

 

 

Wat heb jij veel meegemaakt, ik ben al helemaal lichamelijk en geestelijk op van 1 afgebroken IVF poging.... Heel veel suc6 en sterkte!!

 

 

 

En ja we delen allemaal de zelfde droom en wens, maar Wannebemom we moeten helaas wel realistisch blijven hier onder, wat niet gaat gaat niet... ( geld voor ons allemaal) je moet je zelf en je huwelijk niet kapot maken voor iets wat onbereikbaar lijkt....

 

 

 

groetjes mijnbaby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

wat een verhaal...

 

ik kan me voorstellen dat jullie gewoon op zijn, ik heb het al moeilijk na 3xIUI en 1IVF.

 

adoptie is inderdaad ook weer een grote stap die niet over rozen loopt, lang duurt, veel energie vreet. Wij hebben er ook al aan gedacht. Ik wil absoluut een kindje adopteren en ik ben er zeker van dat ik het doodgraag ga zien maar het is het proces en alle rompslomp waar ik tegenop zie. Het gaat alweer om een paar jaar wachten.

 

 

 

Ik hoop dat jullie samen de knoop kunnen doorhakken en ervoor gaan.

 

Geniet van je dochtertje ook, soms denk ik dat die kids er onbewust ook een beetje onder lijden. Ze zien verdriet en voelen spanning, we mogen ook hen niet uit het oog verliezen.

 

 

 

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd

 

we houden ons zelf goed in de gaten hoor

 

en hebben ook afgesproken dat het stopt voor ons huwelijk eraan gaat

 

maar we zijn door helaas alle ellende alleen maar sterker op geworden

 

verlies van een kindje doet heel veel met je, maar gelukkig praten we er goed over en weten we wat we willen

 

en genieten nu des te meer van onze dochter

 

omdat we nu steeds meer waarderen hoe het is... en blij zijn met dit wondertje.

 

 

 

we zullen eerst 15 jan afwachten en kijken wat de arts te melden heeft, en daarna bij ons zelf te raden gaan we we nog willen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

tis weer even geleden dat ik hier wat geschreven heb

 

15 jan bij de gyn geweest en hij wil nog wel een behandeling doen met ons

 

maar wij zijn er niet zeker meer van

 

en hebben op 9 feb ergens anders een second opinion aangevraagd

 

dus nu moeten we eerst wachten tot dat gesprek en kijken wat daar uit komt

 

en dan beslissen we met wie en hoe we verder gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden