Ga naar inhoud

Afscheid


Arianne

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden,

 

Heb besloten om te stoppen met het hele ivf-gebeuren.

 

Met mn verstand, maar nog niet met mn hart.

 

Om het te kunnen laten slagen, zijn er 2 nodig en dat is helemaal fout gelopen.

 

(zie topic ivf en relatie)

 

Had het van te voren niet kunnen bedenken dat het zo zou lopen.

 

Ik ga nu voor mezelf en mijn dochter kiezen. Had het natuurlijk heel graag anders gezien, maar het is anders afgelopen.

 

Meiden, ik wil jullie heel erg bedanken voor alle steun en lieve, opbeuerende berichtjes!

 

Ik hoop voor iedereen die begint, op het bankje zit enz. dat het jullie brengt wat je wil!

 

Heel veel geluk, sterkte enz.!:bye::bye2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, Arianne!!!

 

Da's heftig!!!

 

Maar, lees ik hier nou uit dat jullie ook uit elkaar zijn?

 

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden. En voor jezelf kiezen is altijd erg belangrijk!!! Jij weet het beste hoe je gelukkig kan worden!!!

 

Groetjessssssssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Arianne.

 

 

 

Wat een turbelente verwarende tijd is het geweest ! Dit had je van te voren ook inderdaad niet kunnen bedenken.

 

Ookal waarschuwen ze in de boekjes van t ziekenhuis voor relatieproblemen, je verwacht t niet.

 

Ik hoop dat jullie door er ( misschien iniedergeval voorlopig ) mee te stoppen weer tot elkaar zullen komen. Je dochter ziet ook graag een gelukkige moeder en je moet er voor haar zijn.

 

ik wens jou alle liefde en kracht om dit te boven te komen...

 

 

 

dikke knuffel, lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo arianne,

 

 

 

zie dat je online bent dus vandaar even een enorm hart onder de riem van mij en een hele dikke knuffel!!!!!:hugg:

 

 

 

ook mijn vraag is natuurlijk of ik het goed lees dat jij en je mannetje uit elkaar zijn.....

 

 

 

wat een ontwikkelingen joh in zo's korte tijd...

 

 

 

ik wil je heeeeel veel sterkte wensen in deze vervelende periode.

 

 

 

een ding wil ik je meegeven, je hebt je dochtertje en zijn zal er altijd en overal onvoorwaardelijk voor je zijn!!!!

 

Probeer er ook voor haar te zijn ondanks je rotgevoel.

 

 

 

 

 

heeeel veeel liefs bri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank meiden!

 

In principe zijn we uit elkaar. Ik ga op mn gemak alles regelen. Intussen blijft de deur gewon openstaan. om zaken op te lossen, zijn er 2 nodig. Maar dat ga ik nu niet meer af lopen wachten. Ik heb mn best gedaan om te praten.

 

Maar ik behoud heus mijn positiviteit en de kleine mag niks te kort komen. die houdt je ook op de been.

 

En voordat alles geregeld is, is ook niet van vandaag op morgen. Daar gaan nog wel een paar maanden over heen.

 

Er kan , zoals gebleken, een hoop gebeuren in een paar maanden. Ik kies nu ff voor mezelf.

 

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, wat rot voor je. Ik ken je nog wel niet, want ik ben net nieuw hier, maar ik leef wel met je mee. Goed dat je voor jezelf en je dochterje kiest. En wie weet, misschien komt het toch nog goed tussen jullie. Eerst maar eens rust in de tent. Heel veel sterkte!

 

Groetjes,

 

Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arianne, vind het heel erg voor je, maar absoluut een hele moedige keuze om voor je zelf en je dochter te kiezen..

 

Voor je man misschien nu ook een eyeopener..wie weet is er voor jullie toch nog ooit wel een toekomst samen

 

Ik wens je het allerbeste toe...geniet van je dochter.. zij zal je er vast door heen kunnen slepen..

 

 

 

liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle lieve woorden!

 

Ik blijf iedereen hier nog even volgen. Ik hoop op een hoop goede berichten van jullie de komende tijd! Laat ieders wens ajb in vervulling gaan!

 

Na alle mislukte pogingen hoop ik dat het tij zich nu gaat keren voor iedereen.

 

Ik blijf duimen voor iedereen.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid toch! Wat lees ik nu allemaal.......k weet even niet zo goed wat ik moet zeggen.....wat verschrikkelijk.......Heel veel sterkte de komende tijd en blijf idd goed op jezelf en je kleine meid letten.....!!

 

 

 

Ook van mij een hele dikke knuffel!

 

 

 

Liefs, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooo wat triest om te lezen.

 

Het zou een verijking moeten worden maar helaas kan het ook heel anders lopen.

 

Meid heel veel sterkte en ik hoop toch dat jullie er uit zullen komen.

 

Maar kom eerst even lekker tot rust dat alle spanning van je af valt.

 

 

 

sterkte:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Arianne,

 

 

 

Het emotionele van IVF wordt inderdaad zeer onderschat. Mijn man en ik gaan er ook allebei heel anders mee om, maar kunnen er gelukkig op rustiger momenten nog heel goed over praten, maar het geeft af en toe ook heftige momenten.

 

Het is heel erg als zware emotionele dingen je uit elkaar drijft ipv naar elkaar toe. Je zou er juist samen sterker van moeten worden. Als het je uit elkaar drijft dan is het inderdaad beter (even) uit elkaar te gaan. Ik ken natuurlijk niet het hele verhaal, maar als je samen voor een kindje kiest, ben je heel zeker van elkaar. Dat je dan ineens 2 dingen kwijt raakt (parner en kinderwens) maakt het extra pijnlijk. Ik wens je dan ook heel veel sterkte en geluk toe.

 

 

 

Jonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al het medeleven doet me ontzettend goed!

 

Kan ook nog niet afscheid nemen van het forum. Ook al is het voor mij voorbij, ik voel me nog wel betrokken bij alle verhalen. Dus ik blijf het nog ff volgen.

 

Ben afeglopen zaterdag ff lekker een paar dagen gaan ski-en met broer na alle ellende. Heeft ff goed gedaan. Maar nu is er weer de harde realiteit.

 

Ik kom er wel weer bovenop. als ik alle verhalen hier van iedereen lees, heeft iedereen zijn potje ellende. We staan niet alleen.

 

Maar het heeft ff tijd nodig. Inderdaad, je verliest in 1 keer je partner en je kans op een broertje of zusje voor mn dochter. maarja, realiseer me wel: het kan altijd erger!

 

Heb in ieder geval een ontzettende schat van een dochter en we komen er wel!

 

Krijg heel veel steun van familie en vrienden. Maar uiteindelijk moet je het toch alleen verwerken. Verdriet, kwaadheid en ook nog wel een lach. Ik laat me af en toe maar ff gaan. Het moet er toch uit.

 

Nogmaals iedereen heel veel dank!

 

Ik hoop dat ik jullie nog ff mag blijven volgen.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arianne, ik ben net op de site, maar dacht toch wat te schrijven. Het hele ongewenste onbeantwoorde kinderwens-gebeuren hakt er ook bij onze relatie heel erg in, en volgens mij bij meer mensen. Het beeld van iets leuks, verandert langzaam in een soort nachtmerrie en wordt een slijtageslag waarbij je hoopt dat volhouden werkt. Soms lees ik ook dingen waar ik in de war van raak zoals bv. het kan ook aan de combinatie van partners liggen. Hmmm. Zou het met een andere man dan makkelijker gaan, vraag ik me dan soms af. Veel vragen blijven onbeantwoord, maar de lading van de onmacht belaadt je relatie op vele fronten (of kan...).

 

 

 

Ik vraag mezelf ook weleens af in hoeverre onze oerdriften (biologie) daarin een rol spelen. Als de partner je niet kan geven wat je wil (een kindje), ga je dan onbewust op zoek naar een ander? Of hoe beïnvloedt dat je beeld en verwachtingen? Heel verwarrend terwijl je juist bezig bent met voorplanting, iets wat je idealiter doet met iemand waarmee je je leven wilt delen....

 

 

 

Op dit moment heb ik mezelf beloofd dat ik naar mijn partner kijk, als in ieder geval een goede vriend. De romantiek, verliefdheid, laten we dan voorlopig maar even. Misschien komt die weer heel snel terug, als er eindelijk een kindje ligt te kirren. Ik weet niet wat er tussen jou en je partner is gebeurd, ik hoef het ook niet te weten, maar ik denk wel dat dit gebeuren heel veel effect kan hebben op de relatie. Misschien is even rust wel goed, en wie weet waar het zich heen ontwikkelt? Maar het voelt natuurlijk heel rot. En ik wens je heel veel kracht toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Arianne,

 

Wat schrikken zeg!! Ik vind het wel een moedige beslissing dat je voor jezelf kiest (en voor je dochter). Beter met z'n tweetjes gelukkig (al kun je je dat nu misschien nog niet zo voorstellen) dan met z'n 3-en ongelukkig. Ik hoop dat de lucht gauw gaat klaren voor je en dat je de draad weer een beetje kunt oppakken. Maar dat zal best even duren en gun jezelf die tijd. Ik denk aan je en wens je heel veel sterkte en geluk.

 

 

 

liefs Micky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo allemaal,

 

Na gister wat hoopvols te hebben geschreven op de andere topic, ga ik nu toch definitief afscheid nemen van het forum.

 

Zowel de ivf als onze relatie is nu definitief voorbij.

 

Zonder er teveel over uit te wijden is er sinds gisteravond te veel gebeurd.

 

Mijn partner wil en kan niet over emotionele en persoonlijke zaken praten.

 

Is ie altijd al moeilijk in geweest maar afgelopen maanden is het wel heel erg geweest.

 

Had sinds vrijdag nog ff de hoop dat het kwartje gevallen was omdat hij zelf zei dat ie het wilde oplossen. Maar sinds die dag blijft hij letterlijk en figuurlijk voor problemen weglopen. En ik ben nu op. Ik heb rust nodig. En wil me druk maken over mijn dochter en mijzelf en kan er niet nog een "groot kind" bijhebben.

 

Iedereen heel erg bedankt voor alle steun en lieve reakties. Ongelooflijk dat je van mensen die je niet kent toch zoveel liefde en steun krijgt!

 

Iedereen heel veel geluk en liefde toegewenst!

 

May all your dreams come true!

 

Met mij komt alles ook uiteindelijk wel weer goed.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden