Ga naar inhoud

nieuw en nieuwsgierig


anja

Aanbevolen Berichten

hallo allemaal

 

 

 

ik zal me ff voorstellen ben Anja 34 jr oud en heb 2 kinderen via normale manier gekregen.Mijn ex man wou dat ik mij liet steriliseren en dat heb ik toen maar gedaan met tranen in mijn ogen.Nu zijn we (gelukkig) gescheiden en heb een nieuwe vriend waar ik 8 augustus mee ga trouwen en we zouden heel erg graag een kindje van ons samen willen.Ze hebben ongeveer 3 jaar geleden mijn klemmen weg gehaald omdat ik allergisch was daarvoor en ik steeds buikpijn had en een half jaar later hebben ze gekeken dat mijn eileiders nog toegankelijk waren maar helaas,pfffff dat was een pijnlijk onderzoek ben 2 x flauw gevallen.Nu hebben we ons aangemeld voor ivf en we kunnen voor het eerste gesprek op 26 mrt in Groningen terecht.Best spannend allemaal maar nu heb ik er een vreemd gevoel over.....zal het ziekenfonds dit vergoeden omdat ik eerst gesterilliseerd ben geweest(wel onder dwang)maar denk niet dat ze daar naar gaan kijken,mijn vriend heeft er wel vertrouwen in of zie ik het allemaal zwart/wit????

 

Nou een heel verhaal van mijn kant ik hoop dat ik hier nog veel te weten kom voor iedereen die bezig is heel veel succes.

 

 

 

gr Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi anja,

 

 

 

Welkom hier. Volgens mij kijkt een verzekering niet naar de oorzaak van de onvruchtbaarheid en vergoeden ze het gewoon.

 

 

 

Heel veel succes met de behandeling en een hele mooie dag gewenst, 8 aug. !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, welkom hier!

 

Heel veel succes met de behandeling alvast.

 

Het is o dat de gyn een brief stuurt naar de verzekering met de reden voor de behandeling (ivm goedkeuring doe gegeven moet worden en een machtiging) ER wordt idd niet klakkeloos vergoed, er moet een reden voor de behandeling zijn. Maar die is er bij jou....

 

Succes.

 

Gr.Sab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anja, en welkom! Je krijgt het idd gewoon vergoed hoor! Mijn moeder is (ook onder dwang van mijn vader) gesteriliseerd geweest. Toen ze na de scheiding van mijn vader hertrouwde heeft ze ook een hersteloperatie gehad. Ivm met haar leeftijd (ze was toen 43) heeft ze alleen IUI behandelingen gehad, maar die werden gewoon 100% vergoed hoor! Heel veel succes!

 

 

 

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg bedankt voor jullie snelle reactie's dit stelt me wel wat gerust en ze hebben het idd ook gehad over een herstel operatie maar dat zie ik niet erg zitten heb net een paar zware opratie's achter de rug en zou dan liever ivf gaan proberen en dat kon ook zei de gynaecoloog Moet 26 mrt voor een OFO onderzoek weten jullie als dat dan na dat onderzoek het nog lang zal duren voordat we kunnen beginnen en hoelang duurt het voordat je het antwoord hebt van de verzekering?alvast heel erg bedankt

 

 

 

gr Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons ging het allemaal heel snel, maar dat komt omdat het bij de intake al lang duidelijk was dat het bij ons aan de zaadkwaliteit van mijn man ligt. Hij is in het verleden aan beide ballen geopereerd, en dat heeft dus heel veel invloed op de kwaliteit van het zaad. Al bij de intake heeft onze gyn alle formulieren voor de toestemming van de verzekering ingevuld en opgestuurd. Bij de tweede afspraak, toen we alle uitslagen kregen van bloedtesten enz....was de toestemming al binnen en konden we meteen de medicijnen voor de 1e ICSI aanvragen....daarna ging het heel snel, ik was toen binnen een week of twee geloof ik al aan het spuiten....

 

 

 

Wat is een OFO onderzoek precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anja,

 

Heel veel succes!

 

Hoe lang het zal gaan duren voor je kan starten zal denk ik afhangen van de wachtlijst en de planning van het zkh. Bij mij heeft er tussen het 1e gesprek en de 1e poging ongeveer een half jaar gezeten. Maar dat is in utrecht.

 

Weet niet hoe het bij jou is. Staat er niks over op de internetsite van het zkh?

 

Zou leuk zij, een kindje van jullie samen, he?!

 

Ik heb ook een dochter uit een vorige relatie

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een OFO onderzoek is een orienterend fertilisiteits onderzoek(hoop dat ik het goed heb gespeld)en ja een kindje van ons samen lijkt ons super en het verlangen daarna is enorm groot.Ik heb zelf wel al 2 kinderen en mijn vriend 1 maar toch is het anders.Mijn vriend zijn zoontje woont in Limburg en wij wonen in het hoge noorden en daardoor zien we hem zelden jammer genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo anja,

 

 

 

ook ik ben gedwongen gesteriliseerd door mijn ex man...

 

 

 

tja je kunt je nu niet meer voorstellen dat je dat toen zomaar hebt laten doen.

 

 

 

bij mij was een herstel operatie niet aan de orde omdat ik al te oud :pottytrain1: ben.....volgens de verzekering dan

 

 

 

maar goed de ivf vergoeding was helemaal geen probleem net zoals je hierboven al eerder werd verteld je hebt een fertiliteits probleem en de oorzaak doet er niet toe.

 

 

 

succes

 

 

 

liefs bri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh wat een lieve reactie's allemaal,ik had niet verwacht om zo snel antwoord te krijgen bedankt allemaal.En ik heb /krijg nu wel een goede hoop dat het ons zal lukken.We hebben en nare tijd achter de rug en gaan hopenlijk een leuk en mooi jaar tegemoed.En Bri je kunt je idd niet voorstellen dat je het hebt laten doen als je goed na denkt maar ja het is achteraf en als ik je verhaal hoor dan zal ik ook wel te oud zijn :icon_colors:haha voor die operatie maar dat wil ik eigenlijk ook niet.ben klaar met operatie's.ik kan hier gelukkig veel info vinden dat vind ik erg fijn.

 

 

 

gr Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

een half jaar later hebben ze gekeken dat mijn eileiders nog toegankelijk waren maar helaas,pfffff dat was een pijnlijk onderzoek ben 2 x flauw gevallen.

 

 

 

Hoi Anja,

 

 

 

Welkom hier. Je vindt hier inderdaad een hoop informatie en lotgenoten. Dat onderzoek dat is vast een HSG geweest. Ook bij mij was dat een traumatische ervaring ;)

 

Heel veel succes, nog een paar weekjes dan weet je meer!

 

 

 

groetjes Micky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden