Ga naar inhoud

langer ingevroren, slechter van kwaliteit?


kimm

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben nieuw hier heb deze site zojuist ontdekt!

 

Fijn dat zoiets bestaat!

 

Afgelopen mei ben ik mama geworden! na vier ivf pogingen.

 

 

 

Ik had een vraagje, misschien dat iemand mij kan helpen.

 

 

 

Maakt het voor de kwaliteit uit hoelang de embryo's zijn ingevroren of is het beter om ze zo snel mogelijk te gebruiken. Ik kan mij voorstellen dat ze beter ondooien als ze korter ingevroren zijn geweest. Maar misschien maakt het ook weer niets uit....

 

Hopelijk weet iemand dit zodat mijn vriend en ik eens goed kunnen gaan nadenken wanneer we willen gaan proberen om een tweede kindje te krijgen.

 

 

 

alvast bedankt voor de reactie!

 

 

 

groetjes kimm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimm,

 

 

 

Welkom hier.

 

Ik heb geen idee hoe lang embryo's bewaard kunnen blijven zonder schade.

 

Bij de VU worden ze standaard 5 jaar bewaard en daarna vernietigd.

 

Je kan wel verlenging vragen, dus ik denk dat ze dus wel een poosje houdbaar zijn, en na ontdooing dus gebruikt kunnen worden.

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij betalen in Gent 150 euro per twee jaar voor het invriezen van embryo's. We hebben er nog vijf in de vriezer zitten in Gent, maar ik denk dat we die niet meer zullen gaan gebruiken... Ik heb altijd begrepen dat het niet uit maakt hoelang de embryo's ingevroren zitten, volgens mij gaat de kwaliteit niet achteruit als ze langer ingevroren zitten...

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Kimm,

 

Welkom hier!

 

 

 

op jouw vraag weet ik geen antwoord. Maar heb wel een vraag voor jou:

 

je bent nu mamma in 4 IVF behandelingen, maar hoeveel pogingen zijn dat eigenlijk ongeveer geweest?

 

 

 

Ik bedoel dus terugplaatsingen? Ben gewoon benieuwd.

 

 

 

gr lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Kimm,

 

Ik weet niet of het uitmaakt hoe lang ze ingevroren zijn...dacht het niet.

 

Het gaat meer om dat er een juiste moment is waarop iedere emmie ingevroren wordt en ook weer ontdooid wordt.

 

Daarom gaan er met het invriezen al een aantal 'kapot' maar ook bij het ontdooien dus. Daar hangt dus de kwaliteit vanaf.

 

Daar doe je dus zelf niks aan door eerder of later te beginnen met een behandeling.

 

 

 

En daarom is het zo dat ongeveer. vaak 50% ten gronde gaat.... helaas kan ook alles zijn als je er dus maar een paar hebt. En natuurlijk niet te vergeten dat er ZH zijn die alles invriezen!! Dus ook de slechtere!

 

 

 

Bij ons vriezen ze alleen de goeie maar in.

 

 

 

Sterkte met het maken van je keuzes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben af gelopen week een punctie en een terug plaatsing gehad,

 

wij hebben ook een cryo, mijn man heeft gelijk gevraagt hoe het allemaal zit,

 

het had met de kwaliteit niets temaken hoe lang ze ingevroren waren, of het nu een maand of een jaar is het blijft het zelfde.

 

welkom hier , groetjes nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

 

 

 

bedankt voor jullie reacties!

 

 

 

als eerst moet ik even schrijven dat ik 4 terug plaatsingen heb gehad.

 

dus dan wordt het denk ik 2 ivf behandelingen en 2 keer een cryo terugplaatsing ipv 4 ivf behandelingen. sorry voor de verwarring!

 

na jou bericht lentezon kwam ik erachter dat ik het niet goed had opgeschreven.

 

Gelukkig heb ik maar 2 van die vreselijke puncties hoeven te ondergaan...

 

 

 

Ik moet maar eens gaan bellen met het zh want ik weet ook niet eens van welke kwaliteit onze 3 embryo's waren. gek eigenlijk dat ik dat niet meer weet maar dat zal wel komen doordat ik toen der tijd helemaal in de gloria was met het groeiende kindje in mijn buik.

 

Mijn vriend zou het het liefst vrij snel weer willen proberen maar ik ben toch nog wel angstig voor al die vreselijke gevoelens ed die er bij komen kijken.

 

Voor de gene die het een tweede keer zijn aan proberen: hoe hebben jullie dat ervaart?

 

 

 

Wil jullie sterkte wensen de komende tijd met de behandelingen en met het afwachten. Ik duim voor jullie.

 

 

 

ps. weten jullie hoe ik onder mijn bericht wat info over mij zelf kan zetten?

 

onder de ------------------------------ (streep) zeg maar.

 

 

 

ps. jeetje wat is het fijn om dit zo kunnen delen zeg!

 

 

 

groetjes Kimm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimm,

 

 

 

Leuk een naamgenoot!!!

 

 

 

Je moet naar gebruikersinstellingen gaan en dan naar wijzig handtekening en daar kan je wat invullen!

 

 

 

 

 

Heb je al enig idee wanneer je verder wil gaan met je cryo's?

 

 

 

Groetjes kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kimm,

 

Nou, ik weet niet hoe dat met embryoos zit. Ik weet wel dat de kwaliteit van het zaad, dat mijn man zo ongeveer 14 jaar geleden heeft ingevroren, achteruit is gegaan.

 

Maar ondertussen gelden er ook andere invriesnormen etc. En 4,5 jaar geleden konden ze ons niet vertellen hoe het kon dat de kwaliteit terug gelopen was, want eigenlijk kon dat niet.

 

Tjaaaaaaaaa, en daarom moeten wij nu ICSI doen i.p.v. IUI.

 

Groetjesssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden