Ga naar inhoud

vraagje: is dit normaal?


draakje

Aanbevolen Berichten

ik heb even een hele rare vraag!

 

 

 

het gaat namelijk over het spuiten en kan maandag pas bellen naar het ziekenhuis!

 

 

 

ik ben in behandeling van het catharina ziekenhuis in eindhoven en daar heb ik bij het intake gesprek al een schets datum gekregen wanneer ik begon met spuiten als mijn menstruatie op tijd was.

 

deze was precies op tijd en heb op de eerste dag gebeld en hun bevestigde de eerste echo en hierbij moest ik ook de gonal-f meenemen voor de spuitinstructie.

 

ik moest op 17 februari beginnen met spuiten van de deca en dan op 11 maart terugkomen voor de eerste echo en dan pas start ik met de gonal-f.

 

maar nu lees ik dat iedereen veel korter spuit of ben ik nu gek aan het worden?

 

ik spuit dus al 23 dagen dan de deca en dan moet ik ook nog eens de gonal-f gaan spuiten?

 

is dat dan niet te lang?

 

ik weet het nu even niet meer en alles wat ze mij verteld hebben is dus even weg!

 

maak ik me nu ongerust om niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Draakje,

 

 

 

Waarscgijnlijk volg ji het lange protocol, waarbij dus langer Dace gespoten wordt. Ik heb wel eens gehoord dat ze dat doen om beter een punctie te kunnen voorzien ivm drukte op de poli. Maar zeker weten doev ik het niet aangezien ik een kort protocol had.

 

 

 

Maar ik weet zeker dat hier meerderen zijn die je wel antwoord kunnen geven.

 

 

 

Succes in ieder geval!

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor uw snelle reactie, ben nu best zenuwachtig en kan pas maandag het ziekenhuis bellen:cry2:

 

ik hoop niet dat ze een fout gemaakt hebben, maar het was inderdaad best druk die maand, zeiden ze!

 

 

 

Hoi Draakje,

 

 

 

1 voorwaarde op dit forum: geen U zeggen hoor! Voel ik me nog ouder haha.

 

Maar ik weet zeker dat er nog meer reacties volgen hoor, dus hopelijk komt dat snel

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie, voor jullie antwoorden.

 

ik moet sowieso eerst 3 weken de deca spuiten voordat ik de gonal erbij moet gaan doen.

 

dat vond ik zo lang nu ik lees dat vele veel korter spuiten.

 

ik heb best wel in spanning gezeten van het weekend en ben blij dat ik morgen kan bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi draakje, kan me voorstellen dat je daar wat onzeker over bent, het is tocht allemaal nieuw en vreemd.....iedereen heeft een ander schema en protocol, dat verschilt echt gigantisch per ziekenhuis. Ik hoop dat je vandaag je antwoorden hebt gekregen! Heel veel succes.

 

 

 

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihihi veel limbo's hier! Ik zie nu dat jij ook uit limburg komt, Nicole.

 

Ik woon in het zuiden, maar werk in midden limburg.

 

De draken wonen idd in beesel haha.

 

Waar kom jij vandaan dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal, ik kan pas morgen bellen want dan was die vrouw er, maar zover ze mij konden vertellen was het inderdaad een langer schema .

 

morgen weet ik meer maar ben al wat meer gerust gesteld!

 

 

 

ik kom uit kerkrade, dat ligt echt zuidelijk te limburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even een hele rare vraag!

 

 

 

het gaat namelijk over het spuiten en kan maandag pas bellen naar het ziekenhuis!

 

 

 

ik ben in behandeling van het catharina ziekenhuis in eindhoven en daar heb ik bij het intake gesprek al een schets datum gekregen wanneer ik begon met spuiten als mijn menstruatie op tijd was.

 

deze was precies op tijd en heb op de eerste dag gebeld en hun bevestigde de eerste echo en hierbij moest ik ook de gonal-f meenemen voor de spuitinstructie.

 

ik moest op 17 februari beginnen met spuiten van de deca en dan op 11 maart terugkomen voor de eerste echo en dan pas start ik met de gonal-f.

 

maar nu lees ik dat iedereen veel korter spuit of ben ik nu gek aan het worden?

 

ik spuit dus al 23 dagen dan de deca en dan moet ik ook nog eens de gonal-f gaan spuiten?

 

is dat dan niet te lang?

 

ik weet het nu even niet meer en alles wat ze mij verteld hebben is dus even weg!

 

maak ik me nu ongerust om niets?

 

 

 

He draakje,

 

 

 

Waarom zit je helemaal in Eindhoven als je in Kerkrade woont? Dan is maastricht toch veel dichter bij?

 

In ieder geval gebruikt het catherina inderdaad een langere periode, meestal 21 dgn de pil dan 2 weken deca spuiten (mag ook langer) Is puur voor het stil leggen van je cyclus. Als je buik er rustig uitziet op de uitgangsecho dan mag je gaan stimuleren met de gonal-f. Dat duurt tussen de 10 en 20 dagen. De deca gebruik je ernaast om te voorkomen dat de eitjes uitzichzelf gaan springen.

 

Niks aan de hand dus. Wie is je gyn?

 

 

 

groetjes Jonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal, het klopt allemaal , ik moet gewoon wat langer spuiten zoals jonne ook al uitlegde.

 

toch allemaal bedankt voor jullie steun!

 

 

 

ik ben in eindhoven want maastricht wilde ons niet helpen i,v,m mijn lipoedeem.

 

ik vind het niet erg om naar eindhoven te rijden, als ik maar een kans krijg en die krijg ik van eindhoven.

 

al moest ik naar friesland rijden haha dan ging ik nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal, het klopt allemaal , ik moet gewoon wat langer spuiten zoals jonne ook al uitlegde.

 

toch allemaal bedankt voor jullie steun!

 

 

 

ik ben in eindhoven want maastricht wilde ons niet helpen i,v,m mijn lipoedeem.

 

ik vind het niet erg om naar eindhoven te rijden, als ik maar een kans krijg en die krijg ik van eindhoven.

 

al moest ik naar friesland rijden haha dan ging ik nog!

 

 

 

Gelijk heb je succes! Misschien zitten we binnenkort wel echt samen op het wachtbankje in eindoven haha:toothy2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden