Ga naar inhoud

Wie heeft ook wat wij hebben???


Gast marion/eggermont

Aanbevolen Berichten

Gast marion/eggermont

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben Marion,getrouwd en mama van een dochter.Mijn nieuwe man (dus niet mijn dochters papa) en ik willen graag een kindje,maar het lukt al 2 jaar niet.:dontknow:

 

 

 

Nu lopen we bij de Gynaecoloog en na een paar tests blijkt er bij mij niks mis te zijn,maar mijn man heeft minder zaad dan normaal is.De kwaliteit is verder goed,we krijgen nu weer tests en over een week of 3 horen we of we ivf of icsi krijgen,of miss. wel wat anders.Wie heft hetzelfde of ervaring met ditzelfde??? Ik zou graag met mensen hierover praten,want ik heb geen idee wat ons te wachten staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he marion,

 

 

 

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ook bij mij is alles prima en ook mijn man heeft een te lage score. De kwaliteit is verder wel goed, alleen afhankelijk van de dag zelf wordt bepaald of de icsi of ivf behandeling wordt toegepast.

 

 

 

Het is af en toe best frustrerend. Voor mij, maar ook zeker voor mijn man. Hij voelt zich toch tekort schieten... trekt het zich aan dat ik de hele medische molen door moet terwijl het probleem bij hem ligt. En eerlijk is eerlijk, ik baal af en toe ook best wel. Al die hormonen, een pijnlijke punctie in het verschiet (morgen!) en zit ook nog eens op het randje van overstimulatie met allemaal vervelende consequenties. Maar hij is een absolute schat en super zorgzaam. En het is nu eenmaal niet anders! (hoe vaak ik dat al niet heb gezegd!) Denk, en hoop, dat we straks, als we ons kindje vast kunnen houden, alles heel snel weer zijn vergeten.

 

 

 

Gebruik dit forum lekker om alle frusties en onzekerheden van je af te schrijven!

 

 

 

liefs,

 

Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo marion,

 

 

 

Mijn man had niet minder zaad maar er waren heel veel misvormde zaadjes...dus geen staart of zo.

 

Dat hebben ze gescheiden van de goede en we hebben een mooie dochter nu!

 

 

 

Dus eigenlijk ook minder zaadjes als je de slechter eruit haal...bedenk ik me nu...hahahah

 

 

 

Alleen maar heel goed dat er bij jou niks is...dus heb je meer kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marion, hier ook zoiets. Bij mij alles goed. Bij mijn man, minder goede zaadcellen, die er zijn zijn traag, te traag. En naast traag zijn er daarvan ook weer een heleboel misvormd...dus al met al niet best...onze icsi poging was voor 99,99% onmogelijk. Eigenlijk was t 100% maar omdat ze een paar redelijk normaal uitziende zaadjes hebben kunnen vinden. Werkelijk maar een paar heeft ze geen 100% slechte icsi opgeschreven..al met al niet best dus zoals je kunt lezen.

 

Dus hou hoop, het is mogelijk.

 

Succes met de behandeling.

 

Gr.Sab

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

 

in principe het zelfde behalve dat zij bij ICSI het zaadje al in het eitje planten

 

ipv eitje en zaad op een schaaltje gooien en de bevruchting 'natuurlijk'kan plaatsvinden.

 

zie hier op de website bij 'wat is...'helemaal bovenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden