Ga naar inhoud

Endometriose?


Sannvb

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden, vanmorgen m'n 1e fm gehad en alles zag er goed uit. Het enige waar ik me nu een beetje druk over begin te maken is dat de gyn een opmerking maakte over endometriose......Hij zag twee met bloed gevulde oude follies en vroeg naar aanleiding daarvan of ik endometriose had. Zover ik weet is dit niet het geval, dus dat heb ik aangegeven. Ben natuurlijk voor de 1e ICSI al helemaal gescreend en dat was allemaal toppie, niks aan de hand.....kan dit dan misschien het gevolg van de vorige punctie zijn? En wat houd endometriose precies in???

 

 

 

Liefs, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi San,

 

 

 

Als ik het goed heb, dan is het bij endometriose zo dat je baarmoederslijm dat normaal in je baarmoeder zit ook op plekken gaat zitten buiten je baarmoeder, bv je darmen, je eierstokken.

 

 

 

Als je al helemaal gescreend bent heb je dus ook al een laparoscopie gehad, bij dit onderzoek kunnen ze precies of je endometrioseplekjes hebt en waar ze zitten. Bij mij waren er toen ook wel enkele kleine haardjes gevonden, maar volgend de gyn had dit geen invloed op de vruchtbaarheid..

 

 

 

Ik zou het dan nog maar ns goed navragen bij je volgende fm,

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi san,

 

als je een kijkoperatie hebt gehad zou inderdaad de endo wel bekend moeten zijn.

 

heb je die gehad? dan zou ik me verder niet druk maken hoor!

 

ik weet niet of dit perse bij endo hoort of ook zomaar kan optreden. vervelend zo'n arts die zo onduidelijk is. vraag t maar ns goed na...

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lis,

 

 

 

Heb ff gegoogeld (degene die dat heeft uitgevonden: :notworthy:) en volgens mij kan je het gewoon altijd krijgen....t is niet zo dat je als het niet hebt, je het ook nooit zal krijgen zeg maar.....de gyn bleef er idd heel rustig onder dus maak me niet al te druk...vraag het morgen voor de zekerheid wel ff na, k heb dan ook een andere gyn, dus kijken wat hij erover zegt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi San,

 

 

 

Ook ik heb endometriose..

 

Afgelopen donderdag bij mijn 3e FM heb ik een antibiotica kuurtje meegekregen voor 3 dagen.

 

Deze kuur zorg ervoor dat als ze tijdens de punctie een cyste per ongeluk lek prikken er in ieder geval geen ontstekingen ontstaan en dat er niets met je eitjes gebeurd.

 

 

 

Ik heb gisteren mijn punctie gehad en moest vrijdag 3 x een pil nemen, gisteren en dan nog vandaag.

 

Bij mij hebben ze netjes erom heen geprikt om de eitjes te pakken te krijgen.

 

 

 

Niets om je zorgen over te maken....

 

Succes!!

 

 

 

Groetjes Maatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo San,

 

 

 

Ik heb ook endometriose en dat is de reden waarom ik niet op natuurlijke wijze zwanger kan worden. Door de bloedingen buiten de baarmoeder zijn mijn eileiders waarschijnlijk dicht en één eierstok heeft verklevingen. Om te zorgen dat de endometriose haarden niet in de weg zaten bij de punctie heb ik drie maanden Lucrin laten spuiten. Hierdoor kwam ik in de overgang waardoor niet nieuwe aanwas onstond en ik bij de punctie geen last had van de haarden (hoewel nog steeds pijnlijk :cry2:). Nu ben ik 6 weken zwanger van ons enige embryootje!!!

 

 

 

Groetjes en sterkte,

 

Ilona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden