Ga naar inhoud

Help: weinig follikels - toch punctie??


Otjes

Aanbevolen Berichten

Heeft er iemand ervaring als er te weinig follikels groeien en de punctie???? Bij mij is er op het moment maar 1 beschikbaar 1,9 en er zijn er nog 2 1,2 en 1,3 die eventueel mee kunnen doen. Waarschijnlijk is de dosis te laag geweest. Zaterdag de laatste FM en dan hoor ik of er wel of geen punctie kan plaatsvinden. De gyn. heeft het erover dat ze in het VU niet blij zouden zijn met een punctie, maar dat het wel gedaan wordt. We zouden ook alles af kunnen breken en voor een nieuwe poging gaan. Mijn bescheiden mening: niet geschoten altijd mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffffffffffffft wat een dilemma's altijd weer he? Op zulke momenten denk ik altijd: tjonge, wat hebben mensen die spontaan zwanger kunnen worden toch een mazzel: die hoeven er niet over na te denken... Maar ja, daar ben jij niet mee geholpen. Ik weet het niet Natasja, heb er geen ervaring in! Maar... succes met het afwegen!!!!!

 

Groetjesssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Natasja, dat is idd wat je noemt een dilemma....ik heb er ook geen ervaring mee.....kunnen ze de dosis niet tijdelijk verhogen?? K heb er geen idee van, maar misschien gaan de follies dan iets meer meedoen??? Afbreken is idd ook weer een ander uiterste.....kan de gyn niet iets meer info geven? Heel veel succes....

 

 

 

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

heee Natas,

 

 

 

Ik zou kiezen voor doorgaan, niet geschoten...etc

 

 

 

Kijk, als je hem afbreekt en hij toch meetelet als 1 poging..sja dan zou ik inderdaad zeggen: proberen waard.

 

 

 

Als deze poging als je hem afbreekt niet als poging geteld wordt..dan is het het afwegen waard opnieuw te beginnen.

 

 

 

heb je er al naar geinformeerd of het als poging telt??

 

Succes meid, wat jammer ..zo'n 1e keer lijtk me afwachten of eea aanslaat of teveel aanslaat..daarom was ik ook zo ontzettend zenuwachtig voor mijn FM -en.

 

succes!

 

lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

heee Natas,

 

 

 

Ik zou kiezen voor doorgaan, niet geschoten...etc

 

 

 

Kijk, als je hem afbreekt en hij toch meetelet als 1 poging..sja dan zou ik inderdaad zeggen: proberen waard.

 

 

 

Als deze poging als je hem afbreekt niet als poging geteld wordt..dan is het het afwegen waard opnieuw te beginnen.

 

 

 

heb je er al naar geinformeerd of het als poging telt??

 

Succes meid, wat jammer ..zo'n 1e keer lijtk me afwachten of eea aanslaat of teveel aanslaat..daarom was ik ook zo ontzettend zenuwachtig voor mijn FM -en.

 

succes!

 

lentezon

 

 

 

 

 

Hoi, hoi,

 

 

 

Waar het mij om gaat is of die 2 kleinere nog door kunnen groeien tot de juiste grootte en of ze er in het VU ook één kunnen aanprikken - wat natuurlijk wel vreselijk weinig is. Maar ja, als "men" gewoon zwanger wordt, dan gaat het ook met maar 1 eicelletje en 1 zaadcelletje. Ik ben zelf ook van "doen". Hoor zaterdag wel wat er besloten wordt, maar ik dacht dat er misschien dames zijn die hier al ervaring mee hebben (met maar 1, 2 of 3 aanprikken). Poeh, al die rompslomp - om moedeloos van te worden af en toe. Je wilt natuurlijk dat het gelijk goed gaat met de eerste keer. En vreselijk lief van iedereen die reageert. We zitten per slot van rekening allemaal in hetzelfde schuitje. Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Otjes,

 

 

 

Ik herken je verschrikkelijke onzekerheid, bij mij is in dec de 1e punctie afgebroken na 10 dagen puregon prikken, ik had anderhalve eicel en rechts een heel kleintje. Bij dag 7 zagen ze mijn eierestokken al niet , dus moest ik pas bij dag 10 weer terugkkomen, achteraf denk ik idd dat ze de dosis wel konden verhogen, maar de arts spreekt dat tegen bij mij da, dat zou volgens hun niks uithalen. Nu gaan we begin dezer dagen weer van start voor een nieuwe poging en ben hier ook ontzettend bang voor, maar in mijn geval ga ik er zeker voor!! Ik ben al blij met elke eicel! Ik was in dec nog bij Menzis en deze ziet een hele poging pas als een ivf poging , dus de afgebroken niet, zit nu bij Unive en daar weet ik het eigenlijk niet.

 

Dit is voor jou misschien helemaal niet van belang, je gevoel zegt genoeg. Alleen lees ik dat je 5/2 in totaal 9 te zien waren, misschien kunnen ze ze niet goed zien of zijn dat lege follikels?

 

 

 

Ik wens je in ieder geval al het geluk van de wereld toe, en hoop dat hoe dan ook het goed komt!

 

 

 

Liefs Daan.

 

Ik zou nog even afwachten tot de laatste FM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou door gaan,

 

ik had er de laaste keer ook niet veel,

 

ben ook door gegaan 3 hadden we er, waar van 2 a's,

 

maar het is niet goed gegaan, maar het kan wel.

 

laat de moet niet zakken,

 

niet geschoten is altijd mis.

 

heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze eerste poging werd afgebroken, ik had maar 1 grote follikel. Wij moesten de punctie zelf betalen, dus stelde de gyn voor om die poging af te breken en opnieuw te beginnen... Dat was zo'n teleurstelling!

 

De poging daarna een dubbele dosis gespoten en dat ging beter!

 

Maar als er inderdaad drie follikels zitten, zou ik wel een punctie laten doen hoor.

 

Bij de laatste poging had ik na anderhalve week spuiten ook maar drie follikels, ik ben de dosis toen weer gaan verhogen en de keer daarna zaten er nog veel meer, ook een heleboel kleintjes, maar al met al had ik toen wel 19 eicellen met de punctie!

 

En mijn ervaring is dat er toch met de punctie vaak meer follikels gevonden worden dan met de follikelmetingen. Maar misschien was dat toevalling alleen bij mij zo...

 

 

 

Sterkte meid! Kop op he!

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Otjes,

 

 

 

Ik was ook heel bang dat mijn punctie niet door zou gaan. Bij ons vindt er geen punctie plaats als er minder dan 3 geschikte follikels zijn. Ze zeggen dat ze dat doen omdat er bij de punctie vaak al 1 verloren gaat en bij de bevruchting ook, dus bij minder dan 3 is de kans heeeel klein dat er een bevruchte eicel komt.

 

Bij mij groeide er links niks en rechts 2 later kwamen er nog 2 bij en ging de punctie toch door. Toen ze de punctie deed bleken er ineens 6, waarvan 5 konden worden aangeprikt. Hier zaten 4 goede eitjes bij en eentje is er bevrucht. Mij hebben ze wel geadviseerd om een volgende keer een hogere dosis te nemen, om ervoor te zorgen dat er misschien toch wat meer follikels gaan rijpen.

 

 

 

Ik begrijp niet precies uit je berichtje hoeveel geschikte follikels je hebt. Ik zou eerst bij je verzekeringsmaatschappij navragen wanneer volgens hun een poging een poging is. Stel dat het niet als een poging wordt gerekend zou ik zeker overwegen nu te stoppen en een door start te maken, anders gewoon proberen want wie weet.

 

 

 

Liefs Jonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ho hoi

 

 

 

Bij mij is poging 3a zeg maar afgebroken er zaten 3 follikels, ik mocht kiezen(arts raadde het af) en heb er toen voor gekozen om opnieuw te beginnen met een hogere dosering purgeon.

 

 

 

de kans dat er eicellen inzitten is kleiner, dat er dan ook nog bevruchting komt.. tja er is wel iets voor te zeggen(let op lees ik baalde als een stekker en heb menig traantje gelaten)

 

 

 

Normaal telt alleen stimulatie niet mee als poging voor de verzekering.

 

 

 

Succes Cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk idd.

 

Ik zou even bij je verzekering navragen of de afgebroken poging meetelt of niet..

 

 

 

Als de kans heel klein is op goeie eicellen en bevruchting, zou ik hem afbreken, mits hij dan niet meetelt.

 

 

 

Als hij wél meetelt bij je verzekering, zou ik wel doorgaan, anders laat je (een kleine) kans lopen.. je weet nooit hoe het eindigt!

 

 

 

Hebben ze dit niet eerder gezien bij de FM's, en waarom hebben ze de dosis hormonen niet verhoogd??

 

 

 

Succes, met deze moeilijke beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En mijn ervaring is dat er toch met de punctie vaak meer follikels gevonden worden dan met de follikelmetingen. Maar misschien was dat toevalling alleen bij mij zo...

 

 

 

Sterkte meid! Kop op he!

 

 

 

Bianca

 

 

 

Dat was bij mij ook..ze hadden het steeds over 5 maar er zijn er 9 aangeprikt, en van de 6 goede eicellen zijn er 4 goed bevrucht . ....

 

 

 

Er is dus geen waarheid 'als een koe'want ik kom overal verschillend verhalen tegen ..t is me wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Otjes,

 

 

 

Ik heb gisteren een punctie gehad van maar 1 follikel en 1 eitje. De arts vertelde dat dat ene eitje best goed kan delen. In het LUMC is dit helemaal geen probleem. Vanmiddag hoor ik of mijn eitje teruggeplaatst kan worden.

 

 

 

Liefs Xarian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de info. Ik heb gelijk maar ff mijn verzekering (VGZ) gebeld hoe dit zit: het hangt af van de arts en hoe die de factuur bij de verzekering indient - dat ga ik morgen bij de 3e FM dan maar vragen. Als hierdoor de 1e poging afgebroken zou worden en ze gaan door naar de 2e en ik heb de keus om die ene (of 2-3) te laten aanprikken dan ga ik daarvoor. Als het nog steeds een eerste poging zou betreffen, dan weet ik het nog niet zo zeker. Moeilijk hoor, je hebt per slot van rekening maar 1 goede nodig maar de kans is dan wel weer klein. Ohw wat een gedoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, meiden wat spannend he.

 

Natas, denk er gewoon goed over na, ik denk soms idd als er punctie gedaan word, dat er dan soms toch nog weleens een eicel achter zit, althans dat idee heb ik als ik me zo eens in lees in andermans ervaringen. En misschien ben je de volg keer nog steeds moeilijk te stimuleren, maar dat weet je natuurlijk niet...

 

Ik ben vandaag geweest voor een uitgangsecho en mag door een cyste in mijn linker eierestok niet door met deze 2e poging. Hoop dat deze volgende maand weg is, de arts zei wel dat met het schema wat ik nu ga volgen, met je eigen cyclus mee, wel betere kansen zijn ( dat snap ik dan niet, waarom doen ze dan toch bijna altijd je cyclus plat gooien).

 

Meid ik leef met je mee, praat er goed over met je partner.

 

 

 

Een dikke pakkerd X en ook voor Xarian, ik hoop echt dat je een TP krijgt Xarian, je hebt er maar 1 nodig!! dus misschien is dit wel een doeltreffer!!

 

 

 

Groetjes Daan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterochtend bij de gyn. geweest. Er groeien 3 mooie follikels en een 4e is nog in de maak (door verkleving doet alleen de rechter eierstok zijn werk). Dinsdag punctie!!! Gyn. zegt dat ze nooit weet hoeveel er de volgende keer zullen groeien, dus gaan we ervoor. Spannend weer.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden