Ga naar inhoud

tijdstip hormonen...


Gast Daan

Aanbevolen Berichten

Hoi Dames,

 

 

 

Ik heb al eens wat gelezen bij anderen hoe laat sommige de injecties zetten.

 

Ik deed dit om 23u s`avonds. Nu heb ik een nieuw kort schema gekregen en er staat niets bij ( zelfs ook niet het aantal mg ,daar heb ik dan nog wel voor gebeld, gewoon weer 150 ml puregon, want hogere dosering gaan ze gewoon niet vanuit dat dit iets bij mij gaat doen, aargghhh)

 

 

 

Nu las ik laats dat iemand om 6.00u s`ochtends prikt, nou da`s niks voor mij, mij lijkt na etenstijd wel fijn. Denken jullie dat ik hiervoor moet bellen??

 

Ik doe het denk ik toch wel hoor, maar vroeg me af of jullie het tijdstip zelf mochten bepalen?

 

 

 

Groetjes Daan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Daan,

 

 

 

nou ik heb er hele filosofieen over hhihii:

 

Bij mij hadden ze gezegd s' avonds..richttijd zeg 2000u ..omdat je dan vaak klaar bent met de meeste huishouding, eten en zo of als je kinderen hebt dat die dan al op bed liggen..

 

 

 

Ik zelf probeer altijd al rond 1930 ' vrij' te zijn. dat kan want ik ben om 1715uur thuis door de week. 2000u was net te laat voor me, ik heb het naar 1900u gezet, dan zijn wij meestal net klaar met eten..dus een relaxt gevoel en dan ben je de rest van de avond '; vrij' , dus niet in dje achterhoofd: ik moet nog spuiten.

 

 

 

Natuurlijk is het een paar keer voorgekomen dat ik om 1700 heb gespoten, of bv om 2230.omdat je dan om 1900u niet thuis bent en de Gonla spuit moet koel blijven want die gebruik je meerdere malen...

 

 

 

De deca een paar uur in mijn tas leek me nu in de winter niet zo'n ramp..

 

 

 

Mocht het weer eens nodig zijn, en bv zomers, dan zal ik later gaan spuiten, ben dan meer weg, buiten sporten enzo .. dan zou ik 2200u pakken dan ben je zeker 5 tot 6 dagen van de week wel thuis bijwijze

 

 

 

succes met het uitvogelen van t juiste tijdstip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Lentezon,

 

 

 

Ik ben toen in dec naar een concert geweest , gewoon met een koeltasje en zo`n koelelementje erin, met de spuitjes erin + alcohol en toen heeft mijn vriend aan het personeel gevraagd of we dit even ergens konden doen, ze dachten dat ik suiker moest prikken haha.

 

 

 

Want ik wilde echt elke dag om 23u prikken en dat is wel gelukt, alleen zo zie je maar dat het dan toch bij niets hebt uitgehaald. We zijn toen ook wel eens op visite geweest, maar toen ben ik gewoon vlak voor elven terug naar huis gegaan, vandaar lijkt idd rond etenstijd wel makkelijk! Ik weet alleen niet of ik dit zelf mag bepalen, dus ga toch nog maar even maandag bellen. In dec hadden ze toen in het schema het tijdstip gezet.

 

 

 

groetjes en fijn wkd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haalo daan,

 

Ik had hetzelfde schema als jij , denk ik, met eerst puregon.

 

En daarna orgalutran erbij spuiten.

 

Ik moest dat iedere dag tussen 16.00 en 20.00 uur doen. Kon zelf bepalen welk tijdstip mij het beste uitkwam. Zolang het iedere dag maar een beetje op hetzelfde tijdstip uitkam. Ze zeiden ook dat als het een keertje op een andere tijd was, het niet erg was. Ik deed het iedere dag na het eten. Rond half 7. Dan was ik meestal wel thuis. En als ik dan 's avonds een afspraak had, had ik in ieder geval al gespoten.

 

Ik zou er maar ff over bellen.

 

Succes met de nieuwe kans. Ga voor je duimen.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij adviseerde ze om smorgens te spuiten. Omdat ik het niet op mijn werk wilde doen, koos ik ervoor om vroeg te spuiten en (moest ik ook op vrije dagen) om half 7 de wekker zetten..

 

 

 

Volgens mij maakt het niet uit, smorgens of s'avonds als je maar de zelfde tijd aanhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi daan,

 

Bij mij zeiden ze dat ik 's avonds moest spuiten, zo tussen 19 en 20 uur. Maar omdat ik onregelmatige diensten werk, dus vaak pas om 23 uur thuis ben heb ik gevraagd of het ook om 23 uur kon. En dat mocht dus ook, als het maar 's avonds was. De reden hiervoor is, als je overdag een controle echo hebt dan kan diezelfde dag eventueel de dosering aangepast worden omdat je dus dan nog niet hebt gespoten. En idd wel ongeveer het zelfde tijdstip altijd aanhouden.

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Lentezon,

 

 

 

Ik ben toen in dec naar een concert geweest , gewoon met een koeltasje en zo`n koelelementje erin, met de spuitjes erin + alcohol en toen heeft mijn vriend aan het personeel gevraagd of we dit even ergens konden doen, ze dachten dat ik suiker moest prikken haha.

 

 

 

 

 

groetjes en fijn wkd!!

 

 

 

hoihoi.

 

Ja zo kan t natuurlijk ook ja. Inderdaad wil je het graag zo veel mogenlijk op 1 zlefde tijdstip doen..dat ws mij ook aangeraden maar een keertje er vanaf wijken kon ook.

 

 

 

Wat dat betreft: winters ben ik vele meer thuis al szomers..zomers zou 19u weer een onhandig tijdstip zijn hihi

 

 

 

Zoals er nu meer schrijven: ff navraag doen in het zkh ..

 

liefs van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, ik deed ook steeds begin van de avond. Om 19.00 uur na het eten en dan de rest vd avond lekker vrij. Ik heb de prikken nooit meegenomen om ergens anders te spuiten of zo. Maar ik kan me voorstellen als er meerdere pogingen volgen dat je dat op een gegeven moment wel gaat doen, want het beperkt je wel een beetje natuurlijk in je vrijheid dan.

 

Ik week nooit veel af van 1900 uur. Volgens het z'huis mocht het max een half uur verschillen. Maar als ik Lentezon zo hoor dan valt dat vlgns mij wel mee.

 

 

 

Fijn dat je snel weer kan beginnen. Hoop op heel veel goed nieuws voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kon zelf bepaal hoe laat als het maar tussen 16.00 en 24.00

 

ik doe het altijd om 21.00 heb dan de dochter in bed heb dan als opgeruimt

 

en zit dan rustig, daar met je toch even de tijd voor nemen.

 

als ik ergens naar toe moet neem ik de spuiten gewoon mee,

 

mogen wel even uit de koeling bewaart worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden