Ga naar inhoud

icsi of ivf


nicole

Aanbevolen Berichten

Hoi Nicole,

 

 

 

Als mijn bloedtest goed uitpakt, gaan we als het goed is een 2e poging proberen zo rond half feb, hoop ik, maar dan dit keer met de cyclus mee, dit is nog allemaal afwachten helaas, dus erg spannend. De eerste ivf is eind dec afgebroken door te weinig aangemaakte follikels.

 

 

 

jij suc6 in ieder geval en misschien doe ik gezellig (!?)mee dan...

 

groetjes Daan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Nicole,

 

 

 

Ik ben deze maand ook begonnen met onze 1e ivf/icsi poging.. ben 17 januari begonnen met de decapeptyl en de puregon spuit ik nu ook al 9 dagen, heb morgen mn 2e follikelmeting,dus ik ben erg benieuwd..

 

 

 

Hoe ver ben jij inmiddels? Ben je nu ook al begonnen met spuiten??

 

 

 

Groetjes kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nicole,

 

Ik ga morgen voor de punctie. Er zitten heel veel eiblaasjes, vrijdag wilde de gyn de behandeling eerst stopzetten, maar ik mocht uiteindelijk toch nog doorgaan. (zie topic overstimulatie bij ivf)

 

Moet me rustig houden en veel drinken...

 

jij veel succes met het spuiten, jij begint morgen he!?

 

Groetjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

 

Ik heb morgen de punctie. Er is maar 1 follikel die net aan 17mm is. Afwachten maar of er goede eitjes inzitten. De andere eierstok doet helemaal niets meer.

 

pppppffffffff ik zit er even doorheen door alle spanningen.

 

Is 1 follikel wel genoeg om zwanger te raken?? Morgen is het verlossende woord en weet ik of ik een TP krijg. Anders is het over voor ons.

 

Ik ben 39 jaar en heb POF ; vervroegde eierstok veroudering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend meis....maar je weet maar nooit......1 follikel kan genoeg zijn......bij mijn laatste IVf had ik ook maar 1 eitje...ik dacht ook dat alle hoop verloren was...maar kijk nou....er is inmiddels al 6 maanden een mooie dochter....dus het zegt helemaal niets...maar kan me voorstellen dat je hem behoorlijk zit te knijpen.....suc6 hoor............

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ,

 

 

 

ik ben wendy ,en heb al 4 ivf pogingen achter de rug?maar heb wel een kind al van men eerste man?maar nu kwamen we er op uit dat steve zijn sperma niet goed genoeg is.en hij heeft nog geen kinderen?maarwil wel eentje.vinden jullie dat raar of niet?want de buitenwereld kan zo grof zijn tegen ons he.dat ik zelf begin te twijfelen of ik zo eogistis doe tegenover andere vrouwen of niet.ook het is wel delecaat voor bepaalde vrouwen?dat versta ik volkomen.maar wij willen nog eentje van ons steve heeft ook die kinderwens?ale ik hoop dat iemand me wat raad kan geven alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wendy...welkom hier.....nou, om maar gelijk met de deur in huis te vallen....tuurlijk is het niet raar dat je nog een kindje wilt!!!...waarom zou dat raar of egoistisch zijn????....het is toch juist fijn als je die wens hebt ....en dat heeft niks te maken dat je al een kindje hebt en dat dat kindje van je eerste man is.....tuurlijk willen jullie samen ook proberen om een kindje te krijgen.....en zoals je misschien al weet...er zijn tegenwoordig zoveel behandelingen...er zal er vast wel een voor jullie tussen zitten toch....hebben jullie toevallig al een gesprek gehad voor een eventuele behandeling?.....iniedergeval veel succes...en als ik jullie was...zou ik er gewoon voor gaan, en je niks aan trekken van wat de buitenwereld daar van zegt.....groetjes liesbeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Wendy..

 

 

 

Wat kunnen mensen toch "hard" zijn hé?

 

Laat je niet gek maken door zulke figuren.. ze hebben altijd een oordeel klaar.

 

Maar het is toch heel normaal dat je een kindje wil? Al heb je er 10, elke kinderwens is een grote wens, en als die niet in vervulling gaat, is dat verschrikkelijk moeilijk.

 

 

 

Sterkte en succes ermee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi wendy, ik vind het helmaal niet raar,

 

niets van aantrekken wat ze allemaal zegen mens kun soms zo'n domme dingen zeggen.

 

 

 

hoi xarian, heel spanend maar een kan het ook doen,

 

heel veel sterkte.

 

 

 

hoi kim, hoe is de puntie gegaan vandaag?

 

nu maar duimen.

 

 

 

ik ben gisteren weer begonen met decapeptyl.

 

 

 

 

 

groetjes nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wendy,

 

Ik heb ook een dochter uit een vorige relatie en wij zijn nu bezig met ivf (vandaag laatste dag wachtweken).

 

Is toch normaal dat jullie een kindje van jullie samen willen.

 

En die reaktie's uit de omgeving, die kregen wij ook.

 

Niks van aantrekken. Het is jullie wens. En of je nu geen, 1 of al 10 kids hebt. De wens blijft even sterk aanwezig. Zou toch prachtig zijn. Een kindje van jullie samen en een brusje voor je kindje dat je al hebt.

 

Er is niks egoistisch aan deze wens!

 

Heel veel sterkte en ik hoop dat het gaat lukken!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Xarian! Het is een eitje! En als het een goede is, waarom zou het dan niet lukken????

 

Succes!

 

Wendy,

 

Mensen kunnen heel makkelijk praten. Vooral als ze spontaan zwanger kunnen raken.

 

Jullie weten het beste wat jullie willen.

 

Door schade en schande ben ik er onderhand zelf wel achter gekomen dat je zelf het beste weet wat je gelukkig maakt. Dat kan niemand anders voor je bepalen! Dus wat anderen ook zeggen... volg je hart!

 

 

 

Groetjesssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Xarian, wie weet is dat ene eitje idd een superei! 1 is al genoeg om zwanger te raken....wat spannend voor je zeg, heel veel succes, de duimpjes draaien voor je!

 

 

 

Wendy, Idd....mensen kunnen soms heel grof zijn. Trek je er gewoon niks van aan hoor meid. Waarom zou het egoïstisch zijn om een kindje te willen?? Die wens kan zo groot zijn, volg je hart en ga ervoor zou ik zeggen. Heel veel succes!

 

 

 

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liesbeth en Nicole,

 

Nou ik heb dus afgelopen dinsdag de punctie gehad en er waren uiteindelijk 31 follikels!! Dat hadden we dus echt niet gedacht, zooveel...uiteindelijk 27 eitjes gevonden, waarvan 22 bevrucht (helft ivf, helft icsi) Ook de gyn die de punctie deed vond dat ze het eigenlijk hadden moeten afblazen.. gelukkig voel ik me nog steeds wel goed, wel last van mn darmen, maar dat is wel normaal.

 

Vanmorgen zijn we weer terug geweest voor een echo, er was wel vocht te zien in de buikholte, maar dat was acceptabel en mede doordat ik verder geen klachten heb, mag de terugplaatsing morgen doorgaan!!

 

Hier zijn we echt zooo blij mee, want ik had er al wat rekening mee gehouden, dat terugplaatsing evt niet kon, en dat ze alle goede embryos zouden invriezen..

 

Dus... op naar morgen..

 

 

 

Nicole, jij bent nu begonnen met de deca he?? Weet je al wanneer je met de puregon (of ander hormoon) mag beginnen?

 

 

 

Hoi xarian,

 

wil jou nog wel ff veel sterkte toewensen met jouw ene embryo, ik begrijp goed dat het even slikken moet zijn, maar je weet nooit, wie weet is het een topembryo en is dat straks jouw baby!

 

Raar is het wel, bij de ene kan de behandeling gestopt worden omdat er te weinig follikels zijn en bij de andere omdat er te veel follikels zijn..

 

Ik duim voor je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heee wendy!!

 

 

 

het is helemaal niet raar hoor,

 

 

 

mijn aanstaande hubbie en ik hebben allebei uit een vorig huwelijk 2 kids en willen nu toch samen nog een baby of 2 :icon_shaking2:

 

er zullen best mensen zijn die zeggen ze hebben er samen al vier en dan toch nog een kind......

 

 

 

 

 

NOU EN!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

moeten wij toch weten het is ons gevoel toch?

 

 

 

heel veel sterkte en ook een grote dosis geluk!!

 

 

 

liefs bri

Link naar reactie
Delen op andere sites

HALLO ALLEN,

 

bedankt voor julie verhalen,

 

ik zelf ben wel op een natuurlijke manier zwanger geweest,maar nu heeft steve een probleem en daarmee had ik al vier keer ivf gedaan?maar omdat het niet zo vlot,beginnen de mensen te reageren van is dat wel nodig?en dat doet wel pijn?want steve heeft daar ook niet achter gevraagt he,maar nu zit ik al 2 maand in rust.omdat ik om den duur de situatie niet zo goed aan kon.en daar isook komentaar op.omdat ik niet een gezellig iemand was.is dat normaal of niet?men gyn heeft gezegt als ik in men menopause zit zal ik zeker hormonen moeten nemen omdat ik nu ook zo gevoelig ben er tegen.hebben dat er nog onder jullie gehad?alvast bedankt voor de raad

 

 

 

groeten wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden