Ga naar inhoud

Algehele narcose Lentezon met punctie


Lentezon

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden,

 

 

 

Ben net terug van de 1e echo. het viel niet tegen maar echt 'normaal 'is het ook allemaal weer niet met de punctie strakjes :

 

Er waren kleine follikels te zien aan beide kanten, maar het is nog vroeg, dag 8 en verder niets abnormaals . baarmoederwand / slijmvlies was ook al wat aan het verdikken .

 

Nee... heb niet gevraagd hoe groot: had net ook een mega migraine aanval...net een asperine ingenomen( is toch van de medicijnen die hoofdpijn) ..

 

 

 

Ik moet nog 5 dagen doorspuiten en maandag de 21e de 2e echo. Zal dan wel vragen hoe wat waar kwa grootte en hoeveelheid.

 

 

 

Vooral links doet zelfs de echo al zeer. Niet overdreven maar wel erg genoeg zodat waarschijnlijk de punctie onder algehele narcose moet.

 

Ook omdat links de follikels nogal hoog zitten, misschien als zij groeien dat het dan wat zakt, want zo kunnen ze er niet goed bij en zal de punctie pijnlijker worden dan normaal.

 

 

 

Zucht- dus a.ss maandag weet ik meer.

 

Dan weten ze ook misschien wanneer de punctie ongeveer.

 

 

 

Dat heb ik weer zeg! Ik heb nooit nergens last van gehad, de laatse paar jaar sinds ik een spiraal had wel, maar nu ben ik dus heeeeel super gevoelig daar ( niet met sex of zo hoor ) . Ook door litteken weefsel etc 'k weet niet.

 

De doctor zei dat dat voor kan komen, die enorme gevoeligheid, en dat ik kan daar verder ook niets aan doen.

 

 

 

Dat heb ik weer, maar zelfs een ivf behandeling niet normaal gaan :crafty:???????!!

 

 

 

Misschien moet ik het maar positief zien want misschien is het juist heel fijn om helemaal onder nascose te gaan, zeker met pijn ! En kunnen ze 'goed 'hun gang gaan en hoeven ze niet op mij te letten???!!

 

Dan dus maar niet op de conventionel manier.

 

als er maar resultaat komt dan praat ik nergens meer over.! :dog:

 

Iemand dit ook meegemaakt hier???

 

 

 

liefs lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nee, maar ja, ik zit nog te wachten tot ik in dat molentje in mag stappen!

 

Wel vervelend! Gelukkig probeer je ook de positieve kanten ervan te zien! Probeer maandag voorlopig even uit je hoofd te zetten en aan andere leuke dingen te denken!

 

Groetjesssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Lenterzon.

 

Jammer dat het niet helemaal zo loopt zoals je gehoopt had...

 

Dat is echt wel balen zeg...

 

Maar misschien moet je idd het positieve er maar van inzien.

 

Als de punctie maar goed verloopt (ook al is het onder al gehele narcose), en je genoeg eitjes hebt, waarvan er ook nog een aantal bevrucht worden......

 

De duimen draaien op volle toeren hier hoor...

 

Groetjes liesbeth.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden,

 

 

 

Bedankt voor de reactie 's hoor. Ik ben al wat gekalmeerd want een beetje geschrokken natuurlijk.

 

 

 

Maar al aan het idee aan het wennen: idd een goede punctie zonder pijn is veel voor te zeggen .. ( he Rosali.! )

 

 

 

ik hoor ook veel verhalen van enorme pijn idd .

 

 

 

Eerst hopen op goed een voldoende foll, en de bevruchting ...we zijn er nog niet hoor.

 

 

 

Wat een gewacht allemaal he .Zucht ... ons geduld hier word flink op de proef gesteld.

 

 

 

Sja Liesbeth ..ik moet nog 5 daagjes verder broeden..ach ja...

 

Ik ben al wat rustiger nu, na de asperine is ook mijn migraine weg ( heb ik sinds de Gonal in meerdere en mindere mate )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

He meid,

 

 

 

Bij mij zat ook de linkereierstok veel te hoog. Ze hebben met 2 man op mijn buik staan te duwen om bij de eiblaasje te kunnen. En dan prikken ze nog 2x in je blaas. Ja het was pijnlijk, maar ik zelf ben niet voor algehele narcose. Maar als je die mogelijkheid hebt en je wilt het zou ik het doen.

 

 

 

Succes en ik blijf je volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meid,

 

 

 

Bij mij zat ook de linkereierstok veel te hoog. Ze hebben met 2 man op mijn buik staan te duwen om bij de eiblaasje te kunnen. En dan prikken ze nog 2x in je blaas. Ja het was pijnlijk, maar ik zelf ben niet voor algehele narcose. Maar als je die mogelijkheid hebt en je wilt het zou ik het doen.

 

 

 

Succes en ik blijf je volgen

 

 

 

hoihoi,

 

Ik blijf jouw ook volgen!

 

Ik had idd al gelezen dat jouw punctie ook niet geweldig ging en dat je nu aan de anti biotica zit wegens 2 ' puncties' door je blaas dus . gelukkig is verder wel aales goed he bij je.

 

 

 

Ach..gezien de abnormale overgevoeligheid is dit voor mij denk ik het beste. ben al gewend om onder narcose te gaan dus daar niet meer zo nerveus over zeker omdat dit geen operatie is verder.

 

Ik ga een fijn weekend houden en hoop op maandag nieuwe kansen.

 

lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle punctie's, drie in totaal, onder narcose laten doen (die keuze hadden wij in Gent.) En het is mij echt enorm meegevallen. Ik moet er niet aan denken om een punctie te laten doen met plaatselijke verdoving, ik kan me namelijk heel moeilijk ontspannen met dit soort dingen...

 

Ik was helemaal niet misselijk van de narcose en de gynaecoloog zei dat het maar goed was dat ik voor narcose gekozen had, want mij eierstokken bleken niet op de ideale plaats te liggen (daarom waren de follikelmetingen natuurlijk ook niet altijd zonder pijn...)

 

 

 

Heel veel succes meid!!! Toi toi toi!

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lentezon,

 

 

 

Meid wat balen dat t zo moet gaan zeg. Maar aan de andere kant wel lekker dat je je geen zorgen hoeft te maken om de pijn bij de punctie. Dat scheelt dan weer.. En opzich is het ook niet verkeerd om rustig aan te gaan, als het te snel gaat is dat ook niet goed voor de follikels. Normaal gesproken groeien ze 1-2mm per dag. Als het te snel gaat krijg je minder goede eitjes. Dus dat is weer een schrale troost.

 

 

 

Grz, Sissie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Ik kijk er door je verhaal ook gelijk anders tegenaan hoor.

 

Als je niet teveel last hebt van de narcose stoffen is het misschien juist wel fijn, juist als je extra gevoelig bent ( zoals ik ). Bij jouw heeft het uiteindelijk prachtig resultaat gehad!

 

 

 

Zij denken zelfs al zakt links naar beneden dat vanwege nu al pijn met FM echo dat toch het beste is.

 

 

 

En Sissie, dat wist ik helemaal niet van de foll groei. Maar goed zo weten we hier met zijn allen best wel veel . het ene ziekenhuis vertelt ook meer als het andere.

 

Mijn kaarsje brand meid voor je dat je snel een punctie mag hebben.

 

 

 

en bedankt voor de fijne berichtjes want ik was best wel ff in de stress ( waarom weer op een aparte manier bij mij en niet 'gewoon') , vandaar ff een roep om uitwisseling van gedachten via een eigen topic.

 

 

 

Nou ik ga hier zo sluiten, het is bijna 1700u

 

vanavond mossellen eten mmmm

 

 

 

Fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

 

 

 

Balen zeg, k dacht dat t allemaal wel goed was gegaan....had al gereageerd in het andere topic....nu begrijp ik dat t allemaal nog een beetje onzeker is....Maar, ben het wederom net de dames eens (wat zijn we weer lekker eensgezind...haha) Een punctie onder narcose is bepaald geen straf. Heb zelf een 'perfecte' punctie gehad, zo goed als geen pijn, maar ken ook andere verhalen. Da's dan misschien weer een beetje postitief? En wat betreft je follies...komt volgens mij ook allemaal goed hoor, je bent pas 8 dagen bezig...volgens mij (heel erg, t is pas een paar maanden geleden en ben het nu al kwijt) had ik pas rond de 10e dag m'n 1e fm...Meid, koppie op! M'n duimpies doen een beetje pijn, maar gaan reuzehard voor je door....

 

 

 

Liefs, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Sanne!

 

harstikke lief van je + wat een heel leuk verjaarsdansje ! hihih

 

 

 

Ik duim ook voor jouw de cryo's dat het allemaal goed komt !

 

 

 

Inderdaad positief blijven, maar dat doen we ook hier met zijn allen.

 

Mijn ergste schrik is eigenlijk al voorbij..ik kom maar net kijken met het IVF gebeuren en tuurlijk zo benieuwd of t aanslaat allemaal ..

 

 

 

Ze heeft me wel weinig vertelt hoor , de arts...

 

Maar ik had zo'n hoofdpijn dus was niet echt assertief.

 

ok, knuffel we gaan nu echt sluiten hier

 

 

 

lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lentezon, zo dat is wat zeg! Hopelijk gaan de eitjes nog goed groeien en kun je ergens volgende week een ontspannende punctie tegemoet zien. Zelf zou ik er echt voor tekenen kan ik je zeggen. Zie er best tegenop...

 

Ik ga gauw eten, mannetje heeft gekookt, de schat :)

 

Vanavond ben ik er niet maar morgen lees ik gauw je andere berichtjes.

 

Succes he, de kop kan er maar af zijn toch!

 

 

 

liefs Micky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogge lieve meiden!

 

 

 

Ik heb net gebeld en de follikels zijn 10-12 mm ....!! Hoevele heb ik dus weer niet gevraagd..

 

Richtlijn is 20mm hin Breda/ Tilburg.

 

Ik ben 6 dagen Gonal aan t spuiten, en 8 deca...ze vonden ze nog wel klein

 

 

 

Valt toch wel mee denk ik dan zelf..

 

 

 

Ik vond ze niet al te enthousiast ( dan ga je je dus zorgen maken ) en heb zelf gevraagd: er is toch nog geen man overboord? nee want idd nog maar 1e FM...

 

Maar goed de assistente zei nog wel : goh spannend allemaal he voor je ...( nogal ja )

 

 

 

Nicole ik hoop van harte hoor natuurlijk dat het nog gaat bijtrekken..gelukkig is het al heel snel maandag! Ik zal voor jouw ook hard duimen draaien ...

 

 

 

Mickey, jij hebt al een goede week gehad met je examen en 5 mooie eitjes...

 

Gisteren lekker gesmuld van het mannetje zijn kook kunsten??

 

Ik kan me best voorstellen dat je wat opziet tegen de punctie..al zullen ze best goed verdoven / kalmeren etc

 

 

 

Ik zie nu al minder op tegen algehele narcose, da's in mijn geval misschien het beste. Gaan liggen kreperen van de pijn is vast niet de bedoeling, over stil kunnen blijven liggen maar niet te hebben..

 

 

 

Nou alvast allemaal een super weekendje gewenst..

 

Ik tel de uren af tot maandag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Nicole wat spannend zeg voor jou... Laatste keer. Ik ga extra hard hopen en duimen dat het mag gaan lukken voor je.

 

 

 

Lentezon probeer het maar zoveel mogelijk positief te zien inderdaad. Je gaat gewoon lekker slapen en als je wakker wordt is het gepiept. Bij mij in het ziekenhuis (zei de maatschappelijk werkster in het z'huis) is het zo dat 90% van de vrouwen vraagt om een narcose bij de punctie. Slechts een heel enkele keer (als de 1e punctie ondraaglijk was) gebeurt dit ook daadwerkelijk. Je bent dus bevoorrecht! Als je wakker wordt ben je ook nog lekker suf van de narcose en wordt je vertroeteld door de verpleegsters. Als je weer thuis bent duik je je bedje in en slaap je lekker verder en laat je je verwennen door je mannetje. Als je het op deze manier leest, zou je er bijna zin in krijgen haha en dat is natuurlijk ook weer niet zo.

 

 

 

Hier straks voor de 2e fm, spannend!!! Heb wel het idee dat ik m'n buik wat minder voel dan begin van de week, misschien is het vocht achter mn baarmoeder weg? Ik zal het zo horen, heb ook niet zoveel gelopen gisteren dat scheelt misschien ook. Wel had ik gisteren enorme hoofdpijn. Heb ook het idee als je heel druk bent dat dan je klachtjes toenemen. Nou ja, het weekend staat weer voor de deur en we hebben weinig gepland (heerlijk).

 

 

 

Tot straks en succes meiden die vandaag ook voor de 2e keer mogen.

 

 

 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle meiden veel succes de komende dagen met de 2e FM!

 

 

 

Enne Mickey meid,

 

Succes strakjes in het ziekenhuis. je mannetje gaat toch mee he???

 

 

 

Spannend!!! brrrr!!! We lezen het hopelijk vanmiddag wel.

 

 

 

Wel fijn dat het bijna weekend is he ( dat geld voor ons allemaal hier ) , anderzijds kan werken ook wat afleiden, al hoewel: ik zit op het werk hier te typen ( foei!!!) .

 

Maar lekker je eigen ding doen , veel uitslapen ?!!!!!!!!!!!!!!!! en maandag misschien de punctie!

 

 

 

Ik was ff in paniek zo van: als mijn lichaam zoooooo gevoelig is, kan er dan uberhoubt wel innesteling plaatsvinden bv , beetje overdreven maar goed ik was ook totaaaal niet lekker gisteren van de micraine.

 

 

 

Net als jij: enorme hoofdpijn, tot het misselijke af, da's spanning maar ook de meds. Dus ik mag paracemtamol gelukkig! Normala heb ik dat nooit zo'n hoofdpijn.

 

 

 

Mijn foll. van 10-12mm valt toch wel mee? heb er niet zo'n verstand van...

 

 

 

Morgen uit eten ..zondag beetje fietsen of schaatsen !

 

 

 

gaat snel zo he meid de tijd ..ze houden ons ook goed bezig met echo's zo vaak etc

 

Succes strakjes!

 

liefs lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lentezon,

 

 

 

10-12 mm is volgens mij goed hoor! Ze gaan ook nog even door met groeien he?! Met die tweede fm kan je dan zien hoe hard dat soms kan gaan....Nou meid, ga jij maar lekker relaxen van 't weekend, gun jezelf die rust....goed naar je lichaam luisteren dat is nu het allerbeste! Alvast een fijn weekend, ik moet nog een uurtje en dan zit t er voor mij ook weer op...heeeeeerlijk....

 

 

 

Liefs, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

San,

 

 

 

Jij ook een fijn weekendje he, het zit er voor jouw al bijna op: fijn hoor!

 

Ik heb een rustig dagje hier tot 1700u en ben op de fiets gekomen : ff bewegen ...

 

 

 

Voor jouw begint je cryo TP ook al flink dichter bij te komen...

 

 

 

Ik ga ontspannen inderdaad, lekker uit eten morgen en zondag wat aan beweging doen...ik maak me niet meer zo'n enorme zorgen. De ergste zorg was dat er niets gebeurd zou zijn, en dat is niet zo..

 

 

 

hihi nu weer nieuwe 'zorgen'of 'spanning'

 

daarvoor in de plaats.

 

 

 

!!!Een ook voor iedereen !!!!:

 

Ik heb veel steun hier zeg, wat zou ik eigenlijk zonder jullie moeten allemaal ...

 

ervaringen delen, gevoelens ..we kennen en herkennen zoveel.

 

 

 

Zelfs van je eigen vriend kun je niet altijd verwachten dat ie voelt wat jij voelt..

 

 

 

En dan gisteren nog een hele 'preek;'gehad van mijn zus dat kinderen hebben niet alles is, en zeker niet het enige doel in mijn leven hoort te zijn ! ( nou: nu is dat wel hoor , 10 jaar terug niet ) en als het niet zo mocht zijn ik andere dingen in het leven moet zoeken etc

 

 

 

Dus ik zei tegen haar:

 

Alsof je daar ooit overheen komt zeg, in die zin: dat gaat niet en nooit meer weg hoor die leegte, dat onvervulde .

 

 

 

Je gaat misschien wel door met leven, en kan uiteindelijk wel weer genieten, maar echt t blijft terugkomen. Nu hebben mijn vriendinnen kinderen, strakjes kleinkinderen etc Elke fase van je leven mis je het..

 

( Maar goed, mijn zus heeft geen kinderen, en ik snap haar wel, maar ik vond dat ze er echt te lang over door ging..........

 

Zat daar niet op te wachten gisteren ........)

 

Tuurlijk: ik blijf wel leven dan..dus je moet wel doorgaan dus toch iets zien te vinden of stoppen ermee ( met leven )

 

Ze gaf wel toe niet te weten wat wij doormaken, idd!

 

 

 

Ach vast weer een verhaal dat bekend voorkomt--

 

Ik zit er al niet meer mee hoor...op naar maandag en positief blijven!!!

 

 

 

veel liefs, lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lentezon,

 

ik kan het me niet meer zo goed herinneren, maar ik dacht dat t vrij normaal is, 10-12 mm. mooi dat er een aantal zitten en ze redelijk even groot zijn!

 

en goed dat je je niet uit het veld laat slaan door die opmerking. Lastig hoor, dat iemand dat op zo'n moment doet; zo ontzettend slechte timing, en je weet zoiets zelf ook wel... maar jou antwoord vond ik heel goed! nu ben je hier mee bezig! logisch dat t heel erg overheersend is nu!

 

veel succes!

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Lis,

 

 

 

Nog gefeliciteerd met Ebbe meid ( o.k. is al 2 dagen geleden maar toch ) ! fantastisch je zoon 1 jaar oud .,.geweldig hoor!

 

:occasion13::occasion14::occasion16:

 

 

 

Sja onze omgeving kan het niet even goed begrijpen, zeker niet als het geen 'probleem' is om zwanger te raken..maar goed..ze bedoelt het goed

 

en ik hoef de handdoek nog niet in de ring te gooien maar het zal me een kluif worden en dan is het wel pijnlijk als je omgeving het gewoon niet kan invoelen/ begrijpen en het al gauw weg gaat wuiven .. dat doet echt een beetje pijn.....

 

 

 

maar zo ver is het nog niet..

 

 

 

Vandaag voel ik ineens wel allemaal soms wat daar in de buikstreek , sinds de 1e fm begint het ook een stuk meer te leven, en stel volgende week een punctie ..jeee gaat ineens 'snel'

 

 

 

Nou, fijn weekend en bedankt voor de steun!

 

 

 

lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden