Ga naar inhoud

pluizen etc opeten


lis

Aanbevolen Berichten

ha in het kader van tandenknarsen hier een andere vraag.

 

doen jullie kindjes dat nou ook? elk pluisje van het vloerkleed halen en in de mond stoppen en over de harde vloer als een stofzuiger elk klein dingetje opzoeken en in de mond stoppen?

 

volgens mij is het ook een behoorlijk hardnekkig iets, want ik heb geprobeerd ebbe t te verbieden, maar hij kijkt me aan, lacht en stopt het in zn mond. met andere dingen lukt het soms wel om nee te zeggen (alhoewel...)

 

dus ik probeer nu het maar een beetje te negeren en zorg dat er geen gekke dingen liggen. dan maar pluisjes in zn maag? ik merk trouwens met grotere draadjes ofzo dat hij het in zn mond houdt en af en toe eruit haalt. dan kan ik t pakken, hij slikt het dus niet meteen door...

 

moeilijk hoor, wat doen jullie?

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me voorstellen dat je het niet plezierig vindt! Maar wat je moet doen weet ik ook niet! Ben blij dat ie hier niet over de grond schuifelt: onze twee hondjes haren op het moment een beetje (lees enorm), en je kan er niet tegen stofzuigen!

 

 

 

Groetjesssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hier ook een hond die haren verloor als de ziekte...nu niet meer sinds ze versvoer krijgt...dus dan helpt het wel om te stofzuigen...maar goed pluisjes heb je altijd en overal...daar kan je niet tegen stofzuigen.......en ja er valt wel eens wat onder je schoenen uit...is ook niet zo lekker.....kan me hel;emaal voorstellen dat lis zich zorgen maakt......maar lis je moet maar bedenken ze hebben gelukkig de meeste spuiten gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, lastig he. wij hebben ook een nogal harige kat, maar die ligt meestal op haar kussen, da's wel handig.

 

en veel stofzuigen ja (ik loop altijd met de kruimeldief haha)

 

maar ik vraag me een beetje af; zeggen jullie elke keer 'foei, mag niet?'. ik heb namelijk een beetje het gevoel dat t toch niet helpt hierbij en dat t zo naar wordt voor zo'n kindje. natuurlijk als het iets echt vies of eng is wel en bij andere dingen waar ie niet aan mag...

 

wat doen jullie?

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lis ik moet wel om je lachen hoor.......foei zeg ik tegen de hond hahahahhah maar tegen anne-meya zeg ik wel echt "nee dat mag niet"...en dan de stem ietsjes harder dan normaal en schud dan mijn hoofd nee!

 

Verder zou ik het ook niet weten meis.....wat ze er wel van heeft geleerd is nee schudden ...hahahahahah...dus toch nog wel wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik dat probleem nog niet met Dayenna, maar ik maak me ook wel al wat zorgjes voor straks als ze gaat kruipen.

 

Ook wij hebben hier een labrador die af en toe (heel vaak) enorm verhaard.

 

Ik stofzuig iedere dag en heb gelukkig laminaat liggen.

 

Vloerbedekking is idd wat moeilijker schoonhouden.

 

In de gang heb ik nu nog wel vloerbedekking liggen, maar zodra Dayenna gaat kruipen, leg ik daar ook iets van laminaat oid .

 

Maar ik denk idd dat het ook weer een fase is...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor !!! je kindje is normaal,hoort erbij.Kiki doet het nu nog.

 

Wat ik wel heb gedaan is het haar afpakken en dan heeeeeeeeel overdreven weggooien,nu komt ze met de kleinste dingen en soms ook niets ,die moet ik dan van haar aanpakken en dan heeeeeeeeel overdreven weggooien.

 

misschien een tip,ze stopt het nu minder in haar mond.

 

 

 

Succes

 

Manuela

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, die anne-meya, nee schudden. grappie!

 

ik denk dat ik dat maar ga proberen manuela. ik merk namelijk dat bij de draden van de computer het wel enigszins indruk maakt als ik nee, ebbe niet doen (ipv foei...) zeg, maar bij t pluisjes eten niet! ik vind dat ie daar anders op reageert, dus misschien maar een spelletje van maken ja.

 

ik heb een neefje en die luisterde eigenlijk helemaal niet. dat was wat joh! en iedereen met iets bravere kinderen maar met tips aankomen, ja echt wel dat ze er alles aan hadden gedaan! die was gewoon erg eigenwijs... poe, dat was best zwaar voor ze. en dat heb ik een beetje in mn hoofd, dus vooralsnog valt t erg mee (afkloppen!)

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou hier gaat bij faas ook alles in het mondje, de hond verliest hier ook bossen vacht, iedere ochtend en avond stofzuig ik eerst de kamer en hal en keuken....echt een hobby van me...not maarja, want als faas door de kamer tijgert heeft hij ook al snel een bontvachtje anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

 

 

Hier ook 2 stofzuigers hoor.

 

Vanavond haalde ik bij Thomas een telefoonstekkertje, voor in je computer, uit z'n mond....

 

 

 

Hij kruipt regelmatig naar de hondenbak, zodra de deur open staat. Zodra ik aan kom lopen begint ie al te lachen. Ik kan inmiddels een pokerface opzetten en op een lage toon "Thomas, nee" zeggen. Zijn naam zeg ik erbij, omdat anders Iris of de hond denken dat ik het tegen hen heb. Ik moet toegeven, na een aantal keren lijkt hij het te begrijpen en soms gaat ie dan iets anders doen. Iris daarentegen is iets hardnekkiger. Na 3x nee zeggen, zet ik haar ergens anders neer of leidt haar af met iets anders.

 

 

 

Jaha, het opvoeden is begonnen haha (en ik vind het stiekem best leuk....).

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opvoeden is echt begonnen meiden. Haha. Leuk he? Ik vind het echt leuk, al zijn er momenten dat ik daar ff, heel eventjes anders over denk. Want het woordje Nee begrijpen ze echt wel, maar mamma uitdagen is ook leuk! hihi.

 

 

 

Hier gaat ook echt alles in het mondje. En ze vindt echt ook van alles... Haha, nieuwjaarsdag was ze aan t spelen op de grond en rolde onder de bank. Kwam er onder vandaan met iets in haar mondje. Tja, een Pepernoot. Foei mamma, een tijdje niet schoongemaakt onder de bank. Hihi. Heb dat meteen een dag later maar gedaan en er lag van alles onder wat ze beter maar niet in haar mondje kan stoppen. Zelfs de hondeharen van de hond van mijn ouders eet ze op als ze daar bij hun op de grond speelt. Vind dat niet zo hygienisch, maar voor mijn gevoel ben ik de hele dag al aan het poetsen om te voorkomen dat ze vanalles in haar mondje stopt.

 

Echt stukjes zal ze (nog) niet doorslikken, als ze bijvoorbeeld iets van een klein speelgoedje ofzo te pakken krijgt, sabbelt ze er wel wat op maar slikt het niet door... Van de week waren we bij vrienden, hun dochter is bijna drie en had ook speelgoed met wat kleine dingetjes eraan. Marissa speelde ermee, stopte het wel in het mondje, maar spuugt het ook net zo hard weer uit.

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, bij jou ook al bianca,

 

ik heb ook gemerkt dat ebbe grote pluizen in zn mond laat zitten. maar ja, je weet t niet he. bij t kdv zeiden ze dat ie zn stukjes brood bijna heel doorslikt (ja zoiets dacht ik zelf ook al, maar ik wilde t niet helemaal geloven...) dus dat kan ie met andere dingen dan ook wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Len stopt ook vanalles in zijn mond, als het van de grond komt, pluisjes ofzo, zeg ik altijd: Bah, dat is vies! En nu, sinds een week of 2, als hij iets BAH vind, zegt hij Bah en rent er mee naar de prullebak, en gooit het weg!

 

Dus ik geef hem wel eens een papiertje en zeg dan Bah, ga dit maar weggooien, en dan doet hij dat!

 

 

 

Maar hij gooit dus ook (als we boven zijn) de washandjes in de prullebak, en beneden gooit hij de autootjes in de prullebak.... dus wel goed in de gaten houden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Lis, die stukjes brood herken ik ook! Marissa kauwt er ook amper op. En soms gaan er maar liefst drie stukken brood tegelijk in het mondje en dan moet ze er enorm tegen slikken om het weg te krijgen. Niet normaal...

 

Ja, je zou dan zeggen dat ze dat ook kunnen met pluizen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij hebben ze toch wel een instinct van wat eetbaar is en wat niet..

 

 

 

hou maar eens iets eetbaars, wat ze nog nooit gezien of geproefd hebben voor ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, die Len. Gooit vervolgensv alles in de prullenbak hahaha.

 

 

 

Iris kauwt ook bijna niets. Soms tot kokhalzend aan toe.

 

Thomas daarentegen kauwt heel netjes met zijn mondje dicht tot het laatste kruimeltje weg is. Krijg er ook niets in, totdat zijn mondje leeg is.

 

Gevolg: Iris eet 2x zo veel, maar vol = vol en dan ben ik dus nog even bezig met Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, die Sab.

 

Ik geef ook brood en fruit etc met een vorkje, maar sommige kindjes kunnen retegoed sparen haha.

 

Op het KDV vroeg ik of Iris bij hen ook steeds de stukjes brood uit haar mond haalt...

 

Blijkt dat ze daar dus een bord met stukjes voor zich krijgen en zelf mogen kliederen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden