Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde


hildever

Aanbevolen Berichten

Nou, gisteren heb ik me voorgesteld. In dat stukkie had ik ook geschreven dat het ingevroren sperma van mijn man in de toekomst ook vervoerd moet worden, omdat het in een ander ziekenhuis ligt als waar nu de behandeling zal plaatsvinden.

 

Mijn man heeft vandaag eens gebeld met het ziekenhuis waar het in de vriezer ligt... blijkt dat we het zelf moeten transporteren....

 

Nou, dat roept bij mij al weer heeeeeeeeeeeeeel veel vragen op. En dat terwijl de intake in het ziekenhuis waar het allemaal gaat gebeuren nog niet eens is geweest!

 

Dus ook vragen die ik straks waarschijnlijk kan stellen, want ik vraag me dan af wanneer we die ingevroren zwemmertjes dan moeten ophalen...

 

Al met al zal dat minstens 2,5 uur in beslag nemen...

 

Ach, we gaan alvast maar een lijstje aanleggen voor als we voor een intake gesprek mogen gaan. En dat duurt wrs. nog 2 mnd.

 

Maar... weer een extra hobbel!

 

Je moet er wel wat voor over hebben!

 

't Is echt wel wat anders als een gezellig avondje/nachtje in bed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hilde,

 

 

 

Wij zijn met donorzaad bezig en eerst was er sprake van dat wij ons zaad ook ergens op moesten halen. Wij konden dan een stikstof container lenen van het ziekenhuis waar de behandlingen zouden plaatsvinden en dan het zaad ophalen (alles) en dat wordt dan bewaard in een cryovat (zoals ze en groot stikstofvat noemen) van het ziekenhuis waar de behandelingen zijn. Het is dus volgens mij niet noodzakelijk dat je op de dag van de behandeling eerst naar Nijmegen rijdt en dan naar Zwolle voor de behandeling. Dit kan al voor de behandeling. Immers moet het zaad ook nog ontdooid worden.

 

 

 

Heel veel suc6 meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze ons in Nijmegen en Zwolle vertelden is dat ze geen zaad opslaan wat vanuit een ander ziekenhuis komt. Dus dat er per behandeling de benodigde hoeveelheid moet worden opgehaald...

 

Nou ja.... we zien het wel... En we horen het wel. Maar het is wel een lekkere gedachte dat we het dan misschien wel de dag voor de punctie ofzo al moeten regelen. Als dat allemaal op 1 dag moet.....

 

Dank je voor je reactie Elin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat die ziekenhuizen zo lekker mee willen werken.....Waarom moeten ze alles toch altijd op hun eigen manier doen (eilandjespolitiek). Waarom kunnen ze niet eens met de patient meedenken?

 

Ik hoop voor jullie dat je dat in het gesprek duidelijk kunt maken, zodat jullie niet elke keer die hele rit moeten gaan maken. Leg ze inderdaad maar uit dat jullie ook liever een kindje op de leuke manier maken, maar als dat niet kan, jullie daar in ieder geval alle positieve hulp vanuit het ziekenhuis bij kunnen gebruiken. Een kindje maken/laten maken moet wel leuk blijven!

 

 

 

In ieder geval veel succes over 2 maanden. Eerst maar eens lekker genieten van de feestdagen!

 

 

 

Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel technisch gedacht: ik kan me het wel voorstellen van de ziekenhuizen. Wanneer blijkt dat de kwaliteit van het zaad nog verder achteruit is gegaan wanneer ze het in het ziekenhuis van Zwolle controleren, kunnen ze er niet zeker van zijn dat Nijmegen de schuldige is en andersom.

 

Maar... emotioneel heb ik natuurlijk ook zo iets van: kom op... doe niet zo moeilijk!

 

We wachten de gesprekken wel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaad transport moet je altijd zelf regelen, Zwolle klinkt wel erg krom ze willen geen zaad in opslag nemen maar je kan wel een ICSI doen met ziekenhuis vreemd zaad.

 

Dus jij krijgt je een punctie in Zwolle en dan moet je man t zaad transport regelen?

 

 

 

vl robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Pfffffffffffft, weer een weekie achter de rug. We zijn met mijn schoonfamilie een weekje weg geweest. 't Was niet echt een relaxed weekje... Ergernissen waren weer enorm. Was ook al na 2 weken ongesteld! Tjonge... het moet niet gekker worden! Mag het nu wel gaan noteren. Toch spanning omdat we het traject langzaam in gaan draaien? En inderdaad ook veel kinderen in het spel... Tjonge... t was allemaal moeilijker en emotioneler als ik had gedacht. Heb mn tong zo vaak af moeten bijten. We kunnen niks over/tegen de kinderen zeggen... Maar er wordt wel regelmatig enige en verkeerde bemoeinissen gedaan richting onze honden, en dat zijn zulke scheten. De kinderen zouden bang zijn voor de honden (we merken er niets van), maar er wordt richting de kinderen ook erg vreemd over de honden gepraat. pffffffffffffffffffffffffffft...Eigenlijk hadden we vanmiddag een high tea, maar daar hebben we maar voor bedankt. M'n man ligt helemaal munt in bed.

 

Moest het effe kwijt... hoewel dit misschien niet helemaal de goeie site hiervoor is?

 

Volgende week maar eens bellen met Zwolle of er al een verwijsbrief is binnen gekomen vanuit Nijmegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor, dit is de perfecte site voor je frustraties!!!!!!!!

 

 

 

Kan me heeeeeel goed voorstellen dat jij steeds je tong inslikt terwijl een ander wel alles voor je voeten mag gooien irritant is.

 

Kan je man niet stiekem een paar opmerkingen richting zijn familie gooien?

 

Dat doen wij zoveel mogelijk. Ik gooi ook van alles te vroeg eruit, wat als schoondochter niet altijd even gepast lijkt........ (verder goede band met schoonfamilie hoor).

 

 

 

Hopelijk ben je je rotgevoel even kwijt na het uitrazen op ons forum.

 

 

 

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook heel goed met mijn schoonouders. Wij waren eerst een dag met hen alleen in het huisje... Ze zeiden toen dat ze hoopten dat het een week zonder gekibbel werd. Dus... dat hebben we in onze oren geknoopt en we hebben dus regelmatig het puntje van onze tong afgebeten! Mijn man gooit alles er normaal ook wel uit en erg rechtstreeks. Dat wordt niet altijd gewaardeerd.

 

Zelf ben ik iets te lief voor deze wereld zo af en toe. M'n schoonzus kan ook nogal plomp en niet altijd terecht uit de hoek komen. Ik kan daar niet tegenop boksen. En mijn man kan niet helpen zonder dat er een flinke woordenwisseling ontstaat....

 

Tja, het toppunt was voor mij wel toen ze zich heerlijk met mijn stiefdochter ging staan bemoeien terwijl we bij haar kinderen uit de buurt werden gehouden! Er wat van zeggen levert een grote bek van haar kant op, dus daar ben ik maar niet aan begonnen...

 

Maar ow... wat had ik die wandelingen met de honden in het bos soms af en toe nodig die week!

 

Maar... lekker dat er hier geluisterd wordt. Nu weer lekker bijtanken in ons eigen huisje!

 

 

 

Liefs,

 

Hilde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren gebeld met de Isala-klinieken... Nee, ze hadden nog geen verwijsbrief binnen. Nijmegen maar weer gebeld. Tja, het was er 2 weken zo ongeveer dicht geweest, dus ze hadden het wrs. nog niet verstuurd. Er zou een bericht naar het secretariaat gaan om het met spoed door te sturen.

 

Vandaag toch maar weer met Zwolle gebeld: kan ik niet zo alvast ingeschreven worden voor een intake?

 

Nee, dat deden ze niet. Maar... de verwijsbrief mocht ook gefaxed worden...

 

Dus Nijmegen maar weer gebeld. Nou blijkt dat de brief vandaag is weggegaan. Normaal behandelen ze alles binnen een week zij de secretaresse die ik vandaag aan de lijn had....

 

Tja... en maar weer wachten....

 

 

 

Groetjessssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

Hoe vervelend het soms ook is; Maar je moet constant zelf aan de lijn blijven hangen hoor!

 

Anders zit je idd soms weken te wachten op bericht, en dan blijkt dat er nog geen actie is ondernomen.

 

Vaak voel je je eigen bezwaard of te ongeduldig naar een ander toe, maar jeetje..er is al spanning genoeg toch?

 

Succes ermee meis, en dat het allemaal maar snel rond mag zijn.

 

Groetjes Liesbeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, er vandaag maar weer eens een belletje tegenaan gegooid. Het is een week geleden dat de brief in Nijmegen is vertrokken, dus je mag verwachten dat ie dan nu wel in Zwolle is. Maar het lijkt er wel een beetje op dat dit nog de tijd van de postkoetsen is... Hij is nog niet bij de afdeling Fertiliteit aangekomen. Ligt misschien nog op Gynaecologie? tja... ik heb ze beloofd dat ik volgende keer nog even een keertje bel. Tja, misschien ben ik ook gewoon wat ongeduldig!

 

Het lijkt erop dat mijn man ook steeds ongeduldiger begint te worden. Hij vroeg onderweg al verschillende keren: niet vergeten te bellen he?

 

 

 

Groetjessssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek word ik er van!!!

 

Men heeft in Zwolle nog steeds geen verwijsbrief uit Nijmegen. En als ze iets hebben, zal ik binnen 5 werkdagen een uitnodiging voor een gesprek krijgen. Tja...

 

Dus... weer Nijmegen gebeld. Daar zullen ze de verwijsbrief op de fax doen... Ik ga morgen maar weer eens bellen met Zwolle of ie al is aangekomen. Ben tenslotte 15 december al voor een intake in Nijmegen geweest!!!!!!!!! Wrs. moet ik in Zwolle ook nog 2 mnd wachten, tja... Voor mij is er al een ellenlange wachtbank voor ik uberhaupt de rondes in mag!!!

 

Wordt er wel een beetje triest van moet ik eerlijk zeggen. En aan de andere kant vind ik dat weer zo kinderachtig van mezelf. Ben wel blij dat ik zelf aan het bellen ben geslagen.... anders kwam ik hier nog later achter.

 

Goed... weer effe genoeg geklaagd. Mijn tijd gaat nog komen!

 

Groetjesssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee meis wat ene gedoe..

 

 

 

wij zitten ook in zwolle en inderdaad behoorlijke wachttijden.. de verwijsbrief van de arts in mei daarheen gegaan en ons eerste gesprek vond pas plaats begin november:sick: en de tweede afspraak was voor ons afgelopen donderdag weer 13 weken er tussen :sick: we hebben er ook wta van gezegd en het zou komen doordat ze verhuisd zijn.... en de wachtlijst werd al stukken minder.zodra ik die rotige 6 kilo kwijt ben kunnen we ook beginnen aan de icsi.. wie weet zijn we gelijk:) ik hoop dat je snel wat van ze hoord.Opzich zijn de mensen daar erg vriendelijk en behulpzaam

 

 

 

knuffie esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Esther... Ik zit nog op mn intake afspraakje te wachten. Als die brief eindelijk daar binnen is in Zwolle, zou het nog ongeveer 2 mnd duren... Dus eh...

 

Zou wel gezellig zijn als we gelijk op gingen... maar ik hoop voor jou dat het nu toch wat vlotter door gaat stromen....

 

Al hoewel... hihihi, moet je wel snel zijn met die 6 kilo!!!

 

Groetjesssssssssssssssssssss en bedankt voor je bemoedigende woorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yessssssssssssssss.....

 

Nou, heb gisteren zo lang mogelijk wacht met bellen. En ja, eindelijk lag de verwijsbrief op het stapeltje van een collega! Nou, da's mooi. Als het goed is is ie binnen 5 werkdagen verwerkt. Dus moet er uiterlijk volgende week een briefie in de bus liggen! Eindelijk. Dan duurt het wrs. nog een maand of 2 voordat ik komen mag... maar dan is er in ieder geval een datum. Zijn we in ieder geval weer in de race... om het zo maar eens te zeggen.

 

Mijn mannetje moest gisteren naar de huisarts en die had het er zo tussen neus en lippen door al over dat we naar Zwolle gingen, dus zij had al wel een brief gezien vanuit Nijmegen!!! Tja... Wel leuk hoor! Ze gunt het ons ook heel erg. Haar zus organiseert kampen voor kinderen van chronisch zieke ouders. Ze zei al: als jullie dan een kleine hebben ga ik ook mee, op die van jullie passen! Hihihi, maar wie zegt dat we die van ons naar zo'n kamp laten gaan???? (als het er ooit van mag komen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

owwwwwwh wat fijn!! ben benieuwd waneer je heen mag!! ik hoop sneller als je verwacht.. een tip bel af en toe op vrijdag om te vragen of ze evetueel al plek hebben..vaak word er dan nog afgezegd.De assistente raden ons dat toen ook aan maar door de feestdagen is het er niet van gekomen..Wat fijn joh! ze hebben eens in de zoveel tijd ook een avond waar van alles word besproken is ook een aanrader!! nou ben benieuwd waneer je kunt

 

 

 

esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden