Ga naar inhoud

alles nog nieuw!


hildever

Aanbevolen Berichten

Hallo,

 

 

 

Weer een nieuw iemand bij het forum, die nog helemaal aan het begin van alles staat. Of eigenlijk niet helemaal...

 

 

 

Ik ben Hilde, 36 jaar. Bijna 5 jaar geleden getrouwd. Heb een hele lieve man, die zich helaas, vanwege medicatiegebruik, heeft moeten laten steriliseren. Gelukkig heeft hij voordat hij dit liet doen, wel zaad in laten vriezen.

 

Vlak na ons huwelijk hebben we een poging gedaan om via inseminatie zwanger te worden. Toen bleek dat de kwaliteit van het zaad heel erg terug is gelopen. Kortom.... als we nog een reeele poging wilden doen via inseminatie, dan zouden we de helft van de voorraad moeten gebruiken.

 

Door allerlei andere omstandigheden hebbenwe alles toen eerst maar eens laten rusten. Ongeveer een half jaar geleden begon onze wens toch wel weer heel erg op te komen. We zijn in eerste instantie gaan informeren naar een hersteloperatie. Maar, omdat het al langer dan 10 jaar geleden is dat hij zich heeft laten sterriliseren, waardoor de kans op succes minimaal is, en omdat het ook op zijn MS een flinke impact zou hebben, hebben we besloten het toch niet te doen.

 

Pieker pieker, denk denk... Ik had geen zin in die hele hormoontoestand want mijn lijf is gewoon gezond!

 

Een ander 'probleem' was dat we ondertussen waren verhuisd en de afstand naar Nijmegen, waar zijn zaad ligt, wel een enorme drempel is om weer te gaan beginnen aan wat voor behandeling dan ook. Voor 1 inseminatie heb ik 8 keer die rit moeten maken. En dat is, wanneer het nu tegen zit 4 uur per keer.

 

Overleg gehad met de huisarts en de mogelijkheid besproken van verhuizing van het zaad of wat anders.

 

Uiteindelijk gisteren in Nijmegen geweest. Een inwendige echo gehad. En tja, mijn eileiders zijn vanwege mijn leeftijd toch wat minder productief aan het worden (zoals het normaal is), dus als wij toch samen nog een kindje willen, zal het via ivf moeten gaan. De gynaecologe gaat nu een verwijsbrief schrijven aan Zwolle. Gisteren alvast naar Zwolle gebeld. Wachten op een intake duurt ongeveer 2 mnd en vervolgens zou je wel vrij snel het traject in gaan. Per bevruchting zal er dan wat zaad vanuit Nijmegen naar Zwolle worden getransporteerd. Tjonge jonge.... t is wat.

 

Spannend!

 

Ben hier dus ook al wat aan het rondsnuffelen van wat het allemaal betekent enz.

 

 

 

We zullen elkaar misschien nog spreken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi en welkom!

 

 

 

Er zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen die je alles kunnen vertellen over alles wat er bij komt kijken hoor! Ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad. Ik snap je twijfeling....ik had dat ook een beetje....zoveel hormonen in je lijf enz enz. Maarrr...het doel heiligt (voor mij althans) in dit geval de middelen! Heel veel succes met je komende behandeling.

 

 

 

Groetjes, Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Hilde,

 

 

 

Wat een toestand zeg, ik hoop dat het met ivf wel gaat lukken en jullie snel zwanger zijn. Waar zijn jullie onder behandeling in Zwolle zelf? Ik weet dat eslief van dit forum in januari ook gaat beginnen in Zwolle.

 

 

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de bedoeling inderdaad dat we naar de Isla Kliniek gaan voor behandeling. Ben benieuwd wanneer we wat gaan horen!

 

En ja, dan ben je weer jaloers op al die mensen bij wie het allemaal (te) spontaan gewoon gebeurt, zwanger raken.

 

Gek... dat er dan nu gewoon zoveel getob aan vooraf gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

 

 

 

welkom hier, ik had net ook op je andere topic gereageerd. Probeer met Zwolle te praten of het toch niet mogelijk is om het zaad daar op te slaan. Laat ze eens meewerken met patienten. Het is al zo'n moeilijk traject en jullie zouden ook liever op de normale en leuke manier kindjes willen maken.

 

 

 

Wat naar dat je man MS heeft. Zelf heb ik er alle ervaring mee, aangezien mijn vader het ook heeft. Bij hem is het weliswaar op late leeftijd (40 jaar) begonnen en hij heeft een niet progressieve vorm, maar het blijft een nare ziekte.....

 

 

 

Ik hoop dat het jullie gaat lukken om samen een kindje te (laten) maken!

 

 

 

Liefs Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Corine!

 

Tja, lastig die MS... Maar het is niet anders en gelukkig is hij er zelf vrij vrolijk onder. En... het 'valt allemaal nog wel mee'... Hij is vaak moe en ik moet geen hele dage actieve3 dingen met hem doen. Samen uren wandelen met de honden kan ik wel vergeten...

 

Maar ach! Ik houd van hem... dus nemen we de MS er maar bij (+ het gegoochel in het ziekenhuis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij zijn na twee iui-s met erg slecht zaad door verwezen naar zwolle voor ivf.

 

26 november heb ik me daar gemeld voor eerst een zaad en bloed onderzoek van mijn vriend.

 

11 december konden we terecht om zaad in te leveren.

 

vandaag kreeg ik een brief in de bus dat we 18 februari kunnen komen voor een intake gesprek.

 

ik vind het allemaal best snel gaan.

 

best snel maar toch nog tijd genoeg om even aan het idee te wennen, voor ons.

 

hoop dat het bij jou ook een beetje vlot gaat.

 

het enige nadeel is dat wij er steeds een uur voor moeten rijden...maar goed dat is natuurlijk wel het minste dat je er voor over moet hebben.

 

balen dat jullie het zaad vanuit nijmegen moeten transporteren...heel gedoe en gereis lijkt me....boven op al het andere gedoe wat je nog meer staat te wachten.

 

hoop dat je snel wordt uitgenodigd voor de intake.

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde

 

 

 

Welkom hier

 

Poe..jullie hebben ook een flink verhaal...hopelijk komt ook jullie droom zeer binnenkort uit.

 

Even wat info: Zwolle accepteert geen zaad wat niet in Zwolle is ingevroren (ik ben er ook mee bezig geweest en helaas valt daarom Zwolle voor ons af terwijl dat 10 minuten rijden is)

 

 

 

gr robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Mayanaise,

 

dat klinkt inderdaad allemaal als erg rap. Het enige wat er dan steeds door mijn hoofd gaat: ik hoop dat de arts uit Nijmegen de verwijsbrief (a)l op de post heeft gedaan. Hihi, want anders wordt het (n)og lang(er) wachten.

 

 

 

Tja, Robin, we gaan toch maar voor Zwolle. Nijmegen is voor ons in de spits al snel 2 uur rijden. Zwolle een half uurtje tot 3 kwartier. Die ene rit per poging die we dan naar Nijmegen moeten maken nemen we dan maar voor lief. En... k heb ze alleen nog maar aan de telefoon gehad. De werkelijke intake moet nog gaan komen. Dat zal dus wrs. niet voor maart worden als ik de berichten van mayanaise lees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden