Ga naar inhoud

Schema voor thuis????


Lentezon

Aanbevolen Berichten

hallo meiden,

 

Ik heb dus een lang schema, en wordt ca 20-12 ongesteld en dan mag ik 2 of 3 weken de pil slikken..dat hoor in dan.

 

 

 

Mijn vraag is: ik vroeg of ik het schema kon krijgen, en ja natuurlijk, maar nu kom ik op t werk en er zit geen schematische weergave van die dag dit, en die dag dat in mijn info mapje.

 

 

 

Kregen jullie wel letterlijk een schema thuis? En wanneer dan?

 

Is wel zo handig dan zie je in 1 oogopslag hoe of wat, kun je er nog wat op noteren, data bv

 

 

 

Ik heb wel een briefje met daarop enige uitleg ..de start van het pilschema en wanneer met deca te starten etc

 

 

 

????????????????????

 

 

 

gr lentezon!

 

Spannend allemaal hoor als je het zo bekijkt heb ik na mijn verjaardag een puntie , 2 dagen erna ca een TP (als alles goed gaat ) en dan zou je 18 dagen erna 'íneens' ( wel of niet ) zwanger zijn...lijkt wel zo gepiept hihhi Al piep ik vast anders in de wachtweken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meiden,

 

Ik heb dus een lang schema, en wordt ca 20-12 ongesteld en dan mag ik 2 of 3 weken de pil slikken..dat hoor in dan.

 

 

 

Mijn vraag is: ik vroeg of ik het schema kon krijgen, en ja natuurlijk, maar nu kom ik op t werk en er zit geen schematische weergave van die dag dit, en die dag dat in mijn info mapje.

 

 

 

Kregen jullie wel letterlijk een schema thuis? En wanneer dan?

 

Is wel zo handig dan zie je in 1 oogopslag hoe of wat, kun je er nog wat op noteren, data bv

 

 

 

Ik heb wel een briefje met daarop enige uitleg ..de start van het pilschema en wanneer met deca te starten etc

 

 

 

????????????????????

 

 

 

gr lentezon!

 

Spannend allemaal hoor als je het zo bekijkt heb ik na mijn verjaardag een puntie , 2 dagen erna ca een TP (als alles goed gaat ) en dan zou je 18 dagen erna 'íneens' ( wel of niet ) zwanger zijn...lijkt wel zo gepiept hihhi Al piep ik vast anders in de wachtweken.

 

 

 

 

 

verkijk je er niet op hoor, het doet meer met je dan je in eerste instantie kan vermoeden, tenminste zo heb ik het ervaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkijk je er niet op hoor, het doet meer met je dan je in eerste instantie kan vermoeden, tenminste zo heb ik het ervaren

 

 

 

 

 

Hoi meis! het is meer dat het allemaal ineens zo onder handbereik ligt...zo lijkt het , en vergeleken het jaren vruchteloos proberen lijtk het ineens zo'n vaart te hebben.

 

 

 

En een eerste keer IVf ga je nog vrij ' onbezonnen ' in , dwz je weet nog niet zo goed wat je kan verwachten en hoe het voelt allemaal.

 

 

 

Ik weet wel via via in mijn omgeving dat het erg zwaar is. Bij mij in mijn omgeving 2 stellen: 1 stel heeft maar liefst 6 IVF pogingen gehad. Zonder reslutaat. Bij hun geen oorzaak waarom het op normale weg niet gaat. Zo ook bij een ander stel, zijn 5 jaar bezig geweest. geen medishe oorzaak...

 

 

 

van t schema: als ik hoor de pil 2 of 3 weken zal ik er wel weer eens om vragen. Nu is het dus wachten op de menstruatie.....

 

nog een dag of 10...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zou er ook om vragen hoor.

 

ik heb toen met de gyn en een agenda en een soort van schema erbij zitten plannen, fijn vond ik dat.

 

ZO'n schema is natuurlijk ongeveer, omdat je nooit weet hoe lang een fase duurt. maar dan weet je op welke dag van je ongi je moet bellen, hoe de volgorde ongeveer is en kan je in de loop van de behandeling de data bij de verschillende onderdelen schrijven.

 

 

 

Ik snap wel wat je bedoelt, dat gevoel had ik ook, zo van...dan kan ik straks zwanger zijn! vooral als je dat gevoel al erg lang niet hebt gehad is dat bijzonder.

 

en wat je dan meteen ook voelt is de vreselijk dunne lijn tussen zwanger en niet zwanger. het is een mega-groot verschil, maar in een seconde kan dat verschil er zijn. zo bizar gevoel!

 

heel veel succes, ik hoop dat je aan de gewenste kant van de lijn komt...;)

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lente-zon,

 

 

 

Ik heb /had ook altijd een soort schema.

 

waar en toe wanneer je wat moet doen. En dat schema neem je dan telkens mee, bij ons dan in het ZH, want daar schrijven ze op wanneer je de volgende Fm (follikelmeting) hebt en wanneer de punctie, wanneer je mag bellen etc.....

 

 

 

Is toch altijd fijn om iets te hbben. Zou er nog eens naar vragen in het ZH?? Of bellen?

 

 

 

Sterkte met het vervolg van de hele behandeling, hoop dat het een positieve uitkomst heeft voor je.

 

Groetjes AnnevD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anne meid ik hoop voor jou wook een goede uitkomst..jij zit op het wachtbankje ...brrr volgens mij kruipt de tijd voorbij.

 

 

 

Ik ga ze wel ff bellen, misschien omdat ze zelf nog niet weten 2 of drie weken de pil dus daarom nog niet helemaal duidelijk.

 

 

 

Ik zat er op te kijken dat ze het invulde en dacht dat ze het in het mapje had gedaan hihi

 

 

 

Wanneer mag je bloed laten prikken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik snap wel wat je bedoelt, dat gevoel had ik ook, zo van...dan kan ik straks zwanger zijn! vooral als je dat gevoel al erg lang niet hebt gehad is dat bijzonder.

 

lis

 

 

 

 

 

Ja inderdaad Lis dat geeft een heel speciaal gevoel...:toothy4: maar de droom kan ook zo in duigen vallen, n.a.v. het bloedprikken :clock:natuurlijk...

 

Dan is het weer opkrabellen naar de volgende ronde..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je nu wel, ik belde en het was een misverstand

 

 

 

Het zat nog bij hun in het dossier....

 

 

 

Weet je, dit is niet zo een ramp maar wel tekenend voor mij en ziekenzhuizen.

 

 

 

Tot nu toe heb ik bijna overal achteraan moeten bellen, of waren er miscommunicaties, ik moet echt duidelijk dingen vragen ook aan ze.

 

 

 

voor hun is het allemaal vanzelfsprekend.

 

ook dachten ze dat ik al recepten had gehad, maar dat was ook niet zo, toevallig heb ik er zelf naar gevraagd ..

 

 

 

Komt goed, gelukkig houdik zelf mijn hoofd koel momenteel :glasses9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het maar goed gaat met de IVF toch, de rest is minder belangrijk(NIET ALTIJD HOOR!)

 

 

 

cyn

 

 

 

 

 

ja Cyn..maar dan moeten ze ook wel de GOEDE medicijnen voorschrijven! hahah :unsure::unsure:

 

Foutje van de apotheek, maar apotheek zegt: foutje van ziekenhuis!!!!

 

 

 

Ik had alleen de pregnyl en de progestan gekregen...

 

De Deca niet, de Pil niet, de pregnyl niet, geen schoonmaakdoekjes .....

 

 

 

Ik zag het gelijk gisteren met ophalen , maar dan is het 1715 en kan je dus niemand meer bellen.

 

 

 

Ik baalde er wel van. kan gebeuren allemaal tuurlijk, maar is maar goed dat ik mijn ogen wel open heb. Is allemaal inmiddels rechtgetrokken.

 

 

 

Goed erbij blijven .........dus.......

 

 

 

Gaf me wel een rot gevoel, snappie qua start, als dat al tot misverstanden leidt....en er zijn er al zoveel geweest namelijk.

 

 

 

Al s dat ene maar goedkomt, praat ik nergens meer over :tongueP:

 

 

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer mag je bloed laten prikken??

 

Vroeg Lentezon.

 

 

 

Nou morgen dus! Voor 9uur en dan meestal zeggen ze vrijdag uitslag, maar ze hebben mij telkens donderdag gebeld einde middag!! dat doen ze dan als iemand zwanger is! Dus dat gaan ze waarschijnlijk morgen dus ook doen!!

 

Pfffff...kan het niet geloven...maar heb 2x positief getest!

 

Nu nog even in de vervolg wachtweken tot de echo...latend ie ook maar snel voorbij zijn

 

 

 

Groetjes AnnevD

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Anne, SUPER zeg! :sunny:Op naar de eerste echo !

 

wat geweldig zeg, voelt als een lot uit de loterij denk ik ( want dat is het ook een beetje he ) !

 

 

 

Ik moet nu wachten op mijn menstruatie. Nu begrijp ik pas dat je voor het eerst in tijden blij zal zijn als je ongesteld bent hihihihihihi

 

 

 

Dan pas hoor ik: 2 of 3 weken de pil, en ik hoop natuurlijk 2 weken..wie weet! :blob3:

 

 

 

Anne houd ons op de hoogte he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor de felicitaties! Maar het blijft spannend hier! En eng.... pfffffff:confused: want ik heb dus dinsdag een heeeeele lichte bloeding gehad en vanochtend weer iets meer met kramp. Dat is beide nu weer weg en alleen nog een zwaar gevoel en helemaal niet lekker in mijn vel-gevoel... misselijk, opgeblazen buik enzo... bleh... Maar moest vanochtend ook bloed laten prikken, was helemaal emo!!:blink: owww... het blijft eng en spannend en onzeker. Bleh..

 

Maar goed..als ik iets zal schrijven zal ik dat misschien doen onder het topic: zwanger.....? Dus kun je het daar lezen?! Als ik schrijf natuurlijk:23:

 

 

 

 

 

Lentezon:

 

dat zeiden ze ook in het ZH.... het is een loterij en je gaat telkens toch voor die hoofdprijs! En ik? Ik....ga nu voor euh... hoe noemen ze dat? wel de hoofdprijs maar nog een extra trekking? Geen troostprijs hoor.... poedelprijs ook niet! Ben het vergeten??:naka:

 

Nou ja...ik doe mee... pffffffff. hihih ik weet het niet meer.... Kom er nog wel op hoe de arts het zei. Iets van ....je komt voor nog een laatste toetje... ach...hihihih

 

 

 

We meoten nog echt geduld hebben, ook nu in de verlengde ww.

 

 

 

Lentezon: Waar is dat afhankelijk van of je 2 of 3 weken pil hebt?

 

Veel sterkte met de start en het vervolg...

 

 

 

Groetjes AnnevD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anne., verlengede WW -zucht -je geduld word erggg op de proef gesteld zeg!

 

 

 

gelukkig zo voor de kerst genoeg afleiding ???

 

 

 

Mijn pil weken zijn afhankelijk van de spreiding van alle stellen die in behandeling zijn ( dus geen 20 puncties in 1 week ...) en kerstsluiting ..

 

 

 

Ik had al wel 1e voortekenen, volgens mij wil mijn lijf dit keer graag hihihi

 

dus ik verwacht dat het as dinsdag ongeveer de 18 losbarts ..had de 20e uiterlijk uitgerekend.

 

 

 

Dus dan moet ik het ziekenhuis bellen en word mij verteld 2 of 3 weken, dan weet ik ook gelijk wanneer met de Deca te beginnen he en dan kan het je al een beetje plannen allemaal.

 

 

 

dus ik hoop zelf 2 weken natuurlijk :icon_colors:

 

:icon_silent:

 

Blij trouwens dat je onder je huid prikt en niet in je aderen trouwens

 

 

 

Alvast fijn weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij maakt er helemaal een junk van!! In je aders?!:sick:

 

Moet er ook niet aan denken!

 

Gelukkig onder de huid

 

 

 

 

 

hihi Ik ken n.l. wel iemand met een bepaalde ziektes die zichtzelf intraveneus moeten injecteren ja..nou dat ziet er erg eng uit idd. Dus dan is het appeltje eitje als ik mijzelf in mijn bescheiden vetrol mag injecteren hahahaha

 

 

 

Zucht mijn c ollega met zw verlof komt zo langs, met haar kroost haar kerstpakket ophalen ...

 

vind dat zwaar. Vond haar dikke buik al zwaar . Nu is het al de 3e keer dat ze langskomt tijdens het verlof. Ik gun het haar wel , maar jeeeeeeee ik ben ook maar een mens hoor met gevoelens.

 

 

 

Anderzijds: als ik zelf moeder was zou ik nu juist enthousiast zijn...dus ja ....

 

Zij kan er ook niets aan doen.

 

 

 

Komt goed??!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rosali,

 

het viel wel mee gisteren. Toch voel ik mij bezwaard ten overstaan van collega's het kind op schoot te nemen. Dus doe ik dan maar niet.

 

 

 

de vorige keer vond ik het wel moeilijker, haar 2 jaar oude zoon was ook mee, en haar vriend, volop aan dacht voor haar en de kleine, en haar andere zoon, een andere collega met de baby op schoot. Volop lachen, plezier. wat voelde ik me toch leeg en kaal en mislukt en machteloos.

 

 

 

vorige keer heb ik wel t kleinkind van een andere collega ff op schoot gehad.

 

maar toen stond niet het hele bedrijf er omheen te kijken.

 

 

 

Opmerkingen als "nou wanneer komt er bij jouw een kleine" zijn nu wel verleden tijd. daar zijn ze sinds de operaties mee opgehouden. Wel fijn maar anderzijds is de stilte nu ook juist overduidelijk dat ze weten dat ik dus onvruchtbaar ben, op het moment dan!

 

 

 

Positief blijven schrijf je ook. Ik ga vol goede meod en onbevooroordeeld het traject in, al vind ik het nu al een

 

"waiting game"...

 

 

 

Alles goed met je gezinnetje? Zin in de feestdagen?

 

Voor mij de laatse loodjes hier op de zaak, dus ik ga eens aan het werk..

 

 

 

groetjes Lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hey ,

 

 

 

sorry voor de late reactie..

 

 

 

ik begrijp precies wat je bedoeld!!

 

het is zo pijnlijk!!

 

 

 

ik denk dat die pijn ook pas weg gaat als je straks je kindje

 

in je armen kunt sluiten!!

 

en geef niet op..het gaat echt gebeuren!!

 

 

 

sterkte meis!!

 

 

 

liefs rosalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het spuiten valt me toch wat tegen! En met de instructie ging het zo gemakkelijk.

 

De 1e spuit ging al wat moeilijk, dwz moest echt ff doorduwen, terwijl zo'n naaldje lijkt mij scherp zat .

 

De 2e spuit had ik er weer te hard ingeragd..was ook niet zo prettig ( drupje bloed zelfs )

 

De 3e spuit moest ik weet moeite doen om de spuit erin te krijgen.....

 

 

 

Op zich is het zo gedaan maar toch is het anders dna 1 keer per jaar die griepprik,...je vergeet t he. Nu 24 uur later ben je het prikje nog niet vergeten dus wat meer gespannen als de 1e keer ???

 

 

 

Dat beloofd wat voor 2 injecties -zucht- maar ja is voor een goed doel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden