Ga naar inhoud

Donor gevonden !


Elin

Aanbevolen Berichten

Zoals jullie konden lezen in een ander topic (http://www.ivfmoeders.nl/f31/gyn-geweest-voor-kid-intake-364.html) waren wij op zoek naar een donor omdat mijn vriend azoospermie heeft en dus geen zaadcellen.

 

 

 

We hadden een advertentie geplaatst en daarop kwamen enkele reacties. 1 daarvan sprak ons in het bijzonder heel erg aan en dus hebben we verder over en weer gemaild.

 

 

 

We waren erg positief en besloten een afspraak te maken en die was vandaag. Heel erg nerveus kwamen we op de plaats waar we afgesproken hebben en het klikte eigenlijk meteen. We hebben wat gedronken en gepraat over vanalles en nog wat. We hebben er een heel goed gevoel over en hij gelukkig ook,.

 

 

 

Of te wel, we hebben een donor!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

geweldig voor jullie !

 

 

 

maar wat ik me afvraag, waarom kiezen jullie ervoor om op deze manier aan een donor te komen en laten jullie je niet door het zh op een wachtlijst plaatsen voor een donor ?

 

Begrijp me niet verkeerd hoor, gun het je van harte maar laats was op tv een hele documantaire over spermadonors en daarin zag je dat het niet altijd even pluis was hoe het ging !

 

 

 

Nogmaals ik gun het jullie van harte en hoop echt dat jullie snel zwanger mogen zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de reacties.

 

 

 

Nicoline, je hebt gelijk er zit veel onkruid tussen. Maar je moet bedenken dat het in het ziekenhuis ook niet altijd goed gaat. Kijk naar 1 van de eerdere afleveringen van Babyboom waar zaad verwisseld werd.

 

 

 

Alles wat ik schrijf over onze 'zaak' is allemaal anoniem, ik heet geen Elin en zo zou ik ook nog niet zeggen waar ik woon. Dit alles om het onkruid te weren. Zo wist de man die wij afgelopen zaterdag ontmoet hebben tot het moment van ontmoeten niet wat onze namen was. De donor die we gevonden hebben is vanaf het begin af aan heel erg open geweest, we kregen meteen zijn mobiele nummer, foto's en hele duidelijke antwoorden op onze vragen. Het feit dat hij ook bij een zaadbank doneert en daar ook de testuitslagen van kon laten zien samen met zijn identiteitskaart, kinderfoto's en dat soort dingen geeft ons een goed gevoel. Waardoor wij met hem in zee willen gaan. Uiteraard wordt er een donorcontract opgesteld waarin hij plat gezegd afstand doet van zijn zaad en hij verder ook niet een vaderrol op zich wil nemen.

 

 

 

Nu weten we hoe de donor er uit ziet, hoe hij is, karakter en omgang en dergelijke en ga zo maar door. In het ziekenhuis kunnen we naar 12 jaar alleen uiterlijke gegevens opvragen. Ik denk dat dit later nog beter uit te leggen is aan een eventueel kindje.

 

 

 

Ik hoop dat ik zo onze keuze een beetje duidelijk heb kunnen maken, mochten jullie nog meer willen weten hoor ik het natuurlijk graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi elin,

 

goh, dat klinkt allemaal heel positief joh!

 

wat fijn dat er mensen bestaan die je willen helpen en die zo te lezen te vertrouwen zijn.

 

ik kan me voorstellen dat het allemaal heel spannend is. fijn dat hij ook bij de spermabank doneert, lijkt me een goed gevoel.

 

hoe gaat het nu verder of ben ik nu erg ongeduldig...;) net als jullie waarschijnlijk...

 

Succes,

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt allemaal heel goed en betrouwbaar meis!!Zeker als hij al donor is.

 

Ik vind het super voor jullie dt er zo snel iemand gevonden is.

 

 

 

Wanneer kunnen jullie nu beginnen, of ga ik te snel? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elin...ik zou van de donor nog wel willen weten wat zijn reden is om donor te worden!

 

Hebben jullie dat ook gevraagd aan hem?

 

 

 

José, een vriend van hem bleek onvruchtbaar te zijn en daardoor had hij in de gaten dat er veel dingen zijn die je kunt doen als er bij de vrouw wat aan de hand is, maar zodra er bij een man wat verkeerd zit het al gauw ophoudt. En hij is zich er heel erg van bewust dat hij met een 'klein' iets mensen heel erg gelukkig kan maken.

 

 

 

Hij staat ook met ons op 1 lijn met het doneren, wij zijn namelijk erg van mening dat een zaadje nog geen vader maakt. Het bewijs heb ik thuis zitten. Hij denkt er net zo over. In de toekomst staat hij open voor contact als het kind wil weten wie de donor is. Hij is ook (net als ons) van mening dat je er niet vroeg genoeg mee kan beginnen om het te vertellen, stapsgewijs, om zo problemen te voorkomen als het kind het pas in de pubertijd hoort.

 

 

 

Ja wanneer we beginnen is afhankelijk van mijn eisprong. Als alles goed gaat zou ik vrijdag ongesteld moeten worden en dan zou mijn eisprong vallen op 29 of 30 dec. Als het inderdaad tussen kerst en oud en nieuw valt beginnen we deze maand. Anders in januari.

 

 

 

Ik ben weer aan het tempraturen geslagen en de ovulatietesten zijn besteld.

 

 

 

Dus we kunnen al heel snel beginnen :bf_new:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eline

 

 

 

Wat geweldig zeg !!! gefeliciteerd.

 

 

 

Zoals je misschien weet doen wij mee aan het programma Babyboom en zijn we daar in contact gekomen met het stel Diana en Jeroen die ook gebruik maken van een donor maar in dit geval dan voor de eitjes,ze is vandaag 9 weken zwanger.Ook is er een vrouw (margreet) die gebruik heeft gemaakt van een sperma donor en twee gezonden kinderen heeft.Dit heeft bij een aantal deelnemer zoveel los gemaakt dat ze er toch goed over na willen denken om ook te gaan doneren.Ik wil hier mee zeggen dat ik het echt geweldig vind van de mensen die dit voor anderen willen doen en ik neem mijn petje er echt voor af !!!!

 

 

 

Super dat het voor jullie ook is gelukt.

 

 

 

Manuela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manuela,

 

 

 

Dank je wel voor je reactie, ik ben een trouwe Babyboom Blog lezer en wist het inderdaad van Diana en Jeroen, Margreet en het lesbische stel (ben even hun namen kwijt). Ook zag ik vandaag van Esther en partner met de 3 dochters dat ze eventueel een donorschap overwegen. Ik ben daar natuurlijk erg blij mee. Voor de een is het zo iets kleins en voor de andere een kans op iets dat we hier op dit forum allemaal graag willen, of misschien al hebben.

 

 

 

Mooi is ook om te zien dat door het programma er eindelijk bekendheid aan gegeven wordt. En de band die tussen de deelnemers is gegroeid is te voelen als je de blogs en de antwoorden leest.

 

 

 

Of te wel, ik als buitenstaander ben ook erg blij met het programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ongi geworden, ook begonnen met het foliumzuur (wat ik weer in de kast had gezet na de diagnose van mijn partner). De ovulatietesten zijn binnengekomen dus we kunnen er tegenaan.

 

 

 

Hopelijk komt mijn ei nog voor de kerst dan kunnen we deze maand nog beginnen, anders volgende maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnks for asking.

 

 

 

Met mij gaat het prima, even weinig nieuws onder de :icon_sunny:, morgen mag ik beginnen met de ovulatie testen. Dan zou aankomend weekend ergens mijn eisprong moeten zijn.

 

 

 

Ik hou me voorlopig maar een beetje rustig want heb begrepen dat je eisprong door stress uitgesteld kan worden, en als het tijdens de kerstdagen valt gaat het feest over en beginnen we volgende maand.

 

 

 

Dus ik hoop dat hij netjes op donderdag of vrijdag positief aangeeft dan dingen we dit jaar nog mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden