Ga naar inhoud

helllup !!!! ervaren jullie dit ook zo????


marike

Aanbevolen Berichten

hallo allemaal.

 

Ik zal mezelf even voorstellen ik ben marike en 22jaar oud.

 

 

 

Ik ga in Januari beginnen met mijn 2e ivf/ixci poging.

 

 

 

Veel mensen zullen wel denken wat ben je nog jong. En eigelijk zijn we er een aantal maanden gelden ondertussen dan ook bij toeval achter gekomen dat mijn vriend heeeel slecht zaad kwaliteit heeft en er werd in 1e instantie gezegt dat er voor ons weinig hoop zal zijn.

 

Een aantal onderzoeken veder kwam er gelukkig naar voren dat er misschien doormiddel van ixci toch nog hoop was.

 

 

 

Zoals ik hierboven al beschreef kwamen wij er bij toeval achter en waren wij met kinderen krijgen nog niet zo bezig.

 

Maar doordat we zo geschrokken waren wouden we natuurlijk alle mogelijkheden weten en zijn we automatisch in dit wereldje doorgerold en werden we op de wachtlijst geplaatst.

 

 

 

Toen wij een telefoontje kregen dat wij boven aan de lijst stonden werd ik zoooo vreselijk bang.!!! ik kreeg paniek aanvallen en me gevoel schoot werkelijk alle kanten op!!.

 

Allerlei gevoelens kwamen er naar boven. Ik kan het niet. Ik wil het niet! Niet op deze manier!! Ik ben te jong!! De raarste dingen heb ik gedacht!!

 

Ik vraag mezelf af of dit bij anderen ook wel is?? Dat dit naar voren komt door alle spaningen en emoties!!?????

 

 

 

Toch aan onze 1e poging begonnen. Kan niet langer tegen deze onzekerheid.

 

Zal ik ooit van mijn leven kinderen kunnen krijgen?

 

Als we beslissen het nu nog niet te doen blijft dit liggenen we weten dat dit er voor ons aan zit te komen!

 

Nu waren er mogelijkheden maar wie zegt dat het zaadkwaliteit niet verslechterd over een paar jaar??? en misschien zijn er dan geen mogelijkheden meer??? IK ZAL MEZELF HET DAN NOOIT VERGEVEN DAT IK HET NU NIET HEB GEPROBEERD!!!

 

 

 

Mijn 1e poging was een hele nare ervaring.

 

Ik kreeg medicatie voorgeschreven.

 

Al een lagere dosis dan een ander.

 

Omdat er gezien was bij mij op de uitgangs echo dat ik veel eitjes aan maak en door mijn leeftijd wouden ze het rustig aan doen.

 

 

 

Ik begon met injecteren en op dag 10 werd ik verwacht.

 

Eigelijk voelde ik me vanaf dag 1 al niet zo goed.

 

Heeel moe!! zwaar hoofd!!!

 

Het werd steeds erger en op 3 opnieuw contact gezocht met het ziekenhuis.

 

Ik sliep bijna dag en nacht door!! me ogen deden pijn met open doen en ik was in 3dagen 5kilo aangekomen.

 

Op dag 4 opnieuw gebeld en erop aangedrongen dat ik op controle wou komen.

 

Ik had zo een dikke buik gekregen en met lopen deed het zeer!

 

Toen ik op contole kwam schrokken ze zich kapot na 5dagen AL 35 EITJES 1.6 mm doorsnede al!!! ik moest gelijk stoppen.

 

En me 1e poging was daarbij ook gelijk afgelopen.

 

Ze stuurde me naar huis en werd volgende week terug verwacht voor een evaluatie /afrondings gesprek.

 

Maar s'nachts ging het goed fout.!! kreeg zo een pijn kon me niet meer bewegen!!! en viel steeds flauw van de pijn.

 

Naar het ziekenhuis gegaan waar ik gelijk werd opgenomen. En aan de morfine gelegt.!!!

 

Uiteindelijk is het allemaal weer goed gekomen en ben nu ong een maand veder!! Vandaag begonnen met de pil ze willen nu de 2e poging veder gaan met het lange protocol. Dus mijn puncties staan eind januari gepland!!! hopelijk mag het nu wel zover komen!!!

 

 

 

Liefs en suc-6 iedereen marike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marike,

 

 

 

Je bent te jong als je dat zelf zo ziet! Ik was 21 toen ik mijn dochter kreeg, en tja wat is jong. Ik was geen stapper en voelde mij alles behalve 21. Achteraf ben ik blij dat ik haar zo jong gekregen hebt.

 

 

 

Kan me voorstellen dat je je meegezogen voelt in dit wereldje, maar weet dat je beter spijt kan hebben van een keuze die je wel gemaakt hebt dan spijt hebben van een keuze die je niet gemaakt hebt.

 

 

 

Kies met je hart en doe wat je hart je ingeeft.

 

 

 

Momenteel zijn wij (ik met huidige partner) ook bezig ditmaal voor mij nummer 2 en voor hem nummer 1. Het blijkt dat hij helemaal geen zaad heeft (azoospermie) waardoor wij dus aangewezen zijn op donorzaad.

 

 

 

Ligt het in de lijn der verwachting dat je partner geheel onvruchtbaar wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marike,

 

 

 

Welkom hier op dit forum...

 

 

 

Ik weet precies wat je bedoeld..

 

Toen ik met mn 1e ivf poging bezig was was ik 26 jr

 

Niks aan de hand dacht ik toen

 

want ik wilde kinderen en het kon niet anders dan op deze manier

 

en waarom wachten..

 

Maar toen het gelukt was en ik zwanger was

 

had ik ook meteen zoiets van..."kan ik dit wel allemaal? en .."is dit wel slim wat ik doe?"

 

 

 

dit zijn allemaal hele normale reactie's

 

 

 

heel veel succes

 

 

 

groetjes Rosalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi marike,

 

 

 

Heftig hoor wat je die eerste keer hebt meegemaakt.

 

Ik vind je wel moedig dat je het nog eens durft te proberen met het lange protocol.

 

Dan zal het vast een stuk rustiger gaan.

 

 

 

Liefs van Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo meis wat heb jij een rot 1ste poging gehad.....bij de 2de meteen aan de bel trekken hoor meis...en heeeeeeeellllllllll veeeeellllllll water drinken!

 

 

 

Ja jong.......dat is hoe jong jij je voelt of hoe oud!

 

Ik was over de veertig en kreeg ook wel van die angsten van ben ik niet te oud kan dit wel....en ga zo maar door!

 

 

 

Ik denk dat we allemaal wel van die angsten kennen.

 

Zeker als je net met ivf bent begonnen!

 

 

 

Mag ik vragen hoe jullie er bij toeval achter zijn gekomen van het slechte zaad?

 

 

 

Welkom op dit forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,, Ik ben nog niet zo bekend op deze site dus ik hoop dat ik zo op de juiste manier reageer op je achtergelaten berichtje!

 

 

 

Zoals ik al vertelde ben ik er bij toeval achtergekomen.

 

mijn zusje heeft ong. 2jaar geleden een enorme tumor / gezwel ik haar buik gehad!!! toen was ze 15 jaar en is het gelukkig uiteidelijk allemaal weer goed gekomen'.

 

 

 

Ik kreeg een periode daarna hele heftig buikpijn waardoor een ieder in mijn omgeving natuurlijk exstra bezorgd was.

 

Zo kon ik bij de gynaceloog van me zusje terecht.

 

Die kon niet afwijkends bij mij vinden en maakte een opmerking van ohh ik kan niets vinden het kan zijn dat als je een kinderwens hebt later en het lukt niet dat ik veder ga kijken????????????????????????????????????/

 

 

 

Mijn klachten bleven dus ik en me vriend besloten later terug te gaan en te zeggen dat we een kinderwens hadden zodat ik veder onderzocht werd.

 

 

 

Toen werd er gezegt dan wilen we eerst het zaad van je vriend gaan bekijken voordat ik jou binnenste buiten ga keren.!!!

 

En zo zijn we er dus bij stom toeval achter gekomen dat het bij me vriend helemaal niet goed zit!

 

 

 

Ik kreeg een antibiotica kuur en was uiteindelijk van mijn pijnen af!!! wat het geweest was??? Is bij mij veder niets afwijkends gevonden.

 

 

 

liefs marike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Marike wat een verhaal zeg, akelig om er zo achter te moeten komen, brrr. Maar goed, wat is jong, ben het met de rest eens en wat je zelf ook zegt, straks krijg je er spijt van en dan....Beter spijt krijgen van iets dat je gedaan hebt dan van iets dat je niet gedaan hebt zeg ik dan maar....

 

Ik had ook een lichte overstimulatie na de eerste tp, was geen pretje, ook teveel eicellen (26 geloof ik, zie blog) Maar ik ben het snel weer vergeten en gewoon doorgegaan nadat ik in het zh was geweest en mijn rust had genomen.

 

Hopelijk gaat het in januari allemaal beter en nu weet je waar je op moet letten en hben je er misschien nog sneller bij als je wat voelt.

 

Heel veel succes met deze poging.

 

 

 

Groetjes Sab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marike

 

Allemaal erg herkenbaar hoor.Ik kreeg na 1.5jr proberen zwanger te raken de mogelijkheid om mee te doen aan een onderzoek.Het zou dan 3x iui worden of 1x ivf.Dit onderzoek was voor paren waarbij er niks afwijkends gevonden was, maar die maar niet zwanger raakten.

 

Dus toen het duidelijk werd dat ik voor ivf zou gaan sloeg de angst me om het hart.Want nu kwam het allemaal wel heel erg dichtbij.

 

Want stel nu dat ik in 1 keer opeens zwanger zou zijn, dan zou het allemaal wel heel erg echt worden.En zou ik wel een goede moeder zijn, dat soort twijfels kwamen bij me naar boven.

 

Maar na een paar dagen alles laten bezinken kwam ik er achter dat ik toch wel heel erg graag moeder wil worden, met alle 'risico's 'van dien.

 

Ondertussen heb ik net de punctie achter de rug en is het wachten op een terugplaatsing.

 

'Voordeel' vna jouw overstimulaite is dat ze nu extra voorzichtig zijn met toedienen van hormonen en je zult extra echo's krijgen.

 

Ik duim voor je dat de 2e poging beter gaat verlopen!

 

Veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden