Ga naar inhoud

Onbegrepen infertiliteit


Jolanda

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal

 

 

 

Dit is (kan) dus een probleem en gelijk de mijne:crybaby2:

 

Zijn er meer meiden die dit ook hebben hier?

 

Er is een onderzoek bezig in het UMC waar tachtig vrouwen aan mee doen.

 

Ze verwachten over 1 1/2 jaar het onderzoek af te ronden dus ben benieuwd wat er uit komt ik doe hier dus aan mee.

 

Zijn er nog meer die hier aan mee doen of wil je iets over kwijt ik hoor het graag.

 

 

 

groetjes Jolanda:3some:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het umc gelopen!

 

Wat goed dat ze daar nu onderzoek naar gaan doen....er zijn zoveel vrouwen die dit hebben!

 

En ik vind het ook goed dat jij eraan meewerkt.....goed hoor meis!

 

Verder kan ik je niet helpen...bij ons lag het aan het sperma!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is waarschijnlijk een licht mate van verkleving de oorzaak van 2x bbz.

 

3x zwanger geweest, waarvan dus 1x miskraam en 2x bbz.

 

Vandaar dat mijn gyn ivf heeft geadviseerd.

 

 

 

Wel interessant zeg!

 

 

 

Groetjes en welkom nog trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg interressant zeg, hopelijk komt er iets uit, eerst dachten ze dat bij ons ook maar na 6 iui's en 1 x ivf en 2xICSI bleek het toch aan het zaad te liggen..

 

Ze kunnen veel maar ze onderzoeken niet alles.

 

 

 

Succes en spannend hoor,

 

 

 

cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn/waren ook onbegrepen onvruchtbaar.

 

Bij beiden alles "goed".

 

Maar konden toch niet op de natuurlijk manier zwanger worden.

 

Vond dat aan de ene kant wel prettig om te horen dat alles "goed" was.

 

Aan de andere kant wel moelijk, want dan konden ze niet precies hun vinger erop leggen.

 

 

 

Jij heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties

 

ben ook erg benieuwd naar de uitkomst en niet alleen voor ons zelf maar ook voor andere stellen met dit probleem.

 

Het is allemaal zo dubbel aan de ene kant wil ik graag weten waar het aan licht en de andere kant weer niet.

 

we zien het allemaal wel en ik hoop dat ik deze elende volgende week allemaal vergeten ben.(do 29 de test maar de tijd gaat zoooo langzaam erg he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om een onderzoek waarbij er geloot wordt of je 3x iui met milde hormoonstimulatie krijgt of ix ivf?Want ik doe aan dat onderzoek mee en ik ben uitgeloot voor ivf.

 

Ook onbegrepen verminderd vruchtbaar en kan je zeggen dat dat super frustrerende diagnose is!Want in principe staat niets een zwangerschap in de weg, maar er wordt ook niet aangetoond waarom het NIET lukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoi,

 

 

 

 

 

Wat fijn dat ze daar nu onderzoek naar doen.

 

 

 

Ook bij ons werd onbegrepen onvruchtbaarheid vastgesteld aangezien ik voorheen wel zwanger was geworden. De onderzoeken hadden we allemaal goed doorlopen.

 

 

 

Gezien mijn leeftijd , 41 jaar, zijn we met IVF begonnen. Ik had de keuze IUI of IVF.

 

Het slagingspercentage 20-25% per poging lag hoger dan bij IUI , vandaar dat wij meteen voor IVF zijn gegaan.

 

 

 

Succes allemaal.

 

 

 

 

 

Liefs van Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, dat is dan toch een ander onderzoek dan ik gedacht had.Is er misschien een link te vinden op het internet, ben nu wel nieuwsgierig ernaar.

 

Jolanda, hoe lang ben jij al bezig met zwanger raken?Ik heb december 2005 de pil overboord gegooid en ben in febrruari 2006 voor het 'echie gegaan'.

 

Omdat er niks afwijkends gevonden is zou ik officieel pas in juni 2008 behandeld worden.Eerst iui en daarna pas ivf.

 

Maar omdat ik meekon doen aan een onderzoek zit ik nu al in die molen.

 

Voel me soms best schuldig hoor als ik lees hoelang vrouwen al bezig zijn eer ze hun 1e ivf behandeling krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Miranda

 

Ik heb even lopen zoeken vor je bij UMC Utrecht maar kon zo gauw niets vinden.

 

Tja hoe lang ben ik bezig.Erg lang

 

In mei '99 getrouwd en toen was het al zeer welkom en in dec'99 heel bewust er mee bezig.

 

Je hoef je niet schuldig te voelen het is al erg zat dat je ook in die molen zit

 

Heel veel succes met alles en hou me op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden