Ga naar inhoud

Hoe lang duurt een IVF behandeling?


Lay

Aanbevolen Berichten

Hallo Dames,

 

 

 

Hoe lang duurt een IVF behandeling? ik bedoel het hele traject van A tot Z....

 

en hoe hebben jullie het ervaren? Ik moet eerlijk zeggen dat mijn pijn grens erg lang is, hebben jullie de behandelijk pijnlijk ervaren of valt het mee?

 

 

 

Bedankt voor jullie reacties

 

 

 

Liefts

 

 

 

Lay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lay

 

 

 

Ik heb net mijn eerst IVf er op zitten en kan alleen nog maar afwachten

 

Bij iedereen is de behandeling verschillend. Ik had de korte 10 dagen spuiten

 

een dag rust,punctie en 4 dagen later de terugplaatsing.

 

De pijn bij de punctie vond ik goed te doen(heb geen pijn stilling gebruikt)

 

maar ook dit is bij iedereen anders.

 

Ik zit oor in het UMC en heb een zeer goede evaring daar

 

 

 

Heel veel succes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lay

 

 

 

Ik heb net mijn eerst IVf er op zitten en kan alleen nog maar afwachten

 

Bij iedereen is de behandeling verschillend. Ik had de korte 10 dagen spuiten

 

een dag rust,punctie en 4 dagen later de terugplaatsing.

 

De pijn bij de punctie vond ik goed te doen(heb geen pijn stilling gebruikt)

 

maar ook dit is bij iedereen anders.

 

Ik zit oor in het UMC en heb een zeer goede evaring daar

 

 

 

Heel veel succes Jolanda

 

 

 

Bedankt voor je reactie!

 

 

 

dus als ik het goed begrijp duurt het ongeveer een maand?

 

en hoe lang moet je dan wachten om te weten of je nou echt zwanger bent geraakt?

 

 

 

en bedoel je UMC utrecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lay,

 

de tp is vaak 3 of 4 dagen na de punctie en bij ons in het ziekenhuis is het testen (thuis met urinetest) 15 dagen na de punctie. maar in sommige ziekenhuizen is het later, bijv. 14 dagen na tp. Je krijgt een protocol mee, dus dan weet je het vanzelf. Soms is het testen in het ziekenhuis met een bloedtest, soms thuis, dat hoor je dan ook nog.

 

 

 

Spannend zeg. ga je binnenkort beginnen?

 

wat die pijn betreft; dat hangt volgens mij maar helemaal af van hoe het gaat. bij de een doet een punctie veel pijn, maar dat heeft dan meer te maken met hoe je eistokken liggen en of je veel pijn prikkels daar hebt, dat soort dingen. bij mij viel het best mee, terwijl ik mijn bevalling weer niet te doen vond, dus het ligt niet perse aan een pijngrens denk ik zelf...

 

ik hoop dat t bij joou ook mee gaat vallen, maar vooral dat je zwanger wordt!

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest eerst een maandje de pil slikken, wachten op mijn menstruatie, op de tweede dag van de menstruatie een uitgangsecho laten maken om te kijken of ik mocht beginnen met spuiten. Daarna 11 tot 14 dagen spuiten, de punctie, twee dagen later de terugplaatsing en daarna nog 14 dagen wachten op het resultaat... Al met al (inclusief de pil voor de daadwerkelijke behandeling aan), dus totaal zo'n twee maanden. Exclusief de pil, ruim een maand.

 

 

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lay,

 

de tp is vaak 3 of 4 dagen na de punctie en bij ons in het ziekenhuis is het testen (thuis met urinetest) 15 dagen na de punctie. maar in sommige ziekenhuizen is het later, bijv. 14 dagen na tp. Je krijgt een protocol mee, dus dan weet je het vanzelf. Soms is het testen in het ziekenhuis met een bloedtest, soms thuis, dat hoor je dan ook nog.

 

 

 

Spannend zeg. ga je binnenkort beginnen?

 

wat die pijn betreft; dat hangt volgens mij maar helemaal af van hoe het gaat. bij de een doet een punctie veel pijn, maar dat heeft dan meer te maken met hoe je eistokken liggen en of je veel pijn prikkels daar hebt, dat soort dingen. bij mij viel het best mee, terwijl ik mijn bevalling weer niet te doen vond, dus het ligt niet perse aan een pijngrens denk ik zelf...

 

ik hoop dat t bij joou ook mee gaat vallen, maar vooral dat je zwanger wordt!

 

lis

 

 

 

 

 

 

 

Bedankt voor je lieve reactie!

 

 

 

Ik ga 17 dec naar een voorlichting dag in het UMC om een beetje een duidelijk beeld te krijgen van IVF...

 

 

 

Verder heb ik geen Eileiders of eierstokken... Helaas.... dat is dus ook de reden dat ik IVF moet ondergaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in utrecht

 

18 dagen na de punctie en 14 dagen maar de tp

 

 

 

Oke ik kom ook uit Utrecht en ga in utrecht de voorlichting over IFV bij wonen....

 

 

 

ben je te vreden over hoe het gaat in UMC utrecht? want dat zou voor mij top zijn dicht bij huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er een stukje voor rijden maar ik zou niet naar een ander ziekenhuis meer willen.

 

Ben eerst in Gorinchen begonnen toen naar rotterdam en nu Utrecht.

 

Alles is op 1 afdeling de artsen enz. zijn er aardig en ze nemen de tijd voor je.

 

Van de voorlichtings avond kan je echt wat opsteken als je er nog niet veel van weet.

 

als je nog wat wil weten hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het umc is een prima ziekenuis...gewoon lekker daar blijven!

 

Ik heb daar de punctie (maar die zal jij niet krijgen toch?) en de TP gehad!

 

 

 

 

 

 

 

Leuk man!!

 

 

 

maar hoe lang duurde het allemaal bij elkaar?

 

 

 

en al die afkortingen enzo TP enzo weet allemaal nog niet zo goed wat het in houd!

 

 

 

en ik moet gewoon ook IVF ondergaan volgens mij Gyn en huisarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

TP is terugplaatsing!

 

 

 

Daarom schreef ik straks al dat je volgens mij beter nog een keer een afspraak kunt maken...want je maakt je nu druk om eventueel pijn te krijgen...maar als jij geen eileiders en eierstokken meer hebt dan krijg je geen punctie volgens mij........------ja ik kan het fout hebben------.....je kan dat eventueel ook via de telefoon ff vragen...dan ben je van die angst verlost en kan je bezig gaan met de volgende vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lay. Die vele vragen komen me bekend voor hoor, hebben we denk ik allemaal gehad.

 

Maar ik heb mezelf moeten beloven om niet teveel te lezen of denken alvorens ik de gyn had gesproken.

 

Hij is immers de enige die je kan vertellen hoe jullie traject zal lopen. Kort of lang protocol en natuurlijk ook medicatie etc.

 

 

 

Maar hoe kan je eigenlijk ivf doen als je geen eierstokken meer hebt? Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

 

 

 

Groetjes van Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lay. Die vele vragen komen me bekend voor hoor, hebben we denk ik allemaal gehad.

 

Maar ik heb mezelf moeten beloven om niet teveel te lezen of denken alvorens ik de gyn had gesproken.

 

Hij is immers de enige die je kan vertellen hoe jullie traject zal lopen. Kort of lang protocol en natuurlijk ook medicatie etc.

 

 

 

Maar hoe kan je eigenlijk ivf doen als je geen eierstokken meer hebt? Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

 

 

 

Groetjes van Laura

 

 

 

Ik bedoelde eileiders, de stokken heb ik nader inzien gelukkig nog wel....

 

 

 

vandaar dat ik ivf moet doorstaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden