Ga naar inhoud

Hier ben ik...


AnnevD

Aanbevolen Berichten

Ook ik zal me eerst eens voorstellen.

 

In 2000 ontmoette ik mijn huidige man. Ik wist vrijwel vanaf het begin dat als we kinderen wilde , op de mmm aangewezen zouden zijn. Mijn Hub heeft verminderde zaadkwaliteit.

 

 

 

In febr. 2003 was het zo ver en begonnen we met ivf. 1ste x meteen zwanger en een zoontje uit geboren in okt 2003!

 

Na een jaar begon het gevoel voor nog een kindje weer te komen. Ik was inmiddels 38 jaar. Ook weer in febr., 2005 zijn we aan de volgende behadneling begonnen. Het werd een gecombineerde ivf en icsi. Kreeg er 2 TP, net zoals bij de 1ste behandeling. En deze keer zijn ze allebei blijven zitten.

 

En kregen een meisje en een jongen in november.

 

 

 

Inmiddels....was ik al 40 jaar geworden....en het begon begin dit jaar weer zo dat gevoel te komen voor evt. nog een kindje.. pffff..Het heeft wat gesprekken gekost. Doen we het wel, ....doen we het niet??

 

In oktober hebben we een gesprek gehad met de Gyn. en we zijn inmiddels begonnen met de behandeling voor nog een kindje.

 

We moeten nog te horen krijgen of het ivf of icsi of een combi wordt.

 

 

 

Ik lees dat er meerdere zijn met een 2-ling en ook meerdere mensen die rond de 40 jaar zijn. Dus het lijkt me erg leuk om hier mee te mogen schrijven....:good1:

 

 

 

Groetjes Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Anne (leuke naam)

 

 

 

En natuurlijk mag jij hier mee schrijven...leuk zelfs!

 

Knap hoor dat je het nog een keer durft te doen.....petje af!

 

Ik zou nooit meer een punctie doen....en dan echt nooit meer.

 

Ben je al aan het spuiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi anne,

 

 

 

Welkom hier!

 

Ik ben één van de nieuwbakken tweelingmoeders (zie mijn onderschrift).

 

Altijd leuk om andere ervaren tweelingmoeders te spreken.

 

 

 

Ik wens je veel succes bij deze poging, die hopelijk leidt tot jullie 4e kindje.

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Anne,

 

 

 

Van harte welkom.

 

 

 

Wat heerlijk dat jullie weer beginnen voor verdere gezinsuitbreiding.

 

 

 

Het lijkt me een droom, maar voor ons zit het er waarschijnlijk niet in. (mijn man heeft zijn veto uitgesproken) Ik ben net bevallen van de tweede. Ben al 38. Bovendien hebben we een verschrikkelijke zwangerschap achter de rug met 4 ziekenhuisopnames en zit ook nog niet echt goed in mijn vel. Dit kunnen we echt niet nog eens doorstaan...

 

 

 

Maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Toen ik Coen leerde kennen hadden we ook al snel besproken dat we als het mogelijk was wel een groot gezin zouden willen...Een stuk of 6 kids...maar ja, na al die jaren MMM bleek dat toch niet tot de opties te behoren.

 

 

 

Anne, ik wens jou een heel succesvolle nieuwe poging (mijn zus heeft ook 4 kids via IVF waarvan 1 tweeling) Gezellig dat je mee komt schrijven.

 

 

 

Groetjes, Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Anne,

 

 

 

Van harte welkom.

 

 

 

Wat heerlijk dat jullie weer beginnen voor verdere gezinsuitbreiding.

 

 

 

Het lijkt me een droom, maar voor ons zit het er waarschijnlijk niet in. (mijn man heeft zijn veto uitgesproken) Ik ben net bevallen van de tweede. Ben al 38. Bovendien hebben we een verschrikkelijke zwangerschap achter de rug met 4 ziekenhuisopnames en zit ook nog niet echt goed in mijn vel. Dit kunnen we echt niet nog eens doorstaan...

 

 

 

Maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Toen ik Coen leerde kennen hadden we ook al snel besproken dat we als het mogelijk was wel een groot gezin zouden willen...Een stuk of 6 kids...maar ja, na al die jaren MMM bleek dat toch niet tot de opties te behoren.

 

 

 

Anne, ik wens jou een heel succesvolle nieuwe poging (mijn zus heeft ook 4 kids via IVF waarvan 1 tweeling) Gezellig dat je mee komt schrijven.

 

 

 

Groetjes, Natasja

 

 

 

Dus zo heel gek is het dan niet dat ik voor een volgend kindje ga Natasja? Je zus ook 4 via ivf! Waaronder een 2-ling. Wouw...

 

Ik had zelf ook nooit durven dromen dat ik nu uberhaupt er al 3 zou hebben hoor.

 

Ik kan me jullie gevoelens heel goed begrijpen. Ik heb het bij beide zwangerschappen ervoor en tijdens helemaal niet fijn gehad. Vanalles gebeurd met vriendschappen e.d. op mijn werk ook nog eens. enz...

 

 

 

En bij de 2-ling toenze geboren waren, heeft het minstens 16 mnd geduurd voordat ik een beetje mezelf weer werd.

 

Dus alles behalve een roze wolk.

 

 

 

En ik heb mijn man nu ook iets meer over moeten halen om echt weer te beginnen. Hij staat er nu wel achter hoor. maar heeft wat gesprekken gekost.

 

 

 

Ik ben overigens al begonnen met spuiten ja. Ik ben nu met stimuleren bezig en krijg volgende week disndag mijn eerste FM weer.

 

Ik ben benieuwd, ik hoop dat er iets te zien is...

 

 

 

Hee groetjes en tot de volgende tik!!

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdad zo Natasja, waar ligt de grens.

 

Wanneer zeg je: Het is genoeg? Kan ik het nog wel aan?

 

Kan mijn lijf het nog aan?

 

En willen jullie het samen nog?

 

enz....

 

 

 

Want natuurlijk moet je het samen willen.

 

Maar ik lees dat je ook nog maar net bevallen bent??

 

Maar dan zit je nog lange na niet 'lekker in je vel'. dat kan toch best een aantal maanden duren, tot zeker 9 mnd!

 

 

 

Maar ja...je man wil niet meer , begrijp ik?

 

dat maakt het altijd moeilijker.Ik heb die periode weer gehad. Van...Ik een nieuwe kinderwens en mijn Hub wilde (nog) niet. Of in ieder geval niet meer via het ZH...

 

Tja...dan kun je wel heel lang proberen en elke maand ongy worden, en teleurgesteld zijn...Maar tot hoe alng wil je het dan nog proberen. En zeker als je dan weet dat ik nu boven de 40 ben....:bye:

 

 

 

Maar goed..daar hebben we genoeg gesprekken weer over gehad. Het is ook niet niks om weer die mmm in te gaan. Ik blijf het eng vinden met alles er op en eraan.

 

 

 

Groetjes AnnevD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdad zo Natasja, waar ligt de grens.

 

Wanneer zeg je: Het is genoeg? Kan ik het nog wel aan?

 

Kan mijn lijf het nog aan?

 

En willen jullie het samen nog?

 

enz....

 

 

 

Want natuurlijk moet je het samen willen.

 

Maar ik lees dat je ook nog maar net bevallen bent??

 

Maar dan zit je nog lange na niet 'lekker in je vel'. dat kan toch best een aantal maanden duren, tot zeker 9 mnd!

 

 

 

Maar ja...je man wil niet meer , begrijp ik?

 

 

 

 

Op dit moment ben ik er zelf ook wel van overtuigd dat het niet meer verder gaat met verdere gezinsuitbreiding in de toekomst.

 

Ik heb nu intensieve begeleiding van een crisisdienst. Ik heb (vooral 's ochtends) enorm last van angsten en depressieve gevoelens. Ze noemen het geen postnatale depressie, maar dat is volgens mij alleen maar omdat dat stigmatiseert en omdat ik dan waarschijnlijk ga zitten 'googlen' en lotgenoten ga opzoeken. De behandeling is in ieder geval zo intensief om opname te voorkomen. Ik mag niet verder vooruit kijken dan een week.

 

 

 

Ik hoop zo dat ik er af kom zonder opname of medicijnen, want ik had gehoopt Femke minstens zo lang BV te geven als Bart gehad heeft (één jaar) en medicijnen gaan vaak niet samen met BV.

 

 

 

, Anne, Je schrijft dat jij ook lang aan het ontzwangeren bent geweest. Had jij het ook geestelijk zwaar? Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat je er weer bovenop bent gekomen en dat jullie er samen weer voor gaan.

 

 

 

Groetjes, Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natasja schreef:

, Anne, Je schrijft dat jij ook lang aan het ontzwangeren bent geweest. Had jij het ook geestelijk zwaar? Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat je er weer bovenop bent gekomen en dat jullie er samen weer voor gaan.

 

 

 

Groetjes, Natasja

 

 

Omdat ik een 2-ling heb gehad duurde het nog langer voordat het zw.schapshormoon uit mijn lijf was. Echt het dubbele van die 9 mnd. Dus tot op bijna 18 mnd ...

 

Ik heb me echt heel eenzaam gevoeld vorig jaar. Ondanks natuurlijk dat je je kinderen om je heen hebt.

 

Ik was op...mijn bekken wilde niet wat ik wilde en dat heeft toch ook lichamelijk en ook geestelijk een flinke duw gegeven... Ik heb toe moeten geven dat ik hulp nodig had, ik kon het niet meer aan alleen.

 

Ook ik heb BV gegeven. Bij de oudste tot 14 mnd, daarna moest ik stoppen want ik ging weer behandelen.

 

Bij de jongste 2 nu de ene 22 mnd en de andere bijna 24 mnd. Die zijn pas 2jaar geworden begin deze maand.

 

Maar die hormonen in je lijf van de BV kunnen ook heel wat met je lijf doen hoor, vergis je niet.

 

Maar ik was vorig jaar behorlijk depri en alleen, ik weet niet of het postnatale depressie is geweest in lichte vorm.

 

 

 

Dat heb ik wel geporbeerd om op te zoeken....maar ja...daar ben ik nu dus door heen en voel me heerlijk weer.

 

 

 

Maar jij bent toch ook pas bevallen van Femke?

 

Gebruik je nu al medicijnen?

 

 

 

Sterkte en succes Natasja

 

 

 

groetjes Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Anne,

 

 

 

Ik ben een beetje aan de late kant (druk druk druk) maar wil je toch nog ff van harte welkom heten hier.

 

 

 

Wij hebben inmiddels drie kinderen mogen krijgen via ICSI. Onze oudste na 1 poging, de tweeling na 4 pogingen. Ook wij hebben het er over gehad of we het hier bij laten. Hubbie zou eigenlijk nog graag een zoontje willen maar ja, je kunt ze niet op bestelling krijgen :doh:

 

Ik zelf vind het prima zo. Alle drie de kids zijn kerngezond. Onze oudste is vijf weken te vroeg geboren, de tweeling zes weken. De bevalling van de oudste was in 2,5 uur gepiept, de twee ling was er binnen 2 uur... Met andere woorden: ik wil de goden niet verzoeken. Als ik ooit nog zwanger zou mogen worden, ben ik zo bang dat het kindje echt veel te vroeg geboren zou worden, of dat de bevalling zo snel zal gaan dat ik het alleen moet doen.

 

 

 

Ik vind het knap van je dat je nog een keer die hele mmm in kunt gaan, maar ik weet ook dat een kinderwens heeeel sterk kan zijn. Ik wens je dan ook ontzettend veel succes! Op naar nog een brusje voor je kindjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne,

 

 

 

Hier nog een welkom van mij.

 

Zelf ben ik 41 jaar en bezig met onze tweede IVF-behandeling. Als alles goed gaat heb ik a.s. maandag de terugplaatsing.:notworthy:

 

Ik vind het leuk om van je te horen en benieuwd hoe alles verder gaat.

 

 

 

Veel liefs , Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je Vonnie....Het is een heel bewuste stap deze keer geweest. De ander natuurlijk ook hoor...Maar deze heb ik lange , erg lange tijd over nagedacht. Het is toch een heel gebeuren in de mmm gaan weer.

 

Pfffff...valt niet mee.

 

 

 

Maar de beh. is nu al weer voorbij en ik wacht en wacht weer... volgende week hoor ik meer. Hopelijk is alles oke...?

 

 

 

Flor, bedankt voor je verwelkoming!! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden