Ga naar inhoud

Wie zwanger IVF-geen eileiders-?


Lentezon

Aanbevolen Berichten

Ik ben natuurlijk nog nieuw in deze materie :icon_colors:maar kom al veel wondertjes tegen hier moet ik zeggen met lezen :active:

 

Iedereeen heeft zijn eigen verhaal.

 

 

 

Is gewoon dat de arts op voorhand had gezegd:"dat wij een goede kans maken"( ??) omdat alleen de eileiders het probleem waren ( hoop ik dan )

 

 

 

Vandaar mijn vraag omdat ik benieuwd ben natuurlijk, terwijl: ik al lezende misschien al veel te weten kom .

 

 

 

Eigenlijk maakt niet uit waardoor je IVF gaat doen, maar meer of IVF resultaat heeft !!:hello::shootme:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey ,

 

 

 

 

 

nee laura maakt niet uit!!

 

het is toch zo!!

 

 

 

ja klopt ik heb geen eileiders meer

 

en ben na de 1e ivf-behandeling zwanger geraakt van milan!!

 

 

 

als je nog vragen hebt beantwoord ik ze graag!!

 

 

 

groetjes rosalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi!

 

Nou er is zeker hoop zie ik bij jullie Rosali en Laura!

 

 

 

Aan de ene kant wilde ik wat rust, ik heb het tot januari nogal druk op het werk, en ga ook 4-1-8 op voor mijn rijbewijs,ik dacht IVF maar ff uitstellen.

 

anderzijds: nu kunnen we niets doen, wij zitten in het luchtledige...

 

En ik ben sinds die operaties best af en toe wat deprie, vermoeid...ik lig bv al 3 weken al ruim voor 2200u te slapen....en dan nog maar niet uitgerust raken terwijl: ik leef mega gezond.

 

ik probeer af te vallen ( door het mega gezond leven ) , en het stoppen met roken valt me erg zwaar :icon_shaking:.

 

Niet roken:ik voel me rot, er 1 bietsen: ik voel me rot...loop gewoon wat tegen de muren omhoog en kan gewoon geen rust vinden. Al doe ik echt mijn best en blijf ik mijn ding wel doen .

 

 

 

Echt een rollercoater..dat belooft wat ..voor strakjes...

 

 

 

Maar ik weet zeker: als je zwanger bent en de eerste onzekere maanden zijn voorbij: dan ben ik alle stress van dit alles gelijk vergeten !

 

 

 

meiden..alvast ene fijn weekend! Ik ga zo verf halen met mijn zusje: ik wil volgend weekend gaan witten beneden...ff alles fris:hello:

 

 

 

Nb ik ben nog geen tante..mijn zusje zou het wel heel erg vinden als het mij niet zou lukken, en haar wel ( zij is er nog neit mee bezig hoor)

 

vriendinnen hebben wel kinderen, in de leefitjden van 2 tot 9 jaar maar ik zit daar niet zo mee....ik gun het ze zo!

 

 

 

liefs Lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Lentezon,

 

 

 

Hier weten we allemaal hoe je je voelt hoor. Hebben ook allemaal in die achtbaan gezeten, en kunnen je allemaal (hopelijk) steunen in deze moeilijke periode waar je doorheen gaat.

 

 

 

Ik ben pas gestopt met roken, de dag voor de eerste spuit erin ging.....

 

Eerder kon ik het niet opbrengen, inderdaad zwakjes.....

 

Maaaaaaar, ik had vooraf geen extra stress door het stoppen met roken.

 

Ik kan dus vol overtuiging zeggen dat ik mijn hele zwangerschap niet gerookt heb.

 

Nu rook ik wel weer......ongeveer 3-4 sigaretjes per dag, maar dat wijt ik aan mijn turbulente afgelopen 8 maanden waarin leven en dood naast elkaar lagen.

 

 

 

Probeer inderdaad leuke afleiding te vinden om je voor te berieden op de ivf.

 

Iedereen ervaart het weer anders, maar zolang de artsen niet zeggen dat het niet mogelijk is, heb vertrouwen!!!!!

 

 

 

Dikke digiknuffel, Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve lentezon,

 

 

 

ik begrijp precies wat je bedoelt!!

 

ben ook wat later gestopt met roken..

 

en was ook best gefrustreerd af en toe!!

 

logisch toch..

 

het is toch ook allemaal klote!!

 

 

 

meisje doe het lekker allemaal op jouw tempo!!

 

succes,xxxxx

 

 

 

rosalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh meid,

 

 

 

die achtbaan kennen we hoor!!zo herkenbaar...ook gestopt met roken op de dag van de zwangerschapstest.....daarvoor wel geprobeerd niet altijd gelukt...

 

ook "moeten"afvallen...het jojoeffect is toen weer heruitgevonden

 

 

 

heel veel succes, lucht je hart maar lekker..

 

 

 

cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogge meiden!

 

wat fijn om er hier over te praten.

 

En ook met roken; ik ben dus niet de enige die het moeilijk vind. Ik mag van mijn vriend in het weekend nu 2-3 sigaretjes...en dan heb ik rust .

 

 

 

Ik rook zo en zo niet meer vanaf een uur of 1600u s'middags, dat ben ik nu gewend. Ik zit dus nog steeds of 3-6 ( met vrienden die roken bv ) per dag...

 

 

 

Ik heb zoiets; de druk zou nu al groot moeten zijn en waarom lukt het me niet mijn kindje belangtijker te vinden dan roken????Daar word ik dus moe van en schuldgevoel, voel me gewoon slecht over mijzelf.

 

 

 

Dus ik heb ook aan mijn vriend beblooft; zodra die spuiten gezet gaan worden

 

moet ik echt 0.0 roken. Ik neem toch zeker aan dat ik het dan kan opbrengen, maar aan de ander kant heb ik dan al ' stress'zat.

 

 

 

Ik ben van mei tot juli gestopt geweest en toch weer gaan roken: zo van: nu kan het nog...

 

 

 

-Zucht-

 

 

 

Hoe dan ook ben ik niet al te gelukkig maar sla me er wel doorheen. Zware week gehad door mijn collega die net is bevallen. Zaterdag werd ik echt mega deprie wakker ( ze was vrijdag langsgekomen op het werk happy de peppy met haar kroost. ) Sta ik daar beschuitjes te smeren ...voor een ander.

 

 

 

Wanneer is mij dat gegunt?!

 

 

 

Ik hoef jullie niets te vertellen. da's ook zo fijn van dit forum.

 

Voor veel mensen is het zo'n ver van d'r bed show!

 

 

 

Ik zou blij zijn als we de intake hebben..dan gebeurt er weer eens wat.

 

Ik probeer het te zien als: nu hebben we tenminste een kans.:icon_rr: Ironisch maar waar.

 

 

 

6 december dus de info avond.

 

 

 

Meiden: ik krabbel wel weer op. Ben een vechtertje hoor:icon_sunny:. heb gewoon een beetje een soort van burn out gevoel :sad1:, logsich want echt een relaxt jaar was het niet. Dat komt er nu een beetje uit.

 

beter nu als strakjes! Ik ben 2 weken kerstvakantie da's ook wel erg fijn.

 

 

 

Ff bijtanken. vanavond ga ik naar de comedey night :bf_new:met een vriendin..ff eruit en ff lachen!

 

 

 

alle maal een fijne dag...ik zit nu dus opo de zaak en heb echt bar weinig zin. Ik rust ook helemaal niet uit in het weekend, al doe ik geen rare dingen, zoals overmatig drinken of zo of stappen ...Das niét echt een fijn beging van de week!

 

 

 

ik heb wel de deuren van de woonkamer wit gelakt..trots ! As weekend gaan wij dus witten, tot het plafond aan toe . Ik heb er zin in...frisse woonkamer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

och lentezon,

 

 

 

je klinkt toch echt positief hoor, ik ben denk ik wel 2 jaar depri geweest...

 

Probeer nu maar nog te ontspannen, een poging eist toch veel energie.. en die sigaretjes gaan vanzelf een keertje weg...

 

(hier zijn ze weer terug, maar dat is wat anders)

 

 

 

cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Cynthia!

 

Bij jouw is het wachten dubbel beloond! gefeliciteerd, echt toppie!

 

hoe gaat het met ze? ben je niet nog elke dag verbaasd dat ze er zijn? na alles wat he meegemaakt hebt.

 

 

 

Vandaag gaat het al wat beter met me.

 

 

 

Wat je schrijft..het depressief zijn, daar heb ik dus best last van sinds de hele MM is begonnen. Is allemaal ook best snel gegaan 9 1e onderzoeken januari 2007 en in augustis had ik al geen eileiders meer ) en pas nu komt het eruit, nu we dus ff stilstaan kwa behandelen.

 

 

 

ben gewoon bang...zwaard van damocles...dat wij dus tot de ongelukzalige groep gaan horen die het dus niet lukt. gewoon pure paniek......

 

Ik kan niet alleen maar denken:het gaat lukken, want dat is ook weer niet reeel.

 

Je probeert er natuurlijk positief in te gaan, mijn vriendin zei al: als je er niet in zou geloven, zou je er ook niet aan beginnen, en da' s ook wel zo. \

 

 

 

denk dat ik er anders tegenaan kijk als de behandeling begint..veel meer hoop natuurlijk.

 

 

 

regelmatig voel ik me zo intens verrot van binnen, echt een soort knoop in mijn hart. Echt geen prettig gevoel, gisteren ook erg veel last van.

 

 

 

vandaag dus vrij genomen...ga nog wat deuren aflakken en met voegenwitsel de keuken doen. Vanavond zwemmen. Dat verrotte gevoel is nu ff weg!

 

 

 

gisteren de comedy night: heb dus wel gelachen ! Ik blijf dus mijn dingen wel doen, al is het af en toe een gevecht.

 

( hihihi ondertussen staan mijn 2 katten hier aan de deur te miauwen..en met de pootjes aan het raam -net een zeem- ).

 

 

 

vandaag dus ff contructief bezig. Dus ik ga maar eens naar de gamma nog wat spulltjes halen en dan aan de slag!

 

Fijne dag vandaag en ik kom later nog ff een kijkje nemen hier.

 

liefs lentezon

 

 

 

PS: ben jij ook een carnavaller???? Wij moeten snel een outfit verzinnen nog!

 

Heb er ook zin in, meestal 1 of 2 dagen gaan we in Breda.:hippy2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kan jij je goed verwoorden in schrift....knap hoor!

 

Daar heb je al de helft mee gewonnen denk ik.

 

Goed dat je gisteren gelachen hebt...was dus een goede voorstelling.

 

Ga je maar lekker uitleven vandaag met het witsel.

 

En vanavond zwemmen na dat je de keuken gedaan hebt....je zal wel geen armen over hebben vanavond...hahahahha

 

 

 

Fijne dag meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kan jij je goed verwoorden in schrift....knap hoor!

 

Daar heb je al de helft mee gewonnen denk ik.

 

Goed dat je gisteren gelachen hebt...was dus een goede voorstelling.

 

Ga je maar lekker uitleven vandaag met het witsel.

 

En vanavond zwemmen na dat je de keuken gedaan hebt....je zal wel geen armen over hebben vanavond...hahahahha

 

 

 

Fijne dag meis!

 

 

 

hihi dank je hoor. Ik probeer een beetje evenwicht te vinden in ratio en gevoel :dry:!

 

Jij ook een fijne dag! wh:color:

 

Ik ben klaar met lakken hier..heb niet zo'n zin in de voegen van de keuken..ik kijk wel ff. Moet ook wat voor mijn vriend overlaten hahaha die heeft 2 linker handen :misc_expressions-maar met dat voegsel dat moet toch lukken lijkt mij!

 

dat word lachen met witten trouwens..heeft ie nog nooit gedaan ( verwend ding ) gelukkig ben er er zeer bedreven in..

 

 

 

Wij hebben er laaste meer dan een uur over gedaan om een zielig gordijnraitje op te hangen...zie je het voor je ! dus we zijn wel :hmz:een komisch duo zeg !

 

 

 

ok ik ga toch maar in de keuken stoeien , het regent dus mijn plan om lekker ff een zonnebankje te pakken: laat maar want dan moet ik op de scooter

 

 

 

groetjes!

 

lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

haaai,

 

 

 

ik herken je gevoelens zo goed, alsof ik het ben die dat 2/3 jaar geleden heb geschreven..

 

ik ben echt 2 jaar mezelf redelijk kwijt geweest, deed ook mijn dingen wel, erop uit, op vakantie enz..ik had niet eens vrienden met kids maar toch ook dat gevoel dat het ons vooral niet gegund zou zijn....

 

wel heb ik altijd mijn gevoel blijven volgen en als het de laatste poging niet gelukt was zou ik wel zijn doorgegaan, ik had ook nog het adoptietraject lopen, eigenlijk teveel maar ik wilde vooral door...

 

Ik kan je geen zwangerschap geven maar wel wensen en zeggen dat het allemaal op zijn plaats komt hoe dan ook...

 

 

 

verder heb ik 4 jaar in Breda gewoond, oooh het is mijn 2de stad hoor, zo heerlijk, ik mis het gewoon, gelukkig wonen er een paar vriendinnetjes en kan ik er nog wel eens heen maar wat heb ik daar genoten..

 

Carnaval is onze lust en leven 3 dagen per jaar...ga volgende week aan de outfits beginnen!!!

 

 

 

 

 

dikke kus Cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lentezon,

 

 

 

Ook ik heb in een flinke dip gezeten.

 

December 2003 miskraam na 6wk zwangerschap, mei 2004 bbz, juli 2005 bbz (beiden met behoud van eileiders). Na de eerste bbz schoot ik in een flinke dip. Tijdens mijn 2e bbz liep ik bij een psychotherapeute. Ik heb daar geloof ik maar 4 gesprekken gehad, maar wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb toen!

 

Daardoor kon ik mijn 2e bbz makkelijker verwerken en kon ik ook vol overgave de ivf in.

 

Eerder was ik daar niet aan toe.

 

 

 

Ik kan iedereen gesprekken met een psych adviseren hoor. Je bent juist niet gek als je dat eens doet. Kan heel verhelderend werken (is mijn mening hoor).

 

 

 

Kortom, zorg ervoor dat je uit je dip komt, voordat je verder gaat.

 

Afleiding zoeken (schilderen, klussen, lachavonden organiseren en zwemmen) is daar een belangrijk onderdeel van.

 

 

 

Nou, einde van dit betuttelende betoog. Alles goed bedoeld hoor. Doe ermee wat je wilt, of helemaal niets.

 

 

 

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cynthia,

 

Wij hebben al nu afgesproken dat wij 4 pogingen willen doen, dus er 1 zelf willen bekostigen. Adoptie willen we eigenlijk niet, wel zouden we dan super (suiker) tante en oom willen zijn voor mijn zusje's kind(eren) als die nog komen dan. Dan heb je dus alleen de lusten hihihihi

 

Aangezien onze moeder naar drenthe is verhuisd 2 jaar geleden zijn we best op elkaar aangewezen dus dat komt wel goed. Overige familie komt uit Amsterdam , e.o., en ook uit friesland.

 

 

 

Breda...ben dan wel in amsterdam geboren maar Breda: daar wil ik dus niet weg.Tuurlijk: het is eigenlijk een dorp en ik ken Breda op mijn broekzak.

 

 

 

Maar je woont nu dus helemaal niet meer in Brabant?

 

 

 

met de opening van de nieuwe haven is er een bourgondisch stukje bijgekomen. De opening zlef was fantastisch..echt heel bijzonder..zo met alle bredaenaars bij elkaar echt eewn spektakel!

 

 

 

Ook het bos en de galderse meren zijn hier onder handbereik.

 

 

 

En natuurlijk carnaval! Ik wilde een foto plaatsen van vorig jaar maar die is nu te groot dus doe ik van de week nog wel . Heerlijk gewoon effe incognito..alhoewel: zelfs met afrikapruik en mega zonnebril en glamorjurk ( soulsangeres ) word ik nog gewoon herkend ( !!!!!!!!! ) Wij hadden een microfoon bij ons en toevallig waren we gaandeweg van 'radio KUL" en gingen mensen vragen aan wie ze de groetjes wilden doen,. Flauw allemaal , maar we hadden natuurlijk zo wel met de hele kroeg contact.

 

 

 

Dat gedoe dat het alleen maar om zuipen en vreemdgaan zou gaan....dat is voor mij geen carnaval . IS meer verbroedering , rangen en standen vallen weg dus je praat nog eens met mensen wara je anders zo snel neit mee in contwact komt, en in de huid van je 'act'kruipen.

 

 

 

ik heb er al zin in ! Jij weet al wat je gaat maken kwa outfits????

 

 

 

Wij verzamelen een zooitje bij mekaar, 2e hand winkletjes enzo , we kunnen n.l. niet met een naaimachine overweg hihihihi

 

 

 

Verder gaat het me een heel stuk beter vandaag. Ik moest er ff 'uit'. gelukkig heb ik einde van de maand een lang weekend vrij. de 30e een dagje naar Antwerpen met mijn zus: zussendag en dna maandag 3 december heb ikook nog vrij.

 

 

 

Hoe gaat het met jouw? heb je 'ineens'een tweeling ( mijn vriend is er 1 van een tweeling trouwens ) ..da's ff all zeilen bijzetten! maar je zal vast niet hardop klagen hihihi ik heb zelf het idee dat ik dat amper zou durven omdat dit je grootset wens is, is natuurlijk niet reeel: want kinderen kun je echt wel eens achter t behang plakken! :tard:

 

 

 

nou fijne dag, ik moet aan het werk, helaas!

 

gr lentezon

 

 

 

-zal zo ook ff wat terug schrijven naar Rosali en Laura! -

Link naar reactie
Delen op andere sites

en was het zwemmen lekker??

 

 

 

Hoi rosali!

 

Ik ben niet gegaan. Mijn vriendin kon niet, bovendien was t takkeweer en ik meot dan op de scooter ( ik ga pas 04-01-07 op voor mijn rijbewijs!) .

 

Volgende week maar weer.

 

Doe jij nog iets aan sporten?

 

Als Milan eenmaal loopt: da's al sport zat om daar achteraan te gaan hihihihih

 

gr lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lentezon,

 

 

 

Ook ik heb in een flinke dip gezeten.

 

December 2003 miskraam na 6wk zwangerschap, mei 2004 bbz, juli 2005 bbz (beiden met behoud van eileiders). Na de eerste bbz schoot ik in een flinke dip. Tijdens mijn 2e bbz liep ik bij een psychotherapeute. Ik heb daar geloof ik maar 4 gesprekken gehad, maar wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb toen!

 

Daardoor kon ik mijn 2e bbz makkelijker verwerken en kon ik ook vol overgave de ivf in.

 

Eerder was ik daar niet aan toe.

 

 

 

Ik kan iedereen gesprekken met een psych adviseren hoor. Je bent juist niet gek als je dat eens doet. Kan heel verhelderend werken (is mijn mening hoor).

 

 

 

Kortom, zorg ervoor dat je uit je dip komt, voordat je verder gaat.

 

Afleiding zoeken (schilderen, klussen, lachavonden organiseren en zwemmen) is daar een belangrijk onderdeel van.

 

 

 

Nou, einde van dit betuttelende betoog. Alles goed bedoeld hoor. Doe ermee wat je wilt, of helemaal niets.

 

 

 

Liefs Laura

 

 

 

 

 

Jeeh laura, jij hebt ook al een hele weg met diepe dalen afgelegd zeg! Nu zit je helemaal in de blauwe wolk zo onderhand...met 2 mannetjes om voor te zorgen. j ehebt het, zoals iedereen hier, erg verdient!

 

 

 

Had jij 2 emmbryo's laten terugplaatsen?

 

ik weet niet hoe het in Breda/ tilburg geregeld is, of je daar een eigen keuze in hebt. Mijn vriend zou wel heel graag een tweeling 'willen', hij is er zelf 1 van een tweeling. Moeten er nog over nadenken...op het moment mag ik mij al de koniing te rijk voelen met 1 gezond kindje!

 

 

 

Aan de ene kant is het wel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die last heeft van depresieve gevoelens . dat hoort er dan waarschijnlijk ook gewoon bij. Ik zeg altijd maar zo: ik ben geen superwoman!

 

 

 

Vandaag gaat het al stukken beter...is echt vervelend zo'n intens verdrietig en rot voelen.

 

 

 

Een psychiater zal ik niet zomaar inschakelen, ik heb daar in mijn vroege adolesentie al veel in meegemaakt, Ik heb een problematische jeugd achter de rug. Ik ben een echte 'zelftherapeut', maar als ik echt alleen niet zou redden ga ik dat zeker overwegen.

 

 

 

Weet je dat ik elke week met een psycholoog praat??? hihih

 

 

 

maar dat moet je meer letterlijk nemen : een vriendin van mij die ik wel elke week zie en of spreek is van beroep psychologe hihi

 

Nee, maar wij praten nooit op zo'n manier samen , mocht ik nu echt ergens mee zitten: tuurlijk kan ik van haar ( proffesionele ) zienswijzen gebruik maken .

 

 

 

Hier praten en schrijven helpt ook, kwa begrip ...

 

 

 

Nou ik moet ff naar een collega ...

 

fijne dag meid, ben je huis vandaag? Huismoeder?

 

liefs lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lentezon,

 

 

 

Even ter correctie; ik heb een zoon en een dochter......

 

We hebben 2 embryo's terug laten zetten, die beiden zijn blijven plakken gelukkig.

 

Ons ziekenhuis doet standaard 2 embryo's bij de tp, mits die er zijn natuurlijk.

 

 

 

Heb vandaag gewerkt, ik werk (nu nog) 2,5 dagen per week.

 

Maarvanaf 1 jan ben ik werkloos en ga ik een eigen praktijk met iemand anders starten.

 

In hetbegin zal ik dan 2 middagen per week draaien, maar daarna wel wat meer is de planning.

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lentezon,

 

 

 

Even ter correctie; ik heb een zoon en een dochter......

 

We hebben 2 embryo's terug laten zetten, die beiden zijn blijven plakken gelukkig.

 

Ons ziekenhuis doet standaard 2 embryo's bij de tp, mits die er zijn natuurlijk.

 

 

 

Heb vandaag gewerkt, ik werk (nu nog) 2,5 dagen per week.

 

Maarvanaf 1 jan ben ik werkloos en ga ik een eigen praktijk met iemand anders starten.

 

In hetbegin zal ik dan 2 middagen per week draaien, maar daarna wel wat meer is de planning.

 

 

 

Groetjes Laura

 

 

 

Oh hihihi foutje sorry!

 

Spannend hoor samen met een partner voor jezelf beginnen...wat is je beroep als ik vragen mag?

 

Nog de laatse loodjes op je oude werk.

 

Ik zelf werk al een jaartje of 8 bij dezelfde baas. het verloop is hier niet groot dus 'one big family'met alle ups en downs van dien.

 

ik ga weer eens wat doen hier.

 

fijne dag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden