Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI


Valesca

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben nieuw hier,ik ben Valesca getrouwd en sinds juni 2006 gestopt met de pil.

 

Toen we na een jaar nog niet zwanger waren zijn we naar de Ha gegaan.

 

Mijn man kreeg een zaadonderzoek en die was niet goed,test werd herhaald en daar zat helemaal niks in.

 

We moeste naar de Uroloog ,hij werd onderzocht en alles zag er goed uit,nog een test gedaan en daar zat wel weer wat in maar niet veel.

 

We zijn door gestuurd naar de Gynecoloog,daar heb ik de standaard onderzoeken gehad en dat was allemaal goed.

 

De Gynecoloog gaf aan dat ICSI de mogelijkheid was.Nu worden we doorgestuurd naar Nijmegen.Daar moeten we nu 8-11 heen dan krijgen we rondleiding en moet mijn man nogmaals een potje inleveren.

 

 

 

De Gyn.deed positief over ICSI maar ik heb mijn vraagtekens,want mijn man had bij 1 test geen zaad en de andere erg weinig,en wat er is is dat wel goed??

 

En kunnen ze zaad in gaan vriezen zodat er iniedergeval wát is als ze bij me eitjes weghalen?

 

heel veel vragen en onzekerheden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom meis,

 

 

 

Ja als je net gaat beginnen heb je zoveel vragen...je hoofd loop helemaal over van de vragen...stel ze maar gerust er is altijd wel iemand hier die je antwoord kan geven!

 

 

 

Bij mijn man was er wel genoeg zaad maar de kwaliteit was niet goed, dus dat is weer anders!

 

 

 

Er komt vast een antwoord!

 

 

 

Je hebt wel vaker hoor dat het de ene keer wat beter is dan de andere keer(het zaad)

 

Rook of drinkt je man......dat soort vragen zal de arts ook wel gevraagd hebben denk ik!

 

 

 

Sterkte meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Valesca

 

 

 

Bij ons was een beetje hetzelfde verhaal als bij jullie. Mijn controles in het ziekenhuis in Ede allemaal goed. Maar 1 keer zelfs geen zaadjes te vinden. Maar gelukkig de keer dat het in Nijmegen getest werd zaten er genoeg in voor ICSI, er zijn maar een paar zwemmers nodig. Vanaf 21 oktober zijn we dus ook begonnen aan onze eerste poging, we zitten er nu middenin.... heel spannend allemaal hoor. Wel is mijn vriend vanaf de keer dat er geen zaadjes te vinden waren proxeed (besteld via internet) gaan gebruiken. Onze wens is heel groot en we willen ook echt alles proberen om toch nog samen een kindje te krijgen. De keer daarna wel genoeg zaadjes voor ICSI en nu gebruikt mijn vriend het nog steeds en hopelijk zijn er dan ook genoeg zaadjes die zwemmen met de punctie straks..... Bij ons hebben ze dus geen zaadjes ingevroren, dat doen ze niet werd er gezegd, ze willen het met vers doen. Wij hadden dat ook gevraagd namelijk in het ziekenhuis. Heel veel succes en ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb !!

 

 

 

Liefs Petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Petra het is alsof ik mijn verhaal lees.

 

Wij hebben ook Proxeed besteld en vandaag is mijn man daarmee gestart..pff hopelijk is er dan wel zaad als er bij mij eitjes weg gehaald zijn,spannend zeg

 

Hopelijk gaat het bij jullie allemaal voorspoedig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Valesca,

 

 

 

Je verhaal klinkt heel bekend. Bij mijn hubbie was het zaad "extreem slecht" (zo stond het op het formulier van het lab). En toch hebben we drie kindjes mogen krijgen via ISCI. Ze hebben echt maar een paar goeie zwemmertjes nodig!!

 

 

 

Wat ik je wel kan adviseren: als je man straks na de punctie "zijn bijdrage" moet leveren in het potje, dan kan er van te voren in dat potje een vloeistof worden gedaan (heeft een roze kleur) waardoor het zaad wat langer "vers" blijft... misschien helpt dat?

 

 

 

Succes met je poging, I keep my fingers crossed!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij ons hebben ze toendertijd, bij elk zaad onderzoek het zaad wat goed genoeg was ingevroren. Toen we de poging deden moest mijn man vers zaad produceren en als dit niet geschikt was, zouden ze zaad ontdooien.

 

Wij hebben geen ingevroren zaad nodig gehad.

 

De ene keer was het bar slecht, de andere keer zat er bruikbaars bij. Het verse, tijdens de poging was goed genoeg voor 17 bevruchtingen!

 

(ik had 18 eicelllen)

 

 

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

spannend zeg.

 

ik hoop dat er straks een paar goeie zwemmertjes bij zitten. het is al zo spannend en dat moet je dan ook nog afwachten...ik kan me voorstellen dat dit extra moeilijk is. ik hoop dat ze toch wat zaad invriezen, dat zou voor jullie wat minder spannend zijn, toch? natuurlijk doe je het liever met vers zaad maar toch.

 

heel veel succes!

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vonnie,wat geweldig dat jullie 3 kindjes mochten krijgen

 

Die vloeistof krijg je die ook in het ziekenhuis?

 

Dankjewel voor je reactie

 

 

 

Hoi Valesca,

 

 

 

Ik lees je berichtje nu pas en het antwoord is: ja. De laborante deed het bij de allereerste poging uit haarzelf in het potje. De daarop volgende pogingen vergaten ze het elke keer en hebben wij er expliciet om gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Valesca,

 

 

 

Ik lees je berichtje nu pas en het antwoord is: ja. De laborante deed het bij de allereerste poging uit haarzelf in het potje. De daarop volgende pogingen vergaten ze het elke keer en hebben wij er expliciet om gevraagd.

 

 

 

Oke dan zal ik er ook eens naar vragen!

 

Ik ga het allemaal maar opschrijven;)

 

Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden