Ga naar inhoud

Grrr.... stukje in nrc


lis

Aanbevolen Berichten

He meiden,

 

Heeft iemand van jullie het nrc thuis?

 

Marjoleine Vos heeft daarin een stukje geschreven over Babyboom met hele stomme dingen erin.

 

 

 

Kijk, ik snap ook wel dat je dat eerste met die vrouw die liet zien hoe ze het het liefste deden liever niet ziet en dat die test voor een groot deel fake was aangezien niet iedereen dezelfde cyclus heeft (ja dat had ze door slim he) maar op het einde worden de mensen waarop ingezoomd was op een nare manier naar beneden gehaald. en eigenlijk alle mensen die behandelingen ondergaan.

 

Dit staat er:

 

 

 

een aantal stellen werden er wat nader uitgelicht, allemaal paren bij wie het niet vanzelf kon lukken....Ze waren er natuurlijk niet op uit om in het onvermijdelijke te berusten, dan zaten ze niet in dat programma. Hier alleen maar mensen die op het stampvoetende af vastberaden waren om toch een baby te krijgen. En inderdaad was het dat stel met de gesteriliseerde man al een keer gelukt, maar nu moest er een tweede komen. En dat was 'allesomvattend ' belangrijk. er werd hele dagen om gehuild.....

 

Toch was het op allerlei momenten heus ontroerend en zeggen sommige deelnemers heel navoelbare dingen. Wat niet helemaal bevalt is vermoedelijk enerzijds de verwendheid, anderzijds de quasi-intimiteit overgoten met een showsaus die met behulp van wat deskundig commentaar 'integer' moet lijken.

 

 

 

argggggg. weer zo iemand die iedereen die het krijgen van een kind nastreeft een verwend, stampvoetend kind noemt!

 

ik krijg er een sik van.

 

als ik de tijd heb en moed vat ga ik een brief schrijven!!!

 

 

 

:Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk::Whdatk:

 

Lis:disgust:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hubbie vertelde het al, moet het zelf nog lezen. Wel fijn dat mensen, die er zelf niet mee te maken hebben, zo weer hun oordeel kwijt kunnen. Zo makkelijk als je zelf zo een kind kunt krijgen, ze weten gewoon niet waar ze het over hebben. En niet iedereen wil in zo'n show, dat moet ze zich ook realiseren.

 

 

 

Ik ben het helemaal met je eens hoor Lis. We moeten ze gewoon :smokem2:, allemaal eens flink wakkerslaan of :bullrider: wakkerschudden!

 

 

 

Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap zulke mensen niet hoor.

 

Onglofelijk als je zo kunt schrijven over andere mensen!

 

Ik heb daar echt geen woorden voor.

 

Wat een ongelofelijke muts!!!!

 

 

 

Of zoals Roos zou zeggen: deze persoon moet genomineerd worden voor eikel van de dag!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg niet te geloven, is het dan zo moeilijk om zich in te leven in iemand en medeleven te tonen. Maar nee ze gillen weer als een kip zonder kop want hoe kunnen ze nu een oordeel geven als ze zelf er nooit mee te maken hebben gehad. Bah kortzichtige types met grote monden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden, erg druk hier dus die brief komt er niet van... zo gaat dat altijd he, stom eigenlijk. maar t is zo veel moeite.

 

ik zal de krant een beetje proberen bij te houden om te kijken of iemand anders iets erover heeft geschreven!

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te filmen dat soort mensen. Ik denk dat ze zich totaal niet realiseren hoe kwetsend dit soort verhalen voor anderen kunnen zijn. Alsof wij ervoor hebben gekozen om niet op de 'normale' manier zwanger te kunnen raken. Pfff...k wil het dat soort dozen nog wel eens zien doen om elke dag te moeten spuiten, ziekenhuis in, ziekenhuis uit, puncties....grrrrr, zit me echt boos te maken:angry5:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi Irene,

 

 

 

Ik zie dat je net lid bent geworden en dat dit ook je 1e berichtje is.

 

Niet echt een lekkere binnenkomer hier denk ik.

 

Of heb je je speciaal lid gemaakt om hier op dit stukje te kunnen reageren?

 

Je had je beter eerst even voor kunnen stellen en even zeggen waarom je hier bent op deze site.

 

Wel net zo netjes t.o.v. je forumgenootjes.

 

 

 

Beau

Link naar reactie
Delen op andere sites

go bo!!! haha.

 

 

 

Ik kan er echt met mijn volle verstand niet bij, dat iemand die zelf geen kinderen kan krijgen, zo praat over anderen, zij zou juist moeten weten hoe wij ons voelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, wat een rotstukje zeg! Als deze Marjolein zelf geen kinderen kan krijgen via de natuurlijke manier, dan zou ze inderdaad ook voelen wat wij voelen / gevoeld hebben.

 

Tuurlijk is een deel van het programma een show, maar het merendeel is toch echt de harde wereld van het niet of moeilijk zwanger kunnen raken.

 

 

 

Irene, ik ben het met Beau eens, stel je eerst eens fatsoenlijk voor, voordat je ons veroordeelt!!!!!!!!!!!!!!

 

Over snel oordelen gesproken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus ook al mensen die het zo goed weten te vertellen voor en over anderen.....(en dan ook nog eens zonder je eigen eerst eens even netjes voor te stellen) (zegt alweer genoeg)....ik zat net even op een andere site, waar dus ook bij een bepaald onderwerp een hele heftige discussie is ontstaan......ik ben dan ook flink uit m,n naad gegaan......dit soort sites bestaan volgens mij om elkaar te steunen en begrip te vinden..........waarom is dat voor sommige mensen zo moeilijk?????

 

Echt jammer dat er zulke mensen bestaan.............

 

En sorry Seetje, ga ik nu iets te ver????

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor meis ...je gaat zeker niet te ver...wie hier te ver gaat is irene voskamp!

 

Zoals je weet irene stel je jezelf even netjes voor, zoals je al kon lezen toen je lid werd!

 

En daarbij vraag ik je om je ene zin wat verder toe te lichten.

 

Wat zit je dwars? waarom reageer je hierop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

he ineens zag ik dit oude stukje weer...

 

tja ik heb al vaker in de media gemerkt dat er ook mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen en zelf vinden dat ze daar heel goed mee om gaan (dat is misschien ook zo) maar dat ook aan anderen willen opdringen. je weet wel 'het is niet zo bedoeld, we hebben ook andere dingen om voor te leven en dat zou iedereen moeten doen'. en dan veroordelen ze anderen die er (nog) wel voor strijden of op een andere manier voor strijden nogal makkelijk. natuurlijk zou het voor heel veel mensen beter zijn als ze het wat konden relativeren, maar doe het maar ns...

 

ook al heb je het zelf meegemaakt dan moet je nog steeds respect opbrengen voor anderen die er anders mee omgaan.

 

ik ken marjoleine en haar situatie natuurlijk helemaal niet en kan niet over haar oordelen, maar haar stukje vond ik beneden alle peil en daar heb ik over geschreven!

 

ik denk dat irene niet nog weer hier komt, is alleen lid geworden om hierop te reageren?

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja meiden....ik zag dus gister op een andere site (weet niet of ik de naam hier mag noemen)....ook een aantal topics staan waar ik me vreselijk kwaad of nog erger woest over heb gemaakt......over dat bepaalde vrouwen geen kinderen mochten krijgen....en dan ging het bv. in dit geval over een vrouw die chronisch ziek is en dus nu wel 37 weken zwanger is (op de natuurlijke manier) ....zij zei dat vrouwen ( zoals wij) die op de natuurlijke manier geen kinderen kunnen krijgen, het daar maar eens bij moeten laten zitten en accepteren dat dat zo is....want zij moest al zoveel kosten betalen voor de verzekering......zij vond dus dat zij voor de kosten op moest draaien voor behandelingen als IVF e.d...............en daar had zij niet om gevraagd!!!!!.....wij vrouwen die niet zomaar kinderen kunnen krijgen moeten dat zelf maar betalen en geen vergoedingen krijgen van het ziekenfonds, of dan maar accepteren als je zo geen kinderen kunt krijgen...Lekker makkelijk praten als je zelf dus wel zo zwanger bent geraakt op de natuurlijke manier!!!! Wij betalen toch ook voor haar medicatie e.d??????....maar zo zag zij het niet....het werd zelfs vergeleken met als je een tweede huis wilt kopen ergens in het buitenland, en je hebt er geen geld voor, dan moet je dat idee ook laten varen....!!!!! GRRRRRRRRRRRRRR............maargoed.....echt jammer dat mensen zo kort door de bocht kunnen zijn en zo over iemand kunnen denken, en oordelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb "irene voskamp" even gegoogled.. en volgens mij is het ook een journalist ofzo... allemaal van het zelfde dus... vast een vriendin van.. hahahahaha

 

 

 

Brenda, je hebt gelijk.............. hoe frustrerend ook LEKKER LATEN LULLEN!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden