Ga naar inhoud

Kiki is verkouden


manuela

Aanbevolen Berichten

Kiki is vanaf gisteren verkouden,ze heeft een snotneusje en je kunt horen dat ze een beetje schor is.Gelukkig heeft ze geen koorts.

 

 

 

Wat doen jullie als jullie kindjes ziek zijn ?

 

 

 

Ik smeer haar lekker in met Luuf,neem een badje met haar waar zwitsal voor verkoudheid in zit,en snijd een ui door midden en leg die op een schoteltje naast haar bed.

 

Ze is er niet echt ziek bij,ze is vrolijk en eet en drink goed.Zouden jullie dan met jullie kindje naar buiten gaan ?

 

 

 

Ik hoop dat we elkaar hier een beetje mee kunnen helpen.

 

 

 

Manuela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat ze zo verkouden is!!!

 

Ik hoop dat het snel over gaat!!

 

Een ui helpt inderdaad heel goed en luuf schijnt ook goed te helpen.

 

Ik weet niet goed of je ook gewoon met ze naar buiten kan, ik denk dat als je haar goed inpakt het geen kwaad kan.

 

En misschien is een beetje buitenlucht juist wel even lekker voor haar.

 

 

 

Beterschap!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey manuela,

 

ja je hebt zo'n beetje alles gedaan wat ik ook deed als het hier verkouden was. ik ging met de kids gewoon naar buiten hoor ( wel lekker inpakken maar ook weer niet TE ). het is een fabeltje dat men daar ziek van wordt! als ze een virus heeft kan ze toch gewoon koorts krijgen,is dan vervelend maar heeft niks met buitenzijn te maken dus ga maar lekker wandelen hoor..... hoop dat ze snel weer opknapt!

 

groetjes hanny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manuela,

 

Len heeft het ook goed te pakken hier. Ik smeer ook luuf, voor het slapen doe ik neusspray in zijn neus zodat hij wat beter lucht krijgt, een doorgesneden ui op zijn kamer, en idd een badje met zwitsal eucalyptus. Len wou ook niet eten en drinken ging erg moeizaam..... (iemand tips??)

 

Hij heeft ook koorts gehad, als het boven de 38,5 is geef ik hem een zetpil.

 

 

 

Ik ben gisteren met hem gaan wandelen, het was windstil en het zonnetje scheen heerlijk. Ik ga niet met hem naar buiten als hij koorts heeft.

 

Verder denk ik, dat een frisse neus geen kwaad kan? Het is een virus en dat krijg je niet van kou of iets dergelijks.

 

Wel een jasje aan, maar niet dicht, eigenlijk kleden zoals ik zelf gekleed ga. (dunne jas)

 

 

 

Heel veel beterschap voor je meissie!!!

 

 

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manuela,

 

 

 

Je hebt inderdaad bijna alles gedaan wat je kunt doen, alleen zou je eventueel nog een zoutoplossing in het neusje kunnen sprayen als ze last heeft van een verstopt neusje. En als ze hoest zou je kunnen denken aan een hoestdrankje?

 

 

 

Verder kan het volgens mij helemaal geen kwaad om met haar naar buiten te gaan hoor. Je wordt niet verkouden van kou maar van een virus of een bacterie die je van een ander verkouden iemand krijg. Ik kan me wel voorstellen dat je lekker thuis blijft als ze koorts heeft maar als het zonnetje lekker schijnt denk ik zelfs dat ze het wel lekker zal vinden om naar buiten te gaan.

 

 

 

Nou sterkte ermee maar. Twee weken terug waren onze twee meiden snipverkouden, dus ik weet hoe het is. Gelukkig ff doorgesmeerd met Luuf en een kilootje uien verder en we zijn er alweer vanaf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het neusje verstopt zit, kun je een zoutoplossing spuiten.

 

 

 

Bij een lopend snotneusje heb je zo'n neuszuigertje ( ik noem het de purkenplukker...) waarmee je het neusje schoon kunt zuigen. Een neusgaatje dichthouden en het andere schoonmaken (is wel handig als je met zijn tweeen bent trouwens).

 

 

 

En vorige week heb ik trouwens voor het eerst hoestdruppels gegeven aan Roos. Zij had echt een behoorlijke hoest en ik heb haar Bisolvon voor kinderen gegeven en dan de laagste dosering. Gelukkig was ze er al met drie dagen vanaf, want hoestende kindertjes vind ik helemaal niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

arme kiki len en luca!

 

ik neem ook altijd neusspray, de luuf heb ik nog niet geprobeerd.

 

t is hier trouwens ook niet goed:

 

 

 

ebbe heeft bronchitis!

 

zielig he. heel benauwd en pieperig en droge hoest.

 

gelukkig kon ik nog naar een dokter vanmiddag en heeft hij antibiotica gekregen en zo'n grote puf. heeft iemand enig idee hoe je die kan gebruiken zonder dat je kindje helemaal in paniek raakt?

 

ik zet dit ook even in een apart topic, meer kans op tips misschien want zo lukt het neit en hij heeft echt meer lucht nodig.

 

hub komt pas laat vanavond thuis of moet ik zeggen vannacht dus ik moet het zelf doen...

 

 

 

zijn jullie kindjes ondertussen al ietsje beter?

 

 

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gereageerd op het andere topic Lis.

 

Ik heb eigenlijk geen tips voor je.. hopelijk lukt het een beetje en is Ebbe snel weer wat beter.

 

 

 

Len is weer beter, nog een klein hoestje maar dat zal ook wel snel over zijn.

 

 

 

Ik heb van vsm een hoestsiroop, druppels gekocht, die helpen wel goed, geef ik voor de nacht.

 

 

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden