Ga naar inhoud

katharina ziekenhuis eindhoven


rosalie

Aanbevolen Berichten

ik ben onder behandeling geweest in het katharina ziekenhuis in eindhoven

 

ik heb daar een heel positieve ervaring aan over gehouden!!

 

en meedere mensen in mijn omgeving!!

 

alleen als er nog ooit een punctie komt ga ik die beslist onder algehele narcose doen!!

 

voor mij was het een te pijnlijke ervaring!!

 

heb het daar ook uitvoerig met de gyneacologen over gehad en dat was prima volgens hun!!

 

 

 

groetjes rosalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hey rosalie. ik ben onder behandeling geweest in het MMC in veldhoven. heb daar ook alleen maar goede woorden over!!!!!!

 

maar die punctie VRESELIJK !!!!!! weet niet of er nog andere mensen zijn die er zo over denken maar ik wel. de eerste was voor mij echt een HEL met hoofdletters. ze hingen met 2 man op mijn buik terwijl dr. maas maar aan het prikken was,gelukkig zei zij zelf al meteen dat ze het zo niet meer met me wilde doen. dus bij 2e punctie een infuus gehad met SUFENTA. HEEEEEERLIJK. ben nog nooit zo snel van deze planeet gegaan. behandeling was nog pijnlijk maar DRAGELIJK misschien heb je er iets aan voor een eventuele volgende keer????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt ook groot gelijk ook! als ik die keus had gehad..... ben 'blij'om te horen dat ik niet de enige ben geweest waarbij het bijna ondraagelijk veel pijn deed,ben normaal helemaal niet zo'n ei maar zelfs mijn man kon het bijna niet aanzien. en die moest toen nog naar het cat.zkh om 'zijn bijdrage'te leveren. echt zielig . nee geen goed gevoel bij poging een. maar TOCH gegaan voor poging 2 raar he dat een verlangen zo diep kan zitten........

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor helemaal niet raar dat het zo diep kan zitten

 

ik heb het ook heel erg maar mn hubbie wil eigenlijk niet nog een keer!!

 

dit heeft genoeg gezien,van al die pijn!!

 

 

 

maar daar heb je het weer..

 

het verlangen zit dieper dan de pijn!!

 

 

 

groetjes rosalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo,

 

 

 

Ik moet nog een ivf behandeling ondergaan en wil dit of in het catharina ziekenhuis of mmc veldhoven doen.

 

Maar als ik jullie berichten zo lees .... slik

 

dus verdoving vragen ??

 

 

 

groetjes:5shotss:

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij scheelt het enorm per ziekenhuis of ze dat uberhaupt wel doen onder narcose. Ik kreeg alleen een roesje, maar ik voelde de pijn toch wel. Heb liggen janken van de schok en het geduw op mijn buik. Maar ik liep ongeveer 1,5 uur later te winkelen...dus ja...voor iedereen erg verschillend denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hallo allemaal , ik ben zelf ook in behandeling bij het catharina ziekenhuis in eindhoven en vind de artsen zeer vriendelijk.

 

helaas is de eerste icsi mislukt en we beginnen in mei aan de 2de.

 

 

 

het enige wat ik minder vond was dat bij de tp geen echo was en dat je dus niets kon zien van de tp.

 

is dit standaard in eindhoven?

 

ik wil bij de volgende bespreking wel vragen of dit mogelijk is.

 

 

 

wie heeft dit wel gehad in eindhoven?

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben ook onder behandeling geweest in het Catharina in Eindhoven. Helaas vindt dr Dop dat ik daar ben uitbehandeld. Over de verpleging niks meer dan goeds, maar de gynaecologen mogen wel een cursus sociale omgang met patienten volgen. Ik heb echt een hele nare aanvaring gehad.

 

 

 

Ik ben nu in behandeling in Leuven. Daar zijn de artsen echt heel vriendelijk en behandelen je echt als klant. Jou wensen staat centraal. Daarnaast is de kennis in Eindhoven over de ziekte endomtriose te laag. Leuven was zo verhelderend, er was zoveel begrip voor de pijn en het verdriet. En.... ze zeggen dat er misschien toch mogelijkheden zijn voor IVF voor mij. Dat zou betekenen dat ik niet geheel ben uitbehandeld wat betreft mijn kinderwens. Ik heb nog een hele lange weg te gaan. Sta op de wachtlijst voor een grote buikoperatie volgend jaar, maar er is weer hoop. En daarvoor rijd ik met plezier naar Leuven.

 

Jonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi Draakje

 

ik heb ook mijn tp in eindhoven gehad en inderdaad.

 

helaas geen echo apparatuur.

 

dat vond ik wel jammer want ik had het wel leuk gevonden om dat humpje terug te zien in mijn baarmoeder.

 

nu moet je maar geloven dat het zo is.

 

jammer maar goed duimen maar.

 

ook zou ik schriftelijk horen of er embryos ingevroren zouden worden, ik heb nog steeds geen post gehad ?????????????????? en vorige week donderdag was de tp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helleu,

 

Nou, wij hadden wel echoapparatuur...Ze lieten ons wat luchtbelletjes zien, en daar moest het embryootje dan ergens zitten. Het embryootje zelf hebben we niet gezien. Maar dat was in Zwolle... Dus... ik heb het ook niet echt gezien.

 

 

 

Groetjessssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij het LUMC in Leiden ook het embryo'tje niet gezien. De laborant kwam aan met het rietje en een andere laborant bracht het embryo bij naar binnen. Ik moest nog even blijven liggen en dan gingen ze kijken of het embryo verdwenen was uit het rietje en als dat zo is dan mag je weer gaan. Ik vond het ook jammer dat ik het niet kon zien, ik had het daar wel verwacht. Maar ja, op goed vertrouwen dan maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het inmiddels nagevraagd en een echo bij de tp doen ze niet meer omdat het niet van medische waarde was als ze dat deden!

 

dat vond ik wel jammer want emotioneel heeft het toch veel waarde!

 

maarja, we kunnen niet alles hebben....hopelijk snel zwanger!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi allemaal!

 

 

 

Ik ben ook onder behandeling geweest voor IVF in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven en ben daar heel erg tevreden over. Zowel over de gynaecoloog als de verpleegkundigen; ik vond ze allemaal erg meelevend, professioneel en ondersteunend. Niets dan lof eigenlijk.

 

Mijn eerste punctie verliep vrij pijnloos, maar rechts konden ze niet puncteren omdat daar een bloedvat in de weg zat en dat te gevaarlijk was. Veel en goede uitleg gekregen over het hoe, wat, waarom en wat nu daarop van de gynaecoloog.

 

De tweede punctie was ondraaglijk pijnlijk door de wat kleinere follikels die ook nog steeds weg sprongen, maar de gynaecoloog en verpleegkundigen hebben me zo goed mogelijk bijgestaan en door de punctie heen geholpen en de nazorg en inleving was ook erg lief en betrokken van ze.

 

Wanneer ik klachten, vragen of onzekerheden had/heb, kan ik altijd bellen tijdens het telefonisch spreekuur en dan hebben ze alle tijd en zijn erg duidelijk. Hoe "belachelijk" mijn vragen of onzekerheden ook zijn, zeker nu de tweede IVF in een zwangerschap uitgemond is! Ze begrijpen in ieder geval mijn woelende hormonen erg goed!

 

 

 

IUI hebben we in Venlo gedaan, daar beviel de zorg en aandacht ons ook wel, maar toch wat minder persoonlijk en intensief. Lijkt me ook wel logisch, omdat de behandeling ook stukken minder intensief en ingrijpend waren dan IVF. Maar daar ga ik graag weer heen als ik moet bevallen!

 

 

 

Groetjes Gerda!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerda.

 

wat ik wel heel jammer vind van eindhoven als ik zo hier het forum lees is de wachttijd na de punctie.

 

je mag dan 3 dagen later bellen of ze bevrucht zijn en hoeveel en wanneer de terugplaatsing is.

 

Je hoort wel meteen na de punctie hoeveel eitjes er zijn maar moet 3 dagen in onzekerheid zitten of er iets bevrucht is.

 

 

 

Het zou fijner zijn als ze dat bv de namiddag van de dag erna zouden melden ofzo of na 2 dagen, dan kun je al rekening houden met wel of geen terug plaatsing.

 

Als er niets bevrucht is en je belt na 3 dagen valt het heel koud op je dak.

 

en als er wel een goede bevruchting is moet je een uur later al op de stoep staan. Je doet het wel al te graag maar toch vind ik het geen fijne planning

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nicolas,

 

 

 

Inderdaad is het even wachten en onzekerheid en dan ineens "haasten" naar het ziekenhuis voor de terugplaatsing, dat klopt!

 

Ik heb er op zich weinig moeite mee gehad; "wachten" is onderhand een synoniem voor "IVF-behandeling", dus dat kon er ook wel bij!!! Daarbij wist ik niet beter of zo gaat het altijd.

 

Ik kan er ook wel inkomen dat ze liever 3 dagen wachten voordat ze je bellen of er een goede bevruchting plaatsgevonden heeft; liever dat ik een paar dagen moet wachten dan dat ik snel goed nieuws krijg en 1 of 2 dagen later weer een belletje dat de eicellen zich toch niet goed doorgedeeld hebben en er toch geen TP plaats vind. Of een vroeg belletje dat er geen deling heeft plaatsgevonden en later een belletje dat het alsnog goed gaan delen is.

 

Dan heb je nog meer kans op het moeten verwerken van een teleurstelling.

 

 

 

Zo zal ieder ziekenhuis zijn eigen methodes en manieren hebben, het gaat er maar om dat je je daarin kunt vinden en je er goed bij voelt.

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is ook zo.

 

De dagen tussen de punctie en tp gingen ook vrij snel.

 

Het is ook zo dat als er geen bevruchting plaats vindt het ziekenhuis mij

 

zou bellen. Dus die dag voor de tp zat ik toch wel wat in de zenuwen hoor maar de ochten dat ik mocht bellen was ik wel geruster.

 

Ik was toch maar wel zwanger geworden maar ga nu weer voor de 2e ivf

 

ik had helaas geen cryo's dus hopen dat het nu wel blijft plakken deze keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM!!!!!!!

 

Ik hoop dat je snel mag beginnen met de 2de IVF en alvast heel veel succes gewenst!

 

 

 

Ik heb de tweede keer de IVF ondersteund met acupunctuur en dat is me bijzonder goed bevallen;

 

Het zorgde ervoor dat ik veel ontspannender, opener en bewuster van mijn lichaam en emoties de behandeling in ging en zowel de behandeling als de 2 weken wachten daarna veel positiever en mooier beleefd heb.

 

Ik weet niet of het mede daardoor gekomen is, ik ervaar en voel haast van wel, maar met 2de IVF is er in ieder geval gelukkig nu een prille zwangerschap ontstaan! Vandaag de eerste echo...!

 

 

 

Ik zou het iedereen willen adviseren, acupunctuur als ondersteuning is mij in ieder geval bijzonder goed bevallen. Maar natuurlijk moet je er zelf wel achter staan en je er prettig bij voelen. Dat kan iedereen enkel voor zichzelf bepalen.

 

 

 

Groetjes Gerda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden