Ga naar inhoud

Eerste icsi, 1 embryo, negatieve test en bloedinge


Laura1250

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

Even voorstellen : ik ben Laura, 27 jaar en in maart/april hebben wij onze eerste icsi behandeling gehad.

Helaas is deze niet zo goed uitgepakt, met 4 rijpe follikels, uiteindelijk maar 3 aangeprikt, 2 eicellen en 1 embryo. Embryo was teruggeplaatst maar helaas een negatieve test.

 

Nu merk ik dat ik er maar bezig mee blijf in mijn hoofd: waarom hebben ze een punctie gedaan met zo weinig follikels? Toch 1 poging voorbij nu.. 3 mei moeten we weer terug naar de arts voor controle. Hier ga ik het ook vragen. .

 

Verder ben ik na de terugplaatsing gewoon ongesteld geweest maar nu weer, 1.5 week te vroeg. Hebben jullie dat ook gehad?

 

Ik hoop dat iemand me een beetje moed in kan praten, ik ben zo bang dat het niet gaat lukken. .

 

Liefs Laura

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Laura,

 

ik had bij mijn eerste icsi ook maar vier eicellen, twee bevrucht en teruggeplaatst maar van slechte kwaliteit. Arts had mij afgeraden de punktie te doen, maar ik was eigenwijs....

 

uiteindelijk bij vierde icsi zwanger geworden van een zoon, die nu twee is. Daarna voor een tweede doorgegaan en bij de eerste icsi zwanger. Onze dochter is nu twee weken. Dus het kan nog allemaal! Maar wees kritisch tegen artsen en verander eventueelvan ziekenhuis. Ik ben nu 37 jaar, dus gemiddeld genomen liggen jouw kansen hoger!

 

succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat het bij de eerste keer niet gelukt is Laura! Ik zou als ik jou was in elk geval vragen waarom die punctie wel gedaan is, al is het maar om voor jezelf antwoorden te krijgen. Maar geef de moed nog niet op! Als het zo mag zijn, dan komt het moment dat je een wondertje draagt vanzelf! (Zeg ik heel dapper al laat ik die moed ook wel eens hangen hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Penny en maite,

Bedankt voor jullie lieve berichten.

Ik ga zeker vragen waarom de punctie wel gedaan is, toch zonde van de poging..

 

Penny, wat goed je postieve verhaal te lezen! :D

 

Maite, ik begrijp dat het bij jou ook nog niet gelukt is? Heelveel succes!

 

Liefs Laura

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, onze eerste icsi werd afgebroken omdat ik 3 follikels had (spoot 150 eh menopur), de poging daarop medicatie opgehoogd naar 225 eh menopur. Toen 8 follikels, 3 embryo's, uit de verse tp is onze dochter geboren en 1 embryo kon ingevroren worden.

Afgelopen zomer de cryo teruggeplaatst, werd helaas een miskraam.

In november weer een icsi, 4 follikels, 4 eicellen, 4 embryo's. Verse tp mislukte en er kon niks ingevroren worden.

Januari dit jaar 9 follikels, 8 eicellen, 6 bevruchtingen waaruit 3 embryo's. Van de verse tp nu bijna 15 wkn zwanger. Maar weer geen cryo's.

Reden van het wisselende hoeveelheid eicellen konden ze niet verklaren, was wel 1x ziek geweest.

Waarom er steeds niet ingevroren kon worden weet ik ook niet. Bij ons wordt op dag 5 ingevroren en zijn er zeer strenge eisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Laura,

 

ik heb bij alle vijf de pogingen maar 1x 3 embryo's ingevroren gehad. Dat was de vierde icsi, omdat ze toen zich allemaal goed ontwikkelden. Op zich is het goed als ze alleen op daf vijf ingevroren worden. Als ze dag vijf niet halen, zou er volgens het uz Gent sowieso geen zwangerschap optreden, dus is efficiënt en scheelt tijd en teleurstellingen...

 

bij mij hebben ze de dosering na de eerste icsi ook verhoogd en later hebben we ook een ander hormoon gespoten (menopur ipv puregon). Ik heb totaal vier ziekenhuizen in Nederland/ Duitsland/ België gedurende de vijf pogingen gesproken. De pogingen waren in België en Duitsland. Wat ik geleerd heb, is dat er geen een recept is om zwanger te worden en dat het puur trail and error is op basis van de kennis en ervaringvam de arts is. Dus zorg dat je een ervaren arts en/ of minimaal een ervaren kliniek hebt (liefst 30 jaar ;-) ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, onze eerste icsi werd afgebroken omdat ik 3 follikels had (spoot 150 eh menopur), de poging daarop medicatie opgehoogd naar 225 eh menopur. Toen 8 follikels, 3 embryo's, uit de verse tp is onze dochter geboren en 1 embryo kon ingevroren worden.

Afgelopen zomer de cryo teruggeplaatst, werd helaas een miskraam.

In november weer een icsi, 4 follikels, 4 eicellen, 4 embryo's. Verse tp mislukte en er kon niks ingevroren worden.

Januari dit jaar 9 follikels, 8 eicellen, 6 bevruchtingen waaruit 3 embryo's. Van de verse tp nu bijna 15 wkn zwanger. Maar weer geen cryo's.

Reden van het wisselende hoeveelheid eicellen konden ze niet verklaren, was wel 1x ziek geweest.

Waarom er steeds niet ingevroren kon worden weet ik ook niet. Bij ons wordt op dag 5 ingevroren en zijn er zeer strenge eisen.

Hoi Femke, wat goed jou verhaal te lezen! Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Ik ben erg benieuwd, dinsdag moet ik voor controle en dan gaan we horen hoe verder. Ik hoefde maar 100 eh te spuiten dus dat zullen ze wel willen verhogen :)

Fijne zwangerschap gewenst en ik hoop voor jullie dat alles goed gaat! Liefs Laura

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Laura,

 

ik heb bij alle vijf de pogingen maar 1x 3 embryo's ingevroren gehad. Dat was de vierde icsi, omdat ze toen zich allemaal goed ontwikkelden. Op zich is het goed als ze alleen op daf vijf ingevroren worden. Als ze dag vijf niet halen, zou er volgens het uz Gent sowieso geen zwangerschap optreden, dus is efficiënt en scheelt tijd en teleurstellingen...

 

bij mij hebben ze de dosering na de eerste icsi ook verhoogd en later hebben we ook een ander hormoon gespoten (menopur ipv puregon). Ik heb totaal vier ziekenhuizen in Nederland/ Duitsland/ België gedurende de vijf pogingen gesproken. De pogingen waren in België en Duitsland. Wat ik geleerd heb, is dat er geen een recept is om zwanger te worden en dat het puur trail and error is op basis van de kennis en ervaringvam de arts is. Dus zorg dat je een ervaren arts en/ of minimaal een ervaren kliniek hebt (liefst 30 jaar ;-) ).

Jeetje Penny,

Wat een reizen heb je achter de rug! Gelukkig voor het goede doel. Bedankt voor je verhaal!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura. Nee wij hebben inderdaad 6 KID pogingen gehad en daarbij is het nog niet gelukt. Wij gaan dus nu over op IVF/ICSI in de hoop dat dat wel lukken mag.

Spannend! Weet je al wanneer jullie gaan starten?

Wij hebben nog helemaal geen andere behandelingen gehad omdat we daar geen kansen hebben. . Icsi is bij ons de enige mogelijkheid helaas.

Lijkt me heel lastig om al zolang in het traject te zitten. Succes! Ik duim voor jullie dat het gelijk gaat lukken!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Laura,

 

wij hebben een tijdje in Duitsland gewoond en daar zijn ze technisch verder dan in Nederland en mag je op sommige punten ook meer. Na verhuizing teruggaat Nederland wilden we een soortgelijke behandeling, maar dat was in Nederland lastig, dus besloten wij al snel om dan maar in België te beginnen. Dus door omstandigheden zijn wij daar terecht gekomen. Waarschijnlijk maar goed ook, want ik weet niet of ik anders dan nu twee lieve kindjes had! ;-)

 

heel veel succes! Wees kritisch en lees veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Weet je al wanneer jullie gaan starten?

Wij hebben nog helemaal geen andere behandelingen gehad omdat we daar geen kansen hebben. . Icsi is bij ons de enige mogelijkheid helaas.

Lijkt me heel lastig om al zolang in het traject te zitten. Succes! Ik duim voor jullie dat het gelijk gaat lukken!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 

Wanneer wij gaan starten? De eerstvolgende keer dat ik ongesteld wordt. Deze keer werd ik het ineens een volle week te vroeg en wegens vakantie kon ik daardoor niet naar het zh gaan. Dus in mei gaan we dan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer wij gaan starten? De eerstvolgende keer dat ik ongesteld wordt. Deze keer werd ik het ineens een volle week te vroeg en wegens vakantie kon ik daardoor niet naar het zh gaan. Dus in mei gaan we dan beginnen.

Hi Maite, spannend! Wij zijn gisteren weer naar de arts geweest en hebben besloten dat we nog een maandje rust nemen. Ook ivm nog een gepland weekendje weg eind deze maand.

 

Succes met de behandeling!

 

Groetjes Laura

Ps. Excuses voor mijn late reactie, ik was even een paar dagen weg..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Dank je wel :D

Hi Maite,

 

Zijn jullie alweer begonnen?

Ik ben sinds vrijdag weer begonnen met de hormonen spuiten, dit keer wat meer omdat ik de vorige keer erg weinig follikels had.

 

Groetjes Laura

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden