Ga naar inhoud

DHEA online bestellen


bloempje80

Aanbevolen Berichten

Hoi,

Ik heb een korte vraag maar zal eerst even korte historie geven.

Na 6 jaar lang in behandeling te zijn geweest (13 x IUI, 5 x IVF) stonden we in 2012 klaar om in Gent (na Nederland en Duitsland te hebben gehad) van start te gaan met een nieuwe IVF behandeling. Voorafgaand aan deze behandeling moest ik 3 maanden lang DHEA gebruiken, en toen gebeurde er toch een klein wonder. 1 maand later spontaan zwanger en inmiddels een dochter van 3....ik ben er heilig van overtuigd dat het zeker met de DHEA te maken zal hebben gehad. 6e IVF poging kunnen annuleren dat was fijn. Nu 3 jaar later wil ik niet weer de medische molen in maar wel weer DHEA eens proberen voor 2 tot 3 maanden. En als het niet lukt dan de wens voor een tweede laten varen.

 

Weet iemand waar ik veilige DHEA kan bestellen. Ik had toen netjes bij de apotheek in Belgie gehaald met een recept vanuit Gent, maar nu wil ik het zelf gewoon bestellen.

Zojuist ziekenhuis gebeld en zij gaven aan dat ik 50mg nodig had, maar konden geen merk adviseren, begrijpelijk.

 

Iemand hier ervaringen met een betrouwbare leverancier...toch beetje eng idee online, want je weet niet altijd wat erin zit..

Alle advies is welkom.

 

groetjes

bloempje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen dit in Gent om je lichaam even een flinke boost te geven. Wordt ook bij hele oude mensen gebruikt die bv moeten opknappen na een zwaar ziektebed. Als je jong bent tussen 20-30 is dhea hoger en deze wordt lager naarmate je ouder wordt, hoe sterker n jonger je lichaam hoe makkelijker je zwanger wordt. Online bestellen betekent wel dat je niet zeker weet war nu echt inzit. Etiketten kun je helaas niet altijd vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas niet dan moet ik daar weer patiënt worden. Ik heb de overgebleven pilletjes van de vorige keer aan iemand anders op het ivf forum gegeven en nu heb ze dus alsnog zelf nodig grrr ;) hopelijk heeft het bij die andere persoon destijds ook geholpen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom eigenlijk nooit meer op het forum maar zie ineens dit bericht.

Via Kinderwunsch klinik in Dusseldorf een recept vragen? Of direct bij de apotheek daar in de straat? Ik maakte geld over aan de apotheek en zij stuurden dan 50 mg per pil DHEA naar mijn huisadres op. Mail de verpleging daar (in NL) en vraag of ze hierin kunnen meewerken.

Ik hoop het! Ik denk ook dat DHEA jou destijds geholpen heeft dan.

 

Succes!

Moes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goede tip! Ik ga morgen direct bellen. Heb nu als back up plan dat een vriendin van mij ze in de US koopt en naar mij stuurt, daar wordt trouwens standaard DHEA voorgeschreven bij fertiliteits behandelingen. En is het zonder recept verkrijgbaar bij de pharmacy. Je loopt trouwens altijd risico dat medicijnen /supplementen bij de douane worden onderschept. Mijn vriendin stuurt ze in een andere envelop toe. Als er vanuit een apotheek verstuurd wordt zal d douane eerder checken. Ellendig dat het in Nederland Verboden is. Ging het versturen goed via Düsseldorf, in blanco envelop? Of im moet naar Düsseldorf rijden, uurtje rijden.

 

wat zeggen ze in Düsseldorf nu van d risico's?

soms ben ik wel bang dat ik door nu dit te nemen ik straks risico loop en ik wil natuurlijk wel fit blijven voor mijn dochtertje van drie en niet later in ene een ziekte er door Krijgen.

 

Ik heb de bevalling van mijn dochter ook bijna niet overleefd :( zeer ernstige gradatie van HELLP syndroom)

valt me trouwens wel op dat HELLP Veelal voorkomt bij meiden die via IVF of medische molen zwanger zijn geworden. In het ziekenhuis in Maastricht gaven ze dat ook toe.

 

Ja moes, ik denk echt dat DHEA het m is geweerst mijn amh was 1,03 destijds, toen was ik 33, nu inmiddels 37

 

 

 

 

 

 

 

Ik kom eigenlijk nooit meer op het forum maar zie ineens dit bericht.

Via Kinderwunsch klinik in Dusseldorf een recept vragen? Of direct bij de apotheek daar in de straat? Ik maakte geld over aan de apotheek en zij stuurden dan 50 mg per pil DHEA naar mijn huisadres op. Mail de verpleging daar (in NL) en vraag of ze hierin kunnen meewerken.

Ik hoop het! Ik denk ook dat DHEA jou destijds geholpen heeft dan.

 

Succes!

Moes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liantja, bij ons geen oorzaak, niets kunnen vinden. Enkel lage vitamine d waarde, en redelijk laag AMH. Vitamine D was in juni 2012 echt optimaa, na vitamine d shots Via ziekenhuis en in augustus 2012 zwanger geraakt na enkele weken DHEA gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bloempje.

 

Ook ik denk dat DHEA erg goed kan werken bij een lage AMH waarde. Ik heb ze ook gebruikt bij mijn 5e icsi en daar is ook een zwangerschap door ontstaan is mijn mening. Uiteraard ben je van meer dingen afhankelijk, maar DHEA heeft er zeker bij geholpen. Voelde mij ook top door die tabletten. En geen baard eraan overgehouden wat je weleens hoort

Mocht het je niet lukken om het te bestellen dan kan ik kijken of ik wat kan betekenen. Wij gaan rond juni richting DD waarschijnlijk!

Weet je zeker dat je de juiste hebt!

 

Succes iig

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi bloempje.

Fijn dat het gelukt is. Weet je zeker dat je de juiste hebt. En spannend dat je weer gaat proberen. Ik hoop dat het het zelfde effect heeft als de vorige x!

Ik ga straks ook weer aan de dhea.. Hopelijk helpt het voor een goede terugplaatsing.. Spannend allemaal.

Voor wij evt starten gaan wij eerst binnenkort met de gynaecoloog om tafel ivm met de afloop van de vorige zwangerschap. En kans op herhaling.. Anders stopt het voor ons ook!

 

Succes iig

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Remmir,

 

Ja ik heb de juiste op recept van DD. per dag 2 stuks van 30 mg.

Toevallig heb ik ze ook door een vriendin van mij in de US laten kopen, gewoon bij de drogist in de USA (wilde perse niet online, wel gewoon via de drogist).

Bizar dat het daar vrij verkrijgbaar is.

 

En wat een prijsverschil. Hier betaal je 1,20 euro per pilletje. En daar is het echt veel goedkoper. Was nog meer kwijt aan shipping. Maar ja dat is hetzelfde met vitamines van Solgar bv, die zijn daar ook een vierde van prijs.

 

Gebruik natuurlijk nu eerste drie maanden die van de apotheek (via Nijgeertgen), en indien nodig kan als ik niet zwanger wordt altijd alsnog die andere proberen. Zouden prima moeten zijn, in Amerika is er juist ook een strenge wetgeving. En anders kan ik die altijd nog doorverkopen.

 

 

 

Hoi bloempje.

Fijn dat het gelukt is. Weet je zeker dat je de juiste hebt. En spannend dat je weer gaat proberen. Ik hoop dat het het zelfde effect heeft als de vorige x!

Ik ga straks ook weer aan de dhea.. Hopelijk helpt het voor een goede terugplaatsing.. Spannend allemaal.

Voor wij evt starten gaan wij eerst binnenkort met de gynaecoloog om tafel ivm met de afloop van de vorige zwangerschap. En kans op herhaling.. Anders stopt het voor ons ook!

 

Ach ik zie nu pas dat jullie in de vorige zwangerschap jullie dochter niet bij jullie konden houden...Wat verdrietig ..

Snap dat je dan inderdaad wel even goed om de tafel wil gaan zitten met de gynecoloog.

 

Succes iig

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo meiden. We hebben onze eerste ICSI poging achter de rug maar helaas zonder succes. Ik had maar 2 follikels die reageren maar eigenlijk kwamen aan maar 1 eicel toe na fors stimulatie. Bij het ZH willen ze ons niet meer helpen, hoewel we een top kwaliteit embryo hadden.

Ik heb vaak gelezen over DHEA. Ik vermoed dat ik een lage AMH heb aangegeven wat de ICSI heeft uitgeleverd, en dit gaat soms samen met een lage DHEA maar hier willen ze helemaal niet testen.

 

Ik wou jullie vragen:

1) wat zijn de referentie waarden voor DHEA.

2) moet je voor dat je gaan beginnen toch ergens proberen te laten prikken?

3) Ook na slikken? na hoeveel tijd?

4) Hoeveel moet je slikken?

5) Waar kopen ze?

6) hoe moet je ze slikken? Neem je ze elke dag tot dat je zwanger raak?

 

Alle advies/kennis dat jullie denken dat ik zou kunnen gebruiken hoor ik het graag. Ik heb een afspraak met mijn HA binnenkort en ik hoop ze te overtuigen om dit te gaan proberen.

 

Alvast bedankt.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. De referentie waarden zou je eens kunnen opvragen bij de Neo kliniek in Düsseldorf of ze staan ergens op internet. Toen ik 33 was zou rond de 2,5 goed zijn begreep ik en onder de 1 duiden op echt verminderde vruchtbaarheid. Ik had 1,03. Hoe dichter bij 2,5 hoe beter maar weet het ook niet meer precies. Ik heb dhea bij een tussendoor iui gebruikt. Waren toen weer aan het sparen voor een volgende ICSi en die bleek niet meer nodig toen

 

2. Ja als je het via apotheek wilt dan volgens mij standaard laten checken, ik kreeg ze nu opnieuw doordat ik het al 4 jaar geleden heb laten checken. Maar heb het nu netjes via Düsseldorf

 

3. Heb het destijds maar 5 weken gebruikt en toen was ik zwanger dus nooit meer laten checken. Ik zit nu in week 2 en laat het over 2,5 maand niet checken, ik moet dan wel echt stoppen zoals ik begreep. Ik gebruik het nu om gewoon zwanger proberen te raken zonder verdere andere acties.

 

4. Ik slik 60 Mg

 

5. Ik heb nu via Düsseldorf met officieel recept dus die gebruik ik nu . Daarnaast heeft vriendin van mij ze meegenomen uit Amerika. Daar verkopen ze het letterlijk via de lokale DA, ETOS zeg maar. Ik wilde niet online bestellen maar echt wel uit een winkel. , mocht het niet lukken dan gebruik ik wellicht die uit Amerika over een half jaartje nog een keer of ik verkoop ze als ik nu zwanger wordt. Heb ik vorige keer ook gedaan. Zit nu wel onder de puisten op mijn rug maar als dat het ergste is ;) je mag het niet heel lang gebruiken ze weten niet wat het op langere tijd met je lichaam doet. Maar im de us gebruiken vrouwen het soms gewoon altjjd

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

68-8,77 umol/l vrouwen 10-14 jaar

1,47-11,47 umol/l vrouwen 15-19 jaar

3,91-11,54 umol/l vrouwen 20-24 jaar

1,89-10,33 umol/l vrouwen 25-34 jaar

1,51-10,89 umol/l vrouwen 35-44 jaar

0,80-8,70 umol/l vrouwen 45-54 jaar

0,44-6,08 umol/l vrouwen 55-64 jaar

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van website Ziekenhuis maar volgens mij meten ze het hier toch weer anders....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

 

Hi Bloempje, bedankt voor jouw reacties. Weet je nog of je moet op een bepaalde tijd van de dag of van jouw cyclus DHEA laten prikken? Ik krijg wel een verwijs van mijn HA om ze te laten prikken maar ik weet niet of het moment van het cyclus bvb dit kan beïnvloed.

Kreeg je instructies toen om wanneer de test doen?

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden