Ga naar inhoud

12-weken wachtbankje


tien

Aanbevolen Berichten

Vanmorgen positief getest. Super blij! Maar ook ontzettend spannend dus ik durf nog niet naar een 'uitgerekend in' forum. Eerst maar eens deze eerste periode doorkomen. Hopelijk zitten er meer in hetzelfde schuitje en komen die ook hier alle blijdschap, zorgen en mooie momenten delen (we gaan maar even niet uit van verdrietige berichten).

 

Voor wie mij nog niet kent:

Vorig jaar februari, precies 5 jaar nadat ik met de pil gestopt was, is ons kleine wonder geboren (na verschillende IUI's en twee ICSI's). Van de laatste ICSI waren nog 3 van de 6 cryo's over dus ik kon nu gelukkig eerst met cryo tp-en beginnen. De eerste tp was mislukt, de volgende maand hebben we mijn eisprong gemist en vond er dus geen tp plaats en deze maand is het raak! Vandaag 14 dpo positief getest, dus precies 4 weken zwanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Snuffie! Wat leuk dat jij ook nog mee leest, dacht al dat er niemand van toen meer was. Ben heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Nog gefeliciteerd trouwens met de eerste verjaardag van je dochter! Hoe gaat het met haar? En ben je nog steeds aan het studeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tien,

Dank je wel. Was wel gek hoor, een dag na haar verjaardag kreeg ze koorts en na het weekend lag ze met het rs-virus in het ziekenhuis... Haar verjaardag hebben wij dus niet echt kunnen vieren, ze is pas sinds vrijdag thuis :(

Ja, ook nog druk bezig met de studie.

Hoe gaat het met jouw zoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zielig voor haar, hopelijk inmiddels weer helemaal beter? Wat heeft ze er lang in gelegen, zal voor jullie allemaal weer moeilijk zijn geweest.

Onze zoon doet het heel goed. We genieten ontzettend en nog elke dag besef ik me hoe bijzonder het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem toch maar weer (even?) Plaats op dit fijne bankje. Ik heb toch weer een beetje hoop gekregen. Wat een gekmakend traject is het toch. Ik heb woensdag, mijn nod, getest met Kruidvat die je volgens de gebruiksaanwijzing ook vanaf je nod mag gebruiken. Vrijdag testte ik met sensitest die vanaf vier dagen voor je nod mag gebruiken. Veel gevoeliger dus. Dacht ik. Gisteravond ging ik me er toch eens in verdiepen een het blijkt dat het waarschijnlijk toch andersom is... Zaterdag en vandaag ook daarmee getest en het loopt wel op. Alleen zeker geen knaltest te noemen, ook vandaag vier dagen na nod niet. Dus ik weet niet wat ik er van moet denken. In ieder geval weet wat hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Door alle afleiding is de tijd tot nu toe best snel gegaan. Nog zes dagen tot de echo. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Sinds een paar dagen wel af een toe misselijk. Gisteren weer niet dus dat is dan wel weer zorgwekkend. Mijn enorm gegroeide buik is het enige waardoor ik het een beetje geloof. Maar het maakt het ook moeilijk. Met ruim zes weken had ik al een flink grotere buik dan een vriendin die 17 weken zwanger is. Het is ook bijna niet te verbergen. Zelf door mijn wijdste truien steekt mijn buik naar voren. Nu het nog zo mega onzeker is, wil ik echt niet dat iemand het al weet. Als volgende week alles goed blijkt, wil ik het eigenlijk nog geheim houden tot na de nekplooimeting maar ik ben bang dat dat onmogelijk is. Maar goed, first things first.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi tien,

 

ik zou over je buik niet teveel inzitten. Gewoon zeggen dat je momenteel wat vreetbuien hebt! ;-) bij mijn zoon groeide mijn buik ook snel en liep in met zeven weken in zwangerschapsbroeken...moest ik op een foto voor mijn werk en dacht niet na en trok hem dis even op...ik dacht dat mijn collega's dat wel gezien hadden, maar het was niemand opgevallen...

 

misschien houdt je nu veel vocht vast door de behandeling. Je eierstokken kunnen nogal opzwellen door de behandeling en je zwangerschap.

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede avond,

allereerst gefeliciteerd dames. een bijzondere maar ook spannende tijd.

het is lang geleden dat ik hier ben geweest, maar ik heb mijn aller aller laatste terugplaatsing van een cryo gehad na 7 jaar ivf en ik hoorde vrijdag dat ik met 380 wachtdag11 zwanger ben. Ik durf alleen na 3 mk niet blij te zijn, mede omdat sinds vrijdag de misselijkheid en gevoelige borsten weg zijn. 11 maart de 7 weken echo maar pff wat spannend blijft het toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ymkeh....

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap en ja ik weet na zoveel jaar ben je uiterst voorzichtig en kun je het ook niet geloven...Wij hebben er zelf ook meer dan 7 jaar over gedaan en we hebben nu een heerlijk ventje rondlopen van 4.5 jaar

 

Van de week terugplaatsing gehad van onze laatste cryo..Dus weer in de spannende wachtweken....

 

Nou voor jullie op naar een mooie echo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd, ymkeh, en wat ontzettend spannend. Kan me goed voorstellen dat je uit zelfbescherming nog niet blij kan zijn. Ik ga hard voor je duimen. Veel succes in deze verlengde wachtweken die mogelijk nog zwaarder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden