Ga naar inhoud

Radeloos en jullie hulp/advies nodig


Minie

Aanbevolen Berichten

Lieve dames,

 

 

Zouden jullie eens mee willen denken?

Vandaag had ik een negatieve test na e.iceldonatie. Daardoor zijn wij het even helemaal kwijt.

 

 

Wij hebben het volgende al ondernomen:

4 maal icsi

8 maal iui-d

1 maal ecd

Resultaat; 4 maal vroege miskraam (3 maal na icsi en 1 maal na iui-d)

 

 

Tevens heb ik al allerlei andere zaken gedaan:

electro acupunctuur

Osteopaat

Orthomolucair

Allerlei supplementen

 

 

Qau behandelingen-onderzoeken:

pipelle

hsg

schuimecho

hysterescopie

laparoscopie

stollingsafwijkingen

vitamine bepalingen

 

 

Ik ben zelfs van baan veranderd omdat mijn vorige baan erg stressvol was.

 

 

Dit alles verspreid over 5 jaar. We hebben ook geprobeerd er een tijd tussenuit te gaan, er niet mee bezig te zijn, maar ook dat was niet de oplossing.

 

 

Is er iemand die nog tips heeft?

Ik ga denk ik op zoek naar meer info over hidden-c en natural killer cells.

 

 

Verder ben ik radeloos en weet niet goed meer waar ik moet zoeken voor een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi minie,

 

dat is een flink traject! Ik heb drie aanvullende ideeen:

 

genetisch onderzoek. (Is bij eiceldonatie waarschijnlijk minder relevant)

 

ik zie dat je in Gent geweest bent. Hebben ze daar ook gekeken naar je auto immuumsysteem? Dit kan de oorzaak van miskramen en niet innesteling zijn. Ze hebben daar ook een behandelmethode met prednison voor, die ik nu heb. In munchen heb ik voor het zelfde probleem granocyte gekregen. Gent vindt dat een te heftig medicijn, omdat je erdoor in shock kunt raken. Ik ben er bij onze zoon mee zwanger geworden. Dit is volgens mij ook het hidden killersverhaal.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2907225/

 

het laatste is een heel lang traject en afhankelijk van je huidige gezondheid (jaar). Ik ben na mijn bevalling af gaan vallen, maar wilde dit gezond doen en tevens het volgende icsi traject voor een tweede kind mee voorbereiden. Daarom heb ik bij een mesoloog / dietiste gelopen en heb mijn volledige eetpatroon gewijzigd. Ben daardoor van vele kleine klachten afgekomen en totaal 21 kilo afgevallen. Daarnaast ben ik puur om mijn spiermassa te verhogen, zodat ik mij energieker voelde in mijn dagelijks leven krachttraning gaan doen (body pump). Ik denk dat dit ook een hele goede impact op onze huidige behandeling heeft. Ik vermoed namelijk dat ik nu bij mijn eerste icsi meteen zwanger ben....terwijl ik er bij mijn zoon vier nodig gehad heb en ik nu qua leeftijd slechter zit....ik ben ook van baan veranderd en heb weinig tot geen stress, mijn man idem dito.

 

heel veel succes in jullie zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mini,

 

ik ben natuurlijk geen arts, bij mij blijven ze ook niet plakken. In Gent kwamen ze erachter dat mijn tsh waarde te hoog was voor een eventuele goede innesteling. Ik heb daar nu medicatie voor. Tsh is schildklierhormoon ze kunnen dit bij jou ook meten middels een bloedtest.

Kan ook bij de huisarts.

in overleg met ee arts in Gent een tip opgevolgd van dit forum, kinderaspirine na de eisprong tweede helft cyclus.

ik zit ook bij een homeopaat, via de masseuse en acupunctuur gekeken naar de meridianen etc.

wie weet zit hier iets bruikbaars bij voor jou.

heel veel succes en sterkte.

liefs Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heeft gent helemaal niks onderzocht. Wij zijn daar na 3 mislukte icsis met hele slechte resultaten ( waaronder 1 zonder bevruchtingen) wanhopig naar toe gegaan in de hoop daar het antwoord te vinden.

Helaas troffen wij daar een arts die geen enkel onderzoek heeft willen doen en de vierde icsi precies hetzelfde inzette als in nl.

Het enige wat hij aanpaste was ipv 125 of 150 eenheden, liet hij mij 225 spuiten ondanks dat ik al 3 keer eerder overstimulatie had gehad!

 

Het resultaat; 21 eicellen en zware overstimulatie, punctie werd uitgesteld.

Eind van het verhaal tp-ing van 1 goede embryo. De rest kon de prullenbak in.

Daarna besloot hij dat iui-d de oplossing was. Dus hebben we 6 rietjes besteld. Toen na die 6 rietjes er nog geen resultaat was hebben we een gesprek gehad met hem om aan te geven dat dit voor ons gevoelsmatig ook niet de oplossing was.

 

Hij zei letterlijk; jullie zijn te ongeduldig; je moet er gewoon nog 6 bestellen; een "gezond" stel heeft er ook vaak 12 maanden voor nodig om zwanger te worden.

Toen ik na 7e iui-d zwanger was en op 4.1 al bloedverlies was het boor mij klaar.

 

Wij hebben toen een afspraak gemaakt met het afdelingshoofd en zei gaf aan dat er na de vierde icsi al heel duidelijk was dat het aan mijn eicellen lag en niet het zaad. Die iui-d heeft nooit kans van slagen gehad zei ze.

Das fijn, al die moeite, verdriet en hoop voor niks. Ook zijn we er ruim € 7000 mee kwijt geraakt!

 

Voor ons dus helaas geen fijne ervaring daar.

 

Ik heb asperine gehaald. Enig idee hoe dit gebruikt wordt en welke dosering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heeft gent helemaal niks onderzocht. Wij zijn daar na 3 mislukte icsis met hele slechte resultaten ( waaronder 1 zonder bevruchtingen) wanhopig naar toe gegaan in de hoop daar het antwoord te vinden.

Helaas troffen wij daar een arts die geen enkel onderzoek heeft willen doen en de vierde icsi precies hetzelfde inzette als in nl.

Het enige wat hij aanpaste was ipv 125 of 150 eenheden, liet hij mij 225 spuiten ondanks dat ik al 3 keer eerder overstimulatie had gehad!

 

Het resultaat; 21 eicellen en zware overstimulatie, punctie werd uitgesteld.

Eind van het verhaal tp-ing van 1 goede embryo. De rest kon de prullenbak in.

Daarna besloot hij dat iui-d de oplossing was. Dus hebben we 6 rietjes besteld. Toen na die 6 rietjes er nog geen resultaat was hebben we een gesprek gehad met hem om aan te geven dat dit voor ons gevoelsmatig ook niet de oplossing was.

 

Hij zei letterlijk; jullie zijn te ongeduldig; je moet er gewoon nog 6 bestellen; een "gezond" stel heeft er ook vaak 12 maanden voor nodig om zwanger te worden.

Toen ik na 7e iui-d zwanger was en op 4.1 al bloedverlies was het boor mij klaar.

 

Wij hebben toen een afspraak gemaakt met het afdelingshoofd en zei gaf aan dat er na de vierde icsi al heel duidelijk was dat het aan mijn eicellen lag en niet het zaad. Die iui-d heeft nooit kans van slagen gehad zei ze.

Das fijn, al die moeite, verdriet en hoop voor niks. Ook zijn we er ruim € 7000 mee kwijt geraakt!

 

Voor ons dus helaas geen fijne ervaring daar.

 

Ik heb asperine gehaald. Enig idee hoe dit gebruikt wordt en welke dosering?

@mini dat is heftig om te lezen, ik gebruik het in de tweede helft van mijn cyclus. Het wordt bij ivf en ICSI ingezet de eerste dag na de tp. Als je weet wanneer je je eisprong hebt kan je de dag daarna ermee starten.

heb je kinderaspirine gehaald via de apotheek? Overleg wel even met je huisarts, in nl geven ze dit niet.

heb je aan het alternatieve circuit gedacht?

Succes

liefs Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi minie, Tja lastig verhaal...Laatste ding wat ik doe, ik neem l-arginin in zeer hoge hoeveelheden in de eerste 20 dagen van mijn cyclus om de kwaliteit van de eicellen te verhogen. Wetenschappelijk geloof ik niet aangetoond, maar bij mijn twee succesvolle icsi's gebruikt. Het is een specifiek aminozuur. Je haalt heb bij een fitnesswinkel / bodybuilderswinkel met van die voedingssupplementen. Dit heeft mijn Duitse arts voorgeschreven en heb ik in Gent toch ook maar erbij gebruiksomstandigheden het tijdens mijn eerste echo er nietgoed uitzag...Het vloeibaar en smerig chemisch zoet en ik nam 16,5-19,5 Mg per dag verspreid over drie keer. Deze hoeveelheid is drie keer de aanbevolen hoeveelheid van de verpakking en zoveel dat het niet in pillen te slikken is...In duitsland nam ik deze:http://www.ironmaxx.de/de/arginin-simplex-6500-liquid-1000ml.htmlIn Nederland had ik een ander merk en 5500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minie wat een verhaal Om droevig van te worden. Dat ze je zo verkeerd hebben ingeschat, wat frustrerend. Ik zou zelf heel graag alsnog onderzoeken willen laten doen als ik jou was om zeker te weten of het aan jouw eicellen ligt of aan iets anders. Als het aan je eicellen ligt, heeft aspirine denk ik weinig zin. Maar als je het toch wilt proberen: ik slik dagelijks 80mg ascal. Dat heb ik gedaan vanaf dag 1 na punctie en blijf dat doen t/m wk 36 of 37 vd zwangerschap, behalve in wk 9 t/m 12 (overgang van Gent naar vk/gyn in NL). Ascal is de werkzame stof in aspirine, bij de apotheek hebben ze aspirine in 100mg en merkloze ascal in de iets lagere dosering van 80mg. Het werkt een beetje bloedverdunnend en een beetje ontstekingsremmend en zou kunnen helpen als je lichaam embryo's afstoot (niet bewezen, maar schaadt ook niet in die dosering). Je kunt het zonder recept krijgen en het kost dan een paar euro per pakje.

Ik wens je veel sterkte in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, mijn berichtje is in het verkeerde topic geplaatst door mijn eigen domme fout! Even voor Minnie, inderdaad 80 mg ascal 1 x daags en misschien ook de L-arginine niet geschoten is mis. Veel sterkte! Leef met je mee, geef niet op!!!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden