Ga naar inhoud

Niet alleen naar echo in het weekend


Jessi79

Aanbevolen Berichten

Ik heb morgen (zaterdag) een follikelmeting voor een cryo terugplaatsing. De secretaresse vertelde dat ik niet alleen mocht komen, maar een andere volwassene mee moest nemen. Dit had met ethische kwesties te maken, een gyn mag blijkbaar niet alleen met een vrouwelijke patient op de poli zijn. Ik heb dit jaar al 2x eerder een fm in het weekend gehad (ook alleen) en er is nooit iets van gezegd. Toevallig kan mijn man morgen echt niet mee, hij is voor werk in het buitenland. In eerste instantie zou de echo (en waarschijnlijk dus ook deze ronde) niet door kunnen gaan. Gelukkig wilde de gyn na telefonisch overleg en smeken een uitzondering maken. Maar ik zat wel even een uur giga in de stress.

 

Kent iemand deze regel? Hebben jullie wel eens echo's in het weekend gehad zonder iemand erbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje goh... heb ik nooit geweten.. ik heb wel echo's alleen gehad met een man of dat pas later de verpleging binnen kwam als de echo klaar was ofzo..

hier nooit problemen mee gehad ik ga eigenlijk altijd alleen naar de fm's.. fijn dat het toch door kon gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb morgen (zaterdag) een follikelmeting voor een cryo terugplaatsing. De secretaresse vertelde dat ik niet alleen mocht komen, maar een andere volwassene mee moest nemen. Dit had met ethische kwesties te maken, een gyn mag blijkbaar niet alleen met een vrouwelijke patient op de poli zijn. Ik heb dit jaar al 2x eerder een fm in het weekend gehad (ook alleen) en er is nooit iets van gezegd. Toevallig kan mijn man morgen echt niet mee, hij is voor werk in het buitenland. In eerste instantie zou de echo (en waarschijnlijk dus ook deze ronde) niet door kunnen gaan. Gelukkig wilde de gyn na telefonisch overleg en smeken een uitzondering maken. Maar ik zat wel even een uur giga in de stress.

 

Kent iemand deze regel? Hebben jullie wel eens echo's in het weekend gehad zonder iemand erbij?

 

hoi jessi,

wij vielen steeds in het weekend zaterdag of zondag met onze eerste ivf. En dan was het nog steeds best druk in Gent.

nee ik ken deze regel niet, maar fijn dat je nu wel je echo mag doen.

ben benieuwd hoe je echo is gegaan,

succes Liefs Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

In belgie werkt gewoon iedereen ook het weekend door. Snap niet dat er dan niet gewoon een assistente bij is? Apart.. De regel an sich vind ik niet slecht. Ook ter bescherming van zowel de arts als de patiente..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hope&Faith: De echo was gelukkig goed, maar nog net niet ver genoeg voor de pregnyl. Toch maandagmorgen terugkomen dus.

 

@Dhana: Ik had de echo in een transport-zh, de echte IVF en terugplaatsing is in een ander zh en daar is inderdaad in het weekend ook altijd personeel aanwezig. In mijn eigen zh is de gyn poli in het weekend dicht. Voor een follikelmeting moet je je melden bij de dienstdoende gyn op de verloskunde, met een beetje pech heeft die net een bevalling en moet je een tijd wachten. Hij/zij moet speciaal de afdeling openen, pc's opstarten etc. voor de echo. Er is dus geen assistente aanwezig, alles is verlaten. In dat opzicht snap ik de regel wel.

 

Ik heb het vanmorgen nog wel even tegen de gyn gezegd dat ik het wel raar en onverwachts vond. Volgens de gyn bestaat de regel al jaren, omdat er ooit inderdaad iets vervelends is voorgevallen tijdens een inseminatie (IUI). Bij IUI's vindt hij de regel daarom goed, en had ik niet echt alleen mogen komen. Bij gewone follikelmetingen tijdens een cyclus voor een IVF vond hij de regel een beetje onzin, omdat je dan tenslotte op dat moment niet zwanger kunt raken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden