Ga naar inhoud

veel cryo terugplaatsingen, maar niet zwanger


mtje30

Aanbevolen Berichten

wie herkent dit?

 

Bij de 1ste ivf-icsi had ik 5 embryo's (1 vers en 4 cryo) . Allemaal mislukt. Wel goed kwaliteit en allemaal goed ontdooid.

bij het 2de ivf-icsi traject had ik 7 embryo's. De verse is mislukt en de 2 cryo's daarna ook.

 

Nu voor het eerst bezig in een kunstmatige cyclus, heb afgelopen dinsdag cryo nummer 7 teruggeplaatst gekregen.

Er liggen nu nog 3 cryo's in de vriezer.

 

Al met al dus 12 embryo's ontstaan in 2 pogingen, super dus!!!! maar niet zwanger.

Wie heeft ook veel cryos van goede kwaliteit maar niet zwanger?

Vind het moeilijk om er nog in te geloven. Heb ook niet veel vergelijkingen.

 

Hoop wat verhalen te lezen die lijken op mijn situatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

ik ben een beetje eenzelfde geval. Ondanks dat ik vervroegd in de overgang ga komen ( wat ik nu dus nog niet ben) had ik uit mijn eerste IVF poging 6 embryo's die allemaal dag 5 gehaald hebben. In 3 setjes van 2 teruggezet en nu in afwachting van het resultaat van laatste setje.

 

Mijn 5 dagen waren allemaal blasto's in grote 4 a 5, kwaliteit AA en AB. Weet je ook de jouwe?

 

na 2 tp's heb ik ook mijn immuun laten onderzoeken, daaruit kwam een verhoogde activiteit. Oftewel mijn lichaam is constant in de opruim stand, ook tov de embryo's. Mijn lijf ziet ze als indringers.

 

ik krijg daar nu immuuntherapie voor, te weten een lage dosering prednison en infusen met Omega3 wat het immuunsysteem tot kalmering brengt.

 

dit alles doe ik in een privé kliniek in Düsseldorf, een aantal andere buitenlandse ziekenhuizen om ons heen zijn er ook actief mee. Denk bv aan Gent, Leuven en Brussel. Nederlandse artsen zijn nog niet heel ver met de combi immuun en fertiliteit.

 

verzekerings technisch is het ook allemaal goed te doen. Ik zou je echt willen adviseren hier eens aan te denken en rond the neuzen op het net. Eeuwig zonde van prachtige embryo's en het bijkomend verdriet wat je er van hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mtje30, het lijkt op een probleem met de innesteling.

Ook ik heb immuunonderzoeken laten doen omdat ik altijd goede Emmy's had maar het maar niet lukte met de innesteling.

Kijk anders ook eens onder het kopje medicijnen: alan beer.

Verder lees ik ook goede verhalen over pipelle. Wat de innesteling zou kunnen bevorderen.

Dit wordt wel in Nederland gedaan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet er nog bij te zeggen dat na iets van 10 goede embryo's die allemaal niet innestelde ik prednison, een hoge dosering omega 3 en vitamine d ben gaan slikken op advies van de immunoloog. De volgende poging was ik direct zwanger.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shocking Twinkelstar dat het je 10 embryo's heeft moeten kosten!

 

Ik gebruik ook een hoge dosering vit D3, vloeibaar vanuit de apotheek zelfs. Ik had enorme tekorten overigens niet uit de testen van de huisarts maar die van Dusseldorf. Omega 3 gebruik ik ook, zowel de pilletjes als het infuus.

Het is allemaal wat omslachtig en je rijd je wild qua kilometers maar heb het er graag voor over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is tot nu toe ook mijn bevinding, dat het emotioneel gewoon sh*t is. Lichamelijk heb ik geen last, geen pijn, helemaal niks maar het geestelijk is awfull!

 

Ik heb inderdaad bloedcontrole, maar dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Moet steeds bellen en hoor dan niks. Als ik soms ook maar iets voel denk ik al aan extra predni nemen maar heb me in kunnen houden tot nu toe gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie!!

Kon al een paar dagen niet reageren maar nu doet hij het weer 😉

 

Wij zitten ook al een tijdje na te denken over Düsseldorf vanwege de goede verhalen die we daar over gelezen hebben. De internist heeft mij vorig jaar verteld dat ik te weinig eiwitten heb in mijn immuunsysteem. Dit zou volgens haar geen invloed hebben op een eventuele zwangerschap. Daarnaast heb ik allergisch astma wat ook te maken heeft met het immuunsysteem, dus wat jullie vertellen over immuunsysteem en innestelingen klinkt voor ons heel aannemelijk. Hoe hebben jullie de overgang naar onderzoek in het buitenland aangepakt? Wij zitten nu zelf bij het UMC in Utrecht en daar hebben we wel aangegeven er niet veel vertrouwen meer in te hebben bij hun, en dat we een derde icsi poging ergens anders willen doen mocht dat nodig zijn.

 

Violet: in het UMC vertellen ze alleen hoeveel cellig de embryo's/cryo's zijn. Meestal was dat 8 / 10 cellig of een klompje.

 

Twinkelstar: hoeveel mg prednison gebruik he? Voor mijn astma heb ik het ook jaren aaneen gebruikt in doseringen van 5 tot 30 mg. Maar omdat ik zwanger wilde worden moest ik daar mee stoppen. En hoeveel omega 3 en vitamine D gebruik je? Kan ik dat evt bij de apotheek halen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mtje30,

 

Gezien je medische achtergrond gelinkt aan immuun zou ik zeer zeker naar Dusseldorf gaan! Het is niet zo heel moeilijk, afspraak maken telefonisch via de Nederlandse patientenlijn 0049 211 9019718. Het is vaak een maand of 4 wachten op een plekje mits je Duits/Engels spreekt, dan kun je vrijwel meteen terrecht.

 

Vervolgens kun je dan kiezen voor een bloedafname waar het hele immunologisch spectrum wordt afgenomen; inclusief al je vitamine waardes, schildklier, bij hormonen you name it.

 

Daarnaast adviseert Dusseldorf alle patienten om ten minste 2000 ie vitamine D3 en 3x500 Omega 3 te gebruiken tijdens een IVF behandeling als 'hulpje' voor je lichaam. Dit koop je bv in de vitaminstore van een goed merk als Solgar. En ja, dat is heel veel duurder dan Kruidvat ;). Echter ik had zo'n fors tekort aan Vitamine D3 dat ik wel 6000 ie per dag neem en dan via de apotheek, voorgeschreven. Dat krijg je pas bij bloedafname.

 

In Duitsland kijkt men ook nog eens veel langer en beter naar embryo ontwikkeling, waar jouw ziekenhuis is 1- 12 cellig denkt heeft Dusseldorf technieken om embryo's door te laten delen tot een blastocyst stadium op dag 5. Dat betekent dat het embryo ontelbaar keer gedeeld is en bijna uit zijn schilletje knapt om te gaan nestelen. Hiermee stijgt de kans op zwangerschap tot wel meer dan 50% ( afhankelijk van allerlei randvoorwaarden als zaad, leeftijd etc), slagingskans met dag 3 embryo's ligt gemiddeld op zo'n 35%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey violet ik werd zo enthousiast van je verhaal dat ik meteen gebeld heb, we hebben 21 augustus de intake. Erg spannend. Hoop dat ze ons daar beter kunnen helpen. Het voelt idd of we de afgelopen 9 embryo's "weg gegooid" hebben. Geen garantie natuurlijk dat het in Duitsland wel lukt maar kijk daar wel positiever tegen aan. Bedankt dames!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed! Ik hoop het zo voor je.

 

Ik ben - ondanks dat ik nog niet bewezen zwanger ben - erg tevreden over de kliniek! Ze denken mee, passen aan en zijn erg service gericht.

Vooral het Nederlandse: we doen 3x hetzelfde omdat we dat bij iedereen doen en lukt het niet heb je pech - principe staat mij als wetenschappelijk persoon helemaal niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee daar heb je helemaal gelijk in, hier is het dit of niks. Ze blijven zeggen een dobbelsteen gooien en wachten op 6.

 

Jij zit nu in de wachtweken toch? Hoe lang moet je nog wachten. Ga voor je duimen dat ze blijven plakken!!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even hier nog een berichtje voor je: je mag me altijd mailen als je eens wat van me wil zien qua bloeduitslagen. Ik heb nl een aantal vergelijkbare dingen zoals jij oa dat eiwit tekort.

 

Laat maar weten als je er aan toe bent.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey violet lief van je! Ik wil zeker wel wat meer weten over Düsseldorf en de onderzoeken. Ik kan daar pas 21 augustus terecht maar wil me wel graag goed voorbereiden.

 

Het is idd allemaal erg dubbel. Maar ben blij voor je dat het jouw gelukt is. Geeft mij zeker hoop dat het kan. Ook al

Is de hoop nu even ver te zoeken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 2 maanden later...
wie herkent dit?Bij de 1ste ivf-icsi had ik 5 embryo's (1 vers en 4 cryo) . Allemaal mislukt. Wel goed kwaliteit en allemaal goed ontdooid.bij het 2de ivf-icsi traject had ik 7 embryo's. De verse is mislukt en de 2 cryo's daarna ook. Nu voor het eerst bezig in een kunstmatige cyclus, heb afgelopen dinsdag cryo nummer 7 teruggeplaatst gekregen.Er liggen nu nog 3 cryo's in de vriezer. Al met al dus 12 embryo's ontstaan in 2 pogingen, super dus!!!! maar niet zwanger.Wie heeft ook veel cryos van goede kwaliteit maar niet zwanger?Vind het moeilijk om er nog in te geloven. Heb ook niet veel vergelijkingen.Hoop wat verhalen te lezen die lijken op mijn situatie
Beste lotgenootje, Vandaag besloot ik aan te sluiten bij het clubje. Ik heb ook al een behoorlijk aantal mislukte terugplaatsingen. 7 om precies te zijn. Ben benieuwd of je al inmiddels zwanger bent geworden. LiefsKinderwens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden