Ga naar inhoud

Dagboek van Marry en Gerard


Gast Marry

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben Marry en ben nu dik 3 jaar getrouwd met mijn lieve Gerard.

We hebben van het begin af aan al geprobeerd om zwanger te worden, maar dat lukte helaas niet :( ik dacht vooral dat het kwam omdat ik flink overgewicht heb en onregelmatig ben (en een paar keer gehad dat het niet stopte (1e x 3 week -> medicatie, 1 x 2 week rest van die medicatie gebruikt (dat was in 2010) en eind vorig jaar dat ik 7 week lang ongesteld was)

Ik ben tijdens die 7 week ongesteldheid naar de huisarts gegaan en na een paar keer doorzeuren stuurde hij me door naar een gynaecoloog van het ziekenhuis rivierenland in Tiel . en daar kwam verder niet veel bijzonders uit. het zag er goed uit, alleen was mijn baarmoederslijmvlies was aan de dikke kant.

Ik heb hiervoor een provera-kuur gehad waar ik flink ongesteld van werd en daarna heb ik een echo gehad. en volgens mij was er verder niet veel bijzonders, maar weet het helaas niet precies, want de gynaecoloog is totaal geen prater en legde niks uit.

Wel wilde hij mijn man ook laten onderzoeken omdat het zwanger worden niet wilde lukken.

Dus hij moest sperma inleveren + bloed laten prikken. uitslag: azoöspermie, en volgens de gynaecoloog was het bloed normaal.

Hij heeft ons doorgestuurd naar het Radboud ziekenhuis in Nijmegen.

 

Daar het hele riedeltje nog eens over: ik weer een echo en aan de provera vanwege dik BMS. maar nu niet echt ongesteld geweest. het begon met oud bloed, en na 2 dagen werd het pas vers. maar nog steeds niet echt veel.

Ik heb op de 3e dag een echo gehad waaruit bleek dat het nog steeds dik was. en de 7e dag (vandaag) weer een echo gehad. nog steeds dik... ik weet het ook niet waardoor dat komt, en ze hadden vandaag ook niet veel tijd om het uit te leggen omdat het spreekuur al was uitgelopen, dus heeft die zuster een belafspraak laten maken met mijn gynaecoloog (Jolieneke Schoonenberg) in Nijmegen. maar dat is pas 16 sept. omdat ze met vakantie is :(

 

En Gerard moest weer opnieuw sperma inleveren en daarvan kregen we dezelfde uitslag. ook kreeg hij een echo, daar zagen ze niet veel bijzonders op, enkele hele kleine cystes, maar niets bijzonders. toen we benoemden dat de gynaecoloog in Tiel had gezegd dat hij had gezegd dat het bloed in orde was, keek de uroloog ons vreemd aan, en zei dat de waardes niet allemaal goed waarden. de FSH was te hoog. dus dat kon duiden dat het aanmaken van de zaadcellen al moeite kost.

Ze hebben voor mijn man dus een TESE gepland op 12 sept. en mocht er dan zaad gevonden worden, vriezen ze dat in, en anders houdt het voor ons op.

 

Zit dus regelmatig te piekeren wat het bij mij kan zijn dat mijn BMS zo dik blijft (zelfs na een ongesteldheid) en dat ik veel moet afvallen (wat moeilijk gaat), en of er bij mijn man zaad gevonden gaat worden of niet...

 

Ben nu even mijn verhaal kwijt, en dat is ook wel fijn. hopelijk kunnen jullie ook wat meer duidelijkheid geven over sommige vragen.

Als je iets wil weten, dan roep je maar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marry, meer duidelijkheid heb ik niet voor je. Wel wil ik jullie sterkte wensen met alle onduidelijkheid! Afwachten vind ik altijd vreselijk.

Ben zelf een keer 20 kg afgevallen jaren geleden en nu zelfs 30 kg (al het overgewicht zat er helaas weer aan intussen). Mij lukte het uiteindelijk wel om gemotiveerd te raken met het oog op betere kans op zwangerschap... Als ik afval ben ik weer regelmatig ongesteld, kom ik te veel aan dan wordt mijn cyclus onregelmatig en blijft lang uit. Is toch ongunstig, want vermindert aantal kansen. Nu is jullie situatie anders en moet je uitkomst Tese natuurlijk ook nog afwachten... SUCCES daarmee! Schrijf lekker van je af hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Moon, maakt niet uit hoor, we wachten het maar rustig af. met een goede uitslag van de TESE zullen we dat nog genoeg moeten doen geloof ik.

En hopelijk lukt het mij ook om af te vallen, niet alleen voor de zwangerschap, maar ook voor mezelf. maar het gaat helaas zo moeilijk bij mij... :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dank je... we hadden het al wel een beetje het gevoel dat het niet goed zou zijn... maar het blijft toch wel heftig. we hebben er nu wel aardig rust mee.

Mijn man las wel dat er in belgië soms nog weer betere resultaten gehaald worden, maar om weer zoveel spanning en stress en ver rijden op onze hals te halen voor een hele kleine kans... klink ook niet super. al ben je soms ook wel benieuwd.

We zien nog wel even, eerst dit nieuws maar verwerken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden