Ga naar inhoud

wachtbankje augustus 2013


ink

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 351
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Oh Ink, wat stom, maar dan kom ik misschien wel bij je op het bankje. Gezellig! Gaan we toch nog (zoals tweeenhalf jaar geleden het plan was, pff wat klinkt dat al weer vreselijk ver weg) samen zwanger zijn. Maar jij bent wel iets eerder, ik ben eigenlijk meer september denk ik. Maar ik begin wel in augustus vanwege de pipelle.

Wat stom dat het weer mislukt is.

Heb je nu allemaal dag 4 cryo's of zijn ze (vanwege weekend ofzo) toch van dag 3?

Ik las in het andere topic dat het telkens zo snel over is. Aangezien ik Ovitrelle voorgeschreven heb gekregen, heb ik eventueel ook nog wel 2 ampullen voor je. Maar ik kan me ook voorstellen dat zelf dokteren ook een beetje te spannend is.

Weet je hoe je een voorraad pregyl aanlegt? Gewoon zeggen dat je twee ampullen wilt, ipv. 1, want je zou er maar eens eentje kapot knijpen, dan heb je altijd nog eentje reserve. Zo kom ik aan mijn mini-voorraad. Dat is me wel eens heel goed uitgekomen, pregnyl niet leverbaar, of eisprong veel eerder, en dus zaterdagmiddag en de apotheek al dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okaasan, nou, inderdaad, we gaan er gewoon weer samen voor! En als jij in september pas echt op het bankje zit, heb je grote kans dat ik gewoon weer aansluit: we hebben namelijk pas half augustus een telefonisch consult. Best laat vind ik. Dus ondertussen doen we wel vast weer een cryo poging, maa zoals je leest heb ik daar nog weinig vertrouwen in! Dank je wel voor je aanbod en inderdaad een goede tip, vroeg me al af hoe ja aan een voorraadje daarvan kan komen ;-)... Maar zelf iets extra gaan spuiten vind ik inderdaad wel wat eng. Heb nog wel een voorraad utrogestanbolletjes en dat voelt minder eng om zonder recept te gaan gebruiken, dus ik denk dat ik daar deze cryo poging wel zelf mee aan de slag ga onder het mom van baadt het niet dan schaadt het hopelijk ook niet...

In plek van dag 10 of 11 ga ik nu al op dag 9 voor een echo en dat is dus over 1 week al weer! Best apart om nu al weer een datum te hebben terwijl ik nog van de teleurstelling aan het bijkomen ben. Maar ben bang dat jij daar helaas alles van weet! Ooh meid, wat hoop ik ontzettend hard voor jou dat Gent je beter kn helpen dan het umcu en dat we naar een zwanger bankje mogen doorschuiven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom ook hier op het bankje zitten, verwacht half augustus de tp van een cryo, ik heb er nog 8 in de vriezer van de 3e icsi poging. Heb al een zoontje, gelijk de eerste poging zwanger. Tweede kindje wil niet lukken, 4 tp's gehad waarvan 3 (v)mk's. Het vertrouwen is dus ver te zoeken en ik weet ook niet wat ik nog zou kunnen doen om het wel te laten slagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MamavanCarmen, tuurlijk schrijf je lekker hier! Jij hebt je tp dus al gehad? Spannend die ww op t einde! Hopelijk open jij dit bankje groen!

 

Poezebeest, hier vergelijkbaar, behalve die mk's! Jeetje, wat zullen die er in hakken! Ik was ook zwanger van de 1e tp bij minn zoontje. Nu ook 4 tps gehad zonder enig resultaat. Erg frustrerend en ondanks dat het zh "pech" zegt en volgende keer hopelijk beter, is hier ook de hoop erg ver te zoeken! Wij hebben nog 3 cryos in de vriezer...

 

Melis, thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poezebeest, ik zou verwachten dat de aanhouder wint. Dus jij en Ink ook al een kindje. Ik heb ook twee dochters. We wilden niet te lang wachten en graag een groot gezin. We hebben afgesproken dat we alle cryos een kans geven. Vorig jaar is daaruit mijn tweede dochter geboren. Nu is een rietje ontdooit en maar 1 cryo heeft het overleeft, deze is terug geplaatst. Wel 7-cellig, daar schrok ik eerlijk gezegd van. Mijn eerste dochter was een morula en de tweede een blastocyt. Dus vraag me af wat dat betekent 7-cellig. Omdat we al immens blij zijn met twee, zitten we er wel meer ontspannen in. Ik kan wel slecht tegen de onzekerheid in de wachtweken. Blijft naar dat wachten.

 

Ik hoop dat we allemaal een hele goede Augustusmaand hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

MamavanCarmen, Levi was 6 cellig toen hij terug geplaatst werd, dus het zegt echt niet zoveel meid! Maar blijft evenwel spannend en je zoekt van alles om houvast aan te hebben (haha, ik tenminste wel:straks op naar de kruidvat voor paar nieuwe potjes vitamines etc, die ik mee kreeg op het vorige bankje als tips;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink; in hetzelfde schuitje dus, frustrerend he! Hopelijk gaat de volgende tp het gewoon goed doen! Mamavancarmen; knap dat jullie het traject weer doorlopen voor een 3e kindje. Ik zou er ook wel 3 willen. Wat betreft kwaliteit weet ik erg weinig, hij doet het, of hij doet het niet ;-)Melis; lief, thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden mijn tip is vitamine b en C extra sterk. En een vakantie maar warm land. Wat ik overigens niet echt gedaan heb dit keer, tenzij Lanzarote in maart ook meetelt

 

Dus hoeveel cellig zegt helemaal niet zoveel? Goed om te weten.

 

Ink volgens mij hebben we ooit samen op een wAchtbankje gezeten. Je naam komt me wel bekend voor. Melis jouw naam ken ik omdat jij vlak voor mij zwanger was volgens mij vorig jaar

 

All, het warme weer gaat voor mijn gevoel bijdragen aan onze positieve resultaten. Niks op vakantie naar warm land, dat hebben we hier al.

 

Ink zo lief je reactie op mijn nummer 3. Vind ik zo lief als mensen daar zo positief op reageren. Dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht ik heb enorme stress. Zometeen komt de huurder uit mijn huis en die wil ban alles achterlaten en verwacht dat ik daar 1500 euro voor ga betalen. Ik vind dat teveel geld en dan neemt hij het maar mee. Gaat om tapijt, vinyl en bloemetjes in de tuin en een zonnescherm. Ik ben zo kwaad. Maar durf het gesprek niet aan. Kan teveel stress een miskraam veroorzaken? Ik zit nu wel in de wachtweken. Jee waarom heb ik dat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

MamavanCarmen, geen dank hoor! Hoeveel kids je al hebt maakt niet uiti vind ik, de wens, hoop, teleurstelling of blijdschap blijven even groot. Alhoewel ik de vorige pogingen wel relaxer onderging dan toen bij de 1e, omdat ik zo blij was dat we het al een keer allemaal geslaagd mee hebben mogen maken en al een ukkie rond hebben lopen! Maar nu ik merk dat een 2e kindje niet zo makkelijk gaat als bij Levi, merk ik dat de angst om de hoek komt kijken dat het misschien hier wel bij blijft en ik merk dat ook dat heftig is als de wens voor een kleintje er eenmaal is...

Maar dan vind ik weer dat ik niet mag zeuren, want Okaasan bijvoorbeeld schreef ik tegelijk mee in het begintraject van Levi en zij heeft nu helaas nog helemaal geen minimensje van zichzelf rondlopen, dus dat helpt me wel weer relativeren... zo, heel verhaal geworden haha, maar goed, dus....

Hoe oud zijn jouw 2 meiden? Kan best ja, dat we samen eerder heschreven hebben ;-)...

Frustrerend dat gedoe met het huis er nu nog bij! Geloof niet dat het daar aan kan liggen of deze poging wel of niet zal gaan slagen hoor...

 

 

Poezebeest, ja, erg frustrerend dus. Had er gisteren echt een hard hoofd in. Maar ben vandaag naar het kruidvat gegaan en diverse dingen ingeslagen ( tarwekiemolie en nieuw potje omega 3 en foliumzuur natuurlijk, want die waren helaas al weer leeg). Vit D neem ik 2 tabletjes van mn zoontjes potje en de rest zit in de zon aan vit d haha, en met het voornemen utro te gaan gebruiken op eigen initiatief merk ik dat ik toch al weer wat hoop begin te kweken... waar zit jij nu in je cyclus? Ik moet a.s. vrijdag weer voor de 1e echo (cyclusdag 9). Denk dan aan het eind van de week daarna de tp, dus rond 9 augustus denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink ja wens voor tweede of derde kan ook echt heel groot zijn. Je hebt toch hoop en ervaart weer andere emotionele aspecten als je al een kindje hebt. Bij mensen die al zoveel hebben geprobeerd, huilt mijn hart altijd mee, want ik werd ook pas laat moeder.

 

Mijn oudste wordt volgende maand 3 en mijn jongste is nu 14 maanden. Omdat we op leeftijd zijn (mijn man 42 en ik 37) willen we als het ons gegeven is kort op elkaar. Van deze 2 cryos is maar 1 goed ontdooit en gedeeld, maar wel 7clig als dat al iets zegt überhaupt.

 

Ik zit nu op 4 dagen na tp en ik kon niet wachten. Heb net test gedaan in de avond, maar die was negatief. Toch zou ik verwachten dat als het zo is, er misschien licht streepje zou verschijnen of is dat heel onrealistisch? Komt gewoon door die stress met die huurder dat ik het niet meer trok. Ik wilde zekerheid, nou ben nu juist onzekerder geworden. Zucht wat dom van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mamavancarmen; die stress heeft geen invloed op je embryootje, die krijgt dat nog niks van mee, dus maak je geen zorgen!

 

Ik wilde ook graag de kindjes snel achter elkaar, maar we zijn inmiddels alweer een jaar verder, dus niks dicht op elkaar :-(

 

Bij de eerste was ik naïef, bij de eerste echo vroeg ik me niet af of er een hartje klopte maar of het er 1 of 2 waren. Nu slaat de stress toe bij een positieve test. Ik slik mama vitamines, visolie en tarwekiemolie. Geen idee wat ik nog meer zou kunnen gebruiken.

 

Ik verwacht rond 21 augustus de tp te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poezebeest, ik kan je nog vit D aanraden. Ben zelf onder behandeling in DD. De hoeveelheid die je daar meekrijgt, zit in geen enkele zwangerschapsvitamine hier in NL.

Vit D is erg belangrijk voor een zwangerschap. Ik slik de 'standaarddosis' van 2000 IE. Potje te koop bij de Tuinen. Hele kleine witte pilletjes.

het kan in ieder geval geen kwaad.

 

Sterkte meiden! Hoop dat t gauw mag lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MamavanCarmen, en hoe ging het met die man vanavond? Gesprek afgerond? Levi is 17 maanden nu, misschien dat we toen samen hebben geschreven? Of was je al snel zwanger bij je jongste?

 

Poezebeest, hoe oud is jouw uk? Wat gaat een jaar dan snel he? Wij hadden ons in januari weer aangemeld, dus we zijn ook al weer bijna 9 maanden verder pfff. We willen ze ook liefst zo kort mogelijk op elkaar, aangezien mij man 38 is (ik 31). Maar besef me nu meer dan hiervoor dat dat een luxe wens was en ik me nu alleen maar kan wensen dat hij in ieder geval nog ooit een brusje krijgt...

 

Bij ons zit geen tuinen helaas. Als ik een keer in de stad ben, zal ik ze ook gaan halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bednkt voor de tip Jose en gefeliciteerd met je zwangerschap!

MamavanCarmen, ja, wd4 lijkt me nog erg vroeg voor een positieve test, helemaal als het niet met ochtendurine is (maar herken het zoeken naar bevestiging hoor, ik testte ook al op wd2, 4 en 6 haha)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink; mijn jongetje is bijna 21 maanden. En een jaar is zo om, vooral als er ook nog een lange wachtlijst is, voor de 2e poging eind december aangemeld en pas in maart gestart, daar baalde ik ontzettend van. Hopelijk kan ik met de cryo's gewoon achter elkaar door indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O wat erg poezebeest.

 

Ja Ink gewoon de stress laat me gekke dingen doen. Maar met die huurder en mijn man is het geëscaleerd, dus ik sussen en eruit gekomen. Geeft toch rust. Had jij ook dat je 3 uur later toch die test weer ging bekijken? Ik verbeeld me nu als ik hem schuin houd en kijk ik een hele vage dikke streep zie. Gek word ik van die wachtweken. Zal morgen nog eens kijken op diezelfde test. Als mijn man hoort dat ik stiekem test, dan hebben we weer ruzie☺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden