Ga naar inhoud

eiceldonor gezocht, nog steeds op zoek...


Aanbevolen Berichten

Ik deel mijn verhaal in de hoop op deze manier een eiceldonor te vinden.

 

Iedereen rondom mij lijkt zwanger te zijn… Misschien lijkt dat zo omdat we al zo lang bezig zijn… Voor sommige koppels is het zo vanzelfsprekend, soms zelfs niet gepland. Ik gun het iedereen, écht, maar verlang zo naar een eigen kindje. Het is een heel traject als het niet vanzelf gaat. Vermoeiend en lang… .

Eerst zijn er de onderzoeken, dan de diagnose. Het probleem ligt bij mij: mijn eicellen rijpen niet goed. Dan een oplossing zoeken… Hormoonpilletjes: te weinig effect. IVF: toestemmingsformulier naar de adviserend geneesheer…wachten…foto van de baarmoeder…wachten…genetisch onderzoek…wachten… .

 

En dan mag je starten. Eindelijk! Maar het lukt niet. Poging 1: weinig rijpe eicellen, volgende keer beter, poging 2 en 3: zelfde resultaat. Poging 4: ander ziekenhuis, betere stimulatie, veel rijpe eicellen maar veel abnormale. Poging 5 idem. Toen hebben ze ons gezegd dat we eiceldonatie moesten overwegen.

Moeilijk nieuws… : ik ben 28, rook niet, drink niet, normaal BMI… .Als je leest over eiceldonatie gaat het vaak om of oudere mensen of mensen met een erfelijke aandoening die daarom beroep moeten doen op de eicellen van een andere vrouw. Het voelde zo oneerlijk… .

We hebben nog een zesde keer geprobeerd, de laatste die terugbetaald wordt. Ik had het nodig voor mezelf te weten dat eiceldonatie de enige mogelijkheid was om er echt, bewust voor te kunnen kiezen. Uitspraken over spermakwaliteit zijn eenvoudig: je kunt gemakkelijk een staaltje afleveren en onderzoeken. Over de eicelkwaliteit een uitspraak doen is moeilijker: je kunt maar de eicellen beoordelen die je rijp uit het lichaam haalt… .

 

Maar ook de zesde poging waren er veel rijpe eicellen en veel ervan vertoonden afwijkingen. De weinige embryo’s die ze opleverden, degenereerden vanzelf… . Een slecht, maar duidelijk resultaat die ik nodig had om mijn droom van een eigen kind te kunnen inwisselen . Inwisselen voor een nieuwe droom, niet tweede keus: de nieuwe, eerste keus: een kindje via een eiceldonor, die groeit in mijn buik en die ik mag groot brengen. Ik ben er nu klaar voor en daar gaan ik en mijn man nu samen voor.

 

Jammer genoeg is ook dat een traject die ons niet alleen financieel uitput (5000 euro voor de behandeling – 1500 euro voor deelname aan de eicelbank). Het duurt ook zo lang… . Twee jaar is de wachttijd en dan weet je nog niet zeker of het lukt hé. Daarom zoeken we dus een eiceldonor.

We gaan voor anonieme eiceldonatie, waarbij we eicellen krijgen uit een eicelbank en dus niet weten van wie die zijn. Maar zoveel eicellen zijn er niet. Eicellen kun je niet na je dood doneren, je moet er een tweetal weken een hormoonbehandeling voor ondergaan en dan worden de rijpe eicellen onder plaatselijke verdoving opgepikt in het ziekenhuis. Ze zijn ook streng: je moet jonger zijn dan 38, genetisch onderzoek mag niks afwijkends naar voren brengen, je wordt psychologisch begeleid,… . Dat vind ik allemaal positief. Om voor deze nieuwe droom te kunnen gaan, moet ik weten dat het geen Deense situaties zal opleveren en wil ik later aan mijn kindje kunnen vertellen dat er gewoon een vrouw was die zoveel meevoelde met ons verhaal, onze kinderwens dat ze ons wou helpen. Uit pure goedheid… .

 

Keerzijde van de medaille is dat het zolang duurt…. Als je een eiceldonor aanbrengt, mag je direct beginnen. En ja we hebben zo al twee mensen gevonden. De eerste uit onze vriendenkring, de tweede kende ons niet via het forum van de verdwaalde ooievaar. Beiden hadden het zo goed voor met ons. Je doet zoiets niet voor het geld. Je wordt natuurlijk je kosten vergoed, dat is normaal, maar voor het financiële moet je het niet doen. Beide vrouwen hadden zelf kinderen en wilden een ander koppel gelukkig maken. Jammer genoeg zijn ze beiden niet door de tests geraakt. Meer dan de helft geraakt nochtans door: pech alweer …. En daarom zijn we nu dus opnieuw op zoek.

 

Ben jij een lieve vrouw, die ons wilt helpen onze kinderwens te vervullen? Denk er eens goed over na. Je vindt onder andere info op: http://www.demaakbaremens.org/index.php/donorschap/eiceldonatie. Wij zijn in behandeling bij UZ Gent.

 

Mail me! doneereicellen@gmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ellen, wat een mooi geschreven verhaal. Jullie hebben al veel te verwerken gehad.

Onze situatie is wat anders; oude demente eicellen, of eigenlijk maar 1 eicel per keer en slecht zaad. Wij zijn voor ECD gegaan in het buitenland ( spanje) vanwege mijn leeftijd en geen mogelijkheden in NL. Ik ben nu 33 weken zwanger. Ik heb geen ervaring met ECD in NL maar als ik lees wat het jullie gaat kosten dan zijn dat ook de bedragen die je in het buitenland betaald. Geen idee hoe jullie hier tegenover staan, maar wilde je het in elk geval meegeven. Veel succes met jullie weg naar een kindje.

 

Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ellen,

 

mooi geschreven inderdaad. Wat voelt het onwerkelijk en leeg, als je advies ecd krijgt hè? Valt niet mee.

Ik kan je niet helpen. Wij zijn nu ( godzijdank) na 10 jaar eindelijk zwanger. Dmv eiceldonatie in het buitenland.

We hebben alles doorlopen; ovulatieinductie, 3x IUI, 4xICSI, 2xECD met eigen donor ( zusje en vriendin) en daarmee was het gelukt, maar helaas een miskraam met 7 wkn.

 

Ook ik heb weinig eicellen 1 of 2 ( wel veel follikels) maar ze degenereerden ook. 1x een bevruchting gehad, maar die was 3 polig. Conclusie: verouderde eicellen. Ik was nog maar 25.

 

Toen hield het op in Nederland. We zijn toen naar buitenland gegaan. Geen wachtlijst, en ongeveer dezelfde kosten als jullie kwijt zouden zijn, incl reis en verblijf.

En het was meteen raak. inmiddels zijn we bijna 18 weken zwanger.

 

denk erover na, of anonieme ecd iets zou zijn. Donor is nooit te achterhalen.

 

Heel veel succes. Ik hoop dat ecd, op welke manier dan ook, jullie hét geluk mag brengen. Geef niet op! Ik weet, soms lijkt er geen einde aan te komen. En ga je bijna denken dat dit bij jullie leven hoort. Maar, het kan echt!!!

 

 

groetjes Freggel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden