Ga naar inhoud

ervaringen cryo terugplaatsing


rifka

Aanbevolen Berichten

Hoi! Ben benieuwd naar ervaringen met cryo- terugplaatsing. Wij denken erover om binnenkort iets te doen met de cryo's die zijn overgebleven na onze laatste IVF poging. Weet iemand hoe het traject in zijn werk gaat? Moet je ook hormonen spuiten? Is het traject qua inspanning te vergelijken met IVF of IUI? Of is het minder belastend? IK ben sinds september vorig jaar moeder van een gezonde zoon. Het heeft vijf jaar geduurd om mijn zoon te krijgen. Heb zes keer een IUI behandeling gedaan en twee keer een IVF behandeling waarvan ik van de laatste behandeling nog cryo's in de vriezer heb liggen. De cryo's voelen aan als broertjes en zusjes van mijn zoontje. Mijn zoontje was mijn zevende zwangerschap. Eindelijk bleef het embryootje langer dan zeven weken zitten, en ditmaal dus ook echt tot het einde.. ik kon het niet geloven, tot aan de bevalling ben ik angstig geweest. Dus meiden, ik hoop heel erg met jullie mee dat het ooit ook voor jullie zal gaan lukken!! Ik hoop dat jullie mij kunnen antwoorden met jullie eigen ervaringen met cryo-terugplaatsing. Ben heel benieuwd, wacht jullie reactie af, misschien is er ook wel iemand die binnenkort wil beginnen met terugplaatsing van een cryo. Aan de ene kant ben ik klaar met de behandelingen, klaar met het ziekenhuis etc., ben ik natuurlijk superblij met mijn zoontje, aan de andere kant weet ik dat de cryo's er nog zijn en wil ik het wel graag proberen, maar niet ten koste van alles. Maar denk dat ik er spijt van zal krijgen als ik er niets mee doe. Ik ben veertig, dus de kans dat ik ooit nog zomaar spontaan zwanger word is denk ik wel heel klein.. ook gezien mijn voortraject.. Liefs Rifka.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rifka,

 

Ik ben momenteel zwanger van een cryo.

 

Ik vond de behandeling erg relaxed tov een volle IVF/ICSI behandeling. Ik heb me aangemeld op de 1e dag van mijn menstruatie, op cyclusdag 10 & 12 een echo om de follikels te meten en het baarmoederslijmvlies. Afhankelijk van de groei kreeg ik een datum/tijdstip om Pregnyl te spuiten. Vijf dagen na het spuiten is onze cryo ontdooit, zes dagen na het spuiten mochten we bellen om de cryo goed ontdooit was. Dit was bij ons het geval en heeft de terugplaatsing plaatsgevonden op cyclusdag 15. Op cyclusdag 27 moest ik komen voor een bloedtest.

 

Succes met je beslissing en eventuele cryo poging!

 

Groetjes,

Melis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rifka,

 

Geloof goed dat je dan de hele zwangerschap angst hebt gehad. Maar wat super dat je nu een zoon hebt mogen krijgen.

 

Wij hebben verschillende cryo tp gehad.

Tijdens de eerste 5 keer Icsi hebben we vrijwel elke keer cryo's gehad.

Heb 1 keer gevraagd of dat ik na een cryo tp Pregnyl mocht spuiten. 3 x 5000 IE.

Dit wou ik na deze ene keer nooit meer. De tp was niet gelukt maar ik werd wel later ongesteld doordat ik Pregnyl had gebruikt. Pffff dit leverde bij mij nog meer stress op.

 

Verder heb ik voor een cryo tp elke keer follikel metingen gehad. Had cryo tp in eigen cyclus.

1-malig Pregnyl spuiten om de tp goed in te kunnen plannen.

 

Nu ben ik op dit moment zwanger van een cryo tp. Er is er 1 terug geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rifka

Mijn dochtertje is ontstaan uit een cryo.

Ik vond de behandeling veel minder heftig dan de ICSI behandeling.

Ik heb vanaf dag 9 van mijn cyclus OVU-lady testen gedaan. Na de positieve test heb ik dit doorgebeld aan het ziekenhuis en 5 dagen hierna is zij toen terug geplaatst. I

k heb dus geen hormonen of echo's gehad. Ik weet dat dit per ziekenhuis verschilt en dat veel ziekenhuizen dus wel pregnyl voorschrijven maar (gelukkig) hoefde ik dat niet.

Nu, na 3 jaar, volg ik hetzelfde traject en woensdag krijgen wij te horen of de cryo goed is ontdooit en of er dus een terugplaatsing komt.

Het is voor mijn gevoel wel een beetje gek, vorige keer waren mijn man en ik er zo mee bezig en was er bij mij geen ruimte voor iets anders in mijn hoofd. Nu is het compleet anders. Geen ziekenhuis bezoeken, geen "lege kamer" in ons huis en lijkt het allemaal nogal onwerkelijk dat we echt weer bezig zijn in de mmm.

 

Heel veel succes met je beslissing over de cryo's!

Groetjes Nieta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dezelfde ervaring als nieta, zelf testen of er een ovulatie is dat doorbellen en dan 5 dagen later de terugplaatsing, ons cryo wonder ligt nu boven te slapen en zij is zelfs twee keer ondooid. Eerste keer dat ze ondooid was bleek ik hcg in mijn bloed te hebben en ging de terugplaatsing niet door. Omdat de cryo's zo mooi waren zijn ze toen we ingevroren.

maar de procedure is per ziekenhuis verschillend. Wij liepen in het erasmus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 2 keer een cryootje teruggeplaatst gehad in een kunstmatige cyclus, welke beide een zwangerschap hebben opgeleverd (maar helaas uiteindelijk wel mk werden). Dat is dan hormonen slikken )progynova) en na de terugplaatsing tot de 12 weken zwangerschap utrogestan gebruiken en de progynova blijven slikken. De duur daarvan vond ik wel belastend, maar verder is het makkelijker.

De kunstmatige cyclus was een keus: wij moeten bijna 1,5 uur rijden en mijn cyclus varieert nogal eens en om dat tig keer heen en weer te rijden en elke keer oppas te regelen... is niet te doen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, Enter toets doet het weer niet..... Hier éénmaal een cryo tp gehad in eigen cyclus, enkel met ovulatietest de eisprong opgespoord en 5 dagen daarna de tp gehad. Helemaal geen echo's vooraf of hormonen achteraf hoeven te gebruiken. Enkel de natuur, plus natuurlijk ons eskimootje. Resultaat 9 maanden later een gelders welvaren meisje! Wat een verademing was dat, geen hormonen of op en neer gaan naar zkh. Maar zoals gezegd, elk zkh heeft een eigen protocol over cryo tp. Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps sorry.. ik heb al twee keer een berichtje getypt.. beide keren ging het mis.. maar bedankt voor jullie reacties! Het verschilt nogal per ziekenhuis lees ik wat de procedure is. Ik zal deze week eens bellen met mijn ziekenhuis om te kijken hoe het daar in zijn werk gaat.. en of je zelf ook nog een keuze hebt wat je wilt of niet. Ik lees veel succesverhalen, veel zwangerschappen van een cryootje. Goed om te lezen! Wat is het eigenlijk ongelofelijk he, dat het allemaal kan! Nieta, ik herken wel wat je zegt, over de lege kamer.. die is hier gelukkig nu ook gevuld.. mijn zoontje ligt lekker te slapen boven.. dus ik denk dat dat het voor mij ook een stuk minder belastend zal maken. En hobbesje, wat jammer dat het bij jou niet is gelukt met de cryootjes. Je gaat nu weer een ICSI traject in las ik. Heel veel succes hoor! Veel geluk voor jullie allemaal en duimen Nieta, dat er morgen goed nieuws is en jullie een cryootje teruggeplaatst krijgen. Bijzonder hoor. doeg, groetjes Rifka.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden