Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2013


Melis25

Aanbevolen Berichten

Dag dames,

 

Zijn er al meer meiden die in april op het wachtbankje terecht gaan komen en hier willen meeschrijven?

 

Wij hebben ons in februari aangemeld voor een cryobehandeling voor een brusje voor onze zoon. Wij zitten in het VU en daar is het nogal druk (vanwege de goede cijfers qua zwangerschappen) dus om die reden hebben we twee maanden moeten wachten. Voordeel is wel dat we de volgende cyclus met zekerheid aan de beurt zijn, twee maanden wachten is de max.

 

Liefs,

Melis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Melis,

 

Ik zal ook op het bankje van April uitkomen, al is een groot deel ervan in Maart. Morgen ga ik voor de eerste FM en verwacht rond het weekend mijn 3de iui behandeling. Het testen zal dan eind Maart of begin April zijn, dus wel zo leuk om op dit bankje neer te strijken omdat ik anders op het randje bungel van het Maart bankje, en die zijn dan al heel rustig so op de laatste dagen.

 

2 maanden wachten is best lang, heb je het goed kunnen volhouden tot nu toe? Is je zoontje ook via behandelingen 'tot stand' gekomen?

 

Succes met wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Emsie,

 

Spannend, morgen de 1e FM meting. Gebruik je eigenlijk hormonen bij een IUI-traject?

 

Twee maanden wachten is inderdaad lang, maar het is ons van tevoren duidelijk aangegeven dus we hebben er rekening mee gehouden. We zitten in het VU, het ziekenhuis met de beste cijfers qua IVF/ICSI zwangerschappen, vandaar de drukte ;-))

Volgende maand zijn we iig zeker weten aan de beurt, dus we wachten nog wel een maandje rustig af!

Mijn zoontje is geboren uit de 1e tp van onze 1e ICSI poging, we hebben nog 5 cryo's.

 

Succes morgen met de FM!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal ,

 

Ook wij melden ons voor het april bankje .

 

Nadat wij in oktober een eerste ivf poging hebben gedaan en helaas negatief eindigde met geen cryo's hadden zijn we weer op de wachtlijst geplaatst van het Umc .

Doordat wij bij de ivf ook een pgd traject belopen heeft het heel erg lang geduurt voor wij weer mochten beginnen .

Twee weken geleden hebben wij weer een intake gehad bij de arts ( een andere als die wij eerst hadden want die stopt bij dit ziekenhuis) en de vorige ronde besproken hadden konden we met een recept voor medicatie weer naar huis . Alles is het zelfde gebleven behalve dat gonal-f 50% verhoogd is met de hoop dat er dit keer wel cryo's over blijven ( wat wij ook hopen ).

 

En toen was het afgelopen dinsdag weer zo ver "de eerste spuit deca kon er weer in " en het voelde fijn om te weten dat wij nu weer bezig zijn naar een hele tijd hebben gewacht te hebben .

Op 26 maart hebben wij de eerste echo en waarschijnlijk twee dagen erna weer een .De terugplaatsing (als die er mag zijn is de eerste week van april . en dan twee weken erna testen ( of eerder ;-) ).

 

Emsie veel succes met je eerste fm morgen

 

gr marco ( een van de weinige mee schrijvende man )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marco,

 

Welkom hier op het wachtbankje!

Leuk dat je meeschrijft, je bent inderdad één van de weinige mannen, gezellig hoor!!

 

Jullie gaan dus voor de 2e IVF-poging? Hoe hebben jullie de 1e poging ervaren?

 

Als onze cryo's goed ontdooien krijgen we denk ik pas de 3e week van april een terugplaatsing en dus pas begin mei testen...

We wachten, wachten, wachten maar weer af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even snel een lijstje gemaakt weet niet of jullie dit fijn vinden maar ik heb er best veel aangehad toen wij de eerste poging ondergingen .

 

Kom je ook op het wachtbankje van april kan je je eigen er bij zetten dan houden we het lijstje compleet

 

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

 

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

26 maart marcoenjacqueline

 

2e:

 

Punctie:

 

Terugplaatsing :

1e week van april marcoenjacqueline

 

Testen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melis25 ,

 

thanx .

 

Ja dit wordt onze tweede ivf poging , de eerste poging is best wel goed verlopen . Mijn vrouw heeft heel weinig problemen gehad van de spuiten en van de punctie en we hebben ons er goed op voorbereid en dat zal wel gescheeld hebben . Alleen emotioneel zit je wel in een achtbaan omdat je niet weet wat er gaat gebeuren en dan toch een teleurstelling want wat een afval race zet kwa embryo's ( 5 eitjes gevonden waarvan 4 bevrucht waarvan er maar 1 door het pgd traject is gekomen ) . En daar kan je je niet op voorbereiden maar de rust hebt ons goed gedaan en we gaan weer met frisse moed poging twee tegemoet .

 

 

Voor jullie is het ook spannend het wachten wanneer jullie weer kunnen beginnen en dan of de cryo goed ontdooit . wanneer krijgen jullie meer duidelijkheid wanneer het voor jullie gaat beginnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er gaan er altijd een aantal verloren, erg zonde. Hoe oud is je vrouw? Mogen er geen 2 embryo's terug geplaatst worden? Of willen jullie dat niet?

Maar als de overige embryo's niet door de pgd-test heen zijn gekomen dan kun je er verder ook niets mee toch?

 

Wij 'wachten' al twee maanden voor een cryo poging, maar beide keren moeten wachten ivm drukte. We hebben 5 cryo's verdeeld over 3 rietjes, dus 3 kansen.

Het is nu afwachten tot mijn volgende menstruatie, ik verwacht deze de eerste week van april. Dan mag ik op cyclusdag 8 komen voor een echo.

Schrijft je vrouw ook mee op het forum of delen jullie het account?

 

Vind het leuk dat je je mengt tussen alle hormonale vrouwen hier, dapper hoor ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Wat fijn, een wachtbankje april is geopend. Melis jij schreef ook ik wachtbankje maart of niet?

Maar ik ga hier bij aansluiten als jullie dat goed vinden. Want ook onze terugplaatsing (mits alles goed gaat) zal in april zijn.

 

 

En idd wat leuk, een man in ons midden. Leuk hoor Marco, gezellig. Zie dat jullie al een niet geslaagde poging achter de rug hebben, wat ontzettend balen. zeg. Hopelijk deze ronde meer geluk voor jullie!!!

 

Melis, jullie dus nog een maand wachten, ik zie dat jij in Vu zh zit, Ik ben vorig jaar door Judith Huirne geopereerd. Had ook graag daar bij haar gebleven om ivf te doen, ook gezien de resulaten. Maar dat is voor ons niet haalbaar. Dik 2 uur rijden. Anders was ik ook graag bij haar gebleven. Maar ik blijf nog 5 jaar lang onder controle bij haar i.v.m. mijn niche.

Ik hoop dan ook dat jullie idd volgende maand aan de beurt zijn en er voor zorgen dat die percentage nog een beetje omhoog kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Melis25 ,

 

Het is inderdaad altijd vervelend dat er toch zoveel afvallen .

 

Het pgd traject haalt alle embryo's die aangedaan zijn of waarvan ze niet zeker weten of het verkeerde gen er in zit uit de roulatie en die embryo's worden gelijk vernietigd. Alleen de goede embryo's mogen terug geplaatst worden .

Het is een grote afval race van alle eitjes wordt 50% bevrucht (gemiddeld) en daarvan is 50% aangedaan via pgd traject . dus dan blijven er weinig over ;-).

 

Mijn vrouw wordt dit jaar 33 dus er mogen er maar 1 tegelijk terug gezet worden tenzij het de derde poging is dan mogen er twee terug geplaatst worden .

 

Mijn vrouw schrijft hier niet mee , heb destijds een account aangemaakt hier omdat ik graag het fijne ervan wou weten om zo haar beter te kunnen ondersteunen in alles.

Zij weet dat wij hier op zitten maar wilt haar hoofd niet te veel info geven anders gaat ze malen .

 

En zo erg zijn jullie hormonale vrouwen niet hoor ;-) denk dat er heel veel mannen zijn die niet mee schrijven maar meer er mee bezig zijn als dat de vrouwen weten alleen het niet zeggen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij 'wachten' al twee maanden voor een cryo poging, maar beide keren moeten wachten ivm drukte. We hebben 5 cryo's verdeeld over 3 rietjes, dus 3 kansen.

Het is nu afwachten tot mijn volgende menstruatie, ik verwacht deze de eerste week van april. Dan mag ik op cyclusdag 8 komen voor een echo.

 

Het is altijd rot a;s je moet wachten vanwege drukte. maar wel fijn om te weten dat het dit keer gaat gebeuren ! en als het resultaat er ook mag wezen dan zijn die twee maanden wachten ook niet zo heel erg geweest .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meidenIk wil me bij julie aansluiten Ik heb een tweeling van ivf dit is al weer vier jaar geledenJanuari ivf twee gehad helaas mislukt wel mooie resultaat zes bevruchte eicellen zes embryo's Een terug geplaatst helaas niet ingenesteld We hebben drie cryos overDeze willen we in deze maand terug plaatsen18maart eerste echo Ben benieuwd of deze cryos wel goed ontdooien en dat we ze niet allemaal niet hoeven te gebruikenIk heb wel na lab gebeld een cryo is van matig kwaliteit en de rest redelijk kwaliteitWie heeft dit ook gehad en toch zwanger geworden?Onze eerste cryo van ivf 1 was van matig kwaliteit en had het ook niet gehaald bij het ontdooien Dus ben best wel bang dat ze het nu ook niet halen Zenuwslopend dit hoorIk lees mee met julie en hoop dat dit een groene bankje word Succes jullie allen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even snel een lijstje gemaakt weet niet of jullie dit fijn vinden maar ik heb er best veel aangehad toen wij de eerste poging ondergingen .

 

Kom je ook op het wachtbankje van april kan je je eigen er bij zetten dan houden we het lijstje compleet

 

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

 

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

26 maart marcoenjacqueline

 

2e:

 

Punctie:

 

Terugplaatsing :

1e week van april marcoenjacqueline

 

Testen:

Heb me eigen bij het lijstje gezet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

emsie, hoe is de 1e echo vandaag verlopen ??

 

de eerste eting was goed, woensdag voor de tweede en dan vrijdag of zaterdag de 3de iui. Wel werd er even getwijfeld of komende iui door moet gaan of dat we een maand overslaan, ivm het ziek zijn van mij partner in december, dit heeft tot 3 maanden nadien invloed op de hoeveelhied en de bewegelijkheid van het zaad. We gaan er gewoon voor, wil nu graag na maanden rust te hebben gehad doorpakken en niet nog een maand wachten, dus over een paar dagen is het weer zover, kijk er naar uit! Klinkt stom maar toch is het zo.

 

Melis25 het is iui in eigen cyclus, ik spuit alleen Pregnyl de dag voor de plaatsing. Vanaf de 4de x, dat zou dan zijn als deze mislukt dan willen ze nog 3x met hormoon aanbieden. Totaal 6x, daarna hebben we weer een gesprek en gaan we mogelijk over op ivf of icsi, maar zover zijn we nog niet!

 

Het is al lkkr gezellig aan het worden op het bankje! Op naar groen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha het is inderdaad al gezellig druk aan het worden . en hopelijk is het voor allemaal een groen einde .

 

Ik ben ook al vanaf december aan het voorkomen dat ik ziek wordt en buiten de verkoudheid heb ik het nog steeds ontlopen en ziek zijn zelf is het probleem ook niet maar als er koorts bij komt kijken dan gaat de zaad kwaliteit achter uit . Dus zoals onze arts zei "voel je griep aankomen slik dan maar paracetemol en dan hou je je lichaam koorts vrij .( of dit nu geheel goed is is een tweede)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha het is inderdaad al gezellig druk aan het worden . en hopelijk is het voor allemaal een groen einde .

 

Ik ben ook al vanaf december aan het voorkomen dat ik ziek wordt en buiten de verkoudheid heb ik het nog steeds ontlopen en ziek zijn zelf is het probleem ook niet maar als er koorts bij komt kijken dan gaat de zaad kwaliteit achter uit . Dus zoals onze arts zei "voel je griep aankomen slik dan maar paracetemol en dan hou je je lichaam koorts vrij .( of dit nu geheel goed is is een tweede)

 

Helaas heeft mijn partner dagen koorts gehad......

Kunnen er nu niets meer aan doen, hopen op het beste dan maar.

Morgen meting twee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede meting is ook weer een feit. Het vreemde was dat er nauwelijks een ander beeld was dan afgelopen maandag, dus nu vrijdag weer terug komen voor een meting en maandag kan de iui dan plaatsvinden. Hoop maar dat we dan niet te laat zijn.....:myfignerscrossed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden