Ga naar inhoud

Start met IUI maart 2013!!!


Zwaantje76

Aanbevolen Berichten

Hallo ik ben "zwaantje".Ben 36 jaar en net begonnen met het starten van de IUI procedure.

Wij hebben zaad laten invriezen in het UMCG omdat mijn man een chemokuur moest ondergaan.

Op dit moment is zijn situatie vrij stabiel en willen wij proberen via deze weg ouders te worden.

 

Vorige week intake gesprek gehad in Nij Barrahûs in Wolvega (Friesland).

Bloed geprikt etc.

Vandaag een inwendige echo gehad en dat was allemaal prima in orde, gelukkig.

Volgende week dinsdag weer een echo en dan mss donderdag of vrijdag al de IUI!!!!

Wij halen het zaad zelf op uit Groningen en dan naar Wolvega in bewaring.

 

Wij "mogen " niet in het UMCG geholpen worden.Dit omdat mijn man ten tijde van het invriezen 56 jaar was.

En de leeftijdsgrens is 55 jaar!

Dus dat gaf natuurlijk al heel veel vraagtekens.......eerst wel invriezen en dan zeggen dat je niet geholpen mag worden.

Niet in het UMCG en niet in andere reguliere ziekenhuizen.

Hun fout maar wij zitten er mee...

 

Via via bij het Nij Barrahûs terecht gekomen, wat tnt erg goed bevalt.

Vriendelijk,kundig personeel etc.

 

Vind het allemaal erg spannend en zou zooooo graag een kindje willen..:happy2:

 

Zijn er andere meiden / vrouwen die in een soortgelijke situatie zitten ?

Of ook net starten met de IUI ?

 

Ben benieuwd naar reacties, ervaringen van anderen !!!

 

groetjes Zwaantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 220
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey Zwaantje,

 

vreemd dat ze wel willen invriezen maar verder 'geen gehoor' geven!

Fijn dat je een kliniek heb gevonden, ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Begrijp ik goed dat je geen hormonen gebruikt maar de IUI in je eigen cyclus hebt?

Spannend, probeer ontspannen te blijven!

Ook fijn dat je situatie bij je man nu stabiel is, hopelijk blijft dat nog héél lang zo.

Succes.

 

groet, Nienna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nienna,

ga eerst beginnen met in IUI in natuurlijke cyclus.

geloof dat de arts zei dat we eerst een stuk of 3 keer een IUI proberen.En mocht dat nog niet lukken dan gaan we over op ICSI/IVF.

Hoop natuurlijk op een rake poging met een IUI.....

 

Begrijp dat jij(jullie) nu een rustpauze hebben ?Wanneer ga je weer beginnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken met IUI! Het is pittig maar 'in general' redelijk te doen.

Wij hebben 2 cyclussen overgeslagen, en zijn nu met poging 3 bezig. Deze keer 1 rijpe follikel, heb gisteravond Pregnyl gespoten en morgen gaan we voor de IUI. Opnieuw spannend!

Ik merk zelf dat het belangrijk is om rustpauzes in te lassen. De 1e 2 IUI's hebben we meteen na elkaar gedaan, dat was te intensief. Daarom, en vanwege een verhuizing, hebben we pauze genomen. Dat geeft weer even ruimte in je hoofd en hart!

We zouden in principe 4 keer IUI krijgen (met hormonen), en als deze poging niet lukt wil ik eerst gaan babbelen met de arts wat het evt vervolgtraject wordt voordat we aan poging 4 beginnen.

Toch ben ik deze maand vreemd positief gestemd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo wat spannend......morgen al!Wens je alvast heel veel succes.

Fijn dat je er een goed gevoel over hebt, hou je daar ook aan vast!

Mag ik vragen hoe oud je bent ?

Heb jij dus geen IUI in je eigen cyclus ?

 

Ik vraag je het hemd van het lijf hahahaha.

Hoop dat je dat niet erg vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zwaantje,

 

Hier ook een IUI klant, in eigen cyclus. Wij hebben op het moment ook even een rustpauze, net als Nienna zegt, het hakt er best in. De hoop de vrees, al bij al heel wat spanning. Heb nu 2x een IUI gehad en krijgen er 3 in eigen cuclus, daarna zouden we met de arts gaan praten om te kijken welke volgende stap we kunnen zetten. Heb deze afspr al vast gepland al is de 3x IUI dan nog niet geweest. 11 Maart staat het gesprek gepland! Ben reuze benieuwd of ze IVF of ICSI gaat noemen of IUI met hormomen. Ben geen hormonen fan, reageer er sterk op en dat prikken...brrr, maar we hebben het er voor over!

 

Spannend dinsdag!! Dan weet je wanneer het gebeuren gaat!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik niet erg Zwaantje!

Van nature heb ik een prima cyclus, behoorlijk regelmatig, dus het had in mijn gewone cyclus gekund. We wilden zelf heel graag hormoonstimulatie, omdat er dan meerdere follikels rijpen en je dus een iets hoger slagingsrisico hebt. Hormonen reageer ik flink op, we noemen het dus ook horrormonen of hormonsters. Toch heb ik het er met liefde voor over!

Ik ben trouwens 28, mijn man is 31. Hoe vaak mensen wel niet zeggen 'Ach je bent nog jong, je hebt de tijd' GGGRRRRR!! Ik vind dat het niet uitmaakt hoe oud je bent, iemands kinderwens moet serieus genomen worden (uitgezonderd meidjes van 16 die al jáááren een kindje willen... eh, een pop misschien?)

 

Dankjewel, jullie succes Dinsdag!

Emsie, geniet van de pauze!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ....Vanochtend bij de kliniek geweest.

Fm gehad , 1 follikel van 19 mm.LH test gedaan, deze was negatief.

Vanavond weer een LH test , die was ook negatief.

Dat betekent morgen ochtend en -avond weer testen en dan pregnyl spuiten.

Dan vrijdag de IUI!!!!Spannend spannend....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is dan zover.......Morgen de 1e IUI!!!!!!

De urinetesten waren negatief, alleen die van woensdagavond was lichtpositief.'S avonds om 23 uur moest ik pregnyl spuiten.

Het naaldje erin prikken was even spannend maar de rest viel reuze mee.TIp is wel om het heel rustig erin te spuiten.

Heb dan ook helemaal geen last gehad.

 

Morgen om 14:00 uur de IUI.Heb er zin in en ben gezond gespannen...:toppie:

 

@ Nienna : Nu een week geleden de IUI gehad......hoe gaat het?Kom je de dagen wat door?

gr Zwaantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaantje, fijn dat de Pregnyl je meeviel. Ik baal soms echt van die injectie, hoewel langzaam zetten wel een beetje helpt. Maar ik voel 'm echt wel! Laat je nog weten of de IUI ook meeviel?

Wij maken er altijd maar een feestje van in het ziekenhuis. Als manlief zaad heeft ingeleverd eten we lekker een saucijzenbroodje oid, nemen de tijd om te praten, dat soort dingen. Ik vind het heel fijn dat hij er telkens zonodig een ochtend voor vrij neemt zodat hij bij de inseminatie zelf kan zijn.

 

Voor mij is het nu bijna een week geleden, zaterdag pas! En zit dus nog steeds in mijn 1e wachtweek. Ik vermoed dat het niet gelukt is (inmiddels ken ik m'n lijf aardig goed) maar blijf optimistisch. Dinsdagavond-woensdagochtend even een dip gehad, maar na een gesprekje met lief vriendinnetje en veel knuffels van haar 8 maanden oude zoontje, weer wat blijer.. Was bij jochie z'n geboorte en hij begint altijd te stralen zodra 'ie me ziet, moet je zelf ook wel van opvrolijken!

 

Voor nu is het jammer dat die wachttijd zo lang duurt, maar vermaak me wel. Tot nog een saai dagje en kan er ook niet opuit, ws morgen weer werken voor een hele week. Dat geeft wel afleiding ;)

 

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo hallo...

Vanmiddag mijn IUI gehad!

 

Er werd eerst nog een vaginale echo gemaakt om de follikel te bekijken...deze was gesprongen!Baarmoeder was er klaar voor.....

Toen de IUI die erg meeviel, heb er eigenlijk niks van gemerkt.

Het rietje wat werd ingebracht bevatte 11,4 miljoen zaadcellen....Onvoorstelbaar gewoon.

 

Nu zit ik dus ook op het beruchte wachtbankje tot 17 maart.We hebben tnt alles mee, nu alleen de natuur nog z'n werk laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Nienna, het aftellen voor jou is begonnen.....Nog geen tekenen van ongi??

6 maart mag je testen(had ik even uitgerekend)?

Laat je het even weten?Zal voor je duimen!!!!

 

@ Emsie :nog ongeveer een weekje dan gaan jullie er ook weer voor........hoop dat je je weer even lekker hebt kunnen opladen...

 

gr en een fijn weekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een week te gaan... mag 10 maart testen, volgende week zondag dus pas!

Vandaag week geleden de IUI gehad.

Nog geen echte tekenen van ongesteldheid, maar wel zo'n zeurend gevoel. Ik hoop maar dat het de ingebouwde zelfbescherming is ;)

 

In ieder geval vandaag weer aan het werk t/m donderdag, geeft een beetje afleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Zwaantje en Nienna,

Rustig bankje is dit zeg! Vast omdat het een iui bankje is. De meeste hebben die tijd achter zich liggen.

Hopelijk lukt het voor ons om zwanger te worden via de iui mogelijkheid, anders zullen we van zelf plaats nemen op de ivf/icsi bankjes. Als ik in de wachtweken zit, ga ik ook op die wachtbankje zitten, omdat er veel meer actie is. Jullie zijn daar ook welkom hoor, ookal doen we iui, de emoties blijven het zelfde! Dus voel je vrij en welkom op de maandwachtbankjes.

Maar vind dit iui bankje wel leuk, toch nog meer herkenning!

 

Wij hebben 11 maart een gesprek over de mogelijkheden na iui, ben nu ongesteld en twijfel of we de 3de iui nu gaan inzetten of dat we eerst het gesprek doen.....altijd maar die twijfels, kennen jullie dat? Er is elke maand een reden om het nog even weg te schuiven, vind het zeker geen leuke trajecten en zie er elke keer weer tegenop! Gaan eind deze maand op vakantie en dat zou dan de laatste wachtweek zijn dus dat is dan wel weer prettig, lekker veel afleiding, maar ook geen wijntje op een terras.

 

Leven jullie alsof je zwanger zou kunnen zijn? Dus geen wijn en een aantal producten laten staan of passen jullie je leefstijl aan als je het pas officeel weet?

 

Succes met wachten! Ik lees mee en duim voor jullie!

 

 

 

 

 

 

Nou Nienna, het aftellen voor jou is begonnen.....Nog geen tekenen van ongi??

6 maart mag je testen(had ik even uitgerekend)?

Laat je het even weten?Zal voor je duimen!!!!

 

@ Emsie :nog ongeveer een weekje dan gaan jullie er ook weer voor........hoop dat je je weer even lekker hebt kunnen opladen...

 

gr en een fijn weekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Emsie,

 

ik kijk ook geregeld op de andere bankjes, maar vind het lastig om zo een gesprek 'in te duiken'. Neemt niet weg dat ik af en toe een kijkje neem ;)

Wat jouw vraag betreft, ik heb er heel lang wel rekening mee gehouden! Geen rood vlees, weinig zwarte thee (ik drink sowieso geen koffie) maar wel evt groene thee, en de weinige wijntjes die ik normaal drink liet ik ook staan.

Ben tot de conclusie gekomen dat dát me tot nog toe toch niet heeft geholpen, en heb ik mijn eigen regeltjes overboord gegooid.

Dus als ik nu zin heb in rosbief op brood neem ik het gewoon en drink lekker de thee zoveel ik wil en waar ik zin in heb.

Als ik op een verjaardag een wijntje wil neem ik gewoon (stoppen mensen meteen met onderzoekend kijken of ik al zwanger ben, heeft z'n voordelen!), maar dronk altijd al heel weinig zoals ik al zei.

Koffie lust ik niet, roken doe ik niet, leef verder gezond dus... Alleen rond de IUI zelf hou ik er onbewust rekening mee! In de wachtweken hou ik me voor dat ik het nu nog mag en straks 9 maanden niet meer :D

 

Als ik jou was zou ik gewoon lekker weg gaan deze maand. Mocht je dan de IUI hebben gedaan geeft het even afleiding, en anders is het een heerlijk pauzemoment! Ik heb tussen poging 2 en 3 zelfs 2 cyclussen laten zitten en ben daarvan heerlijk bijgetankt en nu veel meer ontspannen dan eerder in het traject.

Die twijfels ken ik maar al te goed, het scheelt dat mijn man af en toe mij tot de orde roept en vindt dat we rustig aan moeten doen, en eigenlijk heeft 'ie gewoon gelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

 

Ik heb vorige week woensdag mijn eerste iui gehad.

Wij zijn vanaf november 2009 "bezig" voor een 2e kindje. Door endometriose en pcos gaat het allemaal erg moeilijk, bbz en 3 mk..

Spannend dus! Ik hoop dat we samen kunnen afwachten! Ik mag 13 maart testen.

 

Liefs Aden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

 

Ik heb vorige week woensdag mijn eerste iui gehad.

Wij zijn vanaf november 2009 "bezig" voor een 2e kindje. Door endometriose en pcos gaat het allemaal erg moeilijk, bbz en 3 mk..

Spannend dus! Ik hoop dat we samen kunnen afwachten! Ik mag 13 maart testen.

 

 

Liefs Aden

 

 

Welkom Aden.!!

 

Spannende tijd dus ook voor jou!

Jullie hebben al een kindje, fijn.

Was dat zonder of met hulp?

En toch ook al veel meegemaakt, moeilijk lijkt me.

 

13 maart al testen, dat schiet op!!Nog 1 weekje....

Kun je de tijd wat doorkomen?

 

gr. Zwaantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Aden! Spannend! Succes met wachten! Vertel je af en toe hoe het gaat?

 

Vandaag gebeld naar het zkh en en besloten om voor de derde iui te gaan, mag 11 maart voor de eerste meting en dan ook een gesprek met de fertiliteitsarts om te kijken wat we gaan doen als deze poging mislukt. Zal naar mijn verwachting in de 3de week van maart de iui krijgen. April zal het testen worden voor ons. Jullie allemaal testen in Maart of niet?

Hadden jullie al een lijstje gemaakt met een overzicht? Zo niet is dat ene idee, geeft wel goed overzicht vind ik altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zwaantje en Emsie,

 

Leuk dat jullie reageren.

We hebben idd al een kindje, geboren in 2008. Zomaar spontaan was ik zwanger terwijl de artsen ons er toen al op voor hadden bereid dat als we een kinderwens hadden we er niet te lang mee moesten wachten. Maar goed ik was ook jong toen ik voor het eerst moeder werd, 21 jaar. Inmiddels is de "toestand" in mijn buik veel slechter geworden (ongeveer 9 operaties gehad) waardoor het gewoon niet meer lukt. We zijn dan ook zo blij dat we ons zoontje hebben maar ik kan het nog niet loslaten. Vanaf 2009 is dit de eerste keer dat ik goedgekeurd ben voor iui. Daarvoor telkens geen bm slijmvlies, geen eigroei, operatie etc. Dus dit voelt geweldig! Alhoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat de tijd niet om wil gaan..jeetje!! Gaat dit niet lukken dan gaan we naar het umcg voor ivf. Hier dringt mijn gyn ook erg op aan maar ik hoop zo dat het met iui lukt!

Hebben jullie ook al een kindje?

@ Zwaantje; Jij mag 17 maart testen? En ook je eerste iui? Spannend is het he?!

@ Emsie; Ik lees ergens dat jij een rustpauze hebt, wanneer ga je weer beginnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden