Ga naar inhoud

Welke onderzoeken en ziekenhuis?


Testr

Aanbevolen Berichten

Hoi, voor een vriendin in Rotterdam ben ik op zoek naar 2 dingen:

 

1. Welke standaardonderzoeken raden jullie aan?

Ik Weet wel dat ik FSH en AMH gelijk zou willen adviseren, iets wat pas later bij ons aan de orde kwam destijd.

 

2. Welk ziekenhuis?

Over het EMC lees ik niet heel veel goeds en Voorburg juist weer wel. Aanvullingen?

 

Ze is nu een jaar bezig, leeftijd 38 en man heeft al een kleintje. Dus de kans is groter dat het bij haar ligt.

 

Anyhow, thanks voor jullie reacties. Ook namens haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van mijn ervaringen in het emc zou ik die niet aanraden, maar dat is wel een aantal jaren geleden. Volgens mij is er daar zeker eea ten positieve veranderd, maar het blijft een groot ziekenhuis met een redelijk stak protocol. Amh keken zij niet naar, hormoonschema werd niet aangepast (menopur geloofden ze niet in) en ik voelde me er een nummer. Ze waren er wel erg alert op mentale aspecten, ben daar naar medisch maatschappelijk werkster geweest wat erg fijn was.

 

Je weet dat ik fan ben van Voorburg, al hebben die zeker ook negatieve punten. Voordat je op de IVF afdeling belandt moet je 'langs' de gewone gyn en die is streng en kan enorm bot zijn. Ze zijn wel heel grondig, kijken naar meer dan ze in het emc deden. Maar overgewicht, vervroegde overgang etc worden wel als zeer negatieve punten gezien.

Ze gebruiken verschillende protocollen, afhankelijk van de uitkomsten van de onderzoeken, lab heeft tegenwoordig embryoscope (emc trouwens ook), IVF team is klein team dat heel persoonlijk werkt, elke dag verpleegkundige bereikbaar voor vragen, dag na punctie zelf lab bellen over resultaat etc.

 

 

Vanuit R'dam heb je ook nog de optie Leiderdorp, medisch centrum kinderwens. Ken ik zelf verder niet. Het lumc, ook geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij het Maasstad. Niets dan goeie dingen te melden. Eerste keer gonal-f, niet zwanger, arts veranderde medicatie zelf in cocktail menopur-gonal f. Meedenkende verpleegsters, aardig.

Ik zou een gesprek zeker aanraken. Tp gebeurt wel in EMC.

FSH is geprikt en AMH ook gelijk zonder dat ik het hoefde aan te vragen. Nogmaals ik ben erg tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ooit ook bij MCK gelopen, echter dat is alweer in 2010 voor het laatst geweest.

Vanuit de eerste poging is ons zoontje ontstaan. Daarna 3 pogingen voor een tweede kindje, hetgeen echter daar niet meer gelukt is.

Het personeel en de artsen zijn erg meelevend en kundig. Ik vond alleen wel dat ze zich erg vast hielden aan protocollen. Zo vroeg ik bijvoorbeeld om menopur, maar hun beleid was dat ze dat pas vanaf 40 jaar voorschrijven. (ik was toen 38).

Ook las ik pas geleden ergens dat ze nu voornamelijk alleen fostimon voorschrijven omdat dit goedkoper zou zijn als puregon etc.

Al met al kijk ik wel tevreden terug op mijn ervaring bij MCK, echter als je niet binnen het "Standaard patientenprofiel" past dan loop je wel tegen protocollen aan.

Tijdens een second opinie (voor een evt vierde poging) in Voorburg werd ons gelijk aanvullende onderzoeken aangeraden, wisseling van medicijnen etc. Terwijl MCK gewoon zonder extra onderzoeken of veranderingen een vierde poging wilde gaan doen.

Ondabks dat wij voor de vierde en vijfde poging naar het buitenland zijn gegaan, had ik wel een ontzettend goed gevoel bij Voorburg. Ik kreeg de indruk dat zij voor Nederlandse begrippen goed willen meedenken met de patient en verder willen kijken als standaard protocollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden